Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 29. mar 2017, 13:12

Graceville skrev:Ja vi kender det nok alle sammen.

Det siges at man er ambivalent hundredevis af gange hver dag. Skal jeg se et afsnit mere på Netflix eller tage en løbetur, skal jeg gå i køleskabet eller gøre det her færdigt osv osv osv.

Haha, det gør jeg uden tvivl rigtig meget. Jeg har en whiteboard tavle som jeg bruger til at strukturere min hverdag imens jeg skriver speciale. Der er oftest 2-3 milestones som skal nås.. Og så kan man godt lige snuppe 20 minutters pause her og der, så længe man bare når nogle milestones..
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 29. mar 2017, 14:12

Mike-air skrev:
Graceville skrev:Ja vi kender det nok alle sammen.

Det siges at man er ambivalent hundredevis af gange hver dag. Skal jeg se et afsnit mere på Netflix eller tage en løbetur, skal jeg gå i køleskabet eller gøre det her færdigt osv osv osv.

Haha, det gør jeg uden tvivl rigtig meget. Jeg har en whiteboard tavle som jeg bruger til at strukturere min hverdag imens jeg skriver speciale. Der er oftest 2-3 milestones som skal nås.. Og så kan man godt lige snuppe 20 minutters pause her og der, så længe man bare når nogle milestones..

Det minder meget om min arbejdsmetode. Jeg har et dokument i min note-app, som jeg bruger til at notere og opdatere mange af mine gøremål. Det kan være alt fra at få købt ind til at få lavet studiearbejde til at få forberedt undervisning ...
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 29. mar 2017, 14:18

Mike-air skrev: Og så kan man godt lige snuppe 20 minutters pause her og der, så længe man bare når nogle milestones..

Bare man ikke er ambivalent mens man holder pause: "jeg burde vist ikke holde pause nu", det er en rimelig træls pause at holde.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 29. mar 2017, 14:21

Graceville skrev:
Mike-air skrev: Og så kan man godt lige snuppe 20 minutters pause her og der, så længe man bare når nogle milestones..

Bare man ikke er ambivalent mens man holder pause: "jeg burde vist ikke holde pause nu", det er en rimelig træls pause at holde.

:-D

Men når tankerne falder derhen, er det jo nok et fint tegn på, at det er på tide at komme igang igen.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. mar 2017, 14:25

Iøvrigt vil jeg, forsigtigt, og forhåbentligt uden at jinxe noget, glæde mig over, at min forkølelse lader til så småt at være på vej væk. Har nok kun taget livet af 10 pakker lommetørklæder de sidste 2-3 dage..
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. mar 2017, 01:12

Jeg har brugt > 10 timer på at prøve på at debugge et mærkeligt resultat i nogle af mine eksperimenter, som selv AI-nørder på diverse forums heller ikke kan forklare. Det har været rigtig frustrerende, fordi 1) det kunne være at det var et interessant fænomen jeg er stødt på, men 2) det kunne også være at der er en fejl i min kode, eller en teoretisk fejl i måden jeg har tunet mine modeller.

Så jeg har været lidt på panik-stadiet de sidste par timer.

Og så er det bare grineren at youtube foreslår følgende video:
Skærmbillede 2017-03-31 kl. 01.07.56.png
Skærmbillede 2017-03-31 kl. 01.07.56.png (133.86 KiB) Vist 491 gange

^ jamen for fanden. Hvorfor bruger jeg overhovedet tid på at studere når jeg bare kan lytte til Richard Stallman.
Han ved det hele.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. apr 2017, 00:08

Vil gerne glæde mig over der er mange fede facebook grupper. Facebook i sig selv en skidt måde at have et "forum" på. Men de mennesker man kan komme i kontakt med er guld værd.

Idag har jeg lige fået et tip til mit speciale, som har en enorm impact på brugbarheden af det resultat jeg producerer i sidste ende. Og da målet er at få udgivet det som en artikel, så er det vildt at både jeg og min vejleder har overset et problem, som en klog dude fra det tekniske universitet i Stockholm både påpegede, og foreslog en løsning på. Det er bare pure awesomeness!
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 4. apr 2017, 13:11

Forår - bum - sommer!
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 4. apr 2017, 13:37

Solen skinner, mine modeller kører for fuld cpu-load på begge mine maskiner, og der er kaffe på kanden.

Det er sku da definitonen af lykke!
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 4. apr 2017, 13:44

Juhuuu , nyt job som rygestopvejleder på stoplinjen.dk ca 10 timer ugentligt.

Og så er vejret godt her på flyvergrillen.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 7. apr 2017, 12:51

Så har jeg været 8 ÅR på maskinen!! Det har jo været en hel uddannelse i hyggetempo :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 7. apr 2017, 12:56

Hæ ... jeg har snart 11 års jubilæum ...
David Mondrup

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. apr 2017, 20:29

Negative ting har det med også at føre positive med sig - for en måned siden begyndte jeg første gang at køre mine eksperimenter igennem. Og siden da har jeg testet, rettet og kørt, og testet, rettet og kørt eksperimenterne igen og igen. HVER gang siger jeg til mig selv: "jamen NU er det sidste gang. NU kommer der ikke flere fejl"..

Og hver gang er der en mindre detalje der er uklar, og siden jeg ikke tør tage nogle chancer, så er det bare med at starte forfra.

Det gode i den her sammenhæng er at jeg bliver stærkere og stærkere på teorien og alle de små detaljer i hele setuppet, så når jeg skal forsvare specialet, så har jeg forhåbentligt godt styr på mit shit.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. apr 2017, 00:23

Jeg havde et møde med vores topledelse over telefonen idag. Under hele mødet lå jeg iført shorts og tshirt på sofaen og drak kaffe.
Og da det blev lidt kedeligt/irrelevant, gik jeg igang med at rydde op på mit kammer.

Fandme godt det ikke var video konference :-D
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 8. apr 2017, 14:26

Kald mig bare ung med de unge ...

David Mondrup

Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 9. apr 2017, 12:16

Fedt at TV2 (og vist nok også Eurosport) sender hele Paris Roubaix. :)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 22:30

Fik en sviner af min vejleder fordi jeg stillede et "dumt" spørgsmål.

I stedet for at gå i fosterstilling sætter jeg mig for at finde svaret selv, ved at eksperimentere med forskellige vinkler.

Det lyder ikke af noget, men jeg er stolt af mig selv, for med det handlingsmønster tror jeg man kommer langt.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 02:32

Mike-air skrev:Fik en sviner af min vejleder fordi jeg stillede et "dumt" spørgsmål.
...

Lad mig gætte - han er stoppet brat med at ryge for nogle få dage siden...?
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 11:06

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:Fik en sviner af min vejleder fordi jeg stillede et "dumt" spørgsmål.
...

Lad mig gætte - han er stoppet brat med at ryge for nogle få dage siden...?

haha. kunne sku godt være.

eller også driver jeg ham til vanvid med alle mine spørgsmål.
David Mondrup

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 13:54

Wooow. Fik sku lige en opringning med tilbud omkring fastansættelse på fuld tid efter specialet..

Noooot bad. Det har jeg så aldrig lige prøvet før, så skal lige ha fat i dj øf for at høre hvad jeg skal gøre :-D
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 14:03

AWESOME!!! Tillykke med tilbudet..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 15:20

Hald skrev:AWESOME!!! Tillykke med tilbudet..

Thanks! :-D Det giver en ro i sjælen på en eller anden måde, at vide der er et job til én når man er done...
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 17:12

Lækkert. Husk nu at kræve en ordentlig startløn. Det hænder, at firmaet glemmer at justere taksten, når studentermedhjælpere bliver til fuldgyldige medarbejdere, og så kan det være meget svært at komme op senere.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 18:19

Mike-air skrev:Fik sku lige en opringning med tilbud omkring fastansættelse på fuld tid efter specialet..

Noooot bad. Det har jeg så aldrig lige prøvet før, ...

Skal det forstås sådan, at du har skrevet speciale flere gange før?

Tilbage til "After Party"