Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne glæde mig over at de vigtigste møder med min supervisor/chef foregår over en øl. Igår planlage vi kursusplanen for et master-kursus på en bar. Det lyder mega useriøst, men det er det faktisk ikke. Jeg har nok bare den mest cool supervisor der findes. haha.

Da vi planlagde mit PhD-forløb foregik det på samme måde :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var desværre ikke min hovedvejleder, men da jeg lavede phd omlagde en af professorerne alle MU-samtaler til Moose-samtaler. Det var dengang der var en bar i København, der hed The Moose

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg havde desværre et lyn der slog min Mac mini ud i studiet.. suk... Nu er det så lykkedes at finde en Mac Mini Late 2012 med en quad core i7 2,6Ghz processor, med SSD og 16 GB ram som jeg kunne betale.. ahh.. kørte den i kampstilling i går, har aldrig lavet så meget på en mac på så kort tid uden at den kom til at svede. NICE!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mike-air skrev:Vil gerne glæde mig over at de vigtigste møder med min supervisor/chef foregår over en øl. Igår planlage vi kursusplanen for et master-kursus på en bar. Det lyder mega useriøst, men det er det faktisk ikke. Jeg har nok bare den mest cool supervisor der findes. haha.

Da vi planlagde mit PhD-forløb foregik det på samme måde :-D
Det lyder meget irsk pub i Irland. Det ekstra kontor, dagligstue og entrepenør-børs i eet. Da jeg var arkivarstudentermedhjælper ad hoc i TDC kom en svensk områdechef forbi og gik helt i bro over vores fredagsøl. Alkohol på arbejdspladsen så han som den helt store deroute for virksomheden og os enkeltvist personligt.

Moose findes da stadig? Der findes osse barer i København jeg af en eller anden grund er ledt hen til, men ikke kan finde igen...
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Var til audition med et fedt fedt band på trommer, men var desværre under niveau men de ville hænge ud med mig for evigt, fordi vi bondede så godt. De spurgte om jeg spiller guitar og nu giver jeg det et skud og sender nogle filer. Det er mega fedt med kæmpe potentiale og masser af gigs. Jeg kunne være chauffør og sælge merchandise, jeg vil bare være med. Har lyttet sangene om og om igen og er ikke blevet træt af det på noget tidspunkt. Nu sidder jeg og lytter guitarroller af som jeg aldrig har gjort før med så meget motivation.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Graceville skrev: Moose findes da stadig? Der findes osse barer i København jeg af en eller anden grund er ledt hen til, men ikke kan finde igen...
Nå for pokker - jeg troede egentlig, den var lukket. Jeg har aldrig rigtig haft min gang på Moose, og jeg ville helt sikkert ikke kunne finde den i dag - måske hvis jeg var rigtig snalret :D La Fontaine er en af de barer, jeg aldrig kan finde, når jeg er ædru, men jeg plejede stensikkert at ende der, når først man var kommet i byen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

BT.dk skrev: Stifteren af Hesalight, Lars Nørholt, straffes med fængsel i syv år for grov økonomisk kriminalitet.

• Desuden idømmes han en tillægsbøde på 15 millioner kroner.
• Endvidere konfiskeres godt 28 millioner kroner hos Lars Nørholt, ligesom der sker konfiskation hos andre af i alt 30 millioner kroner.
Fryd

https://www.bt.dk/krimi/stifteren-af-he ... s-faengsel

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bredal187 skrev:
BT.dk skrev: Stifteren af Hesalight, Lars Nørholt, straffes med fængsel i syv år for grov økonomisk kriminalitet.

• Desuden idømmes han en tillægsbøde på 15 millioner kroner.
• Endvidere konfiskeres godt 28 millioner kroner hos Lars Nørholt, ligesom der sker konfiskation hos andre af i alt 30 millioner kroner.
Fryd

https://www.bt.dk/krimi/stifteren-af-he ... s-faengsel
Fedt med konsekvens, og rimelig straf, for den slags,..

Desværre en undtagelse

Man kan spørge sig selv: "hvorfor lige netop i dette tilfælde"

Måske har han sløset med at bestikke og smøre de rigtige steder, eller han er en opkomling uden fodfæste i det styrende og etablerede "over-danmark"
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Enig... men stadig rart :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Desværre en undtagelse
Er det noget du ved, eller noget du antager?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:Desværre en undtagelse
Er det noget du ved, eller noget du antager?
Hvorfor tror du direktøren for Danske Bank gik fri ? (osv)

Hvad "antager" du ?

At alt går rigtigt til måske ?
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg antager at jeg ikke hører om andet end de mest opsigtsvækkende sager i pressen, ofte længe før de overhovedet er klar til at komme i retten. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor mange sager pressen ikke finder interessante nok til at fortælle om, og dermed har jeg ikke noget som helst belæg for at vide om det her er en undtagelse eller ej.

Retssagerne i de helt store skatte-, moms- og hvidvask-svindelsager i 2018 er jo i og for sig ikke gået i gang endnu. Efterforskningen skal jo være færdig før der kan rejses tiltale. Så det er ikke afgjort om direktøren for Danske Bank går fri eller ej. Her er seneste nyhed fra anklagemyndigheden i den sag: https://anklagemyndigheden.dk/da/soik-s ... dvaskloven.

Og så antager jeg ikke pr. automatik at alt går forkert til.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Graceville skrev:Var til audition med et fedt fedt band på trommer, men var desværre under niveau men de ville hænge ud med mig for evigt, fordi vi bondede så godt. De spurgte om jeg spiller guitar og nu giver jeg det et skud og sender nogle filer. Det er mega fedt med kæmpe potentiale og masser af gigs. Jeg kunne være chauffør og sælge merchandise, jeg vil bare være med. Har lyttet sangene om og om igen og er ikke blevet træt af det på noget tidspunkt. Nu sidder jeg og lytter guitarroller af som jeg aldrig har gjort før med så meget motivation.
Nej, heller ikke mine guitarskills....

Men i aften blev jeg inviteret i øvelokalet af nogle af mine allerede etablerede musikrelationer til at jamme deres numre igennem, mens deres faste trommeslager er i Thailand, og det var mega fedt. Der skete sku noget magisk og forsangeren/klaverbokseren og jeg bonder mega godt sammen musikalsk. Musikken ligger tæt op ad Jamie Collum på et højt niveau, og det passer åbenbart super godt til mit trommespil. Dertil fangede jeg fraseringer og temaer og fik lov at fyre den af. Dejligt at prøve af og meget motiverende.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:

2. del:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:Jeg antager at jeg ikke hører om andet end de mest opsigtsvækkende sager i pressen, ofte længe før de overhovedet er klar til at komme i retten. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor mange sager pressen ikke finder interessante nok til at fortælle om, og dermed har jeg ikke noget som helst belæg for at vide om det her er en undtagelse eller ej.

Retssagerne i de helt store skatte-, moms- og hvidvask-svindelsager i 2018 er jo i og for sig ikke gået i gang endnu. Efterforskningen skal jo være færdig før der kan rejses tiltale. Så det er ikke afgjort om direktøren for Danske Bank går fri eller ej. Her er seneste nyhed fra anklagemyndigheden i den sag: https://anklagemyndigheden.dk/da/soik-s ... dvaskloven.

Og så antager jeg ikke pr. automatik at alt går forkert til.
Tak for links

Du har en pointe om at det er lidt tidligt lige med den nævnte sag ,... tiden må vise det

(slipper han udenom, i systemet, gør det ham ikke uskyldig i mine øjne)

Hvad det øvrige angår, er vi nok ude i helt forskellige grund-anskuelser, og kommer det ikke nærmere IMHO,..

Fred med det
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lol

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

DANMAAAAAARK

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja tillykke! :denmark:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg tager dannebro med på arbejde imorgen :-D

Danmark! Danmark! Danmark!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

7F2E40FB-982B-4B67-90C0-03806CCBF8EE.jpeg
Nå brenner det på dass = nu brænder lokummet

Flink = dygtig

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Åh jeg skal tagge mine norske venner de næste dage.

Kender flere DK'ere der har det sjovt i Norge i aften.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:Må tilbage igen, og det kommer jeg, vor tur med overnatning i Århus var nemlig en succes, og vi blev enige om at den skulle gentages, for Århus er tilsyneladende en hyggelig by, som vi ikke blev helt færdige med på et par dage :-)
Hør, det er der da ikke meget brok over ... men ja, her er dejligt i Århus!
Sorry, ja, det må flyttes til glædes-tråden :)

Pænt charmerende by, selv på sådan et par snaskede vinterdage,..

Skulle hente en pult i Holstebro her sidst søndag, så vi besluttede at gøre en tur ud af det, allerede fra lørdag,...
Vedhæftede filer
P1400929.jpg
P1400929.jpg (504.45 KiB) Vist 562 gange
P1400893.jpg
P1400893.jpg (528.06 KiB) Vist 562 gange
P1400837.jpg
P1400837.jpg (430.9 KiB) Vist 562 gange
P1400834.jpg
P1400834.jpg (392.95 KiB) Vist 562 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lauge on fire:
http://sport.tv2.dk/haandbold/2019-01-2 ... ingsrummet


Ikke det værste slutrunde-nummer at blive inspireret af. :-D


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg vil i dag gerne glædes over mit mountainboard eventyr endnu engang !

Flere ting sker stille og roligt.

1: Det er ny lykkedes at blive 3 medlemmer i Danish Dirt Shredders, en mountainboard klub jeg forsøger at få til at vokse og udbrede sporten noget mere her hjemme.

2: Har i dag været til møde med en lokal virksomhedsejer der har givet grønt lys til at, vi bygger et jib område på en bakke der ligger ved hans firma. (Jib område et et freestyle område med jumps, rails, bokse osv)

3: Der er nu kommet officielle datoer på både VM i år og næste år. I år vil det foregå i Serbien til September. Og næste år vil det blive afholdt i Frankrig igen.

Kan ikke vente med at se alle de andre internationale kører igen. Det er simpelthen det miljø der holder mig ovenvande.

Nyt svar