Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/taet-paa/taet-paa-abd ... _mode=true

Danmark når det er bedst, og public service når det er aller bedst! :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Billede

har lige fået sådan en her ind.
Testede den kort i går aftes i ca 30 min, og jeg må sige jeg er virkelig imponeret over hvordan den lyder. Den har et "bid" i det højfrekvente mht envelope/filter som jeg virkelig ikke har hørt særlig tit i VA synths, og som får den til at lyde meget som gamle polysynths a la jupiter/juno serien. Glæder mig til at rode videre!
Tror en del af det er at den vist har audio rate modulation, og alt kører 24bit/96k internt. (altså bare lige hvad jeg mener at ha læst).

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Min eks og jeg har samme model telefon, iPhone SE, og de har begge to udviklet en løs forbindelse i strømstikket ca. samtidig. Min eks har fået sin fingernemme kæreste til at udskifte batteriet, da hun mistænkte det for at være fejlen (eller også var der faktisk også fejl på batteriet), og da det ikke hjalp, har hun sendt den til rep hos en reparatør der har meldt fejl på bundkortet og solgt hende en brugt iPhone 6 til omkring 1000 kr. Godt skræmt af den historie gik jeg i dag ind til en reparatør med min telefon. Han kiggede lidt på den, sagde at det kunne han klare på en halv time, og bad om 250 kr. da jeg hentede den igen. Og jeg ved godt, at til den pris er det meget muligt at han bare har fjernet et par nullermænd i stikket og sprøjtet et eller andet rensende derind (den havde i hvert fald ikke været slukket da jeg hentede den), men den virker igen, og jeg er ikke blevet ruineret, og det er det der tæller :)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

david mondrup skrev:Min eks og jeg har samme model telefon, iPhone SE, og de har begge to udviklet en løs forbindelse i strømstikket ca. samtidig. Min eks har fået sin fingernemme kæreste til at udskifte batteriet, da hun mistænkte det for at være fejlen (eller også var der faktisk også fejl på batteriet), og da det ikke hjalp, har hun sendt den til rep hos en reparatør der har meldt fejl på bundkortet og solgt hende en brugt iPhone 6 til omkring 1000 kr. Godt skræmt af den historie gik jeg i dag ind til en reparatør med min telefon. Han kiggede lidt på den, sagde at det kunne han klare på en halv time, og bad om 250 kr. da jeg hentede den igen. Og jeg ved godt, at til den pris er det meget muligt at han bare har fjernet et par nullermænd i stikket og sprøjtet et eller andet rensende derind (den havde i hvert fald ikke været slukket da jeg hentede den), men den virker igen, og jeg er ikke blevet ruineret, og det er det der tæller :)
Jeg har reppet 2 stk Iphone5 og en SE'er ved at pille stenhårdt pressede nullermænd ud af strømstikket med en lille synål....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_0652.jpg
Tilbage fra ferie.

Og jeg kan stoppe lige, når jeg vil. Helt sikkert. Jeg skal bare lige have en til. :-P

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Skal op og nyde udsigten, samt kravle på toppen af Gausta om et par måneder, forbereder mig altid lidt via google-maps, og google-earth, desværre kunne jeg bare ikke ikke finde den svævbane op til toppen som jeg gerne ville have lokaliseret, på trods af at have myrekneppet satelitbillederne af bjergtoppen med max zoom

Banen var som sunket i jorden, well, det var den sådan set, i bogstaveligste forstand, jeg fandt svaret i neden-stående link :doh:

http://telemarkshistorier.no/historie/d ... -tunnelen/

Men man kan så glæde sig over at være blevet klogere :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Som så ofte i Norge knytter der sig en spændende historie til det
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

BIF :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Skal op og nyde udsigten, samt kravle på toppen af Gausta om et par måneder, forbereder mig altid lidt via google-maps, og google-earth, desværre kunne jeg bare ikke ikke finde den svævbane op til toppen som jeg gerne ville have lokaliseret, på trods af at have myrekneppet satelitbillederne af bjergtoppen med max zoom

Banen var som sunket i jorden, well, det var den sådan set, i bogstaveligste forstand, jeg fandt svaret i neden-stående link :doh:

http://telemarkshistorier.no/historie/d ... -tunnelen/

Men man kan så glæde sig over at være blevet klogere :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Som så ofte i Norge knytter der sig en spændende historie til det
Jæveligt kult da! Når må du dra?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jæveligt kult da! Når må du dra?
I løbet af juni, i bil, så banen burde være åben, ellers tager vi trappen, og er forberedt på lidt drys oppe på toppen :-)

Men lægger lige nu skumle planer om at tage en tur på MC før den tid, sådan bare for st slide asfalten tynd ved Lysebotn og lign steder :-)

/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev:Billede

har lige fået sådan en her ind.
Testede den kort i går aftes i ca 30 min, og jeg må sige jeg er virkelig imponeret over hvordan den lyder. Den har et "bid" i det højfrekvente mht envelope/filter som jeg virkelig ikke har hørt særlig tit i VA synths, og som får den til at lyde meget som gamle polysynths a la jupiter/juno serien. Glæder mig til at rode videre!
Tror en del af det er at den vist har audio rate modulation, og alt kører 24bit/96k internt. (altså bare lige hvad jeg mener at ha læst).
Tillykke !!! Clavia tingene står virkelig distancen :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Jæveligt kult da! Når må du dra?
I løbet af juni, i bil, så banen burde være åben, ellers tager vi trappen, og er forberedt på lidt drys oppe på toppen :-)

Men lægger lige nu skumle planer om at tage en tur på MC før den tid, sådan bare for st slide asfalten tynd ved Lysebotn og lign steder :-)

Super fedt!

Et lille indspark: vinteren har været ekstra hård ved vejene i år, så kommunerne har travlt med at lappe vejene. Medierne sagde for nogle uger siden at budgetterne måske ikke rækkede helt til alt vedligeholdelse på grund af ovenstående... så.. kør forsigtigt, der kan godt være huller! :-)

I oslo er de dog ved at have lappet de fleste af de... 20+ cm dybe huller/revner i asfalten jeg har set so far.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for info Mike, skal prøve at være fornuftig, selv om man kan dø af det også :-)

Der er jævnligt sten og klippe-stykker også, samt får og kvæg, yep, vågen skal man være !!!!
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Lige til at holde ud!..Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

24 grader ved Örkeljunga :sweden:
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

25 i Århus. Vi overlever lige.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Checkede ikke lige temperaturen - men det har været dejligt varmt. På tide. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Advarsel, nørdet indhold:

Har mega optur over jeg faldt over to videoer af en hvis hr. Widrow, som i 1960 var med til at opfinde LMS-algoritmen, som bliver brugt til at reducere støj i et signal (for eksempel i modems). Det at reducere støj i et signal, og så maskinlæring, er egentlig det samme. Derfor er hans bidrag et af fundamenterne for de modeller vi bruger idag.

I den første video viser han beregningerne, og fortæller lidt om baggrunden, og i 2'eren viser han hvordan deres apparat har implementeret algoritmen. For en ikke-ingeniør, er det super fascinerende at se at de har arbejdet på den måde.





Målgruppen for videoerne her inde er nok meget lille, men personligt syntes jeg det er vildt fascinerende høre det fra opfinderen selv. Og se ham sidde manuelt og træne algoritmen :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Billede
Denne her weekend gjorde mig MEGET glad.
En weekend med min bror og en Go ven til en skov i det svenske uden el varme og vand. Bare en gammel træhytte og en masse våben (og lidt guitarer etc).
Fik skudt en masse i smadder, flyttet en masse store sten, sovet forfærdeligt og afstresset en masse. Nammenam


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan man hænge en guitar op på en skråvæg?

Ja det kan man godt!
IMG_0659.jpg
IMG_0660.jpg
Det er gjort med disse beslag: https://www.thomann.de/dk/woodies_guita ... andard.htm - og en DIY-klods til lige at balancere guitaren.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt!
Men kan de virkelig holde til det..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En stratocaster holder til lidt af hvert. :)

TT: Ham her har haft brugt systemet i 5 år uden problemer: http://leftyfretz.com/woodies-invisible ... er-review/

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil da forresten lige dele et stemnings-billede fra nørde-hygge i solen igår;

Edit: nu har jeg uploadet et billede som er vendt på hovedet, på min iphone.

Edit: jamen forhelvede da også. Så downloader jeg det, og vender det på hovedet.

Edit: SÅ, var den der.
B764EC7D-85C6-44A5-9B70-A6D785A14FB0.jpeg
Senest rettet af Mike-air man 23. apr 2018 16:09, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Norge ER altså lidt på hovedet

Fine paneler, du har fået hængt op hans :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Fine paneler, du har fået hængt op hans :)
Tak. Jeg skal nok komme med mere info senere. :)

Nyt svar