Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 8. feb 2017, 11:23

+1 til Christoffer :D jeg sidder indenfor på min fede, hvilket gør det til et mindre irriterende element....
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 8. feb 2017, 11:28

Christoffer I. N. skrev:YESSSSS DET SNER ORDENTLIGT!!!!!! :-D

YES - jeg havde en herlig sneboldskamp med den 3-årige i morges inden vi kørte på arbejde.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 8. feb 2017, 11:57

Jeg synes det er så hyggeligt når det sner. Måske hænger det sammen med, at der generelt ikke kommer så meget sne i Nordsjælland. Jeg mangler stadig at fotografere aften-billeder med alt dækket af sne, og gadelampernes reflektion i sneen giver luften et orange skær. Det ligner dog ikke at det bliver liggende..

Det kunne sagtens blive til en lang gå-tur i det her vejr.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 8. feb 2017, 12:41

O
M
F
G

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 12:37

Vil gerne glæde mig over at der ligger så mange videnskabelige publikationer på nettet som i detaljen forklarer hvordan forskellige algoritmer fungerer, rent matematisk, hvilket så giver mulighed for at man (gratis) kan programmere dem selv. Eller måske sammensætte flere forskellige modeller til noget nyt.

Det eneste det koster én, er den tid man bruger på det. Resten er open source, og dermed fudstændigt gratis.

Vi har så vanvittigt mange muligheder idag.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 12:50

Du har helt ret Mike, hvis man kigger på videnskabelige publikationer - Ja der er en del der koster penge.
Men hold da op man kan finde meget fedt at nørde ned i hvis man bare kender de rigtige indgangsvinkler - hvad gjorde man dog før interweb'et? heh!!!

Jeg arbejder fra tid til anden på et "open source" undervisnings materiale til object orienteret programmering. Efter jeg erfarede hvor ringe det var på universiteterne idag.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 13:58

AnotherDan skrev:Du har helt ret Mike, hvis man kigger på videnskabelige publikationer - Ja der er en del der koster penge.
Men hold da op man kan finde meget fedt at nørde ned i hvis man bare kender de rigtige indgangsvinkler - hvad gjorde man dog før interweb'et? heh!!!

Jeg arbejder fra tid til anden på et "open source" undervisnings materiale til object orienteret programmering. Efter jeg erfarede hvor ringe det var på universiteterne idag.

Not bad - video tutorials, eller? :-)

Jeg har ikke haft noget undervisning i det område, men jeg bruger det sikkert uden at vide det? :-P
Brugeravatar
AnotherDan
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 18:14

Nej i skriftligt form.
Det er dog svært at få tid til det sådan alvorligt udvikler sig...

Men kan være jeg laver et lidt mere avanceret "forløb" først, det kan jeg bruge i arbejdsøjemed...
Brugeravatar
Mikkel Kå
Bag pulten
Bag pulten
Sted: 4200

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 18:24

KlausH skrev:

Du jo ik rigtig klog.

Jeg er på Klaus' hold - jeg hader sne. Og kulde i det hele taget. Og ski - dem kan jeg slet ikke snuppe.

Jeg har kun været på ski-tur 1 gang i mit liv (det var tvang), og synes det var forfærdeligt. Den eneste der var dårligere end mig, var en gut fra Jamaica, der aldrig havde set sne før i hele sit liv. Det var ikke ligefrem et selvtillids-boost...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 9. feb 2017, 19:37

Jeg har også kun været på skiferie med tvang, men jeg ville dog også gerne. 3 gange i folkeskolen. Det var super sjovt. :)

I dag blev det til den lange gå-tur, knap 2 timer, hvoraf halvdelen af turen nok er gået med at stå stille og fotografere.

Et af billederne har jeg efterfølgende beskåret til det her:

IMG_7932 - beskæring 1.JPG
IMG_7932 - beskæring 1.JPG (1.55 MiB) Vist 207 gange

download/file.php?id=19428
Brugeravatar
KlausH
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: KBH NV

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 13:00

Mikkel Kå skrev:
KlausH skrev:

Du jo ik rigtig klog.

Jeg er på Klaus' hold - jeg hader sne. Og kulde i det hele taget. Og ski - dem kan jeg slet ikke snuppe.

Jeg har kun været på ski-tur 1 gang i mit liv (det var tvang), og synes det var forfærdeligt. Den eneste der var dårligere end mig, var en gut fra Jamaica, der aldrig havde set sne før i hele sit liv. Det var ikke ligefrem et selvtillids-boost...

Tænker det meget fedt at være på bølgelængde med en fyr fra Jamaica :) Ved ik om jeg hader sne per se, men i den Danske hverdag er det højt på isten over skod opfindelser :)

Min kæreste som oprindeligt er fra Filippinerne har tilgengæld en sød historie om da hun først kom til Danmark(som 8-årig) Den første vinter da det begyndt at sne var hun fuldstændig paralyseret. Ville bare være ude i sneen hele tiden og kunne slet ikke forstå hvad det var for en underlig substans hun havde med at gøre.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 14:23

Sne og vinter er smukt ,.. især heroppe nord på

Men det kræver nok at man tager tiden til at nyde det

Og ikke bare fokuserer på det er i vejen og sinker en

https://goo.gl/photos/gqFma444vLfyiJgB9
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 14:32

DUBTEMPLE skrev:Sne og vinter er smukt ,.. især heroppe nord på

Men det kræver nok at man tager tiden til at nyde det

Og ikke bare fokuserer på det er i vejen og sinker en

https://goo.gl/photos/gqFma444vLfyiJgB9

Virkeligt gode billeder! :)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 10. feb 2017, 14:50

Mike-air skrev:Virkeligt gode billeder! :)

Takker, godt sted også :-)
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 16:25

Elsker også sne vejr, og min awesome e-cykel med huge giant tyres der kan køre over alt.
Really huge gigantic tyres...you will love them , they are awesome.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 16:37

ZoSo skrev:Elsker også sne vejr, og min awesome e-cykel med huge giant tyres der kan køre over alt.

Billeder? :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 16:58

Jeg tror også, at kærligheden til sne er stærkt afhængig af mængden er snebekæmpelse man skal udføre - både privat og professionelt - modsat mere hobbyrettede sysler på rekreative udendørs arealer.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 17:20

Det kan der være noget om... :-D
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 17:28

Som soldat var sne noget af det fedeste, fordi det betød man ikke skulle gøre sin udrustning ren hver gang man havde været ude at lege krig i skoven. Men når man stod og havde udendørs undervisning med chillfaktor -17, eller skulle grave 2 meter dybe huller i jorden med en hakke og en feltspade. Så var det til gengæld knapt så fedt.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 19:00

Mike-air skrev:Som soldat var sne noget af det fedeste, fordi det betød man ikke skulle gøre sin udrustning ren hver gang man havde været ude at lege krig i skoven. Men når man stod og havde udendørs undervisning med chillfaktor -17, eller skulle grave 2 meter dybe huller i jorden med en hakke og en feltspade. Så var det til gengæld knapt så fedt.

Jeg glæder mig over din udlægning af begrebet "knapt". :-D
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. feb 2017, 21:27

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Som soldat var sne noget af det fedeste, fordi det betød man ikke skulle gøre sin udrustning ren hver gang man havde været ude at lege krig i skoven. Men når man stod og havde udendørs undervisning med chillfaktor -17, eller skulle grave 2 meter dybe huller i jorden med en hakke og en feltspade. Så var det til gengæld knapt så fedt.

Jeg glæder mig over din udlægning af begrebet "knapt". :-D

166550_487702979486_1931248_n.jpg
166550_487702979486_1931248_n.jpg (58.7 KiB) Vist 114 gange
Brugeravatar
ZoSo
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 11:12

Mike-air skrev:
ZoSo skrev:Elsker også sne vejr, og min awesome e-cykel med huge giant tyres der kan køre over alt.

Her lige efter jeg købte den. Siden da har jeg ændret på frempind, styr, sadel og sadel pind samt Dæk som er Schwalbe big apple 29 x 2.35
cy.jpg
cy.jpg (76.52 KiB) Vist 95 gange
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 11:26

ZoSo skrev:
Mike-air skrev:

Her lige efter jeg købte den. Siden da har jeg ændret på frempind, styr, sadel og sadel pind samt Dæk som er Schwalbe big apple 29 x 2.35
cy.jpg

Not bad!

Iøvrigt, angående elcykler:
Der er da ikke noget mere demotiverende end at blive overhalet (op ad bakke) af en gammel dame på en elcykel :-P
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 11:39

Mike-air skrev:Iøvrigt, angående elcykler:
Der er da ikke noget mere demotiverende end at blive overhalet (op ad bakke) af en gammel dame på en elcykel :-P

1. Det er åbenbart sådan de proffe gør. :-D

2. En elcykel må ikke køre hurtigere end 25 km/t - så det er vel bare at komme i form for at slå dem opad? :idea:
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. feb 2017, 11:43

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Iøvrigt, angående elcykler:

1. Det er åbenbart sådan de proffe gør. :-D

2. En elcykel må ikke køre hurtigere end 25 km/t - så det er vel bare at komme i form for at slå dem opad? :idea:

Billede

Og når du kommer op for enden, så fortsætter det bare! :-P

Ps. Der er sygt meget zoom på det kamera der. Strækningen er længere en den virker på billedet.
Og når du så sidder på din havelåge på vej op ad bakken, så føltes den endnu længere.

(ja jeg ved godt det er den forkerte tråd at pive i)

Tilbage til "After Party"