Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Lækkert. Husk nu at kræve en ordentlig startløn. Det hænder, at firmaet glemmer at justere taksten, når studentermedhjælpere bliver til fuldgyldige medarbejdere, og så kan det være meget svært at komme op senere.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Ja, helt sikkert. Det er lige kunst med lige at finde balancen i sådan en forhandling..

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man accepterer en eller anden form for 'startløn', synes jeg, man skal få skrevet ind, at der er en deadline for, hvornår man evt. skal op på en mere normal løn. Ellers ryger man bare i den suppedas, at din chef kun må øge sit lønbudget med 3%, så hvis du lige pludselig skal have 10k mere om måneden, så må resten af din afdeling klare sig uden lønforhøjelse, og sådan kommer det nok ikke til at gå. Derfor er der mange, der ender med at hænge på startlønnen + småjusteringer i rigtig mange år.

Mon ikke I finder ud af det. Men vær ikke bange for også at stille krav til dem - De vil jo gerne ansætte dig :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bored Panda delte den her fra Zen Pencils, jeg synes den er dejlig. :)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Og de skrev lidt ord til også:
http://www.boredpanda.com/encourage-art ... n-pencils/

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Hvis man accepterer en eller anden form for 'startløn', synes jeg, man skal få skrevet ind, at der er en deadline for, hvornår man evt. skal op på en mere normal løn. Ellers ryger man bare i den suppedas, at din chef kun må øge sit lønbudget med 3%, så hvis du lige pludselig skal have 10k mere om måneden, så må resten af din afdeling klare sig uden lønforhøjelse, og sådan kommer det nok ikke til at gå. Derfor er der mange, der ender med at hænge på startlønnen + småjusteringer i rigtig mange år.

Mon ikke I finder ud af det. Men vær ikke bange for også at stille krav til dem - De vil jo gerne ansætte dig :)
Det giver selvfølgelig mening. Jeg havde egentlig luret lidt på at lave en beregning af min "værdi" i kr. I forhold til den opgave jeg varetager på vores kunder; jeg kender den årlige omsætning på hver kunde, og kan allokere det jeg bidrager med.. så i teorien kan jeg værdiansætte mig selv som et aktiv.. men jeg er i tvivl om det er at gå for langt :-) ellers er der gennemsnits lønnen for min faggruppe at henvise til..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Better Call Saul - sæson 3. Måske den bedste serie nogensinde?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

OK - Vi venter lige lidt med at starte på sæson 3 - Jeg synes måske ikke helt sæson 1 og 2 kan bære titlen som bedste serie nogensinde, selv om de er gode :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er jo en subjektiv sag, så jeg har naturligvis ret.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er uden for diskussion ;)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I øvrigt glæder jeg mig over, at jeg har besøgt min kommende guitar hos Peter Rahbek i dag :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt - hvornår må du få den med hjem?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg gætter på omkring 1/6, afgå mon ikke det bliver 1/8 :-P

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:I øvrigt glæder jeg mig over, at jeg har besøgt min kommende guitar hos Peter Rahbek i dag :)
Får du lavet en costum-made...?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Yes, det bliver en bastard krydsning af en Tom Anderson strat og en PRS guitar med Rahbek stjernestøv på toppen

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Smittefar skrev:Hvis man accepterer en eller anden form for 'startløn', synes jeg, man skal få skrevet ind, at der er en deadline for, hvornår man evt. skal op på en mere normal løn.
Been there, done that. :| Jeg var på "startløn" lige til den dag jeg skred pga. lønnen.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ordveksling af guld med datteren på 13:

Hun: Får du egentlig penge for at lave musik?
Jeg: Ja, det gør jeg da.
Hun, undrer sig lidt, men så kan man se at et lys går op for hende: Nå ja, hvordan skulle producere ellers kunne leve?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jaa, hvordan skulle de ellers kunne leve..

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sider på en café med en god kop kaffe og venter på min morgenmad, og nu spiller de Paradise City

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Her er lidt blandet

- I går købte jeg min første preamp (Universal Audio Solo 110), og den lyder kanon. Det er så fedt snart at kunne få en kompressor foran, til at tæmme de værste dynamiske svingninger. Det glæder jeg mig helt vildt over.
- Mine rigtig gode venner er ugens uundgåelige denne uge. Jeg har fulgt deres arbejde fra sidelinjen, men har også været inde over forskellige administrative og personlige ting, og hold fast hvor er det fedt at se dem lykkedes.
- Jeg er godt i gang med at bygge et kolonihavehus, og det ser ud til ikke at koste så meget som frygtet. Det bliver episk at flytte ind i.
- Jeg brugte meget af fredag og lørdag på at skrive og producere et nyt nummer, og da jeg hørte det i går var det rigtig fedt (det sker sjældent)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

donnievandango skrev:I går købte jeg min første preamp (Universal Audio Solo 110), og den lyder kanon. Det er så fedt snart at kunne få en kompressor foran, til at tæmme de værste dynamiske svingninger. Det glæder jeg mig helt vildt over.
Der findes vel næppe nogen glæde, der overgår den man får, når man går ned og henter noget nyt grej til sit hjemmestudie... 8-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Min Macbook fik smadret glasset på skærmen efter et 1 1/2 meters fald på gulvet.

Efter at have kørt videre med den et stykke tid for at sikre, at der ikke tilkom den andet, så har jeg i dag skiftet glasset.

Det blev bestilt på amazon.uk i sidste uge - og tog 10 minutter at skifte.

Så tror jeg, at den også skal have godt af nogle ekstra RAM og en SSD i nær fremtid. Så holder den mange år endnu. (er fra 2010).

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil gerne glæde mig over indsigten

Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Damn negro. I har sku da godt vejr i Søborg idag.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Meget dejligt vejr i Søborg

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ny SSD, mere RAM og nogle nye gummifutter. Så spinner den gamle Macbook Pro derudaf med fornyet energi.
Fandme noget dejligt hardware.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:Ny SSD, mere RAM og nogle nye gummifutter. Så spinner den gamle Macbook Pro derudaf med fornyet energi.
Fandme noget dejligt hardware.
Der er ikke noget som at smide mere RAM og en SSD disk i en Macbook Pro. Den investering bliver du garanteret glad for! :thumbup:

Nyt svar