Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 01:40

Hald skrev:Jeg har lige haft besøg af vores lokale VVS mand, han skiftede min cirkulationspumpe, så nu kan det gamle pillefyr gi' den gas igen og alle husets radiatorer virker igen. Fedt!!!

Når du får regningen i næste uge ser vi dig måske ovre på brokketråden :dollargrin:

Spøg til side, jeg får osse lært en del. Sidder i øjeblikket og roder med YouTube video. Ja, ja alle I unge, jeg er en ældre herre og har været væk fra branchen siden før pc´en blev opfundet. Hvor er der mange fede ting man kan lave, og at jeg har været fotograf i de sidste 10 år kommer mig til gavn nu. Ville dog ønske at jeg osse havde en videobank. Ellers må jeg ud og lave en. Jeg skal nok få det hele indhentet. Glædes for hver gang der er noget nyt jeg fatter :dollargrin:
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 08:43

Hugo skrev:
Hald skrev:Jeg har lige haft besøg af vores lokale VVS mand, han skiftede min cirkulationspumpe, så nu kan det gamle pillefyr gi' den gas igen og alle husets radiatorer virker igen. Fedt!!!

Når du får regningen i næste uge ser vi dig måske ovre på brokketråden :dollargrin:

Præcis :lol:

Jeg vil så glæde mig over at jeg lige har betalt en værkstedsregning på bilen på under 1500 kr :shock:

Jeg troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre, jeg blev meget rørt, og det var lige før jeg måtte have en klinex frem og tørre mine øjne :-D
/Dub
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 08:51

En anden rørende regning som lige er blevet betalt med glæde, ejendomskatten her i Sverige, 2538 kr for et helt år !!! ,.. købte huset cash, (for en slik), så eneste faste udgift ud over strømmen som vel koster det halve af i DK

En af de fede ting herovre, det at du skal bruge et sted at bo, samt et transport-middel, samt strøm, bliver ikke misbrugt til at ruinere befolkningen som i DK

Og så vil jeg også glæde mig over gratis varme fra vores pejse-indsats, som vi nyder her under morgenkaffen
Vedhæftede filer
IMG_20191102_085522628.jpg
IMG_20191102_085522628.jpg (1.7 MiB) Vist 335 gange
/Dub
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 16:33

Apros pos varme. Har lige fået luft til vand varmepumpe. 20.000 på bordet hos OK-Varme + 2400 resten af livet incl. el, service og nedbrud. :dollargrin: :dollargrin:
Skulle ha´ gjort det for længe siden, men da fandtes det bare ikke....
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 16:49

Der kommer også en varmepumpe her hos os inden for de nærmeste år ,... det supplerer brænde-ovnen pefekt !!!

Selv med en kilowatt-pris på det halve tjener sådan en sig hjem på få år ,.. 15-20.000 alt incl

Indtil videre supplerer vi lidt med alm el og Zibro-brændere

Vandet henter vi 70 meter nede fra, der er simpelhen boret hul i fjeldet, mangler at få filtreret ferro, det er 24 gange grænseværdien, blir noget DIY
/Dub
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 18:52

Hugo skrev:Apros pos varme. Har lige fået luft til vand varmepumpe. 20.000 på bordet hos OK-Varme + 2400 resten af livet incl. el, service og nedbrud. :dollargrin: :dollargrin:

Hmmm går egentlig og kigger efter nyt pillefyr, men er på den anden side også træt af at slæbe sække ned i kælderen, måske man skulle kigge på alternativer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 2. nov 2019, 19:46

Hald skrev:
Hugo skrev:Apros pos varme. Har lige fået luft til vand varmepumpe. 20.000 på bordet hos OK-Varme + 2400 resten af livet incl. el, service og nedbrud. :dollargrin: :dollargrin:

Hmmm går egentlig og kigger efter nyt pillefyr, men er på den anden side også træt af at slæbe sække ned i kælderen, måske man skulle kigge på alternativer.

https://www.ok.dk/privat/produkter/varm ... armepumper

OK Olie ved godt at de ikke lever af olie om 10-15 år og har lavet et samarbejde med Vølund og Coop. Du kan købe, lease, eller lease m. el.
Vi sparer ikke noget, men det er heller ikke dyrere. Vi sparer skorstensfejer og service, og det er det. Og så gør vi Gretha Thunberg glad :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 4. nov 2019, 15:46

Jeg vil bare glæde mig over, at der er ret meget gang i underforummet "Din Musik".

Slå en tur forbi. Der er sikkert noget, der overrasker dig. :)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. nov 2019, 21:23

SustainerPlayer skrev:Jeg vil bare glæde mig over, at der er ret meget gang i underforummet "Din Musik".

Slå en tur forbi. Der er sikkert noget, der overrasker dig. :)

Done ,... du har ret !!!

Desværre var der ikke et par timer til rådighed til at dykke langt tilbage
/Dub
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 5. nov 2019, 00:02

Billede

Ja! I dag kom der en minilogue xd desktop ind af døren.
Den lyder svine fedt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 5. nov 2019, 00:21

Der er fame mange ting at glæde sig over, synes jeg. Hele tiden.
I aften var jeg til netværkmøde på Rytmisk Center (kbh) –– kun min anden gang, men syns det er nogle gode folk.

Og så er der jo den enorme opfindsomhed, mange folk lægger i même-dillen ...... :lol: grineren
Vedhæftede filer
Screen Shot 2019-11-05 at 00.16.33.png
Screen Shot 2019-11-05 at 00.16.33.png (2.28 MiB) Vist 235 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 5. nov 2019, 14:46

Har lige uploadet til og med maj næste år i mine udgivelser. Og med en del mere på trapperne. Arbejdsløshed skal ikke undervurderes :lol:
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. nov 2019, 15:52

Har landet et job til januar. Godt nok kun for 5 uger. Men det kan måske føre mere med sig. :banan:

Og foreløbig er mine ansøgninger stadig 1:1 med at komme til jobsamtale. Men nu skal jeg jo så til "at søge bredt" :roll:
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. nov 2019, 15:55

SustainerPlayer skrev:Har landet et job til januar. Godt nok kun for 5 uger. Men det kan måske føre mere med sig. :banan:

Og foreløbig er mine ansøgninger stadig 1:1 med at komme til jobsamtale. Men nu skal jeg jo så til "at søge bredt" :roll:

Fedt! :-D Tillykke :clap:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 6. nov 2019, 16:46

SustainerPlayer skrev:Har landet et job til januar. Godt nok kun for 5 uger. Men det kan måske føre mere med sig. :banan:

Det var da en god forsinket fødselsdags gave. :) Tillykke
Gravity Assist - Spector 01: The Transfer - 5-lags Generative Ambient optagelse, med Cubase-synthen Spector:
https://youtu.be/P1TShf8KcL0
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 07:29

Gratulerer! :-D

Det lyder fjollet, men: husk at drømme. Husk at tage chancer de steder du drømmer om at arbejde. You’ve got nothing to lose :-)

Jeg hepper på dig!
Brugeravatar
MarkBass
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Nyborg

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 08:05

Tillykke! Håber du får noget fast.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 08:55

Tak drenge. Det varmer. :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 11:00

Mike-air skrev:Det lyder fjollet, men: husk at drømme. Husk at tage chancer de steder du drømmer om at arbejde. You’ve got nothing to lose :-)

So much this :)

Held og Lykke Hans
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 11:10

Et mere tillykke !!!!
/Dub
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 15:14

Sustainer jeg tror lydmaskinen hepper så meget på dig at det næsten skulle have haft sin egen tråd. :-D
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 7. nov 2019, 23:53

Jeg vil godt glæde mig over en der, trods alt, er så åben omkring hvordan han mishandler sine instrumenter:

https://www.dba.dk/elbas-andet-maerke-p ... 060031924/

Folk køber jo også flænsede cowboy-bukser i dyre domme :lol:
/Dub
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 02:08

Den her vil nok være sjov at se for Mike m.fl. herinde:

Gravity Assist - Spector 01: The Transfer - 5-lags Generative Ambient optagelse, med Cubase-synthen Spector:
https://youtu.be/P1TShf8KcL0
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 8. nov 2019, 07:52

Hald skrev:Sustainer jeg tror lydmaskinen hepper så meget på dig at det næsten skulle have haft sin egen tråd. :-D

Jeg er meget rørt. Tak til jer alle. :)

Tilbage til "After Party"