Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 16. jun 2019, 08:08

God (løbe)tur!
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 16. jun 2019, 11:10

Jeg kunne åbenbart stadigvæk huske formlen for at rotere og dreje ting, så her er en "galakse-generator" jeg skruede sammen i går aftes fordi jeg ikke har noget fungerende lydstudie endnu:

Billede
Reload for flere...
Check mine gratis plugins ud: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 16. jun 2019, 20:12

Joachip skrev:Jeg kunne åbenbart stadigvæk huske formlen for at rotere og dreje ting, så her er en "galakse-generator" jeg skruede sammen i går aftes fordi jeg ikke har noget fungerende lydstudie endnu:

Billede
Reload for flere...

Fedt! :-)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 11:26

DK har nogle sindssygt gode motorveje. Normalt plejer jeg bare at sætte autopilot på når jeg kører motorvej i Norge eller Sverige, men det er en sand fornøjelse selv at køre på de danske veje (helt vandrette, ingen huller, lange lige strækninger) :-D folk er også gode til at trække ind til højre i forhold til i Norge.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 13:08

Mike-air skrev:DK har nogle sindssygt gode motorveje. Normalt plejer jeg bare at sætte autopilot på når jeg kører motorvej i Norge eller Sverige, men det er en sand fornøjelse selv at køre på de danske veje (helt vandrette, ingen huller, lange lige strækninger) :-D folk er også gode til at trække ind til højre i forhold til i Norge.

Fedt med feedback, generelt at jeg rimelig træt af danske trafikkanter, men det hjælper sjovt nok at vide andre lever et hårdere liv. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 13:10

Hald skrev:... træt af danske trafikkanter ...

Ja - de virker stærkt overrepræsenteret på mange veje heromkring.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 13:53

Mike-air skrev:folk er også gode til at trække ind til højre i forhold til i Norge.

Skal man holde til højre i Norge?
Da jeg var lidt yngre og kørte MC, var vi på tur med en klub fra Norge. Vi (danskere) undrede os over at de kørte lidt som idioter, men da vi senere snakkede med dem, sagde de at slalomkørsel var tilladt i Norge, derfor måtte de overhale både indenom og udenom...
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 14:27

amolin skrev:
Mike-air skrev:folk er også gode til at trække ind til højre i forhold til i Norge.

Skal man holde til højre i Norge?
Da jeg var lidt yngre og kørte MC, var vi på tur med en klub fra Norge. Vi (danskere) undrede os over at de kørte lidt som idioter, men da vi senere snakkede med dem, sagde de at slalomkørsel var tilladt i Norge, derfor måtte de overhale både indenom og udenom...

Nå forhelvede. Så blev jeg da lige det klogere.

Jeg har været ved at blive sindssyg af folk som ligger og blokerer venstresporet. Og samme med folk som overhaler indenom; dette er jo super vigtig viden et eller andet sted - jeg havde en lidt halvfarlig episode for noget tid siden hvor jeg ikke lige var forberedt på en overhaling indenom.....

Men ja, vejene, skiltningen og generelt den systematik man har i de fleste danske byer kan I godt være glade for. Oslo er nærmest det vilde vesten. Altså, folk kører ikke vandvittigt, men vejnettet er bare ikke helt så gennemtænkt, eller vedligeholdt alle steder.
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 14:38

Mike-air skrev:... folk er også gode til at trække ind til højre i forhold til i Norge.

Så må det godt nok være slemt i Norge!! :-D
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 14:40

Hald skrev:... generelt at jeg rimelig træt af danske trafikkanter, men det hjælper sjovt nok at vide andre lever et hårdere liv. :lol:
Jeg synes ikke at man finder mere egoistiske trafikanter i norden, end danske billister. Hold op hvor er det "mig, mig og lige mig først" ofte ... :-D
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 21:19

:denmark: HER HAAAR I MIG TILBAAAAAAAGE – fra Folkemødet.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 21:21

Graceville skrev::denmark: HER HAAAR I MIG TILBAAAAAAAGE – fra Folkemødet.

Fedt. Velkommen tilbage. Hvordan var folket så?
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 21:37

Det var meget folkeligt, mere end man sådan lige tror.

Super interessante diskussioner & indtryk fra:

ligestilling
bankerne & penge & stiftede bekendtskab med (Pelle Dragsted, Jyske Bank, Foreningen Gode Penge, Oxfam Ibis)
Nationalbanken i Schøtministeriet
borgerløn
Magtanalyser
skattesystemet
Et stort område om verdensmålene (de 15), herunder super imponeret over flygtninge fra 2015 der allerede har en stemme – på klingende dansk & har noget på hjerte & argumenterer godt for sig.
Svanholm Storkollektiv
for & imod tiltag mod rygning
alle politiske telte, herunder helt tomme Ny Borgerlige & Stram Kurs telte.
Københavns Universitet
Aarhus Universitet også en del om klima
DR, Radio 24/7 osv.

Har faktisk rigtig mange skeptikere i tankerne som ville synes det kunne være en fest.

Det var helt nede på jorden & alt efter debattens størrelse, så var der rig mulighed for at komme med indspark & spørgsmål til panelet. En masse kompetente moderatorer.

Det var Højlunds Forsamlingshus i 4 dage. Mere end 2000 oplæg & debatter á 1 times varighed, så klart man ikke kunne nå så meget som 10% af det.

Har nærmest ikke brugt penge. Der var gratis alkohol enkelte steder & min kæreste er en ninjaspejder med en trangia + medbragte fødevarer, så meget lidt brug for at købe noget.

Alternativet havde self. mad fra et hjemløseprojekt man kunne støtte & DF havde ansat en etnisk dansk grillmasterkok alle fire dage til at stå & stege bøffer & lave wok. Spiste dog ikke noget af den forbudte frugt.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 22:01

Lol, lyder awesome :-D
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 18. jun 2019, 07:31

Graceville skrev:Det var meget folkeligt, mere end man sådan lige tror.

Super interessante diskussioner & indtryk fra:

ligestilling
bankerne & penge & stiftede bekendtskab med (Pelle Dragsted, Jyske Bank, Foreningen Gode Penge, Oxfam Ibis)
Nationalbanken i Schøtministeriet
borgerløn
Magtanalyser
skattesystemet
Et stort område om verdensmålene (de 15), herunder super imponeret over flygtninge fra 2015 der allerede har en stemme – på klingende dansk & har noget på hjerte & argumenterer godt for sig.
Svanholm Storkollektiv
for & imod tiltag mod rygning
alle politiske telte, herunder helt tomme Ny Borgerlige & Stram Kurs telte.
Københavns Universitet
Aarhus Universitet også en del om klima
DR, Radio 24/7 osv.

Har faktisk rigtig mange skeptikere i tankerne som ville synes det kunne være en fest.

Det var helt nede på jorden & alt efter debattens størrelse, så var der rig mulighed for at komme med indspark & spørgsmål til panelet. En masse kompetente moderatorer.

Det var Højlunds Forsamlingshus i 4 dage. Mere end 2000 oplæg & debatter á 1 times varighed, så klart man ikke kunne nå så meget som 10% af det.

Har nærmest ikke brugt penge. Der var gratis alkohol enkelte steder & min kæreste er en ninjaspejder med en trangia + medbragte fødevarer, så meget lidt brug for at købe noget.

Alternativet havde self. mad fra et hjemløseprojekt man kunne støtte & DF havde ansat en etnisk dansk grillmasterkok alle fire dage til at stå & stege bøffer & lave wok. Spiste dog ikke noget af den forbudte frugt.

Men hvad med "kældermanden" ,... mødte du ham ? :lol:
/Dub
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 18. jun 2019, 07:43

Ja, ubehagelig, ensom & pisse fuld nede på stranden. Der stod et par nedklappede parasoller i aftenskumringen. "Ved I, hvem der har lavet det kunstværk?!", spurgte han snøvlende. Inden vi kunne nå at komme med et bud: "Jeg kalder det burkaer på badetur!".

mmmm.... ja..... nå...

Kender ikke til frekvensen fra tidligere år, men forestiller mig det er en uddøende race.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. jun 2019, 09:09

Graceville skrev:Ja, ubehagelig, ensom & pisse fuld nede på stranden. Der stod et par nedklappede parasoller i aftenskumringen. "Ved I, hvem der har lavet det kunstværk?!", spurgte han snøvlende. Inden vi kunne nå at komme med et bud: "Jeg kalder det burkaer på badetur!".

mmmm.... ja..... nå...

Kender ikke til frekvensen fra tidligere år, men forestiller mig det er en uddøende race.

Ha, trist type, som fulde mennesker jo ofte er,...

Tror godt jeg har mødt ham, han har også en tvillinge-bror, som gavmildt, og gerne uopfordret, drysser om sig med titler som racist, facist, imperialist, kapitalist, osv,... til de idioter som ikke solidarisk bakker op omkring hans synspunkter

På væggen derhjemme i kælderen hænger et falmet og gulligt idol-billede af masse-morderen Che :-)
/Dub
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 18. jun 2019, 13:50

Har fået en mail omkring noget OK18, måske kommer det til at påvirke min løn med tilbagevirkende kraft, nu må vi se.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. jun 2019, 14:25

Nyhavn lige nu :-)
Vedhæftede filer
20190618_142350.jpg
20190618_142350.jpg (946.41 KiB) Vist 254 gange
/Dub
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 07:13

Når man endelig med bævende hænder mander sig op og skiller sin laptop ad og renser blæseren. Og det så bare går helt som det skal og laptoppen larmer markant mindre og alle kerner kører koldere under alle forhold. Specielt er den meget hurtigere til at køle af efter max load, så blæseren spinner også ned noget hurtigere. Det burde jeg nok have gjort for 5-6 år siden

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 08:44

DUBTEMPLE skrev:
På væggen derhjemme i kælderen hænger et falmet og gulligt idol-billede af masse-morderen Che :-)

Der findes partitosser alle steder, måske nok især i Enhedslisten & DF men mon ikke de to nye partier på højrefløjen opsluger de fleste fra DF.

Jeg er helt klart for enhedslisten, men det er et sandt helvede at sidde i en lokalforening med virkelighedsfjerne elementer. Har jeg ihvertfald hørt. & har for nyligt diskuteret EU med den gamle garde. Kender osse et par hippier der er DFere i dag. Det der Nede I Europa, har de fået en fix ide–hejs i 70'erne, flugter meget godt med DF's detfordååårligt-underdog-antielitære-protestbevægelsesstrategi. Problemet er bare efterhånden, at de selv, er den gamle elite.

Jeg tror de fylder mere, end antallet. Tordenskjolds soldater & egentlig dialogmodstanderens benzin på bålet ift at udpege et helt parti som helt på afveje.

Hører iøvrigt Rasmus fra Gode Penge i P1 Morgen omkring FB's nye kryptovalutaidé. Hængte meget ud i det telt, ikke kun pga gratis øl.
Han arbejder til dagligt i PET. Synes det er sejt, at man i et land som DK kan lave den kombi uden at blive tortureret til ukendelighed.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 08:52

Smittefar skrev:Når man endelig med bævende hænder mander sig op og skiller sin laptop ad og renser blæseren. Og det så bare går helt som det skal og laptoppen larmer markant mindre og alle kerner kører koldere under alle forhold. Specielt er den meget hurtigere til at køle af efter max load, så blæseren spinner også ned noget hurtigere. Det burde jeg nok have gjort for 5-6 år siden

:clap:

Det gør folk alt for lidt og for sjældent (alt afhængig af computerens design og brug).
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 12:05

Jeg er ikke bleg for at indrømme, at mine seneste planer om at købe ny computer primært var motiveret af den infernalske larm blæseren i min laptop næsten konstant genererede.

Nu kan jeg måske udsætte det projekt lidt endnu.

Jeg vil i den sammenhæng glæde mig over hvor meget jeg har fået ud af den laptop jeg købte i 2013. Det er den der står for al musikproduktion samt billede- og videoredigering herhjemme, og den gør det stadig rigtig fint.

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 22:10

Måske der er nogen her inde der skal til at køre Tesla eller Jaguar snart?

https://www.dr.dk/nyheder/politik/el-sf ... r-ikke-med
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. jun 2019, 23:42

Rammstein

Tilbage til "After Party"