Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:
Mike-air skrev:Jeg er virkelig virkelig amatør/n00b (så råd modtages gerne), men syntes jeg fik nogle OK billeder idag;
Det nederste billede er klart det bedste, da det siger noget om hvad mennesker gør på en sommerdag. Det er også den bedste komposition. Måske lidt for meget kedeligt græs nederst, som kan skæres væk. De andre med uskarpe objekter i baggrunden giver ikke mening. Det gør uskarpe objekter i forgrunden mere eller mindre aldrig på landskabsbilleder, da de blot forstyrrer hvad det handler om og ikke har nogen relation til selve udsigten.
Okay, fedt! Men er det så sort/hvidt? Kan man ikke kombinere flere stilarter? Er der et regelset for hvordan et landskabsbillede skal være?

Som sagt, jeg ved nærmest ingenting omkring fotografering, og jeg havde heller ikke ligefrem en særlig stærk vision omkring hvad jeg ville.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mike-air skrev:Okay, fedt! Men er det så sort/hvidt? Kan man ikke kombinere flere stilarter? Er der et regelset for hvordan et landskabsbillede skal være?
Nej selvfølgelig ikke. Fotografering er jo (ofte) en kunstart, og så er der frie rammer, men jeg mener ikke at jeg er støt på et eneste landskabfoto, med ude af fokus ting i forgrunden, hvor det fungerer. I andre genrer ja, men synes at lige netop med landskaber så fungerer det bedst når forgrund og helt ud til horisonten står skarpt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:
Mike-air skrev:Okay, fedt! Men er det så sort/hvidt? Kan man ikke kombinere flere stilarter? Er der et regelset for hvordan et landskabsbillede skal være?
Nej selvfølgelig ikke. Fotografering er jo (ofte) en kunstart, og så er der frie rammer, men jeg mener ikke at jeg er støt på et eneste landskabfoto, med ude af fokus ting i forgrunden, hvor det fungerer. I andre genrer ja, men synes at lige netop med landskaber så fungerer det bedst når forgrund og helt ud til horisonten står skarpt.
Cool, det må jeg lige prøve at arbejde lidt med i så fald! :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mike-air skrev:
F3B8F070-89D2-4AB0-8388-BD9632D275F2.jpeg
Nummer to synes jeg er særligt fedt. Græsset i forgrunden giver det en sjov dybde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev:
Mike-air skrev:
F3B8F070-89D2-4AB0-8388-BD9632D275F2.jpeg
Nummer to synes jeg er særligt fedt. Græsset i forgrunden giver det en sjov dybde.
Tak! :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

OsmAnd+ på ny 7" tablet :-)
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-05-18-16-07-48-419.jpeg
Screenshot_2018-05-18-16-07-48-419.jpeg (622.08 KiB) Vist 468 gange
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så lige, at "Den store ..."-tråden har kørt i over 10 år.

Vi har glemt et jubilæum - men sejt alligevel.

Vist den ældste aktive tråd, når man ser bort fra Holgers blog. :-D
Senest rettet af SustainerPlayer ons 23. maj 2018 23:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha, det er vildt nok.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har været nødsaget til at skulle sige min fuldtidsstilling hos et Teleselskab i Norge op, da jeg fra 1. Aug går igang med en PhD. Det var egentlig ikke så fedt, fordi jeg nok har haft den fedeste chef nogensinde, og nogle kolleger der har været ekstremt flinke og imødekommende.

Men efter at have vendt situationen med chefen, er vi blevet enige om at fortsætte samarbejdet imens jeg læser phd. Foruden at jeg fortsat vil arbejde sammen med nogle cool'e mennesker, tror jeg også det vil være en godt praktisk supplement til den meget teoretiske verden jeg kommer til at bevæge mig i.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Perfekt, den slags lader sig kun gøre når man virkelig bliver påskønnet,...
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det ville jeg da egentlig også gerne bilde mig selv ind :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Når der kommer en temperaturfejl på et gammelt serverrum som ikke længere er med køl og frekvensen fra alarmen er samme grundtone som nummeret (MUSE - PLUGIN BABY) jeg lyttede til, så kan det næsten kun blive en god fredag!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Når der kommer en temperaturfejl på et gammelt serverrum som ikke længere er med køl og frekvensen fra alarmen er samme grundtone som nummeret (MUSE - PLUGIN BABY) jeg lyttede til, så kan det næsten kun blive en god fredag!
Hæhæ, kender følelsen. Vores mikroovn lyder som et 80’er nummer (jeg dog ikke husker navnet på nu).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Andre der har fulgt med i Giro d'Italia i år? Godt nok en underholdende udgave.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Andre der har fulgt med i Giro d'Italia i år? Godt nok en underholdende udgave.
Har desværre haft for meget om ørene. Så har kun fulgt med i den skrevne presse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Chilled out performace foran Nørrebro Bycenter for lidt siden, tænker på om det er en herinde fra :-)
Vedhæftede filer
20180526_133149.jpg
20180526_133149.jpg (1.27 MiB) Vist 363 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kune konstatere her til formiddag, at de er begyndt at indhegne Ådalen, 2 minutters kørsel fra mit hjem. Hvilket betyder at der snart er Northside. Hvilket minder mig om at der kun er 12 dage til jeg skal spadsere rundt om hjørnet og ind på festivalpladsen og høre Björk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

DUBTEMPLE skrev:Chilled out performace foran Nørrebro Bycenter for lidt siden, tænker på om det er en herinde fra :-)

Gætter på at det kunne være Mute State (Tao).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

raoul skrev:
DUBTEMPLE skrev:Chilled out performace foran Nørrebro Bycenter for lidt siden, tænker på om det er en herinde fra :-)

Gætter på at det kunne være Mute State (Tao).
Kunne det godt være, takker, skal have checket det noget mere ud, fed wibe, en bid her:

(sorry for billedet er på højkant, den skulle være igang med at rendere en ny version)

/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og for at der skulle være ekstra meget at glæde sig over så havde han lagt vingummi-hjerter i flightcase-låget som ses i forgrunden :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar