Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af lakris »

Samme trick som på ferie ;-)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hald skrev:Der var 27,5 grader celcius i soveværelset, så monterede jeg vores aircondition... now we wait...
Ikke for at være sådan en irriterende ingeniørtype... men der er en tendens i DK til at lufte ud midt på dagen, åbne alle vinduer og trækker gardinerne fra i håb om at det bliver svalt og udholdeligt.

Det har bare den modsatte effekt, det bliver lige så kvælende varmt som udenfor.

Med inspiration sydfra, bør man trække gardinerne for i hele huset og lade vinduerne være lukkede, så forbliver der koldt og svalt indtil om aftenen, hvor man kan åbne vinduerne igen natten igennem.

Hilsen Morten, cand. mag. banjo.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Bonus info, vi har 3 etager (hvis vi tæller kælderen med) Alle 3 etager har store sydvendte vinduer, soveværelset er selvfølgelig på øverste etage, dvs selv om vi holder huset "så kold som muligt", vil alt varme stige op til soveværelset. Når vi åbner døren på klem deroppe udlufter vi således husets varme, desværre er det også den retning vinden oftest kommer fra der hvor vi bor, så det forlader ikke soveværelset men bliver holdt inde..

Problemet er dog ikke så stort, aircon løste det. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ah ja, rummet oppe under taget med mindre det er bungalow, kan være pænt uudholdeligt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Gad vide om man kunne få et køre OS til at slå de menneskelige kørere :-P
Det første sted det ville ske ville nok være til Indy 500 i så fald.
Holy smokes!
https://www.facebook.com/Formula1/video ... f=NEWSFEED

Det er sku ikke noget man kommer sovende til :-P Tror det ville være ganske fint at starte på indy 500 :-D

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det er nu officielt !

Det er for fedt :-D VM i Juli og UK Championship til August.

Hvor der er vilje er der vej ! Dette er muligt under ét år efter lægerne havde meldt at, jeg nok ikke skulle forvente at, bruge min højre arm normalt igen :!:

Håber dette kan være med til at eksponere sporten i Danmark så, vi kan komme til at se flere riders i Danmark.


Billede

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg vil gerne helt åbent og højt og officielt erklære at du er en bad-ass fighter, Bjørn. Det er dæleme fedt gået! Tillykke med det, og rigtig god tur!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Sidder og mixer mit juleprojekt, og glæder mig over firestemmigt kor. Det får mig til at smile. Og så er det endda også snart jul(i).

(privat link, derfor kan det ikke embeddes)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

IMG_0750.JPG
Så er et havlt års arbejde kulmineret i en 74-siders kandidatafhandling der simulerer forskellige skævheder i data, og benchmarker neurale netværk (brugt indenfor AI) versus mindre sofistikerede algoritmer :-)

Det er et vanvittigt kompliceret projekt, skulle jeg hilse at sige :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Købte ny (brugt) bil i tirsdags, kan stadig ikke helt forstå at jeg har en lækker bil i så flot stand, er så glad. (Nu skal vi bare have solgt en af vores andre biler)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Tillykke :)
Tak christoffer! :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Stærkt Mike

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Jeg vil gerne helt åbent og højt og officielt erklære at du er en bad-ass fighter, Bjørn. Det er dæleme fedt gået! Tillykke med det, og rigtig god tur!
Mange tak David :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Første arbejdsdag i lidt over en måned. Glæder mig til at komme i sving igen.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Mike-air skrev:
IMG_0750.JPG
Så er et havlt års arbejde kulmineret i en 74-siders kandidatafhandling der simulerer forskellige skævheder i data, og benchmarker neurale netværk (brugt indenfor AI) versus mindre sofistikerede algoritmer :-)
Tillykke med det Mike :-) Skal du så i gang med en phD nu?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hoby skrev:
Mike-air skrev:
IMG_0750.JPG
Så er et havlt års arbejde kulmineret i en 74-siders kandidatafhandling der simulerer forskellige skævheder i data, og benchmarker neurale netværk (brugt indenfor AI) versus mindre sofistikerede algoritmer :-)
Tillykke med det Mike :-) Skal du så i gang med en phD nu?
Tak! :-) Har fået fast arbejde fra 1. Juli, men hvis jeg mod forventning lander en 12'er, vil jeg uden tvivl fortsætte med phd.
Det er lidt min beslutningsregel som det ser ud nu.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Mike-air skrev:
Hoby skrev:
Mike-air skrev:
IMG_0750.JPG
Så er et havlt års arbejde kulmineret i en 74-siders kandidatafhandling der simulerer forskellige skævheder i data, og benchmarker neurale netværk (brugt indenfor AI) versus mindre sofistikerede algoritmer :-)
Tillykke med det Mike :-) Skal du så i gang med en phD nu?
Tak! :-) Har fået fast arbejde fra 1. Juli, men hvis jeg mod forventning lander en 12'er, vil jeg uden tvivl fortsætte med phd.
Det er lidt min beslutningsregel som det ser ud nu.

Det lyder som en phD :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu må man jo glæde sig over hvad som helst her i tråden, så det gør jeg. :)
Har holdt en pause fra skak spilleriet, nok primært fordi det krævede for meget tænkning, og så er det et hurtigere quickfix at spille 7 kabale eller Minestryger.
Har lige haft min bedste skak-sejr, så den vil jeg glæde mig over. Computeren er på letteste sværhedsgrad, den kan sættes op den dag jeg tæver den hver gang. Ved godt jeg er skak-n00b..
5k4k l0l.png
5k4k l0l.png (1.63 MiB) Vist 679 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu vi er i computerspil genren må jeg indrømme at jeg faktisk kun spiller bilspil, eller hvad vi skal kalde Asphalt 8 på AppleTV.
Jeg glæder mig over at jeg vinder så meget når jeg spiller multiplay, jeg ved at der er rigtig mange der er meget bedre end mig derude (når det går rigtig godt kan jeg klemme mig op på en ~30.000 plads på verdensplan), men min win-rate er så god at der må findes folk der ikke laver andet end tabe alle deres løb, i don't get it.. Jeg har aldrig fanget den stemning der er når folk ser fodbold, men må indrømme at jeg har hænderne i vejret og mumler "oh yeah!" når jeg kører over mållinjen først.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Izotope Dynamic Delay

Det er vist noget, jeg har fået gratis på et tidspunkt, og jeg har aldrig rigtig prøvet den. Nu prøvede jeg den lige i dag, da mine usual suspects ikke rigtig virkede for mig. Hold nu op, hvor er den nem at få til at lyde lækkert og sidde i mixet

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Wow.



Ferdinand Schwartz:
https://www.instagram.com/ferdi.schwartz.music/
Storartet! Han har sgu is i maven den unge tangentør der. :-D

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

SustainerPlayer skrev: Har du evt. lavet nogle før og efter indspilninger?

Og så skal jeg nok lade være med, at spørge ind til "sustain" :)
Nej men der findes en del på ex youtube

en lav vibration giver mere tone mens fuld styrke giver mere sustain. More is more!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg havde releasefest i weekenden på et disko/club sted i Odense i Weekenden. Første gang nogensinde som artist med en mikrofon i hånden. Jeg har været til en del releasefester for ukendte bands med ukendte numre, så jeg vidste godt hvad jeg gik ind til. Jeg var pissenervøs!!

Det gik ikke godt, det gik MEGA godt. Alle hoppede, dansede og råbte og skreg, og hele klubben gik amok. Så meget at vi blev nød til at spille et ekstranummer (vi havde spillet det ekstranummer vi egentlig ville spille hvis det gik godt). Og det var sgu ikke engang venner og familie (kun et par stykker af de nærmeste), da vi gerne ville prøve det af på på under så "normale/objektive" omstændigheder som muligt.

Det var en kulmination af en masse tanker, overvejelser og valg, OG DET VIRKEDE:) Det gav blod på tanden, og det gav et kæmpe boost af selvtillid.

Nyt svar