Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

I 4 måneder har jeg haft et Economic psychology, som bare har været kedeligt og irrelevant for at sige det lige ud.. og endelig idag, støder jeg på et kapitel der handler om noget af det jeg arbejder med, og pludselig ændrer mit syn på faget sig fuldstændigt.

Har læst vanvittigt mange artikler og teorier, uden at føle jeg fik noget, jeg kunne bruge i praksis, og bam! Så støder jeg endelig på et kapitel der laver den sidste connection.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck YES DUNKIRK TRAILER!!!!!!!


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kæææft den skal ses.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Spoiler alert: de allierede vinder!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Time Machine. It works, bitches.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev:Time Machine. It works, bitches.
Backup er fedt :)
Mvh IT mand i postnord-ransomeware-land
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Da jeg var i 13-14 års alderen havde jeg et bekendtskab fra det modsatte køn, som havde det svært.. i starten var det lidt kæreste-agtigt men som tiden gik blev vi bare venner og hun fandt så sammen med en af mine venner nogle år efter, hvilket jeg havde det fint med. Så blev hun psykisk syg, og isolerede sig fuldstændigt i nogle år, og pludseligt var hun tilbage igen "blandt vennerne". Men de sidste 10 år har jeg hverken hørt eller set noget til hende..

Idag kom jeg så i tanke om hende, og blev helt urolig fordi jeg ikke havde hende som ven på fb, og heller ingen af den gamle vennekreds havde hende som deres ven. Og pludselig kom jeg i tvivl om hendes efternavn... kæmpe frustration midt i den her følelse af bekymring (var der en grund til ingen havde hende som ven? Var hun mon ok?).

Så fandt jeg nogle gamle billeder frem... og pludselig kunne jeg huske hendes efternavn..

-Fandt hende! Hun er gift og har børn og ser ud til at have det godt.

Så det vil jeg godt lige glæde mig over :-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

IMG_0060.JPG
@Christoffer: rimelig fedt cover alligevel :-P

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Amerikas mest bluntede skurke vender tilbage

http://pitchfork.com/news/70440-madlib- ... l_facebook

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:
david mondrup skrev:Time Machine. It works, bitches.
Backup er fedt :)
Mvh IT mand i postnord-ransomeware-land
Jep. Havde lavet nogle på overfladen helt straight softwareopdateringer, der alligevel endte med at efterlade min MBP som en sort skærm med mus. Det eneste den kunne var at gå i pauseskærm hvis jeg lad den vente 5 minutter, og når den først var gået i pause kunne jeg ikke engang afbryde screensaveren igen. Eneste vej ud var at holde powerknappen nede til den slukkede, men når jeg så tændte igen var problemet der stadig. Jeg forsøgte at starte op med cmd+R, og reparere tilladelser, men det løste ikke problemet. Så til sidst rullede jeg den tilbage til forrige Time Machine kopi. Fra en ekstern 7200 rpm disk via USB2 tog det ca. 8 timer - men nu kører den igen. Eneste bekymring er at den tilsyneladende ikke har fået mit Crashplan cloud backup program med. Ikke at jeg ikke bare kunne downloade og installere det igen, men det efterlader mig med lidt bekymring om der mon er andet der er gået tabt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

I dag har jeg glædet mig over et besøg hos vores ældre nabo der bor længere ude af grusvejen vejen her langt ude i de svenske skove

Han drog for mange år siden bort fra Stockholms larm og bosatte sig her

Han er instrument-mager med speciale i Nyckelharpe, Fiol, og drejelire,.. som han stadig både spiller på og bygger

Vi fik en god sludder og en masse gode historier ,.. blandt andet om huset vi selv bor i ,..

Og så fik vi set det fine håndværk ,.. huset var selvfølgelig fyldt med instrumenter :-)

Har fundet denne video hvor alle tre instrumenter optræder

/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er jo mine kammerater ... men lidt ærgerligt at Søren kun knipser på Nyckelharpan. Det er ellers et fantastisk instrument når man stryger det med en bue. Her en sand mester:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og så er det åbenbart optaget en dag hvor en af dem enten ikke var med endnu, eller han ikke kunne. I deres (nuværende) besætning har de også trommeslager Jacob Lund, der bl.a. spiller i folkmetal bandet Huldre og i mit eget band, Mallebrok.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for klippet med bue, kan godt høre det vinder,..

Hvad mit eget klip angår, så går jeg ud fra den fine dame synger på islandsk og ikke oldnordisk :-) (måske det er tæt, lyder faktisk klædeligt)

Har altid haft et godt øre til folkemusik, samt det nordiske og keltiske, de skøre gamle istrumenter er herlige, samt brugbare i nye sammenhænge

Vores nabo havde også bygget en ekstremt kompakt græsk mini-fiol med kun 3 strenge ,.. opmålt efter model fra den græske forening i Alvesta

Herudover en meget speciel violin med et antal passive resonans-strenge udspændt mellem gribebrædt og klangbund

På vægen hang også en horn-violin der gav mig minder om Paris, hvor jeg oplevede en sådan i Metroen, (rumænsk opfindelse, vist nok),..
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Hvad mit eget klip angår, så går jeg ud fra den fine dame synger på islandsk og ikke oldnordisk :-) (måske det er tæt, lyder faktisk klædeligt)
Jeg ved faktisk ikke hvilket sprog Nanna synger, men hun er, som det også fremgår af hendes tale efter nummeret, mig bekendt pæredansk. Det kunne sagtens være noget oldnordisk. De der middelalderentusiaster tager det ret alvorligt.
Herudover en meget speciel violin med et antal passive resonans-strenge udspændt mellem gribebrædt og klangbund
Lyder umiddelbart som en norsk hardingfele? https://en.wikipedia.org/wiki/Hardanger_fiddle

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:Lyder umiddelbart som en norsk hardingfele? https://en.wikipedia.org/wiki/Hardanger_fiddle

Billede
Ja, noget i den stil, same ide, han nævnte dog ikke noget om norge, og pointerede ellers kraftigt hvor alle instrumenterne kom fra oprindeligt

Lidt typisk norsk at overdrive pynteriet :dollargrin:

Hans er mindre pyntet, mere stilren, men opbygget på same måde, med resonans-strenge udspringene fra to bundter,..

Der er dog en væsentlig forskel idet hans har hele 8 resonsans-strenge istedet for 4

En anden forskel er at resonans-strengene ikke har store stemme-skruer sidende på hovedet sammen med de andre såvidt jeg lige husker
(der må side nogle mindre gemt gemt lidt væk)

Det lille galions-figur-agtige udskårne hoved, yderst på fiolens hoved, var der også på hans version,..

Måske er det efter egen ide, spørger næste gang,..

Billede
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det lyder spændende.
Lidt typisk norsk at overdrive pynteriet :dollargrin:
Hæ - jeg har set et par stykker af dem, og de ser simpelthen sådan der ud. Der kan selvfølgelig være variation i selve udsmykningen, men den her repræsenterer dem meget godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:Hvad mit eget klip angår, så går jeg ud fra den fine dame synger på islandsk og ikke oldnordisk :-) (måske det er tæt, lyder faktisk klædeligt)
Jeg ved faktisk ikke hvilket sprog Nanna synger, men hun er, som det også fremgår af hendes tale efter nummeret, mig bekendt pæredansk. Det kunne sagtens være noget oldnordisk. De der middelalderentusiaster tager det ret alvorligt.
Mener at hendes efternavn var med endelsen "dottir" da rulle-teksten dukkede op sidst i klippet,.. men ja, de er nogen gange meget entusiastiske de der folk, ved ikke om det er nordisk identitet, eller middelalder facination, eller en blanding af begge, min gamle kæreste er med i det der halløj med blot, asa-tro, osv
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Mener at hendes efternavn var med endelsen "dottir" da rulle-teksten dukkede op sidst i klippet,..
Nanna Balslev ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:Mener at hendes efternavn var med endelsen "dottir" da rulle-teksten dukkede op sidst i klippet,..
Nanna Balslev ;-)
Haha, tak, der var jeg godt nok tåget i hovedet,.. :roll:

(havde forvekslet Anna med Nanna, og kikket under kameraholdet, hvilken præcision, stol aldrig på mig)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_1311.JPG

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kunne vælge at brokke mig over, at jeg ikke har fået arbejdet i dag, og jeg derfor nok må arbejde 4-5 dage i næste uge. Nå men den slags hører til i en anden tråd.
Jeg glæder mig over, at jeg har fået styr på juleting i dag.
Vi får julebesøg af min 79 år gamle farmor, som ikke er god med teknik. Har her til aften brugt overraskende lidt tid på at gøre filer klar til en digital fotoramme vi giver hende. Det er bare at tænde, og så kører den alle 110'ish billeder i kronologisk rækkefølge.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »



I beskrivelsen til klippet er der tagget tidspunkter for de forskellige film, så vil man hoppe rundt i dem, så er det nok sjovest at se på youtube:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil gerne glæde mig over MautoAlign. Det er nemt at bruge, og det er alligevel vildt, så meget det gør for et trommesæt, at det hele er i fase.

Jeg har lige downloadet Scheps 73 demo. Den kommer jeg nok til at købe (på tilbud pt). Den lyder godt nok godt. Der er noget helt særligt over at lave et helt mix med kun et EQ plugin, og det faktisk lyder rigtig godt, og der egentlig ikke er det store behov for at pladre kompressorer ud over det hele.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar