Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/bundes ... bliver-jeg

Dette er ikke brok, det er nærmere medfølelse for den stakkels mand.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Suburn.jpg
Tager han sol med mørke briller for øjnene og derefter går på TV ???

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Kimex skrev:Tager han sol med mørke briller for øjnene og derefter går på TV ???
Tror bare, at han gnider sig ualmindelig meget i øjnene !? :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

I danmark vil man skabe tryghed, så man ikke skal gå kg være bange for de farlige hjemløse:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hundr ... ldstaendig

Send dem til en anden kommune med en taxa! Og så kan de få lov at starte forfra med at finde venner og fornødenheder.

Virker sku ikke helt som om der er plads til alle i DK..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:I danmark vil man skabe tryghed, så man ikke skal gå kg være bange for de farlige hjemløse:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hundr ... ldstaendig

Send dem til en anden kommune med en taxa! Og så kan de få lov at starte forfra med at finde venner og fornødenheder.

Virker sku ikke helt som om der er plads til alle i DK..
Niko Grünfeld er en f*cking amatør ...

https://www.dr.dk/nyheder/politik/bord- ... 000-kroner
Senest rettet af SustainerPlayer fre 9. nov 2018 09:19, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men nu er Anders Samuelsen jo stillet op med det udtrykte ønske at det skal være nemmere for dem der har mest at rage mere til sig, så det er da helt fint, han går forrest i kampen
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvordan kan det være i syntes 300k til et ministerkontor er vigtigere at kommentere på, end at en svag gruppe af mennesker i dk bliver (efter min holdning) uretfærdigt behandlet?

Troede I var røde?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Hvordan kan det være i syntes 300k til et ministerkontor er vigtigere at kommentere på, end at en svag gruppe af mennesker i dk bliver (efter min holdning) uretfærdigt behandlet?
Fixed.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:I danmark vil man skabe tryghed, så man ikke skal gå kg være bange for de farlige hjemløse:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hundr ... ldstaendig

Send dem til en anden kommune med en taxa! Og så kan de få lov at starte forfra med at finde venner og fornødenheder.

Virker sku ikke helt som om der er plads til alle i DK..
Superklamt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev:Hvordan kan det være i syntes 300k til et ministerkontor er vigtigere at kommentere på, end at en svag gruppe af mennesker i dk bliver (efter min holdning) uretfærdigt behandlet?

Troede I var røde?
Det andet er meget nemmere og hurtigere at smide en unuanceret holdning til.

Men jo - Det andet er også klamt, ubehageligt og generelt bare meganedern
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Troede I var røde?
Øhh?? Som rød, der af og til kan falde for fristelsen og kaste mig ud i en politisk debat her på siden, må jeg sige at jeg generelt oplever LMs brugere som langt mere blå end jeg oplever det nogen som helst andre steder i musikmiljøet i DK.

Men ja, det er aldeles nederen som hjemløse og andre på samfundets bund behandles. Det er for mig at se en direkte konsekvens af, at selv de såkaldt "røde" store partier nu langt mere kæmper for middelklassen end for de mest udsatte. Det efterlader hjemløse, flygtninge og kontanthjælpsmodtagere stort set uden politiske allierede. Og konsekvensen er, at det bl.a. kan lade sig gøre helt officielt at udstøde hjemløse, som det er tilfældet her.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sidst vi lavede en politisk poll herinde, så var fordelingen rimelig skæv i forhold til landsgennemsnittet i begge retninger.

Enhedslisten og Liberal Alliance stod begge til jordskredsvalg, mens DF var noget underrepræsenteret og SF og K var helt døde.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Troede I var røde?
Men ja, det er aldeles nederen som hjemløse og andre på samfundets bund behandles. Det er for mig at se en direkte konsekvens af, at selv de såkaldt "røde" store partier nu langt mere kæmper for middelklassen end for de mest udsatte. Det efterlader hjemløse, flygtninge og kontanthjælpsmodtagere stort set uden politiske allierede. Og konsekvensen er, at det bl.a. kan lade sig gøre helt officielt at udstøde hjemløse, som det er tilfældet her.
Jeg deler den tolkning, og syntes det er absolut megavigtigt at vi taler og forholder os til ting som dette. Det værste vi kan gøre er at ignorere det og lade os forføre af ligegyldige historier som en feide om 300k til et kontor (dette er ikke ment som et angreb på Sustain eller smittefar). Men det viser måske en bredere tendens, eller hvilken grad af støj der er i nyhedsbilledet.

Håber ikke jeg/Norge bliver en skydeskive her, men:
Når jeg taler med min kæreste eller venner i Norge, så bliver de noget forbavsede over vi for eksempel har en tigger og burka-lovgivning. Egentlig ikke sikker på jeg har lyst til at fortælle om netop denne lov. Der er mange fantastiske ting ved den måde det danske samfund fungerer på (hvilket gør vore naboer kopierer os), men desværre er der også nogle helt vanvittige ting (førnævnte love).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
Troede I var røde?
Hvorfor ikke tro på det gode i folk istedet ? :-) :-) :-)

(rød/blå-aksen tror jeg slet ikke på)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Spøg til side, checker dit link efter arbejde,..
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:... lade os forføre af ligegyldige historier som en feide om 300k til et kontor ...
Du plejer ellers være god til at se sammenhænge! :)

De rige bliver rigere - magthaverne er mere interesserede i at indrette dyre kontoer end at hjælpe samfundets bund.
Lige præcis Anders Samuelsen og hans parti er en mega drivkraft i den retning.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

LA-holdningerne om at alt bliver bedre "bare vi gir det frit" ser jeg også som præcis den ånd der føder rådenskaben i den finansielle sektor

Magtbrynde, selvfede, og dobbeltmoral ses dog hos alle partier
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 9. nov 2018 12:33, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: Magtbrynde, selvfede, og dobbeltmoral ses dog hos alle partier
Helt klart. Men inspirationen er der så sandelig også.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev:... Det værste vi kan gøre er at ignorere det og lade os forføre af ligegyldige historier som en feide om 300k til et kontor (dette er ikke ment som et angreb på Sustain eller smittefar). Men det viser måske en bredere tendens, eller hvilken grad af støj der er i nyhedsbilledet. ...
Jeg er sådan set helt enig (og jeg er ræverød). Det er dræbende for den politiske 'debat', at stort set alle sager, der tages op i medierne mere eller mindre er click-bait ("Det er da også for galt at ..."). Det bidrager i den grad til polariseringen og splittelsen i samfundet. Jeg gør mig selv skyldig i også kun at læse overskrifter når jeg læser nyheder. Det er nemmere i en travl hverdag end at fordybe sig i historiens substans.

Jeg prøver generelt at holde mig ude af politiske diskussioner på nettet. Jeg kan dog altid overtales til at kaste en verbal sten mod Anders Samuelsen, og en sjælden gang i mellem føler jeg behov for at være modvægt til Lydmaskinens ultraliberalistiske fraktion - men jeg prøver at lade være. Eksemplet her med de hjemløse er et glimrende eksempel på en diskussion, jeg egentlig helst vil holde mig ude af - på nettet - jeg vil gerne tage den face to face med hvem som helst, men i tekst på nettet er der lidt for meget substans i historien til, at det nogensinde kan føre til noget fornuftigt. Jeg kan dog godt garantere at derhjemme, og når jeg snakker politik med andre, så er det ikke Anders Samuelsens kontor, der fylder ret meget.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:
Mike-air skrev:... Det værste vi kan gøre er at ignorere det og lade os forføre af ligegyldige historier som en feide om 300k til et kontor (dette er ikke ment som et angreb på Sustain eller smittefar). Men det viser måske en bredere tendens, eller hvilken grad af støj der er i nyhedsbilledet. ...
Jeg er sådan set helt enig (og jeg er ræverød). Det er dræbende for den politiske 'debat', at stort set alle sager, der tages op i medierne mere eller mindre er click-bait ("Det er da også for galt at ..."). Det bidrager i den grad til polariseringen og splittelsen i samfundet. Jeg gør mig selv skyldig i også kun at læse overskrifter når jeg læser nyheder. Det er nemmere i en travl hverdag end at fordybe sig i historiens substans.

Jeg prøver generelt at holde mig ude af politiske diskussioner på nettet. Jeg kan dog altid overtales til at kaste en verbal sten mod Anders Samuelsen, og en sjælden gang i mellem føler jeg behov for at være modvægt til Lydmaskinens ultraliberalistiske fraktion - men jeg prøver at lade være. Eksemplet her med de hjemløse er et glimrende eksempel på en diskussion, jeg egentlig helst vil holde mig ude af - på nettet - jeg vil gerne tage den face to face med hvem som helst, men i tekst på nettet er der lidt for meget substans i historien til, at det nogensinde kan føre til noget fornuftigt. Jeg kan dog godt garantere at derhjemme, og når jeg snakker politik med andre, så er det ikke Anders Samuelsens kontor, der fylder ret meget.
Allright. Kan godt se rationalet i dit valg mht. hvad du debatterer online og hvad du undlader. Men som du selv nævner udgør du en modvægt, og undlader du at komme med dit input, bliver debatten fattigere på indhold og nuance på de her områder.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne brokke mig over svenskere som vælger at svare på mails på SVENSK på en Norsk arbejdsplads, når man som dansker tilpasser sig og skriver på Norsk.

Fatter hat af:
"Vad exakt är det ni är ute efter? Har ni frågor om XXX specifikt är det .."

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: Fatter hat af:
"Vad exakt är det ni är ute efter? Har ni frågor om XXX specifikt är det .."
Det er vist helt lige ud af landevejen ord for ord:

"Hvad eksakt er det du er ude efter? Har du spørgsmål om xxx specifikt er det,..."
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev: Fatter hat af:
"Vad exakt är det ni är ute efter? Har ni frågor om XXX specifikt är det .."
Det er vist helt lige ud af landevejen ord for ord:

"Hvad eksakt er det du er ude efter? Har du spørgsmål om xxx specifikt er det,..."
Ja det er måske ikke den mest vanskelige sætning. Men resten af mailen handler om IT/Business logik.

Irriterer mig at jeg må dekryptere hendes mail når alle andre bruger norsk eller engelsk.

Det er lidt forvirrende for mig at skifte mellem 3-4 forskellige sprog i dagligdagen.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så gør hende opmærksom på det

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Set i bakspejlet var det rimelig irrationel brok.

Nyt svar