Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Note to self:
Den korteste vej på kortet, er ikke altid den der kræver mindst effort. Tog undergrundsbanen til en anden del af Oslo, efter anbefaling af google maps. Og pludselig står jeg bare på et eller andet fjeld, med 1-200 meter ned til det sted jeg skulle hen.

Og som bonus skulle jeg jo samme vej tilbage, for at holde tiden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Google kan godt stinke fælt I norge, et eksempel, var for et par mdr siden ved ændre rejseplaner fordi google hårdnakket påstod tunnelen ud til Runde var lukket, vi ledte efter nødcamp, men kom tættere og tættere på, ingenting at se på den normale skiltning, til sidst var vi helt fremme, og kunne konstatere at det med tunnel-lukning var totalt BS.

I norge kan den form for slinger betyde man tar omveje på flere hundrede km ,.. uden grund

Tror ikke meget på google deroppe længere, min android navigator OsmAnd+ gir også en del problemer da OSM kortene åbenbart stinker for norge ift. sverige

Har stadig altid papirkort med :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror det her må være dødsstødet til IE for mig. Jeg kan ikke få lov at loade 720 på youtube i IE. Det har de besluttet sig for indenfor den sidste times tid eller sådan...

:censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Jeg tror det her må være dødsstødet til IE for mig. Jeg kan ikke få lov at loade 720 på youtube i IE. Det har de besluttet sig for indenfor den sidste times tid eller sådan...

:censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored:
Scalering af nyere fonts er også tilfældig og helt hen i vejret, jeg kan sidde og spilde tiden når jeg bygger på min webside med wix-editoren, alt ser flot ud, men efter publish af siden så ligner det hele lort fordi de mere moderne fonts tydeligvis ikke er understøttet i IE, og feks kan være i 4-dobbelt størrelse,..

På Edge ser det ud som det skal, det er tydeligvis kun Edge der holdes up to date

Jeg er nu nød til at degradere til fonts der virker begge steder, samt dobbelt-checke konstant

Trist at et så udbredt produkt ikke vedligeholdes sideløbende

Trist at milliarder af brugere, herunder ældre og computer-fremmede, skal spilde tid på basis-ting, igen og igen,..

Så ufatteligt meget tid går på at bøvle med lige-gyldigheder der kunne være undgået
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

GARRRH og så virker backspace jo stadig ikke som "Tilbage".............

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Men blev IE ikke discontinued for noget tid siden...?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Uanset hvad de kalder det,... så
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Billede

Der findes noget gammelt kode på flere arbejdspladser hvor udviklerne skulle skamme sig, det kører kun i IE, og jeg bliver irriteret hver gang jeg skal trykke på det ikon for at starte det skrammel. Jeg er Chrome fan, dog lever jeg med den smerte at det giver Google (ondt firma) mulighed for at overvåge mine brugsmønstre på nettet ret præcist.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har ikke skrevet meget i denne tråd før, hvis nogensinde (?)

Men...

I dag vil jeg gerne højlydt brokke mig over DHL.

Bestilte en pakke med Express levering fra England i går som de lovede jeg ville have i dag.

Alt ser ud til at gå som det skal men, under leveringen går det så galt.

Pludselig ringer min telefon. Det er DHL

“Hej. Jeg har været forbi dig med en pakke men, du var ikke hjemme og håndværkerne ville ikke tage i mod den.”

Jeg ER hjemme. Men min bil kørte tidligere, kæresten skulle nogle ærinder, og så har håndværkerne hørt det og med det samme sagt til DHL at der ingen er hjemme er :evil:

Jeg forklare ham at, jeg er hjemme. Det beklagede han Og forklarede jeg kunne få min pakke i morgen.

Jeg forklare så ham at, der er en grund til den er bestilt med dag til dag levering og det ikke er min skyld han henvender sig til mine håndværkere istedet for at banke på min dør.

Så det endte ud i at jeg kan hente min pakke senere i en lokal Swipp boks, hvilket såmænd også er fint.

Det er simpelthen bare ikke godt nok at, han bare henvender sig til de tømre jeg har rendende. Som ikke aner noget som helst, og bare handler udefra det.

Ikke godt nok DHL..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:Billede
Jeg elsker det meme :-D Og forventer at alle kolleger kender det, når jeg laver nogle af mine sygt sjove jokes med referencer til det. Det er desværre bare ikke tilfældet altid.

Det vil jeg gerne brokke mig over.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det frie marked virker ... ikke ... in the land of the free ...

#Ticketmaster exposed - How they help scalpers rip you off!



Glen Fricker er en acquired taste ... men han er næsten udholdelig her.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den Distressor får da lov at arbejde for føden hva.. Men det lyder da i orden.

Emnet er ikke i orden. Ret trist praksis.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lige opdaget at Mad World fra Donny Darko, er et covernummer. Det rigtige er af Tears for Fears fra 1982. Det er utroligt ofte jeg opdager at gode numre slet ikke er lavet af dem jeg tror.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

AvS skrev:Har lige opdaget at Mad World fra Donny Darko, er et covernummer. Det rigtige er af Tears for Fears fra 1982. Det er utroligt ofte jeg opdager at gode numre slet ikke er lavet af dem jeg tror.
Den slags er der rigtig mange af. Den seneste opdagelse jeg gjorde af den slags var, at Tainted Love ikke oprindeligt er et Soft Cell nummer, men derimod stammer fra en motown pigegruppe i 60erne.

Hvis man har min alder, så er det nu ikke nogen stor overraskelse at Mad World kommer fra Tears for Fears. Det var også et pænt stort hit for dem.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep - jeg stødte på den her for nogle dage siden:


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Uh, der er mange. Prince havde jo også en udmærket sangskriverting kørende, og er ophavsmand til både Manic Monday og Nothing Compares 2 U. 2 sange, som de fleste nok ellers ville tilskrive hhv. The Bangles og Sinead O'Connor.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kendte godt til Nothing Compares 2 U og Prince. Vidste dog ikke at Tainted Love ikke var Soft Cell. :/ Er et af mine favorit 80'er numre.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

AvS skrev:Vidste dog ikke at Tainted Love ikke var Soft Cell. :/ Er et af mine favorit 80'er numre.
Originalen er nu faktisk også meget fed. Det er bare et andet udtryk:

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der var osse noget med Oh L'amour med Erasure og Dollar der udkom med måneders mellemrum. Dollar gik dog i glemmebogen. Derfor kan man godt hedde Dollar i dag. Up for grabs.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Denne er en to i én:


Corona - Rythm Of The Night i verset, og så Get Lucky (lyt ved 3:35). De er så ikke covernumre, men jævnt kraftigt inspireret af.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sikke dog en flok tosser:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/naser ... r-netvaerk

Forskellen er, at russerne ikke annoncerer når de gør noget.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg elsker, at Naser Khader bare lige foreslår, vi begynder at hacke, hvad der vel mere eller mindre er den russiske efterretningstjeneste. Det er alligevel en ret stor provokation, og vigtigere: der er en pænt god chance for, at de er bedre til at hacke end os.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg elsker, at Naser Khader bare lige foreslår, vi begynder at hacke, hvad der vel mere eller mindre er den russiske efterretningstjeneste. Det er alligevel en ret stor provokation, og vigtigere: der er en pænt god chance for, at de er bedre til at hacke end os.
:lol: lige præcis.

Kald mig bare dum, men jeg ser ikke hvad der er i vejen med at have et godt forsvar, men aldrig at gå i offensiven.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2018-10-07 kl. 17.09.15.png
:? My location? :roll:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

De er ikke GDPR-compliant, og du befinder dig i EU, så derfor kan de ikke servicere dig :-)

Det betyder indirekte at de har gang i noget lyssky dataindsamling og/eller analytics på deres kunder/brugere/besøgende.

Nyt svar