Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 3. apr 2017, 20:25

SustainerPlayer skrev:Jagt - nå ja - det er vel kun rigtigt spændende, hvis dyrene kan skyde igen? Jeg så noget på et tidspunkt, med nogle der jagede Grizzly-bjørne med bue og pil. Det virkede lidt mere fair.

Hmm... hvis man nu betragter menneskers jagtinstinkt som en konsekvens af at vi ikke kun er planteædere men også af natur kødædere/rovdyr, så kan man jo spørge hvilket rovdyr der nogensinde har søgt en "fair jagt". Det er meget almindeligt blandt rovdyr, at de søger en så unfair jagt som overhovedet muligt, (dog uden at måltidet bliver alt for lidt mættende). Der findes nok ikke mange kampe der er mere "ufine" end dem mellem rovdyr og byttedyr. Bagholdsangreb, overraskelsesangreb, flere mod en, stærk mod svag, stor mod lille, voksne mod unger, rask mod syg osv.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 3. apr 2017, 20:50

Ja - undskyld. Jeg skulle ikke have skrevet det, da jeg egenligt ikke vil diskutere det (jagt) her. :)
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. apr 2017, 21:46

Man kan sige, at hvis man skulle køre den (diskussionen) længere, så skulle man herfra ud i noget filosofisk teodicé-ting, med hvorfor verden er skruet tilsyneladende ond og uretfærdigt sammen... :) Det kan hurtigt blive meget langhåret og højtragende, og måske er ingen af vores hjerner tilstrækkelig højtudviklede til at kunne sige noget rigtig meningsfyldt om sagen alligevel.

Men sådan helt jordnært og lavpraktisk så synes jeg bare mht. jagt, at vi må konstatere, erkende og acceptere, at vi nu engang er født/skabt kødædere... personligt synes jeg ikke det giver mening at leve i en fornægtelse af dette grundvilkår - det er der heller aldrig nogen andre rovdyr der mig bekendt har gjort. Dog synes jeg vi skal være gentlemænd, og kun skyde det antal grizzly-bjørne, som vi har brug for at spise, vi skal nedlægge dem på en måde, så de ikke lider mere end højst nødvendigt - (dette foregår selvfølgelig ikke med bue og pil nej - det kaldes dyreplageri :wink: ), og vi bør vise hensyn til artens bestand, så længe vi også har andre slags føde vi kan vælge imellem. :)
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. apr 2017, 21:55

...Men det er selvfølgelig helt fair, at ikke alle er enige med mig - det skal der da være plads til også.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 09:08

Jeg kan egentlig godt lide Kim Larsen, og på trods af deres udskiftning af trommeslager som ødelagde en koncert for mig... MEN! Så kom der nyt album, og jeg føler bare ikke at lydkvaliteten er der, jeg kan da godt forstå et par effekter hist og her, eller at man prøver at ramme en stil. Men det lyder bare helt smadret, ingen diskant og vokalen er boosted et sted i mellemtonen som desværre ikke kun fremhæver positive ting. Uden at kommenterer på sangenes kvalitet, vil jeg mene at produktionen er noget sjusk.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 16:07

Kender i det der hvor man lader en computer stå og køre 3 dage i træk for at lave nogle beregninger, og når den så er færdig, sletter den alt hvad den har beregnet, fordi man havde lavet en fejl i koden.

Det er forholdsvist dumt.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 18:04

Heh trist Mike. :/

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh hvor jeg hader at EQ'e bund på stortrommer. Det lyder jo aldrig ordentligt.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 18:57

Vi skal da lige have den her:

Billede

Så er vi også på listen. :twisted:
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 19:46

Hvorfor skal det i brok? :D hører da hjemme i opturs tråden. Han er sku da meget yndig.
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 20:11

Mike-air skrev:Hvorfor skal det i brok? :D hører da hjemme i opturs tråden. Han er sku da meget yndig.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland ... ejenskygge
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 20:16

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Hvorfor skal det i brok? :D hører da hjemme i opturs tråden. Han er sku da meget yndig.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland ... ejenskygge

Ja, hvad brokker du dig over?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 20:46

"Det photoshoppede billede er derfor blevet tilføjet som nummer 4071 på det russiske justitsministeriums lange liste over "ekstremistiske materialer", der har i alt 4074 optegnelser."

"Russiske love, som blev indført i 2013, gør det blandt andet ulovligt at tale om homoseksualitet på positiv eller opbakkende vis."
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 21:10

SustainerPlayer skrev:"Det photoshoppede billede er derfor blevet tilføjet som nummer 4071 på det russiske justitsministeriums lange liste over "ekstremistiske materialer", der har i alt 4074 optegnelser."

"Russiske love, som blev indført i 2013, gør det blandt andet ulovligt at tale om homoseksualitet på positiv eller opbakkende vis."

Ja. Og så deler du billedet som vores egen lille protest. Det er da noget man ska glæde sig over? Det er sku da et grineren billede.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. apr 2017, 21:12

Også det. Jeg tror jeg poster det i en random tråd den næste uges tid.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 16:30

Jeg er ved at flytte rundt i mit studie/kontor for at få bedre akustik i min lytte position. Senere skal jeg bygge absorbere, og det glæder jeg mig til, for det det med at rykke rundt og gøre rent i kontoret er da godt nok helt vildt træls. Så må man blot glæde sig over, at resultatet forhåbentlig bliver godt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 20:30

Smittefar skrev:Jeg er ved at flytte rundt i mit studie/kontor for at få bedre akustik i min lytte position. Senere skal jeg bygge absorbere, og det glæder jeg mig til, for det det med at rykke rundt og gøre rent i kontoret er da godt nok helt vildt træls. Så må man blot glæde sig over, at resultatet forhåbentlig bliver godt.

Husk at poste nogle billeder, når det er færdigt :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. apr 2017, 22:43

Yes Yes, jeg har endda huske at tage et før billede

Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 20:52

Har været forkølet since forever. Og så er birkepollensæsonen gået i gang nu - oven i hatten.

Gad vide om jeg kommer til at synge igen?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 20:56

Trist. Ja, jeg har godt kunne lugte, at tingene er ved at springe ud efterhånden. "Heldigvis" er jeg mest allergisk overfor græs, men den sæson er så også ret lang.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 21:21

Ja - det er pænt f*cked at have græsallergi.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 22:43

Arrgghhh man - jeg har både birk- og græsallergi. Birk er hurtig og aggressiv, græsset er inde for det lange træk :(
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 23:49

Jeg har både allergi i el/hassel-sæsonen, birk-sæsonen og græs-sæsonen. Jeg tror birk er værst, men græs-sæsonen kan også godt være slem. Og så er der husstøvmider - men dem har jeg dog fået kontrol over vha. allergi-betræk og allergivenligt sengetøj mm.

Og så var der sidste år - der fik jeg for første gang allergi i - jeg tror det var - oktober. Dette undrede mig, men så fandt jeg ud af via Google, at der er en eller anden pollen i familie med bynke, som blomstrer på denne årstid i lidt sydligere lande, men som så småt er begyndt at gøre sit indtog i DK... :-x Nu er der snart ikke mange årstider tilbage, hvor jeg er fredet... :(

Men så er det jo godt at have et godt hjemmestudie, hvor man kan slå sig løs på de mange årstider, hvor man ikke tåler at komme for meget udenfor. Tænk hvis min passion f.eks. havde været havearbejde eller noget i den dur... :lol:

Nå ja - og så har lægen en gang fundet ud af, at jeg har katte-allergi - men det er dog ikke noget jeg har mærket så meget til :)
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 22:17

Når man har fået booket sig en 3 flys hjemtur, bliver man sgu lidt klam ned ad ryggen, når første fly går i gang med at melde om forsinkelser

Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 22:46

Smittefar skrev:Når man har fået booket sig en 3 flys hjemtur, bliver man sgu lidt klam ned ad ryggen, når første fly går i gang med at melde om forsinkelser

Fåk. Det har jeg endnu ikke prøvet - hvad gør man hvis et af flyene i kæden bliver forsinket og man dermed ikke kan nå det næste? :|
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 19. apr 2017, 22:54

Mike-air skrev:
Smittefar skrev:Når man har fået booket sig en 3 flys hjemtur, bliver man sgu lidt klam ned ad ryggen, når første fly går i gang med at melde om forsinkelser

Fåk. Det har jeg endnu ikke prøvet - hvad gør man hvis et af flyene i kæden bliver forsinket og man dermed ikke kan nå det næste? :|

Så bliver man ombooket. Det kan ende i kæmpe omveje og forsinkelser. For et par år siden havde vi flybilletter til Phnom Penh via Amsterdam og et eller andet sted der lå nogenlunde på ruten, men allerede i Amsterdam mistede vi vores andet fly. Vi kunne stort set vælge hvad vi ville, inkl. at blive indlogeret i Amsterdam på KLMs regning og tage samme fly næste dag, hvis ellers der havde været ledige pladser nok, hvilket der ikke var. Vi endte med en omvej over Beijing og Guangzhou, med 5 timers ventetid i Beijings absurd kedelige lufthavn, og en samlet forsinkelse på et pænt stykke over 10 timer.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.

Tilbage til "After Party"