Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

niklasni1 skrev:For lige at vende tilbage til kønsrelateret brok - jeg fortalte et par af mine venner idag at min kone er gravid. De sagde selvfølgelig tillykke men så fortsatte vi ellers rimeligt hurtigt med det vi var igang med. Min kone fortæller mig så senere, at hun havde sagt det til en af sine veninder, som var begyndt at græde og havde været ved at besvime. Mænd er simpelthen så uengagerede, altså.
Tillykke! :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

(efter at have samlet mig selv op fra gulvet, være kommet mig efter min besvimelse med hjælp fra gode doser lugtesalt, og have tørret tårerne bort): Kæmpe tillykke! Der findes mange gode grunde til at eksistere som menneske. At blive forældre er bestemt ikke den mindste af de grunde. Det er fandernederme dejligt!

Må man godt brokke sig over at skulle udtrykke så megen glæde i brokketråden?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, sådanen morgen, hvor man sidder og næsten ikke kan hænge sammen fordi den mindste (9 mdr) har holdt en vågen hele natten de sidste tre nætter, kan man stadig få tårer i øjnene, når man får tilsendt en video fra børnehaven, hvor den store (snart 4 år) maler den sporvogn, han og hans kammerater har bygget af brugte mælkekartoner.

Tillykke, velkommen til en verden af søvnløse nætter, lortebleer, opkast, snot, skrigeri, store bekymringer og uendelige glæder.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Tillykke Niklas.... og skal vi så komme videre! :) :) :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

niklasni1 skrev:For lige at vende tilbage til kønsrelateret brok - jeg fortalte et par af mine venner idag at min kone er gravid. De sagde selvfølgelig tillykke men så fortsatte vi ellers rimeligt hurtigt med det vi var igang med. Min kone fortæller mig så senere, at hun havde sagt det til en af sine veninder, som var begyndt at græde og havde været ved at besvime. Mænd er simpelthen så uengagerede, altså.
Tillykke, ville godt selv have haft nogle flere, men den ene jeg har er nok det største der er sket, noget der rykker, man regner i "før og efter" :)
/Dub

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Tak allesammen, vi glæder os meget - og ja, tilbage til brokken :)
Nobody noes.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så vil jeg gerne endnu engang øffe lidt her over Post Nord.

Klokken 07:14 i morges modtog jeg en SMS, hvor der stod, at Post Nord ville levere en pakke til mig idag.

Da pakken endnu ikke var kommet klokken hvart over 15, så ringede jeg til Post Nord. Damen sagde, at de omdeler pakker indtil klokken 16, og indtil 19 hvis der er aftenomdeling - underforstået at jeg burde være lidt tålmodig. Jeg bad hende alligevel være sød at tjekke op på min pakke... Jamen nååååå den er jo ikke ude til omdeling idag. Den kommer nok først på mandag.

Så måtte jeg forklare hende, at jeg synes det er en rigtig dårlig idé, at de sender en SMS hvor der står, at pakken kommer idag, når de godt ved, at den først kommer mandag :luny:

Sjovt nok var jeg slet ikke overrasket over hændelsen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Garh, 3 timers tennisfinale viger åbenbart ikke for NBA.... Så må vi håbe de går over på signalet lige efter tennis.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Produkter med batterier. :puke:

Nuff said. Jeg er lidt træt af hele det her "broken by design" helvede, hvor industrien bygger produkter med enten uudskiftelige batterier eller bare non-standard batterier som de godt ved man aldrig få taget sig sammen til at bestille et nyt sæt af... og af flere årsager:

1) Det er vanvittigt irriterende at vide at ens Macbook Pro, M-audio recorder, USB højttaler, barbermaskine, Fuji-kamera m.m. nægter at forsøge at lade batteriet op udelukkende pga. en lille controller chip som påstår at batteriet er dødt, når nu man godt ved det stadigvæk er stort set i topform, og sikkert ville fungere i årevis.

2) Det er dyrt at skulle købe nyt så ofte. Heldigvis fungerer både m-audio recorderen og macbook'en på PSU alene, så det gør jeg i stedet. Men resten står bare på min hylde og samler støv som en vedvarende påmindelse om, hvor dårlig jeg er til at holde mig fra den slags produkter, selvom jeg godt ved bedre.

3) Det er noget miljøsvineri med alle de batterier der hele tiden skal fremstilles, fordi de så åbenlyst bevidst bruges til planned obsolescence. Kan vi ikke sende Greenpeace og/eller Magrethe Vesterager efter dem.

Det bedste tip jeg kan give er at undgå produkter med batterier i. Det ender man altid med at blive glad for i længden. Desværre bliver det sværere og sværere at undgå. Nødløsning: Køb noget der i det mindste kører på standard-batterier som f.eks. AA eller lign, så man kan have et par sæt genopladelige i rotation mellem de forskellige apparater.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så er jeg allerede klar med lidt mere brok...
Hvordan kan det dog være, at jeg ikke kan finde "P" med en cirkel omkring under symboler i Word (2013)?? Ved Microsoft ikke, at musik er noget der fylder ret meget her i verden...?? Det er da noget der står på hver eneste CD i hvert eneste hjem... til gengæld er der mange af de symboler, som de har taget med i Word, som jeg aldrig nogensinde har set i hele mit liv :doh:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Man kan jo altid google sig til den slags symboler, og så copy paste fra nettet. Jeg googlede lige "publishing right symbol", og fik dette resultat:



Værsgod - det kan du så copy paste herfra til dit dokument. Velbekomme.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mr. Soundman skrev:Så vil jeg gerne endnu engang øffe lidt her over Post Nord.
Det er jo dejligt nemt at brokke sig over Post Nord, DSB og andre lignende institutioner, men jeg synes det er vigtigt at holde sig for øje at de faktisk er lidt som humlebien, der ikke er klar over at den rent fysisk ikke kan flyve, og derfor bare gør det alligevel. De er sat til at yde en service som kun kan lade sig gøre at yde hvis det ses som en ren samfundsinvestering, og skattefinansierer skidtet ... men de skal gøre det på rene markedsvilkår. Altså, yde landsdækkende service til både de store traffikhubs og de små landsbyer, fuldstændig gnidningsfrit, og helst uden nævneværdige indtægter, for vi gider ikke bruge servicen hvis det kan gøres billigere på andre måder, som f.eks. at sende det man ville have frem til modtageren med en mail, eller tage sin bil i stedet for toget (hvilket ofte er billigere). Det er sgutte nemme vilkår at drive forretning under.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- men når det er sagt, så kan jeg da godt blive lidt stram over den standardskrivelse jeg fik, om at min T-shirt fra USA er ankommet, og at den vil blive leveret lige så snart jeg har betalt moms. 47 kr. i moms er de forventede 25%, og det gider jeg ikke ærgre mig over. Men 160 kr. i ekspeditionsgebyr til Post Nord, det opbyder al den velvilje jeg appellerer til i posten herover.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Når jeg køber noget fra Kina til 7 kr inkl fragt.. og postdanmark kører det ud til min postkasse fordi de er forpligtet til at levere alt post i dk fra udlandet, så er det godt nok svært at få enderne til at hænge sammen, specielt når man så køber dele til under 80 kr, og venter én dag med at bestille næste ting til under 80 kr så man ikke risikerer at afsender sender det samlet og man så skal betale gebyr, well så må posten ud på endnu en tur. Så deres gebyr omgår jeg, og de får ekstra arbejde som de ikke tjener penge på. Ikke af ond vilje, men jeg betaler ikke ekspeditionsgebyr når jeg kan få en pakke fra Kina billigere end jeg kan sende den videre til naboen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg (og resten af holdet) er blevet Emmy nomineret!! For lydarbejdet på STAR WARS freemakers serien. Wuhujuuuu!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sygt nok, tillykke! :-D

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak! Det er rimeligt vanvittigt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ah! Det her er brokketråden. Troede det var glædes-tråden! Kan nogen flytte denne her?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej det går nok. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har omkring 1000 linjer kode som kører 3500 simulations-eksperimenter, hvilket tager omkring 24 timer i alt..

Det kører jeg på 3 forskellige computere, og de har alle kørt omkring 20 timer hvorefter de giver op og melder alle mulige fejl...

Ingen tid må gå til spilde, så fejlene skal rettes inden imorgen, hvor jeg skal tidligt op og på arbejde..

Kæft det er godt nok op ad bakke.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Havearbejde.... not a fan!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Man skal holde sig til græs og hæk, that's it og så en robotslåmaskine. Eller asfalt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi har en havetraktor, og naboen havde lejet en plænelufter og opsamler, og det måtte jeg låne hvis vi kunne nå det inden for lejetiden, så jeg meldte mig frivilligt til at hjælpe i deres have for at speede processen op, det var hyggeligt men hårdt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Aftaler er ikke længere aftaler, jeg er gammel nok til at kunne nikke genkendende til topic her, der rammes plet.

Der tales om et nyt moral-kodex vil indfinde sig, eller vi vil begynde at "rate" hinanden med en form for sociale smileyes ,... fint nok ,... der er jeg forlængst nået til :-)

Det gør selvfølgelig lidt ondt at vinke farvel til nogen fra inderkredsen eller familien, anyway, "needed be",.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE94 ... paendende/
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Interessant. Det er flere år siden jeg læste at enkelte kroer og restauranter måtte dreje nøglen om, fordi der var en ny tendens til at bestille bord uden at dukke op. Man måtte så på stederne afvise gæster og så kunne restauranten/kroen stå halvtom istedet for helt booket fordi man alligevel var for træt efter biografturen eller personalemødet eller der var dukket noget mere spændende op.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar