Ja, den første kan karakteriseres som "affald på en væg" når arrangementet er blevet afholdt...Mycelium moss skrev:i min optik er der stor forskel på reklamer for et arr. på et beboerhus og så coca cola.
Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
- Preben Friis
- Medlem
- Indlæg: 3170
- Sted: CPH
Re: Kæmpebøde for reklamer
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]
Hahahahahahaha!Holger skrev:Jeg afskyr det også. Bvadr, almindelige mennesker, pøblen og sågar subsistensløse i én stor pærevælling.tomcat skrev:Når tråden nu alligevel stikker godt ud i forskellige retninger: Har nogen kørt med s-tog fornylig? Jeg afskyr det. I sommers gjorde jeg det. Og der er dog nået et nyt lavmål for ækelheden ved at opholde sig i s-tog.
Eneste lyspunkt er de små skærme der afleder opmærksomheden
Roland Saint - creating grandiose pop music
Hæh . Jeg afskyr det nu mere pga. hvordan det er indrettet: at man presses sammen på alt for lidt plads. At der ikke er plads til, at rejsende kan tage bagage med. F.eks. en almindelig størrelse kuffert. Jeg synes, det er at sjofle betalende passagerer.Holger skrev:Jeg afskyr det også. Bvadr, almindelige mennesker, pøblen og sågar subsistensløse i én stor pærevælling.tomcat skrev:Når tråden nu alligevel stikker godt ud i forskellige retninger: Har nogen kørt med s-tog fornylig? Jeg afskyr det. I sommers gjorde jeg det. Og der er dog nået et nyt lavmål for ækelheden ved at opholde sig i s-tog.
Det er så "effektivt" pladsudnyttet, at det er ubehageligt at opholde sig i. Mange forskellige valg fra DSB's side, der gør rejsen til mere ubehagelig, end hvis der var foretaget andre valg. Helt ned i detaljer som lyset .. det er sådan noget, der skærer i øjnene. Det er ikke en nødvendighed, det er ikke tvunget. Det er et valg, DSB foretager.
Når jeg er fristet til at køre med (lokalt) tog, er det typisk med idéen om at tage cyklen med. Som DSB reklamerer med, at man bare kan gøre, og at det er nemt og at man er velkommen. Det passer bare ikke. Der er ofte ikke reelt plads til cykler, når der er over f.eks. 80% antal passagerer. Dvs i de tidsrum, hvor de fleste af os har brug for transport.
Indretnings-valgene i de "flexområder" hvor det er meningen, man skal have sin cykel/barnevogn/kørestol, er hele tiden en kilde til ufred mellem passagerer, fordi området er for lille, og fordi DSB bevidst har placeret vippesæder i samme område -- og da der i hele vognen ofte er færre totalt antal gode siddepladser, end der er siddelystne rejsende, sætter folk sig hurtigt på disse sæder -- altså vippesæderne, som DSB hævder er en slags "ekstra"-sæder. Det er rent nysprog. Der er ikke noget ekstra ved dem; folk sætter sig på dem ligeså hurtigt som de sætter sig på de "almindelige" sæder.
Hvorfor er det et problem? Prøv selv at køre med s-toget. Altså med en cykel. Man opdager med det samme, at det er vanskeligt at gelejde en almindelig voksencykel ind og ud, når der sidder passagerer på klapsæderne. Selv hvis klapsæderne er oppe, altså ubenyttede, besværliggør de adgangen med en cykel ind og ud.
Det behøvede ikke være sådan.
Det skyldes alene DSB's prioriteter og valg.
Elevatorerne og trapperne er underdimensionerede.
Og klippekortmaskinerne, der gang på gang ikke vil klippe ens klippekort (selvom det er nyt og pænt og ikke krøllet).
Og et zonesystem der er forældet og meget mere indviklet, end det behøves at være.
Og mange andre ting, der bare gør det til en nederen oplevelse. Om formiddagen v 11-tiden kan Hovedbanen til Hillerød være en fin oplevelse. Men Nørreport til Valby kl 16 eller 17 eller 18 er ganske anderledes.
Det der pisser mig af, er, at det er så nemt at se hvordan det ikke behøves være sådan. At det skyldes valg. Bevidste valg foretaget af navnløse personer, der med meget stor sandsynlighed aldrig selv ville køre med lokal offentlig transport.
Fuldstændig på linie med valget: at opsætte skærme, der yderligere stresser den rejsende ved at fylde mere lyd og glimtlys ind hele "rejseoplevelsen".
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Hvor er jeg dog enig i det hele. For tre år siden flyttede jeg til udkantsdanmark (nåh ja, lidt nord for Hillerød). Her er den offentlige trafik så elendig, så man er nødt til at have bil. Hold da kæft hvor jeg ikke savner de daglige ture med cykel og DSB.tomcat skrev: Hæh . Jeg afskyr det nu mere pga. hvordan det er indrettet: at man presses sammen på alt for lidt plads. At der ikke er plads til, at rejsende kan tage bagage med. F.eks. en almindelig størrelse kuffert. Jeg synes, det er at sjofle betalende passagerer.
Det er så "effektivt" pladsudnyttet, at det er ubehageligt at opholde sig i. Mange forskellige valg fra DSB's side, der gør rejsen til mere ubehagelig, end hvis der var foretaget andre valg. Helt ned i detaljer som lyset .. det er sådan noget, der skærer i øjnene. Det er ikke en nødvendighed, det er ikke tvunget. Det er et valg, DSB foretager.
Når jeg er fristet til at køre med (lokalt) tog, er det typisk med idéen om at tage cyklen med. Som DSB reklamerer med, at man bare kan gøre, og at det er nemt og at man er velkommen. Det passer bare ikke. Der er ofte ikke reelt plads til cykler, når der er over f.eks. 80% antal passagerer. Dvs i de tidsrum, hvor de fleste af os har brug for transport.
Indretnings-valgene i de "flexområder" hvor det er meningen, man skal have sin cykel/barnevogn/kørestol, er hele tiden en kilde til ufred mellem passagerer, fordi området er for lille, og fordi DSB bevidst har placeret vippesæder i samme område -- og da der i hele vognen ofte er færre totalt antal gode siddepladser, end der er siddelystne rejsende, sætter folk sig hurtigt på disse sæder -- altså vippesæderne, som DSB hævder er en slags "ekstra"-sæder. Det er rent nysprog. Der er ikke noget ekstra ved dem; folk sætter sig på dem ligeså hurtigt som de sætter sig på de "almindelige" sæder.
Hvorfor er det et problem? Prøv selv at køre med s-toget. Altså med en cykel. Man opdager med det samme, at det er vanskeligt at gelejde en almindelig voksencykel ind og ud, når der sidder passagerer på klapsæderne. Selv hvis klapsæderne er oppe, altså ubenyttede, besværliggør de adgangen med en cykel ind og ud.
Det behøvede ikke være sådan.
Det skyldes alene DSB's prioriteter og valg.
Elevatorerne og trapperne er underdimensionerede.
Og klippekortmaskinerne, der gang på gang ikke vil klippe ens klippekort (selvom det er nyt og pænt og ikke krøllet).
Og et zonesystem der er forældet og meget mere indviklet, end det behøves at være.
Og mange andre ting, der bare gør det til en nederen oplevelse. Om formiddagen v 11-tiden kan Hovedbanen til Hillerød være en fin oplevelse. Men Nørreport til Valby kl 16 eller 17 eller 18 er ganske anderledes.
Det der pisser mig af, er, at det er så nemt at se hvordan det ikke behøves være sådan. At det skyldes valg. Bevidste valg foretaget af navnløse personer, der med meget stor sandsynlighed aldrig selv ville køre med lokal offentlig transport.
Fuldstændig på linie med valget: at opsætte skærme, der yderligere stresser den rejsende ved at fylde mere lyd og glimtlys ind hele "rejseoplevelsen".
Ud over de ting du har nævnt, så har det værste været tiggerne, de hjemløse og junkierne. Jeg fatter ikke hvad fanden de laver i togene, og hvorfor personalet ikke gør noget ved dem. Tit og ofte går de bare forbi dem, imens de tjekker vores andres billetter. At se en hjemløs sidde og grine fjoget til kontrollørerne, imens man selv har betalt 6-700 kr. hver måned, det kan virkelig pisse mig af.
Mjaahh...du må enten være "virkelig pisset af" næsten hele tiden, eller have usædvanligt få problemer i din dagligdag hvis den slags er noget af det værste du kommer ud for. Jeg er faktisk lidt misundelig hvis det sidste er tilfældet.Peter B. skrev:At se en hjemløs sidde og grine fjoget til kontrollørerne, imens man selv har betalt 6-700 kr. hver måned, det kan virkelig pisse mig af.
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Peter B. skrev:... så har det værste været tiggerne, de hjemløse og junkierne.
Fattige mennesker er så triste. De skulle drikke noget mere god rødvin!
- Mycelium moss
- Medlem
- Indlæg: 115
når jeg ser plakater for kommende, eller allerede afholdte græsrods arrangementer frydes jeg over at jeg bor i en bymed et rigt og varieret kultur liv, det gør mig glad at vide at der stadig findes mennesker som gider at knokle for at gøre andre mennesker glade, og skabe gode aftener for fede og mindre fede bands, jeg ser det heldigvis ikke som skrald.
SustainerPlayer skrev:Peter B. skrev:... så har det værste været tiggerne, de hjemløse og junkierne.
Fattige mennesker er så triste. De skulle drikke noget mere god rødvin!
Jeg forstår ikke de fattige, de er sgu så kedelige... de sku' rejse noget mere! Se verden!
Jeg hader cykler og barnevogne i tog! Man har købt togbillet uden plads til 176 kr. fra Vejle til Randers, herunder er der en passager, som sætter sin barnevogn eller cykel til at blokere 3 klapsæder og har 1 siddesæde til sig selv. Så man som passager, skal stå op og vente i 1,5 time. Personen har kun betalt 35 kr ekstra for at have cyklen med sig, men vælger at blokere 3 siddesæder :D (Barnevogne er gratis at medtage).tomcat skrev: Indretnings-valgene i de "flexområder" hvor det er meningen, man skal have sin cykel/barnevogn/kørestol, er hele tiden en kilde til ufred mellem passagerer, fordi området er for lille, og fordi DSB bevidst har placeret vippesæder i samme område -- og da der i hele vognen ofte er færre totalt antal gode siddepladser, end der er siddelystne rejsende, sætter folk sig hurtigt på disse sæder -- altså vippesæderne, som DSB hævder er en slags "ekstra"-sæder. Det er rent nysprog. Der er ikke noget ekstra ved dem; folk sætter sig på dem ligeså hurtigt som de sætter sig på de "almindelige" sæder.
Hvorfor er det et problem? Prøv selv at køre med s-toget. Altså med en cykel. Man opdager med det samme, at det er vanskeligt at gelejde en almindelig voksencykel ind og ud, når der sidder passagerer på klapsæderne. Selv hvis klapsæderne er oppe, altså ubenyttede, besværliggør de adgangen med en cykel ind og ud.
Det behøvede ikke være sådan.
Det skyldes alene DSB's prioriteter og valg.
What?
Nu er der jo heldigvis andre måder at føre marketing for et arrangement på end ved at plastre plakater op.. hvad med fx flyers eller endnu bedre - megafon!
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12758
- Sted: Århus
Der er for lidt sukker på mine havregryn om morgenen!pedemeyer skrev:Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35557
- Sted: Hørsholm
nå hey undskyld, jeg mangler jo at brokke mig. brokke brokke, hvem henter kakao?
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
jeg hader folk der kan blive sure over man har barnevogn med i tog og bus, folk der bliver sure fordi ens barn ikke lige gider arte sig i byen, folk der generelt er for smålige og egoistiske til at give plads til andre. øv. og så hader jeg alle de polske spillemænd på tog stationerne, gå hjem!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12758
- Sted: Århus
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Jeg vil gerne brokke mig over denne tråds nye navn.
Jeg finder det yderst upassende at opfordre folk til at brokke sig over hvad som helst. Brok skal bruges hvor der er noget at brokke sig over. Man skal ikke spilde brok på noget der ikke er værd at brokke sig over. Jeg synes heller ikke at alle skal have lov at være med. Ikke alle kan brokke sig ordentligt, og hvis vi lader enhver amatør brokke sig frit bliver det jo kun underlødigt brok som folk på ethvert seriøst forum med rette ville brokke sig over. Jeg foreslår at vi udnævner et brokkehovede der kan tage styringen og sikre at det ikke ender i meningsløs brok, men holder et hæderligt niveau.
STRAM OP!
Jeg finder det yderst upassende at opfordre folk til at brokke sig over hvad som helst. Brok skal bruges hvor der er noget at brokke sig over. Man skal ikke spilde brok på noget der ikke er værd at brokke sig over. Jeg synes heller ikke at alle skal have lov at være med. Ikke alle kan brokke sig ordentligt, og hvis vi lader enhver amatør brokke sig frit bliver det jo kun underlødigt brok som folk på ethvert seriøst forum med rette ville brokke sig over. Jeg foreslår at vi udnævner et brokkehovede der kan tage styringen og sikre at det ikke ender i meningsløs brok, men holder et hæderligt niveau.
STRAM OP!
Det er vel meget fair, hvis man ikke bryder sig om børn der skriger højtlydt på et støjniveau, hvor der er skadelige decibel (DB). Det er jo de færreste, som har en lyd compressor indbygget eller jo man kan holde sig for ørene, men ellers kommer det med alderen for mangeT.Find skrev:folk der bliver sure fordi ens barn ikke lige gider arte sig i byen
What?
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Jeg er glad. Undskyld!
Jeg står for tidligt op, om morgenen, på hverdage
www.k76.dk | www.soundcloud.com/k76 | facebook.com/k76music
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ
Jeg hader ALLE folk der generaliserer