Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:De er ikke GDPR-compliant, og du befinder dig i EU, så derfor kan de ikke servicere dig :-)

Det betyder indirekte at de har gang i noget lyssky dataindsamling og/eller analytics på deres kunder/brugere/besøgende.
Den er jeg med på. Jeg brokker mig netop over, at de bruger lokation som undskyldning for, at de åbenbart fortsætter med at skalte og valte med deres kunders data.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Men "data is the new oil", som man siger.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så kom mobilos lige en tur med i vaskemaskinen :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Så kom mobilos lige en tur med i vaskemaskinen :roll:
Den blev vel skindende ren :-)

Sorry ,.. sikke noget øv
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Har splittet den ad i atomer... givet stumperne lidt kontaktrens og noget trykluft... samlet den igen - men ingen livstegn. Så jeg må nok ud og købe en ny.

Den var heldigvis ikke meget værd. Men stadig lidt træls.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DBA :-x

Kender I det her ?

Øverst nypris hos CDON

Og så kommer alle "tilbudende"
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-10-15-17-30-33.png
Screenshot_2018-10-15-17-30-33.png (871.32 KiB) Vist 772 gange
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

For hulen, én ting er at forskellige producenter som LG og Samsung sender pressemeddelelser ud om nye skærme de har lavet, hvor de skriver at de har HDR (high dynamic range), altså højt kontrastforhold. Men alle de journalister og IT-skribenter som viderebringer nyheden ku' fandme godt lige tilføje den åbenlyst manglende detalje, nemlig HVOR højt er det kontrastforhold så lige?!

Contrast ratio angives som f.eks. 1:2000, og er en af de vigtigste specs overhovedet. Det er sgu ikke nok at skrive "high".

Stram op!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The nightmare videos of childrens' YouTube — and what's wrong with the internet today | James Bridle


Hmmm :| :?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev:DBA :-x

Kender I det her ?

Øverst nypris hos CDON

Og så kommer alle "tilbudende"
Det er jo fordi folk på dba skambyder, så er man tvunget til at sætte udbudsprisen tilsvarende op.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:
DUBTEMPLE skrev:DBA :-x

Kender I det her ?

Øverst nypris hos CDON

Og så kommer alle "tilbudende"
Det er jo fordi folk på dba skambyder, så er man tvunget til at sætte udbudsprisen tilsvarende op.
Anyway, de får dem jo heller ikke solgt på den måde der :-)

Den slags plejer da også at "blive stående", udgangspunktet er for højt, man gider ikke prutte, slet ikke nede i den ende af skalaen

Nogen her der ville give over 500 kr, for brugt M50x ???

Og, ja, det er hvad jeg selv ville smide dem i DBA for, hvis de var mint, fast pris, 3 uger, ellers skraldespanden,...
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er min erfaring at man på dba skal sætte pris noget højere end man vil sælge for.

Sætter man prisen korrekt fra starten, så bliver den ikke solgt.

Point in case: satte min PS3 til salg for billigt og fik ingen bud over 375.

Satte den op og fik den solgt til 500.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe, du er ikke helt blevet fynbo endnu.. Så en havefræser til salg på Facebook den anden dag, prutpris 750kr, salgspris 500 kr.. Så havde han kommunikeret hvordan det skulle ende :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Plejer at sælge til lav pris straks, skrive prisen er færdig-pruttet, men at den da kan forhandles hvis de gerne vil give noget mere :-) gider ikke det der tyrkisk bazar :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:- og en af mine bekendte benyttede det som anledning til at poste det her ...
Skærmbillede 2018-10-18 kl. 10.58.23.png
Det er da vist det, der hedder victimblaming på moderne dansk. Hun er så også borgerlig politiker i byrådet i en af de større kommuner, og har muligvis ikke lyst til at slå så hårdt på den regering der har beskåret SKAT så meget at de ikke har ressourcer til at forfølge banditter i habitter.
Ja det er lidt hurtigt at give SKAT skylden. Jeg tror personligt det er regelværket den er gal med i dette eksempel. Det lyder ihvertfald sådan på ham whistlebloweren DR omtalte.

SKAT kan ikke gøre så meget ved velorganiseret, lovlig, -økonomisk kriminalitet.

Men jeg vil egentlig gerne vente med at brokke mig, til jeg bliver lidt klogere på årsagen til problemet.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ikke mindre end to forskellige købere (til to forskellige varer) skulle være dukket op i dag, men ingen af dem fandt alligevel tid

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det sædvanlige brok fra min side:

En dom på 8 års fængsel for at slå en 93-årig ihjel i forbindelse med et villa-indbrud.... For slapt Danmark - for slapt!
Man skal jo også huske på, at de ofte er på fri fod efter måske den halve tid, hvis de bare udviser såkaldt "god opførsel" og alt det der...

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/ ... OCID=HPDHP

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Det sædvanlige brok fra min side:

En dom på 8 års fængsel for at slå en 93-årig ihjel i forbindelse med et villa-indbrud.... For slapt Danmark - for slapt!
Man skal jo også huske på, at de ofte er på fri fod efter måske den halve tid, hvis de bare udviser såkaldt "god opførsel" og alt det der...

http://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/ ... OCID=HPDHP
+1

Og så siger de "straf ikke hjælper", som om det kom sagen ved,.... nej 3-4-5 gange længere straffe generelt, så er de under alle omstændigheder borte fra gaden så længe, og MON dog ikke det skulle få en enkelt eller to til at tænke sig om en ekstra gang ?

Jeg overvejer da bøde-størrelse og klip når jeg træder på speederen kan jeg oplyse ;-)

Og lad os så få de kriminelle finans-folk ind og bure den også, det er det eneste de har respekt for, bøder betaler de antageligt med andre folks penge
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nå ja, siden det her er brokketråden, så vil jeg da gerne brokke mig over at visse emner, som f.eks. strafferet, får denne tråd til at ligne en skygge af Nationen på Ekstra Bladet. Harmdirrende reaktioner på enkeltsager præsenteret i overskriftsform. Stærkt forsimplede svar på voldsomt komplekse spørgsmål. Tilsidesættelse af tilgængelig viden om virkningen af straf, til fordel for "jeg tror ..." og anekdotisk argumentation. Come on guys - er det virkelig niveauet?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

david mondrup skrev:Nå ja, siden det her er brokketråden, så vil jeg da gerne brokke mig over at visse emner, som f.eks. strafferet, får denne tråd til at ligne en skygge af Nationen på Ekstra Bladet. Harmdirrende reaktioner på enkeltsager præsenteret i overskriftsform. Stærkt forsimplede svar på voldsomt komplekse spørgsmål. Tilsidesættelse af tilgængelig viden om virkningen af straf, til fordel for "jeg tror ..." og anekdotisk argumentation. Come on guys - er det virkelig niveauet?
Tak David! 8-)

Det ville være fedt om vi kunne få det gode skib “Lydmaskinen” tilbage i “league of gentlemen”-form og tone igen!
Uden rants, personangreb og sure maveopstød, i det hele taget væk fra “FB-ånden”!

Det er spændende og lærerigt at udforske andres, nogle gange helt forskellige, meninger!
Det kan man da ikke blive dummere af?
Men den gode tone og “tænk før du taler/skriver” er bedre for meningsudvekslingerne! IMHO :wink:

(Det var så bare et hjertesuk fra den gamle hippie, der så gerne vil have “at vi bare er gode venner allesammen”) :wink:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Får seriøst grå hår af Adobe. Jeg er færdig med dem. Affinity Photo for mig fremover.

Kunne ikke en gang afinstallere Photoshop uden først at installere en update til creative cloud :dork: :roll:

Farvel abonnement, farvel tunge CPU slugende processer. Ærgerligt at så sublimt software skal pakkes ind i alt det bullshit.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev:Får seriøst grå hår af Adobe. Jeg er færdig med dem. Affinity Photo for mig fremover.

Kunne ikke en gang afinstallere Photoshop uden først at installere en update til creative cloud :dork: :roll:

Farvel abonnement, farvel tunge CPU slugende processer. Ærgerligt at så sublimt software skal pakkes ind i alt det bullshit.
Noget af en beslutning ! men fuldt forståeligt !

Jeg satser nu også på Resolve som alternative til Premiere på sigt hvad video angår, samme grund,...

Hvad foto angår har PS Elements hidtil været nok, men man ved jo aldrig,..
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hørt! Jeg prøvede den nyeste Photoshop for nogen måneder siden, og jeg er ikke længere i tvivl: Photoshop er simpelthen abandonware. De hælder udelukkende tåbelige og irrelevante features oven på, mens de virkeligt essentielle grundværktøjer som levels, kurver, farvekontrol (hue/saturation ting) male- og retoucheringsværktøjer allesammen er uændrede i forhold til for 15 år siden. Ja, selv evnen til at frigive ubenyttet ram tilbage til OS'et (efter min mening et decideret memory leak) er stadigvæk ikke blevet fikset, så man er nød til at genstarte programmet efter man har arbejdet på noget stort. Jeg synes endda at CS3 har et meget bedre UI end den nyeste udgave, primært fordi den er så meget mere snappy at betjene.
- Affinity Photo er også den næste grafik-ting jeg skal afprøve. Jeg har elsket Photoshop, men det er på tide at komme videre nu.

Og jeg er også meget enig i david mondrup og madsmac's to sidste indlæg. Clickbait-overskrifter og facebook flokmentalitet er et trist syn.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil godt brokke mig over at min Razer gamermus valgt at dø lige midt i en match der endeligt gik godt efter at have tabt et par gange.

Jeg er faktisk overrasket over hvor kort levetiden er på Elgigatens gamermus < 1000kr. Dette er mus #2 som dør efter kort tid.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

"consider it a rifle"....

Hold kæft han er blank.

Nyt svar