Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Holger »

Føler mig også pænt til grin over at have lagt 17k igen, men jeg kan simpelthen ikke udstå Windows styresystemet og en grim PC i mit smukke bibliotek.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hvis du orker kan du sikkert bage logicboardet i ovnen. Det har jeg gjort med en MacBook som havde samme problem. Nej. Det er ikke en joke:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

SustainerPlayer skrev: "I store firmaer holder man langvarige møder om, hvordan arbejdet skal gribes an. - I små firmaer, der arbejder man bare".
t.
Der var en eller anden satire-serie, hvor der cirka var
- en direktør
- en marketingschef
- en praktikant
- og en sekretær

og så en fyr der sad ved en standsemaskine og bøjede noget aluminium. Det skulle illustrere, at han var den eneste der producerede noget.

Afsnit efter afsnit var der workshops, møder, temadage og alt muligt teambuilding. Meget djøf med løgn'sk og egentlig ret sjovt. Måske rippet lidt fra The Office.

Nu har jeg glemt hvad serien hed.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Smittefar skrev:Hæhæ - ja

Ud fra de tilbud jeg har fået ind, bliver det en ordre på omkring 50k - Det burde da alligevel være værd at tage med for de fleste håndværkere.

Vi betalte 3.000 for 31 ruder ink moms, så det lyder meget rimeligt. I betaler dog en hundredemand mere pr glas end os. Det vigtigste er vel, at det er det mest klimavenlige glas, så udgiften er betalt tilbage. Desuden er det billigt i øjeblikket, da der bliver købt Co2kvoter i energibesparende produkter af firmaer der så kan forurene mere, men det er en anden historie.

Det er også vigtigt at høre til drypkant, hvis de udskifter bundlister. Det koster ikke meget mere og det er godt givet ud, da bundlisterne har det med at tage vand ind under glasset som gør at træet rådner over tid.

Jeg går altid efter en enkeltmandsvirksomhed når det gælder håndværkere. Hvis man vil spare penge på noget der viser sig at være smartienfart, så kan det gå hen og blive dyrere, da de sender håndværkere ud som ikke har en anelse om, hvad de laver og de som sådan ikke er knyttet til firmaet/kontoret der kører en slags Über-model, hvor de blot formidler arbejdskraften.

Jeg tænker det firma du har snakket med blot ville fortælle, hvad det cirka kommer til at koste. Men så er der også hele historien med enkelte rådne bundlister og andre overraskelser, som de, hvis de er anstændige nok, bør udføre gratis efterfølgende.



Hvis du vil have et tilbud mere, kan jeg anbefale Tao Lecher Glas på Amager, han er cool og en god håndværker.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

:thumbup:
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ahhr Haas [emoji853]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er en eller anden idiot, der har startet en snekanon her i området.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Og det sner ikke længere her..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg var engang i Oslo i påsken. Der var ingen hjemme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha, det stemmer vidst meget godt overens.. OSL var proppet både fredag og tirsdag..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Egentligt ikke brok, blot en komisk konstatering:

Hverken NASA, ISS eller nogen amatør-profilerne på insta nævner danmark med et ord.
7EDAC333-C0B9-4ED4-BDA7-30DC4C66BE69.jpeg
Tvært imod blev en amerikansk forsker fremhævet fordi hans forskning var ombord. Lol.
3A24880E-9F58-4BAE-B258-4CDF1F2A3A8D.png

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er vel et doktrin de har ført siden Werner Von Braun tog dem til månen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

I see your nazi-conspiracy and raise with:
- Hvis de overhovedet landede på månen :o

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nazierne var der først. Har set det i en dokumentar.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I raise with ...
tenor.gif

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg blev smidt ud af en Facebook gruppe fordi jeg havde delt en adresse til en smuk gammel forladt historisk bygning jeg havde taget billeder af.
Admin bitcher i rødt felt fra første kommentar og kalder mig en idiot og siger at reglerne forbyder det, hvorefter jeg underskylder. Men så siger han at det nu er min skyld hvis nogen bryder ind i huset eller sætter ild til det.. Og jeg har da på ingen måde antydet at jeg syntes det ville være okay, jeg har informeret om at der stod et skilt ved skellet der sagde Privat område, så jeg forblev på fortorvet. Og efter han har hældt flere grimme sætninger efter mig som jeg i venlig tone svarer forsigtigt på, så bliver jeg sparket ud af gruppen... Jeg er lidt chokeret over at der findes sådan nogle voksne folk der snakker til fremmede på så grim en måde, og tænker det værste om alle mennesker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

What a wanker.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

the19thbear skrev:Hvis du orker kan du sikkert bage logicboardet i ovnen. Det har jeg gjort med en MacBook som havde samme problem. Nej. Det er ikke en joke:)
Øøh..... Undskyld, Nittenbjørn, men kan du forklare lidt mere??
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nicolai skrev:
the19thbear skrev:Hvis du orker kan du sikkert bage logicboardet i ovnen. Det har jeg gjort med en MacBook som havde samme problem. Nej. Det er ikke en joke:)
Øøh..... Undskyld, Nittenbjørn, men kan du forklare lidt mere??
Fabriks-fremstillet elektronik bliver lavet med overflademonterede komponenter (smd/smt), der kommer loddepasta på printet, en maskine monterer komponenterne, og så bliver det "bagt" i en loddeovn.
Hvis et ben har løftet sig fra printet kan man med lidt held varme øen op igen, og få forbindelsen tilbage.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nicolai skrev:
Øøh..... Undskyld, Nittenbjørn, men kan du forklare lidt mere??
Det er et "kendt" revolverfix:

http://www.businessinsider.com/fix-a-ma ... &IR=T&IR=T

Man skyder med spredehagl for forhåbenligt at fixe ødelagte lodninger mm.

Problemet i dette tilfælde er, at det ikke er så uproblematisk, at skille en moderne iMac ad og samle den igen. Det kan man finde walk-troughs til på iFixit til ens specifikke model.

Men selvfølgelig - hvis den er lige til skraldespanden, kan man jo ikke gøre det værre. Og det er altid sjovt at skille ting ad. :-D

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Sejt....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mere Facebook

Har været omtalt før at mikrofonen slås til og folk bliver aflyttet uden at vide det

Ligeså din færden via GPS

Der må formodes at køre "key-logger" funktioner også

Nu viser det sig så at man samtidig har gang i ansigt-genkendelse, også på de billeder du har liggende på dit device vel at mærke !!! (venner, kolleger, familie, whatever)

Hermed også ud i "tredie led", f.eks. hvem der kan kædes sammen, fordi de optræder på samme billeder, samt eventuelt den geografiske placering for foto via exif eller andet

Det var så nyt for mig, men OK, Suckerberg havde jo sagt at de samlede oplysninger om alle, også dem uden for Facebook

I visse tilfælde bliver folk så "spurgt" ,.. men jeg tror ikke et sekund på at det er noget du selv kan fravælge, ,.. uanset hvad der svares

http://www.msn.com/en-gb/money/technolo ... ocid=ientp
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tror endda jeg postede den første GAN video her inde sidste år... der er sket lidt siden da, og det går lynende hurtigt:

http://www.iflscience.com/technology/th ... ke-videos/

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, noget lidt andet godt nok, men ja, hvis den data der stjæles ikke er hvad man ønskede, så kan selv en film jo rettes til efterfølgende

Iøvrigt, med intelligent scanning af billeder, så kan vi nok roligt regne med at alle tekstbasserede filer, herunder mails, og browswer-historic, bogmærker, osv, scannes kontinuerligt,..

På telefon-siden er det med opkalds-hisorik samt varighed i form af komplette logfiler jo også aktuelt, men gætter på at inhold samt destination af SMS også flyver frit rundt, samt adresse-kartoteker selvfølgelig

Data vedr hævekort handles så til lidt højere priser

For ikke længe siden blev man kaldt paranoid hvis man kom for skade at nævne den slags, (hvor blev de af, dem der rystede på hovedet, for lidt siden),..

Spørgsmålet er, hvad sker der herfra,... ?
Mike-air skrev:Tror endda jeg postede den første GAN video her inde sidste år... der er sket lidt siden da, og det går lynende hurtigt:

http://www.iflscience.com/technology/th ... ke-videos/
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Politikerne har bedt Energinet om at sættes 400kV master op i vestjylland... Jeg tror ikke de skal hænge deres valgplakater i dem. Håber de kommer i jorden, altså el-forbindelsen!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar