Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Ahhh men for helvede

Jeg er ansat i et lille firma der lejer sig ind i lokaler i DTUs kontorfællesskab for (opstarts)virksomheder. Ind til i dag hed kontorfællesskabet Scion DTU, hvilket er komplet intetsigende og det er bestemt fornuftigt at skifte navn.

Men man har gudhjælpemig valgt at skifte navn til "DTU Science Park". Man må spørge sig selv, hvad de mener, der foregår på DTU uden for "Science Park" - Man mener tydeligvis, det ikke er videnskab, der foregår der. Jeg vil til gengæld vove den påstand, at det er meget få af virksomhederne her i kontorfællesskabet, der bedriver "Science" - Innovation - ja tak - det er der der masser af, men det ligger godt nok småt med den egentlige videnskab.

Åhhh hvor er det dog dumt
Suk ja, du står dog ikke alene i at skulle leve med følgerne af ledere og hjemmeudnævnte-marketingsfolk der finder på noget der ikke giver mening.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej, det er vist ret udbredt

Jeg har dog fået en cupcake som en slags fejring :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Ahhh men for helvede

Jeg er ansat i et lille firma der lejer sig ind i lokaler i DTUs kontorfællesskab for (opstarts)virksomheder. Ind til i dag hed kontorfællesskabet Scion DTU, hvilket er komplet intetsigende og det er bestemt fornuftigt at skifte navn.

Men man har gudhjælpemig valgt at skifte navn til "DTU Science Park". Man må spørge sig selv, hvad de mener, der foregår på DTU uden for "Science Park" - Man mener tydeligvis, det ikke er videnskab, der foregår der. Jeg vil til gengæld vove den påstand, at det er meget få af virksomhederne her i kontorfællesskabet, der bedriver "Science" - Innovation - ja tak - det er der der masser af, men det ligger godt nok småt med den egentlige videnskab.

Åhhh hvor er det dog dumt
Det er tidligere set at en gruppe af mennesker blive enige om et navn, som i nogen grad giver mening for hvert individ som har indsigt i objektet. Hvorefter en eller flere ledere bliver enige om at forkaste navnet, og i stedet vælge et åndssvagt navn, baseret på buzzwords eller anden idioti.

Jeg kan desværre ikke hive eksemplerne frem, men... Jeg forstår din frustration.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det kunne bare være rart, hvis man tænke lidt over, hvad man inkluderer vs ekskluderer, når man vælger et navn. Det er lidt ligesom, når man efterprøver om et udsagn giver mening ved at teste om det modsatte udsagn giver mening.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Det kunne bare være rart, hvis man tænke lidt over, hvad man inkluderer vs ekskluderer, når man vælger et navn. Det er lidt ligesom, når man efterprøver om et udsagn giver mening ved at teste om det modsatte udsagn giver mening.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Hahaha true

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil iøvrigt gerne brokke mig over marathon møder hvor tiden løber ud i sandet, uden man følger op på noget eller deligerer ansvar ud.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er vanvid.

Prøv at tildele alle deltagere en konsulent løn på 1500kr/t og send en opgørelse ud sammen med referatet. Det hjælper som regel efter et par gange.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha! Ja det plejer at hjælpe.

Jeg har siddet i et internt møde fra 10.30-14.00 kun afbrudt af en halv times frokost :-P uden at gå defra med konkrete nye opgaver. I stedet har jeg hørt på en masse ideer, og svaret på spørgsmål..

Faen! Som man siger heroppe. Hehe.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Så laver man den regel at møder max må vare 2 timer, så er der ikke tid til smalltalk ;-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så begynder folk bare på for-møder og opfølgningsmøder.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

På en tidligere arbejdsplads havde vi et skilt hængende, der sagde:

"I store firmaer holder man langvarige møder om, hvordan arbejdet skal gribes an. - I små firmaer, der arbejder man bare".

Det var i et lille firma.

Jeg har så efterfølgende arbejdet i et stort firma - og nu i et meget stort "firma".

Det var sandt, hvad der stod på det skilt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hehe, ja der er meget sandhed i det udsagn.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Nobody noes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ååååååååååh men folk der laver reaktor tutoriels på youtube fatter bare nada.
I det mindste kan man se 2-3 forskellige og få forklaret det hele.





..... (så helt nada fatter de måske alligevel ikke)... hm. jeg fatter nada om brugen af nada.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hold nu ... er der virkeligt ikke andet at skrive om?

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nor ... -loenstrup

Kan iøvrigt ikke se logikken i at lade det falde sammen til fare for de mennesker der færdes eller bor der.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Når man ringer til Glarmesteren og siger - jeg vil gerne have skiftet 45 termoruder, og de så siger - Ja, du er sgu nødt til lige selv at måle dem op Sømand - Det har vi slet ikke tid til at kigge på!

Så er det da godt at Google er fyldt med andre telefonnumre, man kan ringe til.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Når man ringer til Glarmesteren og siger - jeg vil gerne have skiftet 45 termoruder, og de så siger - Ja, du er sgu nødt til lige selv at måle dem op Sømand - Det har vi slet ikke tid til at kigge på!

Så er det da godt at Google er fyldt med andre telefonnumre, man kan ringe til.
LOL, det lyder da ellers som en fed ordre.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Når man ringer til Glarmesteren og siger - jeg vil gerne have skiftet 45 termoruder, og de så siger - Ja, du er sgu nødt til lige selv at måle dem op Sømand - Det har vi slet ikke tid til at kigge på!
Hvis de ikke selv har målt op vil de vinde en sag hvis målene ikke passer, det er den mest useriøse ansvarsfraskrivelse en håndværker kan benytte sig af. Jeg kunne heller forstå hvis du havde målt op og ringede til dem med målene, og han så spørger om han lige skulle komme ud og måle efter inden de bestiller.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De vil gerne selv komme og måle, men først når jeg har sagt ja til deres tilbud. Ind til da, vil de ikke røre en finger. Det var der heldigvis andre der ville

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

LOL ,.. de fortjener ikke at overleve :-)
/Dub

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Der mistede de lige en ordre på 45 ruder. Det er alligevel en del penge, der går deres næse forbi.

Verden er fuld af dårlige håndværkere og dårlig service, og vi skylder hinanden at hjælpe med at luge ud i dem, ved ikke at hyre de idioter.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - ja

Ud fra de tilbud jeg har fået ind, bliver det en ordre på omkring 50k - Det burde da alligevel være værd at tage med for de fleste håndværkere.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Havde endelig fundet en køber til min Midas F32, de kom og så på den i fredags, jeg tilbød selv de lige kunne havde den på prøve weekenden over og så give lyd søndag. Høre ik noget søndag men de ringer igår og siger "vi har ik lige fået den prøvet, men vi køber den bare og vender tilbage omkring betaling senere på dagen" Høre ikke mere indtil her til formiddag hvor de så ringer og siger "Vi må desværre springe fra og levere mixeren tilbage"

Flot drenge, voksne mænd iøvrigt

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

f*ck fucckidy f*ck. Som flere herfra allerede har set, så røg min kun 3 årige iMac 27" i skraldespanden i dag pga. f*cked GPU/Logicboard - horisontale striber på skærmen. Kan sjældent betale sig at reppe, da prisen ligger på 4-7k og den kan sælges for max. 4.

Købt ny 5K Retina 27" iMac til knap 17K med det samme, men what a f*cking waste of money.

Og så kom to gamle damer forbi der ville tale med mig om Jesus, det kan ikke blive værre.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Holger skrev:så røg min kun 3 årige iMac 27" i skraldespanden i dag pga. f*cked GPU/Logicboard - horisontale striber på skærmen.

Det samme skete for mig - sur røv.
Jeg skal ikke have imac igen...

Nyt svar