Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja Urge, det er fandme nedern at de stoppede med at sælge den. Sidst jeg fik sådan en var præcis i Norge i 2004 da jeg var på skitur deroppe :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vagn Hollund skrev:... A propos pessimisme kan jeg maaske godt se det lidt selv…..……..men...

Image
Jeg vil godt brokke mig over at Firefox ikke viser tiff filer, og jeg derfor ikke har den fjerneste anelse om hvad det var for en vits Vagn prøvede at levere.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Og saa vil jeg som brok tilfoeje min utilfredshed med at Grab kun gemmer i det derfor totalt ubrugelige Tiff format, saa man er noedt at aabne filen i iphoto for at exportere den i et andet format.

Og desuden var min joke fuldstaendigt fjollet , egotistisk og urellevant.
og et complet tidspilde for alle indvolverede og/eller ikke indvolverede. :)
(link rettet)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

jeg er så træt af sjusket påklædte mænd i gadebilledet. så tag dog slips på og nogen ordentlige sko istedet for det sjusk. baggy pants og "kondi" sko og sokker i sandaler og den åndsvage åbne skjorte uden slips det passer til.

man skal ikke have huller i bukser når man arbejder i supermarked og slet ikke når man er indkøbs chef og har man en stilling hvor man tjener til at kunne købe habitter så skal man eddermame også købe mindst syv stykker og se ordentligt ud hvis man vil rende rundt til offentlig skue .

det kan ikke passe heller at studie værter og politiker ikke kan finde ud af at binde et slips om morgen inden de tager på arbejde.

så tag dog det slips på for gods sake eller brug en polo eller button down som er lavet til at bruges uden slips istedet for det sjusk. og hold venligts gummi sko og baggy pants inden for egne døre medmindre man naturligvis er aktuelt ude at løbe. det kan da ikke passe andet.

nu må den danske mand tage sig sammen må de. det er jo ikke til at holde at se på. skam jer danske mænd studie værter og politiker for jeres sjusked udseende.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

for ikke at komme ind på polyester i jakkesæt og elendig kvalitet til dyre penge på noget så basalt som habitter og det faktum at ingen tager morning suit på og skifter til smoking om aften klokken seks som traditionen påkræver og alt alt for store bælter og man kan ikke finde en ordentligt slips der har den rigtige størrelse nogen steder mere. og lapper på habit jakker høre heller ingen steder til. andet end på tweed som ingen ser ud til at have på lager i en ellers rimeligt stor by som vejle.

og det som irritere mig aller mest er at foljk idag kalder alt der har ærmer for en blazer og ikke korrekt hentyder til en marine blå uld jakke med metal knapper på når man bruger ordet blazer og korrekt anvender ordet sports jakke til jakker uden tilhørende bukser i grover materialer og så at løse jakker kaldes det som det reelt er. habit jakker hvor der bare ikke sælges bukser til istedet for at prakke folk en habit jakke på under betegnelsen "blazer".

dette er altså træls og brugen af disse løse jakker sammen med Jeans som jo er arbejdstøj og uden slips er altså ikke satorial korrekt på nogen måde.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du er den danske Patrick Bateman. Velklædt og altid med kniv i bæltet.

Default avatar
Bugge
Medlem
Indlæg: 55

Indlæg af Bugge »

KlausH skrev: Det er betryggende at vide, Danmark i verdens brændpunkter bliver repræsenteret af folk med så markante og gennemtænkte holdninger.

Godt nok er dette en brokke-tråd men skulle vi ik prøve at holde tingene lidt over "Ekstra Bladets kommentarfelt" niveauet :)
Selvfølgelig var det et meget surt indlæg, og min retorik var formet efter en kedelig dag, men jeg ser ikke problematikken i mine holdninger? Er det ikke et problem, at penge går til at rydde op efter folk, der bare ødelægger for at ødelægge? Jeg er selv en del af ungdommen, og da jeg gik i skole kendte jeg disse typer. Der er sikkert folk, der kalder sig autonome og ikke har været del af ødelæggelsen, der har rummet københavn. Men det er bestemt ikke dem jeg har mødt. Dem jeg har mødt og kendt har i bund og grund været hooligans. Tilmed var der nogle der følte det skulle fortælle alle om deres møde med politiet, som var det noget at være stolt af. Det er skræmmende at i et så veludviklet samfund som vores, at vi tillader dette, og det er deprimerende at tænke på, at penge der kunne havde hjulpet folk, istedet gik til at rydde op efter disse mennesker.

At sætte kriminelle mennesker på TV kan da på ingen måde heller ikke være positivt?

Kun i Danmark har jeg i nattelivet også oplevet grupper af folk, der er komme i byen for at slås og ødelægge. Danmark er ikke det eneste land med vold i nattelivet, men alligevel - aldrig har jeg oplevet det i andre lande, at jeg er blevet truet af folk i metroen eller gaden uden overhovedet at havde mødt dem eller talt med dem - og jeg vil vove at påstå jeg er en udadtil respektabel fyr, der er hjælpsom. Er der ikke tale om en brist i folks dannelse, når jeg kan opleve dette mere end to eller tre gange i byen? Ellers går jeg måske bare forkert i byen . . .

Mine holdninger kunne ikke være mere ubetydelige i verdens brændpunkter. Der er order, og det er dem man følger, om man så er fra højrefløjen eller venstrefløjen, og jeg er kun ét af alle disse individer, så mon ikke danmarks omdømme overlever ;-)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

SustainerPlayer skrev:Du er den danske Patrick Bateman. Velklædt og altid med kniv i bæltet.
Nemlig. :)

faktisk går jeg aldrig med kniv eller andre ting i lommer eller bælte når jeg går i jakkesæt for det ser dumt ud med buler i lommen eller ting og sager sat i bæltet. r alt !

nu er jeg jo ved at være så gammel at det er min tur til at sidde og brokke sig over hvordan unge mennesker ser ud i tøjet (fylder fyrre om to år ) så det må jeg jo øve mig på så :)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Nej , fatisk er det foerst naar du fylder treds at det traeder i kraft.
Saa du er desvarrre noedt til at bliver her lidt endnu ;)

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Synes det er ufatteligt alle de personer på feks. Facebook som skriver hvor de er henne med familien i eksempelvis en uge eller bare en hel dag/weekend, når man tænker på alle de indbrudstyve der formentlig også er på Facebook......er jeg helt alene omkring de tanker? :|

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bare ikke lave din profil offentlig. Lad være med at adde folk du ikke kender eller er mistænkelige.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Holger skrev:Bare ikke lave din profil offentlig. Lad være med at adde folk du ikke kender eller er mistænkelige.
Ehm, hvis man logger sig på og kigger ind i/på en profil, kan man så ikke se de forskellige inputs på væggen der selvom den er privat ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej da. :shock: Kun hvis du har stillet hele din profil som offentlig og andre har gjort deres relaterede oplysninger offentlige.

Du kan se hvordan din profil ser ud for offentligheden ved at klikke på tandhjulet til højre på din egen profil og vælge "View As..."

De ting du har gjort offentlige eller de ting du deltager i (grupper) som er offentlige vil være synlige. Alt andet er ikke. Typisk vil det være preview af dit profilbillede (selve profilbilledet i hi res behøver ikke være offentligt), måske dit coverbillede og så de få oplysninger du selv har valgt skal være offentlige, måske dit arbejde eller lign.

Du kan også lukke ned for søgning af din profil via Google og du kan lukke ned for venneanmodninger fra folk du ikke i forvejen har en forbindelse til (via andre venner). Det reducerer mængden af falske profiler betydeligt.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Ja det minimerer da adgangen for kriminelle betydeligt.....fine oplysninger at kunne gøre brug af den dag datter evt. skal have en profil.....der er pres på :roll:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det kan godt betale sig, at bruge 5-10 minutter på at forstå og afprøve Facebooks rettighedssystemer og venneopdelingssystem.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Holger skrev:Det kan godt betale sig, at bruge 5-10 minutter på at forstå og afprøve Facebooks rettighedssystemer og venneopdelingssystem.
Det er der nok mange der med fordel kunne benytte sig af, da jeg synes der er mange der er lige lovligt åbne omkring deres færden og deres profil :)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

david mondrup skrev:
Vagn Hollund skrev:... A propos pessimisme kan jeg maaske godt se det lidt selv…..……..men...

Image
Jeg vil godt brokke mig over at Firefox ikke viser tiff filer, og jeg derfor ikke har den fjerneste anelse om hvad det var for en vits Vagn prøvede at levere.
Det er underligt: jeg er også i Firefox .. og jeg så den fint?
Mit system er endda gammelt: laptoppen er 2nd hand og kører WinXP, temmelig sikkert ældre end hvad du har.

EDIT. Nåh, det er måske fordi Vagn har ændret sin posting, før jeg såe den.
Senest rettet af tomcat man 3. jun 2013 01:35, rettet i alt 1 gang.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

(det er godt med sådan en brokke-tråd)

Sad i aftes og hyggede med at finde ud af min første smartfon, Sony Experia Tipo.
Brokker mig over, at det kan ikke lade sig gøre at overføre kalender-anførsler.
Min gamle Nokia 6100 kan godt afsende al info via Bluetooth .. men den smarte fon kan ikke modtage info'en.

Så jeg lærte i al fald hvordan jeg opretter kalender-begivenheder i min nye tlf.
Kontakt-info kan den sagtens tage imod. Alle kontakter overført uden vrøvl.

<nå, det var ikke noget særlig potent brok.
Må se at finde noget bedre til en anden gang.

Nogle gange er livet så indlysende dejligt, at det kan være svært at holde brokket i kog.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg vil godt brokke mig over at du laver
fuldstændigt
unødvendige linebreaks så
teksten bliver ulæselig på alt andet end din egen
computer

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

Holger skrev:Jeg vil godt brokke mig over at du laver
fuldstændigt
unødvendige linebreaks så
teksten bliver ulæselig på alt andet end din egen
computer

Hahahaha :dollargrin:

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Bugge skrev:
KlausH skrev: Det er betryggende at vide, Danmark i verdens brændpunkter bliver repræsenteret af folk med så markante og gennemtænkte holdninger.

Godt nok er dette en brokke-tråd men skulle vi ik prøve at holde tingene lidt over "Ekstra Bladets kommentarfelt" niveauet :)
Selvfølgelig var det et meget surt indlæg, og min retorik var formet efter en kedelig dag, men jeg ser ikke problematikken i mine holdninger? Er det ikke et problem, at penge går til at rydde op efter folk, der bare ødelægger for at ødelægge? Jeg er selv en del af ungdommen, og da jeg gik i skole kendte jeg disse typer. Der er sikkert folk, der kalder sig autonome og ikke har været del af ødelæggelsen, der har rummet københavn. Men det er bestemt ikke dem jeg har mødt. Dem jeg har mødt og kendt har i bund og grund været hooligans. Tilmed var der nogle der følte det skulle fortælle alle om deres møde med politiet, som var det noget at være stolt af. Det er skræmmende at i et så veludviklet samfund som vores, at vi tillader dette, og det er deprimerende at tænke på, at penge der kunne havde hjulpet folk, istedet gik til at rydde op efter disse mennesker.

At sætte kriminelle mennesker på TV kan da på ingen måde heller ikke være positivt?

Kun i Danmark har jeg i nattelivet også oplevet grupper af folk, der er komme i byen for at slås og ødelægge. Danmark er ikke det eneste land med vold i nattelivet, men alligevel - aldrig har jeg oplevet det i andre lande, at jeg er blevet truet af folk i metroen eller gaden uden overhovedet at havde mødt dem eller talt med dem - og jeg vil vove at påstå jeg er en udadtil respektabel fyr, der er hjælpsom. Er der ikke tale om en brist i folks dannelse, når jeg kan opleve dette mere end to eller tre gange i byen? Ellers går jeg måske bare forkert i byen . . .

Mine holdninger kunne ikke være mere ubetydelige i verdens brændpunkter. Der er order, og det er dem man følger, om man så er fra højrefløjen eller venstrefløjen, og jeg er kun ét af alle disse individer, så mon ikke danmarks omdømme overlever ;-)

Jeg er udmærket godt klar over at man ikke render og prædiker holdninger når man er udstationeret. Tror iøvrigt også en eller anden lud fattig Afghansk familie er pænt pisse ligeglad med om der render nogle overklasse unger rundt og kaster med sten et sted på den anden side af jorden.

Min reference til din bagrund i hæren gik mere på at det var tankevækkende at en person med lige netop sådan et erhverv udviser så ringe dømmekraft omkring hvad der skal være hans indlæg nummer 18 i en tråd der ellers handler om skraldespands plakater og chockolade. Du kom til at fremstå knap så smart, det var det jeg pointerede.

Jeg er iøvrigt enig, selvom situationen er mere nuanceret end jeg synes du udlægger den, synes jeg da også det er dybt godnat at rende og baldre ruder med håb om at blive hørt og nattelivet er da afgjort blevet destabiliseret og til tider ovenud ubehageligt at befinde sig. Men din os og dem retorik holder ik, hvis du bare vil lukke galde ud om hvem der skal bide i støvet så er der netop Ekstra Bladets hjemmeside til sådan et formål.

Går fire hjernedøde lømler i byen med det ene formål at tæske andre, så fristes jeg da også til at mene at der skal kvitteres på Kinesisk maner og skyde dem en kugle for panden næstkommende Mandag eller smide dem tyve år i arbejds lejr. Men om man vil det eller ej og trods at Kina sikkert har en relativ lav kriminalitets rate per antal indbygger, så tror jeg desværre man, ligegyldigt hvor kedeligt humanitært det lyder, i sidste ende bliver nød til at tage fat om roden af problemet og finde ud af hvad der i et samfund kan drive mennesker til sådanne handlinger. Den måde det så bliver gjort eller ikke gjort på idag, den kan vi diskutere og sikkert være enige om.

Nåh jeg har lægger måske også for meget i dit oprindelige indlæg, men det stak mig som en torn i øjet på vores ellers dejlige forum så jeg blev nød til at svare igen, sarkastisk.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

jeg vil gerne brokke mig over at andre brugere her på siden ikke kan li' pinjekerner.

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Sand historie jeg gerne vil brokke mig over: jeg talte med en fyr forleden som ikke kunne lide bacon. Altså som i at han ikke synes at det smager godt. Bacon. Jeg er normalt en fredelig fyr, men der var jeg lige ved at ty til vold. En ting er at man vælger ikke at spise det af religiøse eller sundhedsmæssige grunde. Men ikke at kunne lide bacon må være en sygdom. Jeg ved ikke om det smitter, men jeg skyndte mig væk...jeg turde ikke tage chancen.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Christoffer I. N. skrev:jeg vil gerne brokke mig over at andre brugere her på siden ikke kan li' pinjekerner.
Hvem er det som ikke kan lide pinjekerner??? Det er bare ikke i orden!

Jeg vil godt brokke mig over at det er møg svært at at sælge grej for tiden! Tag jer sammen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cmay skrev:
SustainerPlayer skrev:Du er den danske Patrick Bateman. Velklædt og altid med kniv i bæltet.
Nemlig. :)

Så ... hvordan ser dit visitkort ud?

Nyt svar