Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Min nabo og jeg har birketræer på hver side af indkørslen, det skal nok holde et par allergiske tyve væk.. eller... :P
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Graceville skrev:Der er osse ekstremt tørt, vi er i en månedlang tørkeperiode inklusiv slimhinder, så før man dømmer sig selv ude som pollen allergiker, så kan det "bare" være almindelig irritation.

Lige nu er den i DK 30 %, garanteret mindre i Norge. Ikke godt for næsebor og akkustiske guitarer.
Smittefar skrev:Nej, min humidifier i guitarværelset kører på konstant overdrive for tiden.
Min tager nok 5 liter på en tank. Alligevel tømmer den sådan en på under et døgn for tiden... Den er godt nok tørstig for tiden!

...det er som at hælde øl på en alkoholiker :lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:De polske birketræer skal bare UD AF EU HURTIGST MULIGT :P

STANDS BIRKEPOLLENS FRI BEVÆGELIGHED OVER GRÆNSERNE
:thumbup:

Der er nogle der hævder, at de kan flyve flere tusinde kilometer... :( De burde være forbudt ved lov for mange år siden!


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så man må blot konstatere at hans endeløse provokationer virker, for han får den opmærksomhed han har brug for.

Hvad sker der egentlig, hvis Løkke udskriver valget, når han mangler een underskrift?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Så man må blot konstatere at hans endeløse provokationer virker, for han får den opmærksomhed han har brug for.

Hvad sker der egentlig, hvis Løkke udskriver valget, når han mangler een underskrift?
Der sker det at jeg klapper i mine små fede hænder. Og jeg er nok ikke den eneste :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men ville han få lov at stille op, hvis han fik den sidste underskrift dagen efter? Jeg kender ikke reglerne.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Smittefar skrev:Men ville han få lov at stille op, hvis han fik den sidste underskrift dagen efter? Jeg kender ikke reglerne.
Det ville ikke rigtig give nogen mening. Hvad skal man så med en skæringsdato? Det ville jo svare lidt til at sige "ville han få lov at stille op, hvis han kun manglede 1 af de krævede underskrifter?".
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ifølge WIKI er det 15 dage før valget ... måske ...

"Nye partier, der ønsker at deltage i folketingsvalg, skal anmeldes for Social- og Indenrigsministeriet senest kl. 12 femten dage før folketingsvalget. Sammen med anmeldelsen skal partiet indlevere et antal vælgererklæringer, der mindst svarer til 1/175 af samtlige gyldige stemmer, der blev afgivet ved det sidste folketingsvalg."

https://da.wikipedia.org/wiki/Opstillin ... de_partier

Det er i øvrigt en imponerende mængde partier og enkeltpersoner, der forsøger at stille op:

https://valg.oim.dk/valg/digitale-vaelgererklaeringer/

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ahh, så skæringsdatoen er ikke givet efter hvornår valget udskrives, men hvornår valget afholdes. Det giver mening. Tak
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep - og det står så også i lovgrundlaget: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 97e7f7e386 Kapitel 3 § 12.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kloakdæksler på racerbaner :roll:

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

SustainerPlayer skrev:Kloakdæksler på racerbaner :roll:
Og kran der rammer en bro.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

amolin skrev:
SustainerPlayer skrev:Kloakdæksler på racerbaner :roll:
Og kran der rammer en bro.
Ja - velkommen til Azerbaijan. :-P

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:Kloakdæksler på racerbaner :roll:
Ganske normalt. Dog plejer de at være forsvarligt svejset, - så de netop ikke bliver suget op ... :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - man skulle tro, at de senere års ulykker med netop det havde gjort, at de var blevet bedre til at kontrollere dem.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:Ja - man skulle tro, at de senere års ulykker med netop det havde gjort, at de var blevet bedre til at kontrollere dem.
Helt enige! Sådan noget bør slet ikke kunne forekomme .. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nå.... jamen det var godt vores historisk længste siddende statsminister valgte at trække den lidt ekstra.

Nu har Paludan samlet stemmer nok:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rasmu ... ttiget-til

Betyder det at han skal inviteres til TV-debat?

‘Fedt’ at få lidt international opmærksomhed om DK igen. Støjberg har jo også været stille for en tid.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Demokrati betyder jo, at dem man ikke bryder sig om også får lov til at ytre sig - og stille op til folketingsvalg efter gældende regler.

Paludan skal vel behandles på lige fod med alle andre kandidater?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Yes it does.

Held og lykke.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Vi må vel godt i vores stille sind håbe at han tilfældigvis bliver bortført af en flyvende tallerken.

Jeg er bange for at folk skriver under på vælgererklæringerne for underholdningens skyld, i højere grad end for Riskjær.

Jordskredssejren og Glistrup-fænomenet var affødt af politikerlede. Det er svært at sige, om de forhold er til stede i samme grad nu da der alligevel er et kapløb mod højre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Vi må vel godt i vores stille sind håbe at han tilfældigvis bliver bortført af en flyvende tallerken.
Der er vel en stor mulighed for, at de returnerer ham hurtigt igen.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Graceville skrev:Vi må vel godt i vores stille sind håbe at han tilfældigvis bliver bortført af en flyvende tallerken.

Jeg er bange for at folk skriver under på vælgererklæringerne for underholdningens skyld, i højere grad end for Riskjær.

Jordskredssejren og Glistrup-fænomenet var affødt af politikerlede. Det er svært at sige, om de forhold er til stede i samme grad nu da der alligevel er et kapløb mod højre.
Jeg tror faktisk at Palludan er et udtryk for at højreradikalisme ligger latent i samfundet. Ligesom radikal islam.
Det er bare et spørgsmål at finde en frontfigur som er habil . Og det er mit indtryk at det kan være svært i disse kredse.
Det positive er at det ser ud som om at, trods Palludan, er luften gået af ballonen. Vi har set hvordan partier har forsøgt at hente stemmer ved at overgå hinanden i stram udlændinge politik. Især venstre og DF har halet den ene udlændinge sag frem efter den anden, for at overgå socialdemokratiet. Og det har bare ikke virket. Om man fratager folk deres vielses ringe, sender mennesker til en øde ø eller lader børn leve under kummerlige forhold, har der ikke været stemmer i det. De fleste ønsker en stram udlændinge politik, men også en fair udlændinge politik. Der har politikkerne helt fejlbedømt og undervurderet danskerne. Regeringens stramninger går over stregen .
Og tiltaler,måske kun, et lille mindretal af en højt råbende befolkningsgruppe

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Yeeess^^

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg forstår ikke det der ytringsfrihed.

Hvis jeg giver politiet en fuckfinger, så koster det mig 2000,-

Men det er dog stadig en ytring og det burde jo ikke koste noget. Det er bare en finger, en gestus som er kulturelt vedtaget, lissom 'tak skal du have tegnet' der i Tyskland betyder 'sut din mor i numsen'. Den får man vist osse en bøde for der. I muslimske lande må man ikke vise sine håndflader og i Thailand går folk amok hvis man viser sine fodsåler.

Paludan kan blive kaldt islamkritiker og bliver kun standset på grund af sin egen sikkerhed, men det er ikke islamkritik, for så vil der være noget konkret at forholde sig til og diskutere. Indtil da er det bare rabiat børnehaveagtig mundbræk. Og er man rabiat islamist – altså kommer med samme generaliserende og flygtige påstande om andre minoriteter og dette og hint, så kommer man ikke ind i landet.

Hans ytringer svarer til, at jeg gik og gav alle fingeren og kaldte dem bøsser og kriminelt affald og så kaldte det for grundlovssikret kritik.

Jeg tror osse Politimyndigheden er i vildrede her, for hvornår skal man gribe ind og bliver det så til en ny Tibetsag.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar