Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

Fedt. Men når du engang kommer ud i den virkelige verden skal du tilbage til det rigtige Word, og så er din TeX indsats lidt spildt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Fedt. Men når du engang kommer ud i den virkelige verden skal du tilbage til det rigtige Word, og så er din TeX indsats lidt spildt.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Ja så er der nogle smarte marketing gutter der har lavet en eller anden template som man er tvunget til at bruge.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Åhhh Ja, det er næsten det værste der kan ske. En eller anden idiot har fundet ud af at denne grøn passer godt med den blå og har lavet en skabelon baseret på det. Desværre ved duden intet som helst om, hvordan man bruger Word og skabelon bliver derefter

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Åhhh Ja, det er næsten det værste der kan ske. En eller anden idiot har fundet ud af at denne grøn passer godt med den blå og har lavet en skabelon baseret på det. Desværre ved duden intet som helst om, hvordan man bruger Word og skabelon bliver derefter

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Og der er bare ikke noget at gøre, fordi det skal være ensrettet i firmaet :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg går måske i små sko, men jeg lånte i går et XLR kabel ud, og da jeg fik det igen i dag, var der rester af klartape og klister på det.. nooo... Da jeg pænt spurgte om de havde brugt tape, fjernede de alt hvad de kunne.. men det kabel er ødelagt for altid.. suk... Måske går jeg ikke op i hifi-tosse-kabelkvalitet, men jeg passer godt på dem, så det skar mig lidt i hjertet.. well.. Jeg havde allerede købt et par nye hjem lige inden, som stort set er betalt af den fragt jeg sparede ved at handle hjem sammen med dem, så det er nok ikke så galt igen..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Skal vi nu høre på dit kvind-agtige ynk også ??? Som om den såkaldte "kampdag" ikke var ynkelig nok i forvejen ??? Det vil jeg gerne brokke mig over :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Skal vi nu høre på dit kvind-agtige ynk også ??? Som om den såkaldte "kampdag" ikke var ynkelig nok i forvejen ??? Det vil jeg gerne brokke mig over :-)
hahahaha.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Jeg er 45. Jeg synes faktisk kvinder på 35-50 er langt de mest attraktive. Jeg tror altid jeg har været mest tiltrukket af dem der er en eller anden afart af jævnaldrende med mig. De helt unge kvinder kan sagtens være spændstige og ligne modellerne fra vores ungdomsfetichistiske offentlighed mest - jeg omgåes dem hver dag på arbejde - men rigtig mange af dem er bare ikke jævnbyrdige ift. modenhed, og så bliver det sgu lidt ligegyldigt.

Jeg har så heller aldrig brugt termer som dem du bruger til at beskrive en kvindes tiltrækning. Eller kaldt mig selv for stodder. Det har ligesom ikke rigtig appelleret til mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Med den tilgang kan du næppe tiltrække dem du selv ønsker. Tillader mig at være krænket på mine yngre og jævnaldrende medsøstres vegne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis vi kan dele det op i to kategorier: Indhold og udseende
Så ligger min præference omkring indhold faktisk omkring +5 år ældre end mig selv. Der er ikke så meget forvirring og spildtid blandt den aldersgruppe. Mens jeg i forhold til udseendet, klart vil sige -5 år.

Nej det der med at kalde sig selv for stodder er heller ikke rigtig mig. Hellere stodder-udmeldinger.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

evalight skrev:
Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Med den tilgang kan du næppe tiltrække dem du selv ønsker. Tillader mig at være krænket på mine yngre og jævnaldrende medsøstres vegne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oh oh, lydmaskinens eneste hunkøn! :oops:
Sorry Eva. Jeg troede jeg var sjov imens jeg filosoferede over menneskers udseendesmæssige 'forfald' :-D

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Mike-air skrev:
evalight skrev:
Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Med den tilgang kan du næppe tiltrække dem du selv ønsker. Tillader mig at være krænket på mine yngre og jævnaldrende medsøstres vegne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oh oh, lydmaskinens eneste hunkøn! :oops:
Sorry Eva. Jeg troede jeg var sjov imens jeg filosoferede over menneskers udseendesmæssige 'forfald' :-D
Som en, der har været genstand for kontinuerlig diskriminering pga mit køn og min interesse for/ viden om tech, er jeg meget hærdet efter alt det l**t jeg har stået model til i branchen. Desværre er den slags bemærkninger bare med til at gøre ting værre, selvom det er sagt i sjov.
Hvis jeg lignede en stereotyp nørd var jeg næppe kommet så langt som jeg er i dag. Kvinder og udseende er en, stor, øm storetå, og selv helt små piger får det dårligt med sig selv før de overhovedet er modne.
Husk, at de også læser med. Hvad, hvis den skønne tøs med guitaren læste med her?
Brok er godt meeeeeeen... ord har magt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Oh oh, lydmaskinens eneste hunkøn! :oops:
Der er nu vist flere, men det er nok ikke dem allesammen der giver sig til kende (wonder why ... ).

Men hvis du er i det filosofiske hjørne, så kan du jo altid filosofere over om det mon er i orden at tale grimt om andre når man tror de ikke hører det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Lige en stodder udmelding:

Jeg er 28, og som de ældre af jer ved, så er der et punkt hvor de jævnaldrende kvinder pludselig begynder at se mindre attraktive ud, enten fordi de tager på, eller fordi de har mistet deres 'hende-kunne-jeg-da-godt-munke-i-skideren' -faktor. Eller deres 'ska-creme-dig-i-bægeret'-hed. Og jeg tror at jeg har nået den alder nu.

Så vil gerne brokke mig over alt det potentiale der bare bliver smidt på jorden. Syntes det var passende når det nu er kvindernes kampdag.
Jeg er 45. Jeg synes faktisk kvinder på 35-50 er langt de mest attraktive. Jeg tror altid jeg har været mest tiltrukket af dem der er en eller anden afart af jævnaldrende med mig. De helt unge kvinder kan sagtens være spændstige og ligne modellerne fra vores ungdomsfetichistiske offentlighed mest - jeg omgåes dem hver dag på arbejde - men rigtig mange af dem er bare ikke jævnbyrdige ift. modenhed, og så bliver det sgu lidt ligegyldigt.

Jeg har så heller aldrig brugt termer som dem du bruger til at beskrive en kvindes tiltrækning. Eller kaldt mig selv for stodder. Det har ligesom ikke rigtig appelleret til mig.
Kvinder topper typisk mellem 30-45 ,.. selv da jeg var helt ung var dette mit syn, modne selvsikre kvinder, gerne lige så høje som mig selv :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 8. mar 2017 21:21, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Oh oh, lydmaskinens eneste hunkøn! :oops:
Der er nu vist flere, men det er nok ikke dem allesammen der giver sig til kende (wonder why ... ).

Men hvis du er i det filosofiske hjørne, så kan du jo altid filosofere over om det mon er i orden at tale grimt om andre når man tror de ikke hører det.
Jo, gerne. Lad os starte med begrebet "i orden".
Hvad betyder det?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

evalight skrev:
Mike-air skrev:
evalight skrev: Med den tilgang kan du næppe tiltrække dem du selv ønsker. Tillader mig at være krænket på mine yngre og jævnaldrende medsøstres vegne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oh oh, lydmaskinens eneste hunkøn! :oops:
Sorry Eva. Jeg troede jeg var sjov imens jeg filosoferede over menneskers udseendesmæssige 'forfald' :-D
Som en, der har været genstand for kontinuerlig diskriminering pga mit køn og min interesse for/ viden om tech, er jeg meget hærdet efter alt det l**t jeg har stået model til i branchen. Desværre er den slags bemærkninger bare med til at gøre ting værre, selvom det er sagt i sjov.
Hvis jeg lignede en stereotyp nørd var jeg næppe kommet så langt som jeg er i dag. Kvinder og udseende er en, stor, øm storetå, og selv helt små piger får det dårligt med sig selv før de overhovedet er modne.
Husk, at de også læser med. Hvad, hvis den skønne tøs med guitaren læste med her?
Brok er godt meeeeeeen... ord har magt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad har du skulle finde dig i igennem tiden?

Jeg har idag deltaget i en spændende debat på favebook med kvinder fra (for det meste vestlige) lande, hvor alt fra overgreb til lavere lønninger har været nævnt. I UK er kvindernes lønninger i gennemsnit 9,5% lavere end mændenes. Det syntes jeg er vildt.

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Mike-air skrev: Hvad har du skulle finde dig i igennem tiden?

Jeg har idag deltaget i en spændende debat på favebook med kvinder fra (for det meste vestlige) lande, hvor alt fra overgreb til lavere lønninger har været nævnt. I UK er kvindernes lønninger i gennemsnit 9,5% lavere end mændenes. Det syntes jeg er vildt.
Korte version: blive set ned på, behandlet anderledes, måtte kæmpe for at bevise mit værd, blive udstødt, blive automatisk nedgjort.
For 'alle ved' at kvinder ikke kan noget med teknologi. Og så er der det aspekt, at man i sådan en situation ofte møder grove seksuelle hentydninger og nedgørelser. Tit fordi visse mænd åbenbart ikke kan holde til, at en 'pige' ved mere end dem, og så 'hjælper' det at nedgøre dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

evalight skrev:
Mike-air skrev: Hvad har du skulle finde dig i igennem tiden?

Jeg har idag deltaget i en spændende debat på favebook med kvinder fra (for det meste vestlige) lande, hvor alt fra overgreb til lavere lønninger har været nævnt. I UK er kvindernes lønninger i gennemsnit 9,5% lavere end mændenes. Det syntes jeg er vildt.
Korte version: blive set ned på, behandlet anderledes, måtte kæmpe for at bevise mit værd, blive udstødt, blive automatisk nedgjort.
For 'alle ved' at kvinder ikke kan noget med teknologi. Og så er der det aspekt, at man i sådan en situation ofte møder grove seksuelle hentydninger og nedgørelser. Tit fordi visse mænd åbenbart ikke kan holde til, at en 'pige' ved mere end dem, og så 'hjælper' det at nedgøre dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror det er en branche-ting? Min erfaring med musikbranchen er at der desværre er utroligt meget hønsegård og jantelov i nogle dele af den. Kan det måske også være det du har været offer for? Jeg syntes generelt at have et indtryk af at der er høj respekt om kvinder i academia. Vi har nok en 50-50 kønsfordeling af professorer på mit institut, og på min arbejdsplads har i et års tid haft en kvindelig chef. Begge steder har jeg haft stor respekt for personer der har haft mere viden end mig.

Og så vil jeg godt lige beklage mit opslag tidligere idag. Tanken var at det skulle være en humoristisk erkendelse af at man bliver ældre. Intet at det der står skal tages bogstaveligt talt. Jo, lige 1 ting: jeg har en eks-kæreste der var SÅ smuk før i tiden, og idag har hun bare ændret sig så meget at man nærmest ikke kan kende hende. Det var måske det, der gjorde udfaldet.

Når jeg skriver noget så radikalt som mit indlæg fra i morges her i tråden, så er det fordi jeg har en antagelse om at det er et lige så frit forum som et omklædningsrum efter en fodboldkamp (hvor man bare kan snakke lort). Og når du så melder dig i tråden får jeg ret dårlig samvittighed, fordi du ikke har den forudsætning som (jeg gik ud fra) resten af deltagerne i tråden har.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg tror Eva hentyder til tech branchen ;-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Modenhed er sådan et mangefacetteret begreb. Men en af mine bekendte fremsatte en gang en teori om, at "fyre" generelt først begynder at blive modne i 26-28 års alderen. Dette er naturligvis et snit, så statisk set vil der være nogle, der bliver det før - og nogle langt senere. Personligt tror jeg ikke den teori er helt ved siden af.

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Mike-air skrev:
evalight skrev:
Mike-air skrev: Hvad har du skulle finde dig i igennem tiden?

Jeg har idag deltaget i en spændende debat på favebook med kvinder fra (for det meste vestlige) lande, hvor alt fra overgreb til lavere lønninger har været nævnt. I UK er kvindernes lønninger i gennemsnit 9,5% lavere end mændenes. Det syntes jeg er vildt.
Korte version: blive set ned på, behandlet anderledes, måtte kæmpe for at bevise mit værd, blive udstødt, blive automatisk nedgjort.
For 'alle ved' at kvinder ikke kan noget med teknologi. Og så er der det aspekt, at man i sådan en situation ofte møder grove seksuelle hentydninger og nedgørelser. Tit fordi visse mænd åbenbart ikke kan holde til, at en 'pige' ved mere end dem, og så 'hjælper' det at nedgøre dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror det er en branche-ting? Min erfaring med musikbranchen er at der desværre er utroligt meget hønsegård og jantelov i nogle dele af den. Kan det måske også være det du har været offer for? Jeg syntes generelt at have et indtryk af at der er høj respekt om kvinder i academia. Vi har nok en 50-50 kønsfordeling af professorer på mit institut, og på min arbejdsplads har i et års tid haft en kvindelig chef. Begge steder har jeg haft stor respekt for personer der har haft mere viden end mig.

Og så vil jeg godt lige beklage mit opslag tidligere idag. Tanken var at det skulle være en humoristisk erkendelse af at man bliver ældre. Intet at det der står skal tages bogstaveligt talt. Jo, lige 1 ting: jeg har en eks-kæreste der var SÅ smuk før i tiden, og idag har hun bare ændret sig så meget at man nærmest ikke kan kende hende. Det var måske det, der gjorde udfaldet.

Når jeg skriver noget så radikalt som mit indlæg fra i morges her i tråden, så er det fordi jeg har en antagelse om at det er et lige så frit forum som et omklædningsrum efter en fodboldkamp (hvor man bare kan snakke lort). Og når du så melder dig i tråden får jeg ret dårlig samvittighed, fordi du ikke har den forudsætning som (jeg gik ud fra) resten af deltagerne i tråden har.
Som lakris skriver er det tech branchen og ikke musik branchen. Musikbranchen droppede jeg en del år tilbage.
Med 10 år ekstra på bagen kan jeg fortælle at der - heldigvis - er sket et skift og, at der er flere kvinder i spil nu. Techbranchen selv er dog en drengeklub, og det er svært at være ene høne i hanegården, hvilket man tit ender med at være.
Selvom du har respekt for de kvinder du møder på dit studie, er det ikke altid at det er rart at være der.
Uden at gå ind i en længere debat, så er hærdede kønsstereotyper i live og lever i bedste velgående, specielt i tech. Jeg er specialist i børn og tech, med ekstra fokus på piger og kvinders rolle i den. Vi har lang vej igen.

Og hvis dette er et omklædningsrum, er det vel et med plads til alle? Eller er Lydmaskinen blevet en mandeklub?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

evalight skrev:Og hvis dette er et omklædningsrum, er det vel et med plads til alle? Eller er Lydmaskinen blevet en mandeklub?
Det har det efter min mening altid været i praksis. Jeg har enkelte gange forsøgt at sætte en ligestillingsdagsorden, de første gange i den naive tro at det selvfølgelig var noget vi kunne blive enige om uden de store sværdslag. Sidenhen har jeg opgivet igen, og plukker nu kun de lavthængende frugter, som Mikes indlæg der startede debatten denne gang (beklager det gik ud over dig denne gang, Mike - jeg opfatter dig som én der faktisk mener din undskyldning oprigtigt). Der er simpelthen for meget dum værkstedsstemning med imaginære pinup kalendre på væggen til at jeg tror på at der rigtig kan rykkes ved det. Men det kan jo være det rykker sig på et tidspunkt - jeg håber i hvert fald at det har en effekt at der kommer én stemme i debatten der har personlig erfaring med at være modtager af sexisme i branchen. Så selv om du selvfølgelig ikke gør det for at glæde mig, så tak alligevel for at du råber op, Eva.
Mike-air skrev:Når jeg skriver noget så radikalt som mit indlæg fra i morges her i tråden, så er det fordi jeg har en antagelse om at det er et lige så frit forum som et omklædningsrum efter en fodboldkamp (hvor man bare kan snakke lort).
Du er godt med på, at locker room undskyldningen er, på det nærmeste ordret, den samme som republikanerne brugte for at undskylde Trumps "Grab them by the pussy" kommentar, ikke?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Well, jeg er ikke uenig i noget af det der er skrevet so far.

Men hvor skal så skrive nederdrægtige, mandschauvinistiske ting henne?

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

david mondrup skrev:
evalight skrev:Og hvis dette er et omklædningsrum, er det vel et med plads til alle? Eller er Lydmaskinen blevet en mandeklub?
Det har det efter min mening altid været i praksis. Jeg har enkelte gange forsøgt at sætte en ligestillingsdagsorden, de første gange i den naive tro at det selvfølgelig var noget vi kunne blive enige om uden de store sværdslag. Sidenhen har jeg opgivet igen, og plukker nu kun de lavthængende frugter, som Mikes indlæg der startede debatten denne gang (beklager det gik ud over dig denne gang, Mike - jeg opfatter dig som én der faktisk mener din undskyldning oprigtigt). Der er simpelthen for meget dum værkstedsstemning med imaginære pinup kalendre på væggen til at jeg tror på at der rigtig kan rykkes ved det. Men det kan jo være det rykker sig på et tidspunkt - jeg håber i hvert fald at det har en effekt at der kommer én stemme i debatten der har personlig erfaring med at være modtager af sexisme i branchen. Så selv om du selvfølgelig ikke gør det for at glæde mig, så tak alligevel for at du råber op, Eva.
Jeg er heldigvis aldrig blevet skræmt af den slags - så havde jeg ikke overlevet som tech nørd - men jeg påtaler det når jeg ser det. At jeg har udviklet 'hård hud' overfor det, er ikke det samme som at jeg accepterer det og ikke påtaler det.
Jeg har påtaget mig et ansvar for fremtidens kvinder i det jeg laver, og jeg bliver ved med at sige noget.
Så velbekomme :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar