Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 14:03

Jeg hader at brokke mig over oplevelser i supermarkeder - føler mig så dansk og priviligeret over at det er dét jeg bruger min tid på, men here goes...

Brugte den nye selvbetjening i Kvickly forleden. Jeg får så besked på skærmen om at jeg er udtaget til stikprøve, og at jeg skal finde en medarbejder. Udover at jeg skal rende rundt i butikken, for at finde en medarbejder, skulle mine varer tjekkes/tælles for at se om jeg har stjålet. Det godt nok grotesk kundehåndtering! Om det så er stikprøve eller ej, så er det super nedværdigende at få kigget sine varer igennem for tyveri. Har skrevet et brokkebrev til dem. De kalder det en "dum forstyrrelse". Jeg kaldet det for totalt uacceptabel håndtering af kunder.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 18:41

AvS skrev:Jeg hader at brokke mig over oplevelser i supermarkeder - føler mig så dansk og priviligeret over at det er dét jeg bruger min tid på, men here goes...

Brugte den nye selvbetjening i Kvickly forleden. Jeg får så besked på skærmen om at jeg er udtaget til stikprøve, og at jeg skal finde en medarbejder. Udover at jeg skal rende rundt i butikken, for at finde en medarbejder, skulle mine varer tjekkes/tælles for at se om jeg har stjålet. Det godt nok grotesk kundehåndtering! Om det så er stikprøve eller ej, så er det super nedværdigende at få kigget sine varer igennem for tyveri. Har skrevet et brokkebrev til dem. De kalder det en "dum forstyrrelse". Jeg kaldet det for totalt uacceptabel håndtering af kunder.

Totalt awesome koncept. Du kan betjene dig selv, så nøjes vi med at mistænke dig. Jeg bruger af princip ikke selvbetjeningskasser.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 19:09

AvS skrev:Jeg hader at brokke mig over oplevelser i supermarkeder - føler mig så dansk og priviligeret over at det er dét jeg bruger min tid på, men here goes...

:roll:
Det er da lidt ligesom man nogle gange ser i lufthavne, hvor sikkerhedspersonale lige vil tjekke folks taskeindhold for øjnene af alle de øvrige rejsende... Hvem ved, hvad der kunne ligge i folks bagage - der kan da ligge alt muligt, som ikke rager Hr. og Fru Jensen... De kan da tage dem til side om bag et gardin, hvis de vil åbne og hive indhold op... Nogle gange tænkler jeg, om det er en ydmygelse de laver bevidst, for at demonstrere sin magt overfor alle de rejsende :roll:
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 21:10

Endnu mere brok fra mig. Faldt lige over denne artikel om hvordan man fjerner en skovflåt bedst mulig:

Artikel: https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/grafik-goer-du-det-rigtigt-saadan-fjerner-du-nemt-en-flaat

Jeg citerer lige mig selv fra facebook:

Forkert og potientielt farlig illustration om hvordan man fjerner en skovflåt. Sådan som illustrationen viser det, så er det nok den værste måde at fjerne en flåt på! Mange pincetter er flade der hvor de griber fat, som illustrationen også viser, og bruges sådan en, vil du trykke flåtens maveindhold ind i din krop og du risikerer at blive smittet.
Brug en pincet som kan gribe rundt om bagkroppen og som KUN klemmer på flåtens hovede, eller bedre endnu, en mere tynd pincet fra siden som kun klemmer fast om hovedet. Det er så vanvittigt at sådan en artiklen ligger derude, og som til og med starter med "Glem de farlige husråd".
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 21:27

Hvordan med et "flåtkort", er de brugbare efter din erfaring, Andreas?
Gravity Assist - First Contact - Mit første forsøg med programmet Paulstretch, fra April 2016:
https://youtu.be/d5gpvYRPglk
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 22:01

Jeg skulle hente noget inde i en Kvickly for et par uger siden, og havde travlt så tænkte at jeg tager de tomme selvbetjeningskasser da det blot var én ting. Jeg scanner den og skal betale, men NOPE, det var ikke godt nok. Så siger den at jeg skal bruge deres app.. well, tilfældigvis havde jeg coop app'en installeret inden selv om jeg aldrig havde brugt den tidligere. Så jeg tager den op, scanner varen igen, så siger den at jeg skal scanne QR koden ved udgangen. Det får jeg ikke lov til, jeg prøver QR koden på den selvbetjeningsskærm jeg stod ved, så prøver jeg QR koden ved udgangen igen, for det stod at den skulle være der.. Da jeg til sidst opgiver, går jeg derfra og finde et kæmpe skilt før selvbetjeningsområdet med en lille QR kode på, som på alle måder var totalt irrelevant for mig inden jeg gik derind, det er mega dårlig opstillet!!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 12. okt 2019, 23:19

Når man lørdag aften omkring midnat køber dametrusser i størrelse XL i USA bliver man glad for selvbetjeningskasser.

#truestory
#devartilminmor
#jegsværger

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 07:31

Jeg vil også tilføje at nu da jeg kender metoden, vil jeg helt klart benytte det igen, det var meget hurtigere end at stå i kø hvis det kørte som de tænkte at det ville.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 20:52

Christoffer I. N. skrev:Hvordan med et "flåtkort", er de brugbare efter din erfaring, Andreas?

Har ikke prøvet dem, men ideen er fin nok. De holder fast om hovedet og ikke kroppen, men det kan være at de er svære at bruge. Don't know. Jeg bruger selv dem som ligner et lille koben.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 21:04

AvS skrev:
Christoffer I. N. skrev:Hvordan med et "flåtkort", er de brugbare efter din erfaring, Andreas?

Har ikke prøvet dem, men ideen er fin nok. De holder fast om hovedet og ikke kroppen, men det kan være at de er svære at bruge. Don't know. Jeg bruger selv dem som ligner et lille koben.

Både kort og "koben" fungerer fint. Har dog kun anvendt dem på hunde.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 13. okt 2019, 21:17

Vi bor en del af tiden i skoven ,... og er nået frem til denne flåtfjerner:

https://www.petdreams.dk/taeger-fjerner.html

/Dub
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 20:34

Vores nyhedsmedier har idag udvist en helt sindssyg forskelsbehandling af partierne på Christiansborg. F.eks. citeres Enhedslistens afstandtagen fra regeringens hastebehandling af lovforslag om at frakende danske syrienskrigere deres statsborgerskab kun meget MEGET kortfattet, mens alle de andre citeres fuldt ud. Dermed fremstilles Enhedslisten og Alternativet som en flok "tumper"/"idioter".

Men hvordan ville DU have det hvis kun en brøkdel af de sætninger du siger bliver citeret af aviserne, uden at bringe konteksten med?

Eksempel:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10- ... borgerskab
Enhedslisten er imod lovforslaget, og til Berlingske kalder udlændingeordfører Rosa Lund det for “absurd”, at regeringen vil hastebehandle en lov om at fratage passet, mens den er tilbageholdene i hjælpen til kurderne, der er under angreb i Syrien.

– Det er sgu da langt ude. Derfor bakker vi ikke op om det. Hverken om lovforslaget eller om hastebehandlingen. Du må gerne skrive med Caps Lock, hvor langt ude, jeg synes, det her er.

Berlingske-artiklen om Enhedslistens afstandtagen er låst for ikke-abonnenter, og TV2 citerer kun dette lille uddrag af et længere citat hvor konteksten ellers er i behold, mens en tilsvarende Berlingske-artikel om regeringens hastebehandling er fuldt tilgengængelig for offentligheden.

Her er Enhedslistens fulde citat, med kontekst:
”Jeg er simpelthen forarget over det. Når det handler om at hjælpe kurderne, der har været en af Danmarks vigtigste allierede imod Islamisk Stat, nøler regeringen. Men med det her, der omhandler en lillebitte gruppe mennesker, der har gjort noget ulovligt, skal man straks markere sig som en handlekraftig regering. Det er helt absurd,” siger Enhedslistens retsordfører, Rosa Lund.

Hun understeger, at Enhedslisten “naturligvis” ønsker at straffe folk, der har begået kriminalitet, men at det bør ske i det danske straffesystem.

“Men det her forslag risikerer også at ramme danske statsborgere, der er rejst til Syrien for at kæmpe imod Islamisk Stat, og det er langt ude, hvis man skal straffes for det,” siger hun.

Også i Alternativet vurderer retsordfører Sikandar Siddique, at det er en helt forkert beslutning, at et flertal ønsker at hastebehandle lovforslaget.

”Det er en stor, principiel beslutning, der kan få mange personlige og retslige konsekvenser. Derfor mener vi, at forslaget bør have en ordentlig lovbehandlingstid. Det må under ingen omstændigheder hastes igennem,” siger han.

Berlingske og andre medier som tager citater ud af deres rette kontekst, bør straffes! De bør som minimum få frataget mediestøtten og derudover bør de ansvarlige journalister kunne stilles for en domstol!
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 20:50

Jeg vil gerne brokke mig over at der er kommet alt for meget politik herinde på Lydmaskinen! Det plejede ellers at være et dejligt frirum for den slags.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 20:53

Hald skrev:Jeg vil gerne brokke mig over at der er kommet alt for meget politik herinde på Lydmaskinen! Det plejede ellers at være et dejligt frirum for den slags.

Undskyld.

Men citat vs. kontekst-problematiken kan jo gælde for enhver, ikke kun i politik. Jeg er sikker på at en del musikere her på forummet også kan nikke genkende til at journalister kun vælger at bringe én side af en historie om dem, uden at få resten med eller blot konteksten i behold. For det er jo noget som hyppigt sker i nyhederne. Ikke kun inden for politik.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 22:24

Hald skrev:Jeg vil gerne brokke mig over at der er kommet alt for meget politik herinde på Lydmaskinen! Det plejede ellers at være et dejligt frirum for den slags.

+1
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 22:38

+1
/Dub
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 22:41

DUBTEMPLE skrev:Vi bor en del af tiden i skoven ,... og er nået frem til denne flåtfjerner:

Godt værktøj. :)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. okt 2019, 23:01

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:Vi bor en del af tiden i skoven ,... og er nået frem til denne flåtfjerner:

Godt værktøj. :)

Absolut SUPER !!!

Pådrog mig borrelia-infektion på MC-tur til bornholm i 2007 ,... Ikke noget at spøge med !!!

Check-check-check-check
/Dub
Brugeravatar
Arnold
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 15. okt 2019, 15:29

+1
I remixed the remix... it was back to normal.
Brugeravatar
MarkBass
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Nyborg

Indlæg Skrevet: 15. okt 2019, 15:40

+1
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 15. okt 2019, 19:17

Så har du og jeg vist ikke færdedes på det samme forum. Der har altid været en vis mængde af politisk debat på lm, bl.a. i denne tråd.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
Der er nu en ting, det ville være skønt at have vidst: om de fleste er de bedste, eller bare de fleste
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 15. okt 2019, 20:30

Hør, jeg syntes der er ved at snige sig sådan en lidt rå tone ind, hvor folk ligefrem modsiger hinanden :lol:
/Dub
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. okt 2019, 10:39

Når forældre beder fotografen pynte på deres børn :-(

F.eks. skinken her:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/mor-f ... taenke-aah

Relateret:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/skole ... eres-boern
/Dub
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. okt 2019, 14:33

Ja det er ækelt. Hun virker forvirret over hvorfor hun gør det. Hun siger at hun gør det for barnets skyld, men jeg læser det som at hun gør det for sin egen usikkerheds skyld. Hun vil vise sit barn frem og han skal være fejlfri, for eller har hun fejlet på en eller anden måde.
Det er trist at mange mennesker har så svært ved at acceptere det naturligt og alle de "fejl" det indebærer.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 17. okt 2019, 15:47

AvS skrev:Det er trist at mange mennesker har så svært ved at acceptere det naturligt og alle de "fejl" det indebærer.

Jep.

Tilbage til "After Party"