Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Holger »

Google Translate... ;-)

Jeg får mange emails fra svenskere på svensk. Norsk er dog supernemt at læse/forstå for det meste, svensk er sværere for mig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Google Translate... ;-)

Jeg får mange emails fra svenskere på svensk. Norsk er dog supernemt at læse/forstå for det meste, svensk er sværere for mig.
Ja, mere indviklet er det heller ikke :-P Det var bare den her outlier der irriterede mig en kende lige i momentet.

Det skal måske lige indskydes at jeg arbejdede med tæt med en svensker hver dag i ca. 3 måneder, og det gik ganske fint fordi vi begge snakkede norsk til hinanden. Det var kun hans 'tonation' der var svensk.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg arbejdede på en international arbejdsplads, men for mange sælgere i et land er det ikke naturligt for dem at snakke engelsk, så hvis de ringede fra spanien, holland, thailand og finland så snakkede vi selvfølgelig engelsk, ringede de fra norge var det ofte nok at sænke farten, men svenskere, franskmænd og belgier fattede ikke at fransk og svensk ikke forstås af andre end dem selv, de skulle tvinges over på engelsk.. suk... Nu arbejder jeg et sted hvor alt er fordansket, dvs at aldeles almindelige og gode letforståelige it-udtryk bliver oversat til dansk, det gør at brugermanualer ikke længere er søgbare, og at vi kører med dansk windows, office og programmer når det er muligt. (Jeg aner ikke hvad tingene hedder på dansk!!!) suk...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er en enkelt gang blevet dumpet foran en dansk Excelopsætning. Jeg kunne jo lige pludselig ingenting - håbløst.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg er en enkelt gang blevet dumpet foran en dansk Excelopsætning. Jeg kunne jo lige pludselig ingenting - håbløst.
Hahaha

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Wtf. Hun bliver ved :-P Hendes svenske kolleger skriver norsk, men det skider hun på.

Og for at det ikke er løgn, kan jeg ikke copy paste det ind i google translate på grund af company policy settings i outlook appen. Haha im f*cked.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du skriver bare jysk tilbage til hende, det virkede for mig når svenskere ikke tog hensyn, så skiftede de som regel selv til engelsk. :D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Nice foreslag. Det gør jeg faktisk overfor kæresten når hun bliver lidt for høj i hatten (og tror hun taler dansk) :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Du skriver bare jysk tilbage til hende, det virkede for mig når svenskere ikke tog hensyn, så skiftede de som regel selv til engelsk. :D
Det kan også hurtigt sætte almindelige danskere af, det der jysk ... :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Hald skrev:Du skriver bare jysk tilbage til hende, det virkede for mig når svenskere ikke tog hensyn, så skiftede de som regel selv til engelsk. :D
Det kan også hurtigt sætte almindelige danskere af, det der jysk ... :-P
Yes, og her kommer det mærkelige så: så længe jeg ikke bruger de helt specielle sønderjyske ord som Kridtbør, mæ, etc. Så forstår hun det sku næsten bedre. Det giver ikke nogen logisk mening.

Folk fra Djævleøen, specielt københavnersnuder har Nordmændene rigtig svært ved at forstå 8-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/indland/hjemm ... g-pistoler
Generalmajor Jens Garly, der er chef for Hjemmeværnet, vil nu have talt alle våben i Hjemmeværnet op.
Det gør man hver dag i forsvaret. Det er i mine øjne helt sindssygt at man kan have så lidt kontrol med våben.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har lige klippet græsplæner. Kan huske dengang man stoppede i september. Det er ikke mange år siden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_2384.jpg
Nej. :|

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er det stadig brunsort væske?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Er det stadig brunsort væske?
IMG_2385.jpg
Lige en tand lysere ... :wink:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er blevet inviteret til winter school omkring AI i Geilo, og sørme om ikke de har arrangeret det sådan at man har 4 timer på ski hver dag som break fra forelæsningen. Pisse fedt koncept. Eneste problem er at jeg ikke kan deltage fordi det ligger oveni 2 andre kurser.

Det var da ellers lige den fedeste måde at indtage undervisning på :-(

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg er blevet inviteret til winter school omkring AI i Geilo, og sørme om ikke de har arrangeret det sådan at man har 4 timer på ski hver dag som break fra forelæsningen. Pisse fedt koncept. Eneste problem er at jeg ikke kan deltage fordi det ligger oveni 2 andre kurser.

Det var da ellers lige den fedeste måde at indtage undervisning på :-(
Omprioriter?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Jeg er blevet inviteret til winter school omkring AI i Geilo, og sørme om ikke de har arrangeret det sådan at man har 4 timer på ski hver dag som break fra forelæsningen. Pisse fedt koncept. Eneste problem er at jeg ikke kan deltage fordi det ligger oveni 2 andre kurser.

Det var da ellers lige den fedeste måde at indtage undervisning på :-(
Omprioriter?
Har da tænkt tanken... Men det er et sejt bureaukratisk træk at ændre i "uddannelsesplanen" i et PhD setup. Der er kontrakter på alt. Og deadlines på alt.

Hvilket jeg også gerne vil brokke mig over.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Flot Discovery.
At de ikke kan lave et live dyk i dag pga. vejret ved Belize Blue Hole, sådan er det jo.
Men de har haft et døgn til at fikse lyd m.m. på den optagelse de lavede igår.. Hvad med at bruge 10 minutter i RX på at tøjle den ulidelige motorstøj? :censored:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så dejlige reklamepauser hver 10. minut? Hold nu kaje....

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

SustainerPlayer skrev:
IMG_2384.jpg
Nej. :|
Kan sige at den med fersken heller ikke er nogen success.. Og den med kanel smager af de billige duftlys 14 årige piger køber.... De har ikke meget held med eksperimenterne ;)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan man spise duftlys? :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en stor Irus fejemaskine (ligesom den pedelen på din folkeskole altid kørte rundt med) og har haft forskelligt værktøj til den, men de er efterhånden solgt fra da jeg kun bruge den om vinteren til at ordne vores 100+ meter fortorv... Nu kommer der så en vogn med lædersæde til salg til denne... den er faktisk også overraskende billig, den står i Ringe på fyn, og den tur kender bilen jo allerede... MEN konen og manglende gode argumenter for at få den (da jeg godt ved at jeg ALDRIG får den brugt) står i vejen for at dette once-in-a-lifetime tilbehør i danmark bliver erhvervet.. suk...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:MEN konen ...
Så kan hun jo feje/skrabe sne! :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: Så kan hun jo feje/skrabe sne! :)
OH NO!!! Det har vi prøvet ét år, det blev jeg ikke populær på, med fejemaskinen tager det ikke mange minutter, og den er så effektiv at jeg tager naboernes fortorv på vej tilbage da mit er ryddet første gang, og den gamle "krigsmaskine" kører lige så hurtigt som jeg kan følge med til.
(Vi prøvede at rydde fortorvet første år vi boede der, jeg faldt i snak, og hun fortsatte... minus points hun stadig ikke har glemt..)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar