Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 12:59

Så for Søren... nu bliver jeg altså drevet til brokke-tasterne igen!

Jeg så lige et indslag på TV2-nyhederne om den kvinde, der for nylig er blevet kendt skyldig i 4 drabsforsøg på patienter, som hun som sygeplejerske tilså:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-05-18-doemt-for-fire-drabsforsoeg-her-er-straffen-til-32-aarig-sygeplejerske

Hvad har genierne så tildelt hende i straf? Tja en "straf", som ifølge hendes forsvarer vil indebære, at hun er på fri fod igen om ca. fem og et halvt år - (8 år minus de 2,5 år hun har siddet medens sagen har kørt). Og desuden kan hun "formentlig afsone den sidste tid ret lempeligt", siger hendes forsvarer. :shock:

Jeg kan godt love for, at jeg ville have krummet tær, hvis jeg havde været en nær pårørende til nogen af de døde ofre. Hvor må de dog føle sig dobbelt krænket nu! :cry:

Desuden synes jeg det lyder ret mærkeligt, at de har fundet det bevist, at hun har forsøgt at dræbe de fire personer, men alligevel ikke kan kende hende skyldig i mord. I mine ører lyder det ligesom, hvis en mand er blevet fanget på fersk gerning på et overvågningskamera, hvor manden holder en anden persons hoved under vand indtil kroppen bliver livløs, og så konkluderer man i retten, at vedkommende kun kan dømmes for drabsforsøg men ikke manddrab, for man kan jo ikke med 100% sikkerhed udelukke, at offerets død skyldes, at vejrtrækningsfunktion af ukendte årsager tilfældigvis spontant svigtede lige på det tidspunkt, hvor hovedet blev holdt under vand, bla bla bla... :luny:

Endelig vil jeg til det her for øvrigt sige, at når det gælder strafudmåling, så kan jeg ikke se den store moralske forskel i at have begået drab eller blot drabsforsøg. Moralsk er det vel egentlig ikke interessant, hvorvidt et forsøg på drab rent faktisk lykkes eller ej.

Nå men tilbage er kun at glæde sig over, at der heldigvis findes andre lande i verden, hvor retssystemerne har en lidt højere moral end vores.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 13:38

Skamløst, hele "rets-systemet" fortjener nedrivning, og genopbygning i en helt anden stil. Fint også hvis bande-medlemner, rockere, og.lign. der åbenlyst dækker over hindanden ved et mord, bare får max straf hele bundet.

F.eks. 25 år ,.. eller forvaring på livstid

Så skal I se, det vil nok kunne få snakke-tøjet på gled.
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 13:54

.....

Nej, jeg gider ikke. Solen skinner.

Jeg vender tilbage til denne tråd hvis den engang igen kan skelnes fra Nationen! på EB.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 14:00

Ellers er der "glædes-tråden", hvis man føler sig bedre end de andre low-lifes ;-)
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 14:10

Det danske retssystem er til at lukke op og skide i!
Music is my life. It's like a kiss in the morning, and sunset by evening. By music, I express myself.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 14:28

Sort tusch over den anden lampe, så er de ens :P
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 14:49

Jeg tænker, den var til mig :P
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 18:45

Mr. Soundman skrev:Desuden synes jeg det lyder ret mærkeligt, at de har fundet det bevist, at hun har forsøgt at dræbe de fire personer, men alligevel ikke kan kende hende skyldig i mord.

Ja den fattede jeg heller ikke da jeg læste om det. Patienterne er jo døde, så hvordan det ikke kan være drab, men drabsforsøg, forstår jeg slet ikke. Nogen som har en forklarring?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 18. maj 2017, 19:39

AvS skrev:
Ja den fattede jeg heller ikke da jeg læste om det. Patienterne er jo døde, så hvordan det ikke kan være drab, men drabsforsøg, forstår jeg slet ikke. Nogen som har en forklarring?

"I byretten forklarede anklageren sidste år, at de mængder af morfin, som de ældre patienter på Nykøbing Falster Sygehus havde fået, var så voldsomme, at personen - som havde givet de store doser - unægteligt må have vidst, at det ville dræbe."

"For Retslægerådet vurderede, at patienterne kunne have fået helt ned til 10 milligram morfin - i stedet for de mellem 40 og 50 mg, som blev fremlagt i byretten. Og den mængde ville ikke med samme selvfølge tage livet af patienterne."

"I en pressemeddelelse fra Østre Landsret, forklares det, at landsretten i sin dom lagde vægt på Retslægerådets erklæring om, at de fire døde patienter ikke med sikkerhed kan fastslås at være døde af den dosis morfin og stesolidpræparatet diazepam, som sygeplejersken Christina Aistrup Hansen gav dem. Patienternes dødsårsager er ifølge Retslægerådet ikke 'entydigt klarlagt'.

Landsretten lagde imidlertid vægt på, at sygeplejersken havde givet de fire døde patienter ikke-ordineret morfin og diazepam, og at hun med sin sygeplejefaglige ekspertise 'havde indset' - altså vidste - at der var en mulighed for, at de ville dø som følge af hendes handlinger. Derfor blev hun fundet skyldig i forsøg på manddrab."

https://www.bt.dk/krimi/vurdering-har-a ... r-drabsdom
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 19. maj 2017, 07:46

Sharialov og dødsstraf nu!

Ej, I kan glæde jer over at kvinden er alvorligt personforstyrret og aldrig kommer til at arbejde med mennesker og medicin igen.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Aarhus C

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 09:59

Skærmbillede 2017-05-20 kl. 09.59.54.png
Skærmbillede 2017-05-20 kl. 09.59.54.png (341.84 KiB) Vist 87 gange

Og så er der en rente på 26% .... Det er fandme at tage røven på svage sjæle :censored:
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 10:25

Dem der låner penge ud til idioter er virkelig nogle klamme skiderikker, der bevidst udnytter andres medfødte svaghed,...

Man ser det også til jul hvor der lånes åger-penge ud til julegaver

Systemet støtter så grippene når det ganske forudsigeligt går galt, og fogeden kommer til at kradse pengene ind

Spørgsmåler er om man ikke burde strafe dem der yder disse lån istedet

Ikke en skid bedre end at lokke svage sjæle på drugs, eller dele piller ud til børn i skolegården,..
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 22:25

Det er nok meningen det skal være sådan, men det her kandidat-afhandling er nok noget af det sværeste jeg har været udsat for i mit liv. Og jeg har ikke just gjort det lettere for mig selv. Fåååååk. :morning: :censored:
"The weight of evidence for an extraordinary claim must be proportioned to its strangeness." - Simon Laplace
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 23:08

Men hvis det første hold idioter der vil låne pengene ikke var der, ville det næste hold idioter der låner pengene ud ikke være der.
:-)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 20. maj 2017, 23:42

lakris skrev:Men hvis det første hold idioter der vil låne pengene ikke var der, ville det næste hold idioter der låner pengene ud ikke være der.
:-)

Ja, det ku ligne vi dealer med to typer idioter her:

A) Naive idioter der ikke kan regne
B) Grådige idioter der heller ikke kan regne*

*Det er en uholdbar business model på den lange bane. Ekstremt høj risiko, og de har formentlig selv lånt en masse kapital til at kunne drive forretningen.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 12:34

Jeg tror desværre godt katagori "B" kan regne ,.. og som nævnt ,.. systemet er deres håndlangere når det går galt

Vi taler ikke bare om lyssky konstruktioner fra facebook og kupon-hæfter ,.. men også om typer som Ikano-bank ,.. der ofte melder sig f.eks til jul

Ikano ved sgu godt hvad de laver ,... har iøvrigt div høj-rente konti hos dem :-)

Anyway, hele finans-branchen trænger til kortere snor, jeg mener hverken de kan, eller skal, have lov til at styre selv i den grad de gør nu

Det er der ligesom mange andre gode grunde til også:

Finanskriser, hvidvask, skatte-unddragelse, selskabs-tømning, tømning af pensions-midler, tømning af offentlige virksomheder, manipulation med medicin-priser med patient/samfund som gidsel, kunstig opskruning af ejendomspriser, ligeså på militært isenkram, samt kapital-fonde der er så store at de kan få hele nationer til at synke sammen.

Alm sund og jævnbyrdig konkurrance om f.eks. at producer en god og billig vare eller ydelse syntes jeg derimod er fin og reel ,..
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 13:06

http://www.proff.se/foretag/ikano-ab/ma ... 0209966-1/

Moder-selskabet er ret illikvide hvis du kigger på deres nøgletal.
Hvorfor? fordi de lever af at låne dine penge ud med høj risiko, men dermed også højt afkast.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 13:12

Mike-air skrev:http://www.proff.se/foretag/ikano-ab/malmö/kontorstjänster/10209966-1/

Moder-selskabet er ret illikvide hvis du kigger på deres nøgletal.
Hvorfor? fordi de lever af at låne dine penge ud med høj risiko, men dermed også højt afkast.

Forstår ikke så meget af det :-)

Men altid noget at sådanne bankers private indlån er sikret op til en vis grænse (som jeg er langt fra)

Tror stadig godt de kan regne :dollargrin:

Og ellers "regner" branchen vel med at samfundet endu engang lader hatten gå rundt, hvis det helt eller delvist skulle nedsmelte endu engang,..
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 13:14

Selvfølgelig kan de regne.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 21. maj 2017, 13:29

Min egen bank, Sparkron, (via orindeligt Morsø Sparekasse), kalder mig til møde hvert år, med crap de vil "sælge", lån, garant-ordninger m.m.

Hvert år har jeg spurgt hvorfor de ikke længere har en ordentlig indlånsrente, når dette jo var grunden til jeg valgte dem, og andre godt kan stadig

Nu blev det så Ikano istedet, hvad indlån angår ,... for det gider Kronjylland tydeligvis ikke længere
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

Billede

Tilbage til "After Party"