DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Re: DR din mening. kan man stoppe kniv vold.

Indlæg af Cmay »

Vagn Hollund skrev:@Cmay
Jeg er glad for at laese dine poster fordi de er underholdende
men jeg er osse glad for at du holder dig ude af politik :wink:
jeg prøver da også at gøre dem så underholdene så muligt. jeg kunne faktisk godt finde på at stille op som løsgænger og hvis nu bare jeg fik nok stemmer så .....
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Laetus
Medlem
Indlæg: 16
Sted: Århus

Indlæg af Laetus »

Af og til skal der nye love til, men på dette område er det et helt andet problem der gør sig gældende. Vi har nok love vedr. våben.
Vold kan aldrig stoppes - desværre må man erkende, at det er menneskets natur at ty til vold i bestemte situationer.

En skruetrækker kan være mindst ligeså farlig som en kniv, og i mange tilfælde, så sker kniv volden på steder, hvor der findes mange andre improviserede våben, så forbud er ikke den rette løsning. Den rette løsning er at oplyse individer, som er mest tilbøjelig til at gøre brug af våben i angreb/forsvar om, at der findes andre og bedre løsninger.

Det handler om at tænke sig om, og lære andre at gøre det samme.
Og dette gælder ikke blot for love vedrørende våben, men bestemt også hunde og dyr, nu da vi har Thor sagen kørende.

Forbud er sjældent den bedste løsning!
"Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly."
[color=#FF0000]- Morticia Adams[/color]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Laetus skrev:Af og til skal der nye love til, men på dette område er det et helt andet problem der gør sig gældende. Vi har nok love vedr. våben.
Vold kan aldrig stoppes - desværre må man erkende, at det er menneskets natur at ty til vold i bestemte situationer.

En skruetrækker kan være mindst ligeså farlig som en kniv, og i mange tilfælde, så sker kniv volden på steder, hvor der findes mange andre improviserede våben, så forbud er ikke den rette løsning. Den rette løsning er at oplyse individer, som er mest tilbøjelig til at gøre brug af våben i angreb/forsvar om, at der findes andre og bedre løsninger.

Det handler om at tænke sig om, og lære andre at gøre det samme.
Og dette gælder ikke blot for love vedrørende våben, men bestemt også hunde og dyr, nu da vi har Thor sagen kørende.

Forbud er sjældent den bedste løsning!
helt enig.

nu er der så sket en drejning i sagen hvor det desværre er ret aktuelt med debatten om indbrud. min mor fik en trussel igår omkring firetiden om at lejlighed bliver tømt og søster bliver slået ihjel. er sket før. jeg har selv forhindret en i at tage ned og skyde min søster med et haglgevær til en 60 års fødselsdag og det stopper aldrig. finder de ud af hvor jeg bor så snupper de da også en gerne en guitar eller to når de nu er igang. problemet er jo når man en familie medlem som konstant roder rundt med de værste af de værste typer man kan finde og laver gæld til højre og venstre. jeg er så træt af det pjat nu.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

den kniv lov er makværk. det samme med luftgevær lov. jeg har lige købt det her gevær helt lovligt http://nohazik.com/video_tU3ZIkRrj6g_Ha ... -.22..html efter de åndsvage stramninger må man kun købe 4.5 kaliber og det var sjovt nok fordi der findes luftgevære man faktisk aflive en gris med nogenlunde ordentligt.

man stadig købe en jagtbue helt lovligt bare man er over 18 og de kan skyde igennem en hjort. jeg har skudt en del med bue og pil i min baghave. måtte købe en mindre bue på et tidspunkt fordi den var for kraftig den jeg havde fået fat i og skød igennem et par halmballer og ind i muren hvilket ikke var meningen så jeg måtte nedgradere.

man kan også købe en harpun helt lovligt. til at fiske med , man dykker og skyder fisk med den. men tænkt som våben er en harpun dælme ikke ufarlig .

så spørger jeg bare om det ikke har for store omkostninger for samfundet og nok også koster alt for meget at regulere altmuligt adfærd og når rocker alligevel skyder hinanden med bazoooka og bander plaffer hinanden ned med maskin pistoler og oversaved jagtgevær osv så skulle man måske bare sige at den her kontrol af hvad almindelige borger og ikke må er til gene og det er uanset hvad en tabt kamp at stoppe nogen som helst som vil myrde hinanden med knive pistoler håndgranater osv.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Cmay skrev:rocker alligevel skyder hinanden med bazoooka og bander plaffer hinanden ned med maskin pistoler og oversaved jagtgevær
Ja jeg kan desværre ikke blive sur hvis de hårde kriminelle skyder hinanden, beklager!

Dog mener jeg at flere våben avler mere og voldsommere vold, hvilket ikke er gavnligt....der skal bare optrappes med mere kontrol og mere Politi osv.....Politiet skal bare ud på gaderne og patruljere istedet for at sidde bag i fotovognene (ups, det giver vist anledning til mere diskution)

Ved ikke hvordan denne kommentar passer ind i tråden, men jeg har altid sagt til min kone, at hvis der er nogen der gør min datter fortræd på den grimme måde så ryger jeg nok i fængsel i meget lang tid. Det har jeg tænkt lidt over, og hvis jeg kommer i fængsel straffer jeg jo min familie xtra, så helt ærlig så ved jeg ikke hvad jeg ville gøre i en given situation....den er svær :|

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

SAPPY skrev:
Cmay skrev:rocker alligevel skyder hinanden med bazoooka og bander plaffer hinanden ned med maskin pistoler og oversaved jagtgevær
Ja jeg kan desværre ikke blive sur hvis de hårde kriminelle skyder hinanden, beklager!

Dog mener jeg at flere våben avler mere og voldsommere vold, hvilket ikke er gavnligt....der skal bare optrappes med mere kontrol og mere Politi osv.....Politiet skal bare ud på gaderne og patruljere istedet for at sidde bag i fotovognene (ups, det giver vist anledning til mere diskution)

Ved ikke hvordan denne kommentar passer ind i tråden, men jeg har altid sagt til min kone, at hvis der er nogen der gør min datter fortræd på den grimme måde så ryger jeg nok i fængsel i meget lang tid. Det har jeg tænkt lidt over, og hvis jeg kommer i fængsel straffer jeg jo min familie xtra, så helt ærlig så ved jeg ikke hvad jeg ville gøre i en given situation....den er svær :|
nej det kan ikke betale sig at være sur over de skyder hinanden. det tynder lidt ud i flokken og når man lever ved sværdet så dør man ved sværdet og det er et valg de har taget. og man kommer aldrig til at kunne gøre noget ved det alligevel.

jeg kan så blive sur over de har adgang til våben og vi ikke har. til selvforsvar i eget hjem. der mener den danske lov er pylret og skal laves om.

hvis nu istedet for at jagte skovtrolde med en spejderdolk i bælte og bønder der skyder dåser i baghaven med 5.5 luftgevære så vupti var der jo også lidt mere tid til at jagte de rigtige farlige mennesker.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

hvis nu istedet for at jagte skovtrolde med en spejderdolk i bælte og bønder der skyder dåser i baghaven med 5.5 luftgevære så vupti var der jo også lidt mere tid til at jagte de rigtige farlige mennesker.
Hvor mange ressourcer tror du der bliver målrettet mod folk der har dolk med i skoven, og folk der skyder dåser i baghaven med luftbøsser?

Hvor mange sager om året bliver der rejst mod ejere af ulovlige luftbøsser, og folk taget med kniv i områder hvor det giver mening at have en kniv med?

Jeg ved det ikke...men jeg tør godt love at det ikke er det der er årsagen til at man ikke fanger "de rigtigt farlige mennesker".

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

j79 skrev:
hvis nu istedet for at jagte skovtrolde med en spejderdolk i bælte og bønder der skyder dåser i baghaven med 5.5 luftgevære så vupti var der jo også lidt mere tid til at jagte de rigtige farlige mennesker.
Hvor mange ressourcer tror du der bliver målrettet mod folk der har dolk med i skoven, og folk der skyder dåser i baghaven med luftbøsser?

Hvor mange sager om året bliver der rejst mod ejere af ulovlige luftbøsser, og folk taget med kniv i områder hvor det giver mening at have en kniv med?

Jeg ved det ikke...men jeg tør godt love at det ikke er det der er årsagen til at man ikke fanger "de rigtigt farlige mennesker".
men der er jo stadig masser af folk som har sat bag tremmer fordi de har haft en kniv som staten synes var farlig med sig på arbejde og glemt i bilen.

nu med luftgevær lige for at tage den. mit 4.5 kan skyde igennem en 3 millimeter jernplade på rimelig kort afstand og gennemhulle en tyk gryde på omkring 50 meter afstand og der er youtube klip med en der skyder en gris bag øre og den falder død om på stedet. det samme styrke som en salon riffel næsten .

men 5.5 sætter man et hav af politi folk til at skulle modtage registereing af , da der er solgt en ordentligt bunke af dem og de er lige så kraftige eller mindre kraftige end mit lovlige 4.5 gevær som siges at være det mest kraftige der findes på market i de små kalibre. det er en tåbelig måde at stille det op på med kaliber og det giver masse bøvl for masser af mennesker. langt over 200.000 bliver berørt af det forbud.

jeg har lige været oppe og skyde med salon riffel i vores skydeklub. 15 meter cal 5.6 og jeg scored 187 på første dag og alle på den første prøve skive sad i midten . det er jo fordi jeg har haft et luftgevær og øve med at jeg kan det men forskellen på de to gevære er at salon riffel kan skyde to kilometer og dræbe og mit luftgevær selvom det er krafigt er ikke farlig på tohundred meter. manb skal dælme også være heldig hvis kan dræbe en indbrudstyv med det. det giver et ordentligt rap men heller ikke mere.

hvorfor kan de lovgiver ikke snart lade være med at forbyde alting som de mener farligt. vi er sgu da voksen mennesker og det jo ikke våben som sådan der er farlig men folks hensigter.

de fatter jo heller ikke de kære lovgiver at det er jo mindretallet som laver balladen men det store flertal som bliver berørt at det.

kniv lov skal laves om. helt sikkeret over i de samme ting som gælder i USA med smarte et hånds betjente knive og ingen restrikltioner på knivsblads længe.

våben lov skal laves om også. alle bør have retten til at forsvare sig med skytdevåben i eget hjem. bære tilladese efter kursus i våbensikkerhed ogskyde teknik og så forhindre dem som er kriminelle at få tilladese så er vi en bevæbnet befolkning og de kriminelle har mindre spille rum , i tilfælde af terror kan vi alle sammen gøre en forskel og ved borger krig eller krig så er vi også klar og hvis den regering ligepludslig trykker på diktator knappen og nægter at gå af kan vi skyde dem hvis nødvendigt. og det er jo nok derfor de fjener folket ret til at bære våben. for at de uhindret forbyde og forbyde og forbyde ligesom en ande dikator uden folkelig opstand.

som det er nu tror de at de forbyde sig vej ud af lovløshed og det kan man ikke. man kan snare forbyde sig til lovløshed .
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Dunno...jeg er langt hen ad vejen sympatisk indstillet overfor din holdning. Men hver gang jeg tænker "nå ja, det lyder da meget rimeligt" kommer der en kommentar hvor jeg tænker "hold da op"...
og det er jo nok derfor de fjener folket ret til at bære våben. for at de uhindret forbyde og forbyde og forbyde ligesom en ande dikator uden folkelig opstand.
Med al respekt, det er altså lidt langt ude det der...det er her det går fra at være uenig, og til at skyde dem man er uenige med nogle skumle motiver i skoene der ikke er belæg for, for at retfærdiggøre ens egen holdning...IMO.
og det jo ikke våben som sådan der er farlig men folks hensigter.
Enig...men jeg vil hellere stå overfor en psykopat der vil slås med sine hænder end overfor en psykopat der vil slås med våben. De tilgængelige værktøjer har jo en indflydelse på om man kan realisere sine hensigter. "Guns dont kill people, people kill people". Sandt...men det er nu en gang nemmere at dræbe med et skydevåben end med en våd avis.
men der er jo stadig masser af folk som har sat bag tremmer fordi de har haft en kniv som staten synes var farlig med sig på arbejde og glemt i bilen.
Men hvor mange er "masser"? Jeg ved det ikke, men jeg tror altså ikke at det er særlig mange...og antallet er da relevant når du bruger det som argument ;)
alle bør have retten til at forsvare sig med skytdevåben i eget hjem
Nææh...det synes jeg ikke. Ikke som du lægger op til i hvert fald. Jeg mener grundlæggende ikke at man kan sige at enhver der ovetræder grænsen til andres hjem er "fair game" og må pløkkes efter forgodtbefindende. Dermed ikke sagt at jeg ikke selv ville gøre det i en helt ekstrem situation, men at udstede carte blanche til at henrette indbrudstyve går jeg altså ikke ind for.
de fatter jo heller ikke de kære lovgiver at det er jo mindretallet som laver balladen men det store flertal som bliver berørt at det
Det tro jeg faktisk godt at de fatter...de mener bare at det er det værd. Igen, det er oftest et spørgsmål om uenighed, ikke at de ikke kender konsekvenserne af deres egen lovgivning.
det er en tåbelig måde at stille det op på med kaliber
Det er jeg sådan set ening i...men hastighedsbegrænsningerne på motorvejen gælder også når der ingen trafik er. Bevares, det ville da give fin mening at lave en lov der sagde at fartbegrænsningerne ikke gælder når der er meget lidt trafik. Men det er bare umuligt at administrere. Hvad er alternativet? Man er jo nødt til at lovgive på en måde der gør folk i stand til at forstå lovgivningen, og kaliber er en ting alle mennesker med en luftbøsse kan forstå. Det bliver lidt bøvlet hvis kriteriet er hvorvidt man kan slå en gris ihjel ved at skyde den bag øret på klods hold, eller om man kan skyde gennem en Ikea-gryde på 50 meters afstand. Kunne man gøre det smartere? Sikkert. Men farlighed er en meget udefinerbar størrelse som er svær at skrive ind i lovgivningen.

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Cmay skrev: salon riffel kan skyde to kilometer og dræbe
Nej.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Joonathan skrev:
Cmay skrev: salon riffel kan skyde to kilometer og dræbe
Nej.
den kan dræbe. og de siger på skydebanen den kan skyde to kilometer. det er ikke det perfekte våben at dræbe med heller . min morfars gamle salon kunne knap skyde igennem en halmballe men dem vi bruger til skydning her i klubben er noget mere kraftige . jeg ville ihvertfald nødig skydes med den selv på lægnere afstand end de femten meter vi skyder på.

man må heller ikke jagte alt med den fordi den ikke så så kraftig men hare og fasan må man vist gerne skyde med den hvis man vil det.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Hvis du bruger noget i stil med den her:

Billede

og iøvrigt øver dig det meste af dit liv, så kan du måske, på en RIGTIG god dag, dræbe på 2km.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Joonathan skrev:Hvis du bruger noget i stil med den her:

Billede

og iøvrigt øver dig det meste af dit liv, så kan du måske, på en RIGTIG god dag, dræbe på 2km.
jeg sadge ikke den kunne skyde to kilometer og dræbe et eller andet. . jeg sadge den kan er kraftig nok til at kunne dræbe , man vurder jo vildt i vis størrelse er iorden at dræbe med den men instruktør i skydeklubben siger den kugle kan nå to kilometer ved affyring.

man skal som regel heller ikke skyde efter noget på to kilometers afstand uanset om man har jagt tegn eller skyder dåser eller indbrudstyve eller hvad man gør ;)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
AnneNorgaard
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af AnneNorgaard »

Jeg tror at den bedste forebyggelse imod kniv vold, er at informere folk, om hvad de skal gøre, hvis uheldet er ude.

Jeg tror at der er en enorm mængde folk, der bare ville løbe rundt med hovedet under armen, hvis de overværede noget. Vi skal informere folk, så de ved hvordan de skal tage sig af offeret.

---
Anne
SOCK PUPPET LINK FJERNET AF MODERATOR

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnneNorgaard skrev:Jeg tror at den bedste forebyggelse imod kniv vold, er at informere folk, om hvad de skal gøre, hvis uheldet er ude.

Jeg tror at der er en enorm mængde folk, der bare ville løbe rundt med hovedet under armen, hvis de overværede noget. Vi skal informere folk, så de ved hvordan de skal tage sig af offeret.

---
Anne
SOCK PUPPET LINK FJERNET AF MODERATOR
Hvis hovedet er under armen, så er knivvolden nok så fremskreden, at det er for sent at gøre noget for offeret.

Og så kan en forbyggelse ikke være info om, hvad man skal gøre, når noget er sket.

Selvom man laver sock puppet indlæg, kan man jo godt lige få en reel mening i tingene.

---

Hans

:-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Sock puppets af denne art er som regel copy+pastet fra et andet forum/indlæg. Taget ud af sammenhæng.

Nyt svar