Prometheus & Alien Covenant tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Re: Officiel Prometheus trailer

Indlæg af benjisan »

Ja, det kan da umuligt bliver værre end Prometheus :roll:

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

benjisan skrev:Ja, det kan da umuligt bliver værre end Prometheus :roll:
- der er nok nogen, der ikke har set Alien3.... :wink:

En skam at den "rigtige" fortsættelse af Aliens (Neill Blomkamps udgave) så tilsyneladende bliver sat på hold indtil Alien Covenant har haft premiere.
Er ikke kæmpefan af Neill Blomkamp, men på tegnebrættet så ideen ud til at være god...oh well så må man jo vente.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Arnold skrev:
benjisan skrev:Ja, det kan da umuligt bliver værre end Prometheus
- der er nok nogen, der ikke har set Alien3.... :wink:
Alien var en klassiker. Aliens var monster fed. Alien 3 var fed. 4'erne var okay. Prometheus var lort.

Jeg kan bedre lide Aliens end Alien, men de 2 film er også meget forskellige. Den ene er en nervepirrende gyser og den anden er en action film.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og mere info, inklusiv en bio-dato til Covenant: 6. Oktober 2017:
http://bloody-disgusting.com/news/33701 ... -released/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der ligger en smule mere info inde hos Bloody Disgusting, de har opsat den her søge-tag:
http://bloody-disgusting.com/tag/prometheus/

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

bredal187 skrev:Alien var en klassiker. Aliens var monster fed. Alien 3 var fed. 4'erne var okay. Prometheus var lort.
Er til dels enig.
Jeg synes 3'eren er meget undervurderet. Synes den har nogle kvaliteter fra 1'eren, hvor man vender tilbage til den simple historie og ikke gejler alt for meget ud i effekter og stort anlagte scenarier.
4'eren havde jeg meget store forventninger til, men synes den var frygtelig.
Prometheus er en af de flotteste film jeg har set, men historien var frygteligt åndsvag og gennemhullet, så jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde. Sådan går det, når der ikke er en manus mand der tør sige Mr Scott imod ;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev:
Arnold skrev:
benjisan skrev:Ja, det kan da umuligt bliver værre end Prometheus
- der er nok nogen, der ikke har set Alien3.... :wink:
Alien var en klassiker. Aliens var monster fed. Alien 3 var fed. 4'erne var okay. Prometheus var lort.

Jeg kan bedre lide Aliens end Alien, men de 2 film er også meget forskellige. Den ene er en nervepirrende gyser og den anden er en action film.
Helt enig i det sidste (og hælder faktisk også lidt mere mod Aliens end Alien), men som du siger er de begge gode men bare forskellige.

1) Alien + Aliens

3) Alien: Resurrection

4) Prometheus

5) Alien 3 (en lille hunde-alien, nej tak - men stadig bedre end så mange andre film, bare ikke i Alien-regi). Så den i biffen i 1992 og var skuffet. Har set den siden i to udgaver på Blu-Ray og den sucker stadig.

6) AVP: Alien vs. Predator (lol noget lort)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Men den originale Alien er stadig den bedste! Hvilket også er derfor jeg glæder mig ekstra meget til at jeg skal ind og se den i Cinemateket her den 25. :D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis man iøvrigt ikke har set Alien og Aliens på andet end VHS eller DVD, så skylder man sig selv at få fat på Anthology blu-ray boksen. Det er vildt så godt Alien ser ud.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:Hvis man iøvrigt ikke har set Alien og Aliens på andet end VHS eller DVD, så skylder man sig selv at få fat på Anthology blu-ray boksen. Det er vildt så godt Alien ser ud.
Aliens "Directors cut / Extended" er essentiel fordi man rent faktisk får af vide hvad der er sket på basen og der er scener i den almindelige Aliens film, hvor dialogen slet ikke giver mening før man har set Directors cut.

Man finder jo blandt andet ud af at der er pigens (Newt) forældre der blev sendt ud til rumskibet, hvor en af dem fik en facehugger med hjem som gave.


....og så er der selvfølgelig den fede scene med turrets der skyder Aliens :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

They mostly come out at night... mostly


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der har været stille omkring Covenant, hva'..


Billede

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Vågner Ripley så op igen (igen igen? :-)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Hun er ikke castet i al fald, ifølge IMDB :-)
Oplægget ser spændende ud - kender ikke meget til Katherine Waterston, men var ikke så vild med Noomi Rapace, så måske en overraskelse her.
Neil Blomkamps Aliens ser ud til at være løbet ud i sandet - oh well.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Arnold skrev:Neil Blomkamps Aliens ser ud til at være løbet ud i sandet - oh well.
Nu må vi se.. Men ja, det ligger da nok måske 10 år ude i fremtiden, hvis det sker. Og så er det nok tvivlsomt med Michael Biehn og Sigourney Weaver.

Jeg tror også det kommer meget an på hvor godt Alien Covenant kommer til at gå. Bliver den en fiasko kan det være Ridleys projekt bliver skrottet, og så kan det være Neill Blomkamps version er rykket tættere på.

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Jeg kunne godt li Prometheus filmen, specielt den vildt overraskende afslutning (Alien optakt). Men at vække Ripley (Sigourney) til live igen, det kommer næppe til at ske. På den led synes jeg Alien filmene gik for langt med hendes karakter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

kandersen skrev:Jeg kunne godt li Prometheus filmen, specielt den vildt overraskende afslutning (Alien optakt). Men at vække Ripley (Sigourney) til live igen, det kommer næppe til at ske. På den led synes jeg Alien filmene gik for langt med hendes karakter.
Neill Blomkamps Alien film vil umiddelbart foregå efter 2'eren. Derfor vil det være muligt at have Michael Biehn med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der trailer!
Ikke for sarte sjæle.

Det er minimalt hvad der er af forskel på de her to trailere:






Et kort interview med Katherine Waterston:

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

det ser da godt ud !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det synes jeg også. 2017 bliver et vildt film-år. :)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Spændende - vil prøve ikke at have for høje forventninger, men det tegner godt !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og en ganske fed prolog til Alien Covenant, fuldskærm gogogo:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmm... Ved sgu ikke hvad jeg havde forventet, men bliver næsten lidt skeptisk nu.. 2. trailer er her:

Nyt svar