Vis os dine billeder!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Typhoon
Bag pulten
Bag pulten

Re: Vis os dine billeder!

Indlæg Skrevet: 7. jun 2011, 00:14

Jeg skyder normalt med DSLR men i går kørte jeg en tur, mit kort var allerede fyldt efter en tur på stranden og en masse andet, så jeg tog min iPhone frem tænkte, "Hvorfor ikke?" - åbner Hipstamatic og går lige pludselig helt amok i begejstring over denne dejlige app. :lol:

Hey Trond. Hvordan har du lavet det Sort/Hvid. Jeg har lige købt programmet. Det tager nogle varmere billeder, men gad godt noget sort/hvid.
Brugeravatar
AndruuT
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 7. jun 2011, 13:18

Med den samme mængde lys til rådighed, vil et objektiv med stor blændeåbning give mulighed for hurtigere lukkertider, som Trond også beskriver. Det handler ikke om hvor mange billeder der bliver taget i sekundet, for det er kameraet der afgør det. Men det er også noget helt andet end lukkertider
Autofokus hastigheden afhænger af den motor der sidder i objektivet, men præcisionen af AF afhænger af kamerahuset.

I get it :)
Brugeravatar
Trond Olsen
Producer
Producer
Sted: tættest på Herlev

Indlæg Skrevet: 7. jun 2011, 16:33

Typhoon skrev:Hey Trond. Hvordan har du lavet det Sort/Hvid. Jeg har lige købt programmet. Det tager nogle varmere billeder, men gad godt noget sort/hvid.

Du skal købe den extrapakke hvor der er en gul film der hedder BlacKeys Supergrain, og så sætte Lucifer IV på for at få maksimal vignette (den sorte fadeeffekt ud imod kanterne). Jeg er dårlig til at komme væk fra den konfiguration!
Blop.
Brugeravatar
emilpetersen
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: København

Indlæg Skrevet: 8. jun 2011, 23:05

abernes konge skrev:Min bedre halvdel - taget med iphone 3 gs

Ærø? fedt billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 11. jun 2011, 15:26

Fået nyt kamera som er noget værd iforhold til mit gamle powershot A420, et Powershot S95.
Uploadet nogle stykker til min flickr profil, og paster lige nogle udvalgte her:

Billede

Billede

Billede

Billede

Flere (ikke mange) kan ses her:
http://www.flickr.com/photos/checkpoint_v/
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Midtjylland

Indlæg Skrevet: 12. jun 2011, 21:40

Fra vores tur til Egypten i Dec 2010:
Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 15. jun 2011, 20:56

Så er det ud at tage billeder af måneformørkelsen i aften! Alle der har mulighed for det må meget gerne, da jeg ikke tror mit kamera rækker langt nok til denne opgave. :)
mere info her:
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-40791292:her-har-du-st%C3%B8rst-chance-for-at-se-m%C3%A5neform%C3%B8rkelsen.html?forside
Brugeravatar
kraen
Producer
Producer
Sted: Hjerm

Indlæg Skrevet: 15. jun 2011, 21:03

Sculpture by the sea

Se alle billeder her: http://www.flickr.com/photos/kraen/sets/72157626969830734/

Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 15. jun 2011, 21:07

Flotte billeder!
Brugeravatar
Trond Olsen
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 16. jun 2011, 03:07

Ventede i fokking halvanden time udenfor, fordi jeg troede at det startede kl. 21.48...

Billede
Blop.
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 16. jun 2011, 09:03

Ja nu snyder jeg lidt, og poster et billede fra slutningen af 2009 i stedet for. jeg havde simpelthen ikke tid til at komme ud og fotografere formørkelsen i går... :(

Billede
Brugeravatar
AndruuT
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 16. jun 2011, 15:24

Trond Olsen skrev:Ventede i fokking halvanden time udenfor, fordi jeg troede at det startede kl. 21.48...

Billede

Fedt! Hvilket objektiv skød du med?
Begge mine SD-kort var desværre lånt væk -.-...
Brugeravatar
Trond Olsen
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 16. jun 2011, 15:53

AndruuT skrev:
Trond Olsen skrev:Ventede i fokking halvanden time udenfor, fordi jeg troede at det startede kl. 21.48...

*billede*

Fedt! Hvilket objektiv skød du med?
Begge mine SD-kort var desværre lånt væk -.-...

"Canon 200mm 2.8L II".. Sætter det nok snart til salg.. For har nærmest kun brugt det til billeder af månen... og ja... Måske nogle fugle en gang i mellem. :lol:
Blop.
Brugeravatar
Trond Olsen
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 16. jun 2011, 15:56

Wega skrev:Ja nu snyder jeg lidt, og poster et billede fra slutningen af 2009 i stedet for. jeg havde simpelthen ikke tid til at komme ud og fotografere formørkelsen i går... :(

Man får lyst til at hoppe ind i billedet, når månen er så stor på dit billede. :D 400mm mindst?
Blop.
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 17. jun 2011, 00:03

Trond Olsen skrev:
Wega skrev:Ja nu snyder jeg lidt, og poster et billede fra slutningen af 2009 i stedet for. jeg havde simpelthen ikke tid til at komme ud og fotografere formørkelsen i går... :(

Man får lyst til at hoppe ind i billedet, når månen er så stor på dit billede. :D 400mm mindst?

400mm f/5.6 på 1.6 crop hus ;) Har dog nu muligheden for at komme på 600mm F/5.6, men har ikke fået det prøvet af på måne billedet endnu...
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 17. jun 2011, 18:14

Første og måske sidste månefoto fra mig. Synes godt nok det trivielt. End ikke en måneformørkelse kan ændre på at det blot er en boldt i luften som vi alle har set 1 mia gange. Hvis jeg havde fået den fra starten, hvor den er rød/gul havde det nok været sjovere men jeg fik dog reddet mig en god omgang forkølelse inkl. feber af at stå derude. :doh: Ja jeg er vildt negativ. :D
Vedhæftede filer
DSC_5807_edit.jpg
DSC_5807_edit.jpg (41.16 KiB) Vist 1126 gange
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 17. jun 2011, 20:36

Heh nedern Andreas. Jeg synes dog dit billede er blevet fedt.
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 00:17

Og nu til noget helt andet:

Billede
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 00:27

Vildt. :-D
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 00:58

Christoffer I. N. skrev:Vildt. :-D

Ehh tak? :)
Men ja det er i hvert fald lidt noget andet end det vi har set i denne tråd. Det fede ved det er også, at det slet ikke er taget med et rigtigt makro objektiv :)
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 13:47

Satme godt fanget wega! Hvilket objektiv har du benyttet?
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 17:58

Takker :) Faktisk det samme objektiv som jeg i lang tid brugte til at skyde fugle med :shock: Nemlig et Sigma 400mm F/5.6. Det er absolut en af de mest fleksible primes jeg nogensinde har prøvet.

Billeder som disse er taget med samme objektiv, hvilket fortæller lidt om hvor vidt forskellige situationer det egentlig kan bruges i:

Billede

Billede

Billede

Billede

Skal nok stoppe med billed spam nu :dollargrin:
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 18:05

Det næstøverste af blåmejsen er superbt. Måske skær lidt væk i højre side og give det en smule kontrast.

Månen - synes godt lige du kunne have gået lidt ned i knæ så vi så den lidt nede fra. :D Heh just kidding. Kunne bruge lidt skarphed i efterbehandling.
Brugeravatar
Wega
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 18:11

AvS skrev:Det næstøverste af blåmejsen er superbt. Måske skær lidt væk i højre side og give det en smule kontrast.

Månen - synes godt lige du kunne have gået lidt ned i knæ så vi så den lidt nede fra. :D Heh just kidding. Kunne bruge lidt skarphed i efterbehandling.

Tak for feedback :)

Men jeg efterbehandler altid meget mildt. Det gør jeg fordi at jeg også sælger billeder online, hvor der bliver der stillet store krav til den tekniske del af billeder og så må de ikke efterbehandles ret meget. Så ja til "almindelig privat" brug kunne de godt bruge lidt mere knald på kontrast og skarphed, men jeg har gjort mig det til en vane ikke at gøre det. Så det må I lige bære over med :)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 19. jun 2011, 18:36

Wega skrev:Billeder som disse er taget med samme objektiv, hvilket fortæller lidt om hvor vidt forskellige situationer det egentlig kan bruges i:

*en masse lækre billeder*

Skal nok stoppe med billed spam nu :dollargrin:

Showoff :| :-D

Tilbage til "After Party"