Vis os dine billeder!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Re: Vis os dine billeder!

Indlæg af Morten B »

Tak :) Kan specielt godt lide det med ham den gamle mand der kigger til siden.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Nogen stykker fra en bilferie for en måned siden. Canon ixus 850is. Kunne rigtigt godt tænke mig et kamera med stor ccd men same størrelse som et "i lommen kamera".
IMG_5142sm.jpg
IMG_5142sm.jpg (85.89 KiB) Vist 3064 gange
IMG_5291sm.jpg
IMG_5291sm.jpg (54.93 KiB) Vist 3059 gange
IMG_5292sm.jpg
IMG_5292sm.jpg (60.28 KiB) Vist 3061 gange
IMG_4521sm.jpg
IMG_4521sm.jpg (68.64 KiB) Vist 3054 gange
IMG_5301sm.jpg
IMG_5301sm.jpg (59.42 KiB) Vist 3050 gange
IMG_4945sm.jpg
IMG_4945sm.jpg (88.13 KiB) Vist 3043 gange
IMG_4681sm.jpg
IMG_4681sm.jpg (53.87 KiB) Vist 3045 gange

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Uncite skrev:Tak :) Kan specielt godt lide det med ham den gamle mand der kigger til siden.
Ja det super godt! Får helt ondt af ham så trist han ser ud. Resten holder absolut også max. Perfekt efterbehandling. :thumbup:
Ser ud som om du kender sharpen tricket når man laver små billeder til web? :) De har i hvert fald en super crisp skarphed uden grimme kanter.

Jeg har fået skudt en del her på det seneste; var ude både i nat og i morgen tidlig i disen:
soendermark_morgendis.jpg
soendermark_morgendis.jpg (363.99 KiB) Vist 3036 gange
soendermark_nat_lys.jpg
soendermark_nat_lys.jpg (275.23 KiB) Vist 3030 gange
soendermark_nat_skygge.jpg
soendermark_nat_skygge.jpg (136.79 KiB) Vist 3032 gange
pink_tree02.jpg
pink_tree02.jpg (317.64 KiB) Vist 3035 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

@ ZoSo: Kan rigtig godt lide de billeder med drengene på, de har nærmest et "vintage" look.

@ AvS: Tak :) Kender ikke lige sharpen tricket til web billeder, men uddyb da gerne. Jeg efterbehandler næsten kun i lightroom og her bruger jeg pensler til at male bl.a. skarphed. Udover det er mit nye hemmelige våben et Samyang 85 mm objektiv som jeg tog en chance med og købte. Har bestemt ikke fortrudt: http://www.samyang.pl/product,160,categ ... herical_if

Det er med manuel fokus, men det gør bare at jeg tager mig sammen og lærer lidt mere teknik, skyder praktisk talt altid på fuld manuel nu. Det er sindssygt skarpt fra f/2 og selv på f/1.4 performer det rigtig rigtig godt. Jeg misser dog stadig nogle shots hvor emnet er ude af fokus, men det bliver færre og færre. Ud over det leverer det fantastiske farver kontrast.

Og fede billeder du har snuppet, kan specielt godt lide "morgendis", hvis man tager et hurtigt kig ser det næsten ud som om det er spejlet i midten. Har ikke selv været så god til at komme tidligt ud på det sidste, selvom jeg får solopgangen direkte ind af vinduet, så motivationen burde være til stede.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Uncite skrev:@ ZoSo: Kan rigtig godt lide de billeder med drengene på, de har nærmest et "vintage" look.
Ja jeg studsede også lidt over det. Det var en dag jeg besluttede at sætte kameraet på sort/hvid. ret fed ting at gøre så er beslutningen taget, man kan ikke få farver på. Men det har åbenbart også konverteret det på en måde jeg måske ikke lige kan gøre i photoshop. der er skruet ca 20% op for contrast efterfølgende.
Her er der skruet meget mere op.
IMG_5288sm.jpg
IMG_5288sm.jpg (92.93 KiB) Vist 2979 gange
@AVS Fedt billed søndermark morgendis

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Hald skrev:Det ligner godt nok meget et af de Bang & Olufsen bånd man kunne købe engang til noget åbent hus jubilæum på fabrikken i Struer.
Det er et Basf Chrome MaximaII-- :oops:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

ZoSo hvor er det billed taget henne? Spændende sted. Og ja det er et godt trick med at sætte kameraet på sort hvid. En anden god ting ved det er at støjen med høj ISO på sort hvide billeder er meget meget interessant end på farve. Støjen bliver pludseligt æstetisk frem for ækel.

Uncite, skarphedstricket er nok ik så relevant for dine fotos, for de har en pæn skarphed, og det er umiddelbart kun et photoshop trick. Men det går ud på at hvis du vil lave et småt foto til web, så start med at skalér det til dobbelt størrelse af hvad du vil ende med. Derefter put photoshops alm. Sharpen filter på to gange, nogle gange tre. Nu ser billedet grimt og overkarpt ud men når du skalerer billedet ned til 50% får du en super sprød skarphed. Det virker på de fleste fotos men ikke alle. De skal være ok skarpe til at starte med og have rene linjer, for hvis der sker for meget så bliver det ik så pænt.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

AvS skrev:ZoSo hvor er det billed taget henne? Spændende sted. Og ja det er et godt trick med at sætte kameraet på sort hvid. En anden god ting ved det er at støjen med høj ISO på sort hvide billeder er meget meget interessant end på farve. Støjen bliver pludseligt æstetisk frem for ækel.
Jeg kan ikke huske byens navn, men et sted i det syd østlige frankrig... inde i en baggård....hotel regina :lol:
IMG_5296sm.jpg
IMG_5296sm.jpg (66.62 KiB) Vist 2841 gange
Ja det kan jeg godt se det med støjen på billed 5 i sort hvid. Jeg elsker at tage billeder om aftenen/natten med kunstig belysning, lav iso, og gerne med forkert hvid balance. Kunne være jeg skulle sætte den på sort/hvid lidt oftere.
IMG_5422sm.jpg
IMG_5422sm.jpg (96.46 KiB) Vist 2842 gange

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

AvS skrev:
tomcat skrev:
AvS skrev:Tak. Nej rulletrapperne er fra enten illum eller magasin.
svjh havde Illum ikke denne opstilling af trapper. Men det havde Magasin (har måske stadig? - godtnok lææænge siden jeg har haft grund til at gå derind)
Hehe det var faktisk Illum .:) fandt jeg ud af for nogle dage siden da jeg var der.
øv hader at ha uret :(
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

på vej over til Carlsberg forleden ..

Billede
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)


Default avatar
Mic Raw
Medlem
Indlæg: 49

Indlæg af Mic Raw »

Der har været nogle rigtig fede billeder i denne tråd. Det er sgu fedt at se!
Selv gør jeg mig alt alt aaaalt for lidt i fotografi. Men regner og håber virkelig på, at jeg kan komme i gang med det igen.

Indtil da kan jeg da lige dele mit seneste billede.
Billede
[url]http://www.tapedeck.dk[/url] - Download gamle danske hip hop demoer gratis.
[url]http://soundcloud.com/mic-raw[/url] - Kontakt mig for gratis beats.
[url]http://www.behance.net/Mic_Raw[/url] - Mit online portfolio.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det ser syret ud! Er det bare et stykke semitransparent papir?

AndruuT>> Fede billeder! Eller nærmere; fed efterbehandling og fed stil.

Billede

Billede

Billede

Default avatar
Mic Raw
Medlem
Indlæg: 49

Indlæg af Mic Raw »

AvS skrev:Det ser syret ud! Er det bare et stykke semitransparent papir?
Det er et stykke kalkerpapir som lagde på et bord nede i kælderen hvor dette billede blev taget.
[url]http://www.tapedeck.dk[/url] - Download gamle danske hip hop demoer gratis.
[url]http://soundcloud.com/mic-raw[/url] - Kontakt mig for gratis beats.
[url]http://www.behance.net/Mic_Raw[/url] - Mit online portfolio.

Medlemsavatar
AndruuT
Medlem
Indlæg: 128

Indlæg af AndruuT »

[quote="AvS"]Det ser syret ud! Er det bare et stykke semitransparent papir?

AndruuT>> Fede billeder! Eller nærmere; fed efterbehandling og fed stil.

Billede

Virkelig lækkert billede! Elsker den bløde fremtoning træerne har fået!

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

Et par snapshots fra i torsdags, hvor Mika Vandborg og Søren Andersen gav den gas på guitaren.

Billede

Billede

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Billede Billede

Denne lille joke var klistret op på væggen i Badehuset.
Jeg var helt blød efter saunagus, og fik rimelig grineren over den (tlf-kamera kunne desværre ikke gøre det bedre)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

ZoSo skrev:
Hald skrev:Det ligner godt nok meget et af de Bang & Olufsen bånd man kunne købe engang til noget åbent hus jubilæum på fabrikken i Struer.
Det er et Basf Chrome MaximaII-- :oops:
Det skal nok passe, B&O lavede dem jo ikke selv, så dem jeg har set har nok været BASF bånd med Bang & Olufsen mærker på. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Wild-life :)


[img]ttps://lh6.googleusercontent.com/-V47bB0TUzKI/T0ge9Sv8DyI/AAAAAAAAHGI/MLsvvXaKoms/s800/DSCN8195-1600-Q7.jpg[/img]

[img]ttps://lh4.googleusercontent.com/-I_FiM-2F-gg/T0gfLhNRevI/AAAAAAAAHKE/LKzAzHTvtFM/s800/DSCN8404-1600-Q7.jpg[/img]
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 14. jan 2017 18:15, rettet i alt 4 gange.
/Dub


Medlemsavatar
Longhorn
Medlem
Indlæg: 1265
Sted: Kolding

Indlæg af Longhorn »

Et par stemningsbilleder fra messen i Frankfurt

Billede

Billede
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bump'er lige denne tråd. Skal prøve at huske den istedet for at poste tilfældige billeder i tilfældige tråde. :)

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg har et 500px galleri.
Hvis der er nogen i Aarhus området der mangler en fotograf så kontakt mig, måske kan jeg hjælpe.

Jesper

HTTP://500px.com/jesper3
HTTP://adwerk.dk



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nyt svar