Webhotel?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Re: Webhotel?

Indlæg af Hald »

Stor respekt til at i kommer herind og svarer på emnet!

Jeg har lige fået mail fra One.com om jeg ønsker at forlænge min aftale med dem med endnu et år.. Der har aldrig været bøvl med dem, og det kører også godt.. sår'n da.. Men før jeg smider penge for endnu et år hos dem, checker jeg nok lige Megahost produkterne igennem igen :-)

Min kammerat var på Megahost's hjemmeside igår, og under status er der kun 1 server.. øhh.. seriøst?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1576
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Megahost skrev:Beklager, der findes ikke "fri traffik" og jeg har altid syntes at det er dybt useriøst at dele af hosting branchen har brugt dette salgsbegreb, imens de med småt begrænser det i deres handelsbetingelser! Jeg ved godt at det sikkert skræmmer kunder væk, men hellere det end at gøre som overstående.
Det passer nu ikke: http://blog.unoeuro.com/2010/05/fri-trafik/
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men som UnoEuro også selv skriver, så er det jo noget af en gummiformulering.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1576
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Holger skrev:Men som UnoEuro også selv skriver, så er det jo noget af en gummiformulering.
Gummiformulering vil jeg ikke kalde det:

".. men faktum er at hvis du kan formå at levere 10TB data uden at webserveren lider overlast, så er du mere end velkommen til dette."
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er netop gummi fordi trafik jo ofte samtidig handler om belastning.

Det svarer lidt til at sige, at du gerne må skyde med automatgevær på Strøget, så længe du bare ikke er til fare for andre.

Ikke en særlig realistisk tilladelse altså.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1576
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Trafik er jo ikke lig belastning, det er en almen misforståelse. Men der er dog som oftest en sammenhæng. Hvis du har et tungt CMS system med dynamisk indhold, der skal levere indhold til 1.000 samtidige brugere, så dør en server formentlig pga. belastningen. Hvis du har en side, der leverer statisk indhold til 1.000 samtidige brugere, så er det jo straks en helt anden sag. Her vil der ikke nødvendigvis være nogen problemer. Jeg har nævnt det i tidligere tråde, men jeg har en relation til virksomheden bag. Blot hvis nogen skulle undre sig.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

keen skrev:Trafik er jo ikke lig belastning, det er en almen misforståelse.
Det skriver jeg netop heller ikke. Prøv at læse hvad jeg skriver igen.

Default avatar
Megahost
Medlem
Indlæg: 16

Indlæg af Megahost »

Hald skrev:Stor respekt til at i kommer herind og svarer på emnet!
Min kammerat var på Megahost's hjemmeside igår, og under status er der kun 1 server.. øhh.. seriøst?
Det er lidt pinligt, det drejer sig om en script som skal opdateres til vores servere, det er havnet på en todoliste, som åbenbart ikke er udført endnu :oops:

Vores kundekreds spænder fra almindelige kunder med hyggeblogs og så til større virksomheder som feks Ofir Services A/S

Dbh.

Henrik - Megahost.dk

Default avatar
Megahost
Medlem
Indlæg: 16

Indlæg af Megahost »

keen skrev:Trafik er jo ikke lig belastning, det er en almen misforståelse. Men der er dog som oftest en sammenhæng. Hvis du har et tungt CMS system med dynamisk indhold, der skal levere indhold til 1.000 samtidige brugere, så dør en server formentlig pga. belastningen. Hvis du har en side, der leverer statisk indhold til 1.000 samtidige brugere, så er det jo straks en helt anden sag. Her vil der ikke nødvendigvis være nogen problemer. Jeg har nævnt det i tidligere tråde, men jeg har en relation til virksomheden bag. Blot hvis nogen skulle undre sig.
Det er normalt kotume, at man giver sig kende hvem man er, allerede i første indlæg du poster i denne tråd, jeg har jo ikke en jordisk chance for at vide det ellers :)


Dbh.

Henrik - Megahost.dk

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Kan I give mig en 2012 update på hvor jeg kan placere min hjemmeside? Har skrevet til Henrik Megahost december 2011 men han svarer aldrig og det er ikke til at komme igennem pr. tlf. til dem.

Jeg har p.t. Match2Web som ingenlunde har styr på tingene længere.
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mystisk. Jeg får svar med det samme både pr. email, supportsystemet og pr. telefon.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Mystisk. Jeg får svar med det samme både pr. email, supportsystemet og pr. telefon.
+1

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Ok tak for hurtig tilbagemelding. Måske skulle jeg lade være med at prøve på at kontakte denne Henrik hos Megahost og i stedet give selve firmaet en chance. Jeg plejer ellers at vælge leverandør ud fra person anbefalinger, hvis det kan lade sig gøre. Og denne Henrik gav ellers et sådant indtryk her i forummet.
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

Jeg kan kun anbefale Servage. Nærmest ubegrænset trafik og plads. Super support både driftssupport og kode/sql support på dansk.

Tjek det ud her

http://www.servage.net/?coupon=AFFI35967

Brug linket her, så får du 50gb ekstra plads...
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev:Mystisk. Jeg får svar med det samme både pr. email, supportsystemet og pr. telefon.
+1

Har i mellemtiden skiftet fra One.com til Megahost og er meget tilfreds, de er lynhurtige med support, og jeg overvejer om jeg skal opgradere mit hotel for at bruge dem endnu mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Understøtter Megahost, Drupal?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Båtbåt skrev:Understøtter Megahost, Drupal?
Det er ihvertfald med i deres auto-installer system, så ja! :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Okay. På deres hjemmeside synes jeg ikke det var til at finde

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Holger skrev:Mange webhoteller har lign. betingelser, men bruger dem først når folk begynder at trække nok trafik af den slags.
Det vil jeg godt skrive under på, har du et website med MEGET trafik hos en af de gængse udbydere, så kan du være sikker på at de kontakter dig og beder dig om at opgradere eller fjerne de "filer" der trækker meget trafik. Jeg har set det så mange gange før! Der er ikke noget der hedder gratis trafik - det er simpelthen løgn og latin.

Betal de ekstra kroner det koster for en ordentlig udbyder, hvis du søger noget der bare minder om support, så er de billige løsninger ikke svaret.

Default avatar
timpet
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af timpet »

Det der med fritrafik er en and, alle webhoteller har en grænse der kan nåes. I danmark koster trafik nemlig penge. Nogen udbydere har deres hoteller liggende i tyskland, men så er responstiden i DK dårligere.

Jeg ville hellere finde en hotel uden nogen fluffy trafik grænser hvis jeg var dig. Forleden dag faldt jeg over meebox.net i den forbindelse faldt jeg også over en rabatkode der giver 20% rabat på alle webhoteller. Rabatkoden er 20PROCENT

Jeg håber i kan bruge det.

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1576
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Så hvis en udbyder tilbyder fri trafik og til dato ikke har lukket nogen kunder grundet trafik, så tæller det heller ikke?
Microsoft Certified og Apple fanboy!


Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Er der andre der har problemer med Megahost i disse dage? Jeg har siden søndag haft alvorlige problemer med at websiden ikke vil indlæses, og ligepludselig kører det igen...og så virker det ikke osv.

Jeg har kontaktet dem, men efter 5 dage er problemet ikke løst. Det samme gælder i øvrigt når jeg prøver at logge ind på deres kundelogin og deres webside er også meget langsom til tider.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej alle mine sider inkl. Lydmaskinen har lørt fint den sidste uge. En anelse langsom Lydmaskinen her til morges måske.

Default avatar
Sive
Medlem
Indlæg: 200
Sted: København K

Indlæg af Sive »

Har selv brugt stablehost.com på flere sider. Godt nok ikke dansk, men gode priser og god stabilitet. Du kan selv vælge, om du vil have en US eller EU server :-)
Hmf

Nyt svar