Bedste burger i Danmark?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Bedste burger i Danmark?

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 08:39

Jeg tør godt indrømme at jeg elsker en god saftig burger. Problemet er dog, at det er svært at finde rigtigt gode burgers i DK.
Kender i nogle gode steder?

Krav (hvis ikke disse overholdes er det ikke en 'god' burger):

1. Bollen skal være blød. Ikke en eller anden crunchy, sej satan. En rigtig burger laves med så blød en bolle som muligt.
2. De må ikke bruge de der elendige super kompakte boller man også finder i supermarkedet. Bvadr...
3. En burger laves med oksekød...ikke kylling eller lign.
4. Man skal kunne spise den MF. Hvis kniv og gaffel er nødvendigt, så er det ikke en god burger.

I Århus kender jeg 3 steder (sørgeligt) der for alvor lever op til disse krav. McD, BK, og MASH. Byens burger er tæt på, men deres bolle er bare for sej.
Der MÅ da være flere steder i DK hvor de ved hvordan man laver en burger.
Brugeravatar
SMP
Forum Donator
Forum Donator
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Re: Bedste burger i Danmark?

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 08:48

Der var engang en pølsemand på Frederiksberg, der lavede de mest sindsyge burgere. Jeg ved ikke om han stadig står der (spøjs fætter på den fede måde) - en Frederiksbergianer kan uden tvivl hans navn ... han er ret "kendt".
“Music is what feelings sound like.”
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 08:51

SMP skrev:Der var engang en pølsemand på Frederiksberg, der lavede de mest sindsyge burgere. Jeg ved ikke om han stadig står der (spøjs fætter på den fede måde) - en Frederiksbergianer kan uden tvivl hans navn ... han er ret "kendt".

Hvis det er en pølsemand bruger han sikkert de der standard kedelige boller. Sådan er det i hvert fald her i det mørke jylland :)
Brugeravatar
SMP
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 08:53

Runen skrev:
SMP skrev:Der var engang en pølsemand på Frederiksberg, der lavede de mest sindsyge burgere. Jeg ved ikke om han stadig står der (spøjs fætter på den fede måde) - en Frederiksbergianer kan uden tvivl hans navn ... han er ret "kendt".

Hvis det er en pølsemand bruger han sikkert de der standard kedelige boller. Sådan er det i hvert fald her i det mørke jylland :)

Nej, nej ... der var intet standard over de burgere. Den mindste var på 250g (bøffen) eller deromkring. Kendt for sine burgere.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 09:03

Cock's & Cows (ja, de kan ikke stave til deres eget navn) - Gammel Strand
MASH - Bredgade
Halifax - Frederiksborggade

En gang var Café Alma (på Islands Brygge) stedet for byens bedste burger, men det er årevis siden efter min mening.
Brugeravatar
LauKeiding
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 09:06

Jeg fik en ægte god burger inde på Christiania her i efteråret. Desværre kan jeg ikke huske hvad stedet hedder, men kan lige finde ud af det, den er nemlig værd at prøve.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 09:41

Sjovt nok har vi i Holstebro et sted, gemt i en sidegade i et boligblok kvarter, det virker lidt snusket for nogle, nok mest på grund af beliggenheden, lugten af røg fra rygerafdelingen, og alle spilleautomaterne, de besøgende er også af en type der nok burde spise sundere og måske knap så meget.

MEN! Jeg forstår godt hvorfor de spiser der. Køkkenet er altid pænt og styr på tingene, medarbejderne laver deres ting hurtigt og godt, og kvaliteten er på ingen måde svingende, det er en lige stor fornøjelse hver gang.

Nu kommer vi til fundet.. Festival burgeren til 49 kr (men køb menu'en så er der fritter og cola med, og du har fortrudt at du spiste op.. - læs "av min mave er fuld")

http://www.nordkapsgrill.dk/

Der er ikke så meget at sige om den, andet end det er toppen af burger for mig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Raller
Bag pulten
Bag pulten
Sted: København N

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 10:04

LauKeiding skrev:Jeg fik en ægte god burger inde på Christiania her i efteråret. Desværre kan jeg ikke huske hvad stedet hedder, men kan lige finde ud af det, den er nemlig værd at prøve.

Samme her! Det var den der "Buffet" hvor der stod 2 grillmestere, og de kørte virkelig god bøf og bolle stil! 1 mand ved hvert ror!
Så var der dressing i alle afskyelser og masser af salat, agurker, tomat , løg og hvad der ellers dertil hørte. Også gjorde lugten af de ellers stærke krydderier omkring en, jo slet heller ingen ting :lol: mht smagsoplevelse...

Det kostede 40kr, også var der ellers fri jam i bordets fulde længde!

og ellers er der også ( inde på christiania ) nemolands restaurent. Der laver de også rigtig gode burgere. Men de har vidst kun åbent om sommeren.

Go weekend.
analog for altid.
Indspilning og mix og alt det andet
http://www.kaelderlyd.dk
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 10:10

I Århus:

Karls i Klostergade plejede at være stedet. Har dog ikke været der i nogle år efterhånden.

Sharks Diner ovenover Tigerbutikken på Telefontorvet laver også ret gode burgere. Det er en restaurant ting at spise der, men man kan godt spise MF.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 10:13

david mondrup skrev:I Århus:

Karls i Klostergade plejede at være stedet. Har dog ikke været der i nogle år efterhånden.

Sharks Diner ovenover Tigerbutikken på Telefontorvet laver også ret gode burgere. Det er en restaurant ting at spise der, men man kan godt spise MF.

Karls er godt, men lider af samme bolle-problem (lyder nasty) som Byens Burger. Sharks diner har fået blandede anmeldelser af 'kendere', men jeg må lige smutte forbi i weekenden og tjekke det ud :)
Brugeravatar
Mulle_p
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Skive

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 10:14

Denne lever ikke helt op til dine krav, men for S**** hvor er den god!!!

Hos Café Helmuth i Skive, har de "Café Helmuth Burgeren". Hjemmelavet all the way. Den kan desværre ikke spises MF, eller det kan den måske. Har dog aldrig prøvet, og vil tro at den blive spredt ud over hele talerkenen :)

Her fra menuen : 200 gr saftig oksekød i friskbagt bolle, årstidens sprøde salater, bacon, ost, krydderurtedressing, rødløg, agurk, tomat og peber.

(Serveres i øvrigt med krydrede pommes med deres BERØMTE salatmayonnaise/pommesfrit halløj)

Nej, jeg arbejder der ikke :D men nøjjjj, den kan anbefales :-)

Er ikke så stor tilhænger af McD. Skyldes nok at McD i Skive har virkelig ringe standard modsat nogle af de andre steder i landet jeg har prøvet. Burger Kings burgere er nu heller ikke tossede :-)
/Morten
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 10:22

Mulle_p skrev: "Café Helmuth Burgeren"

Der har jeg faktisk været. De laver faktisk en god burger! Kommer forbi flere gange årligt på vej til vores sommerhus.
AshenMusic
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København S

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 11:01

Hvad med "Den Sorte Gryde?" Spiser der altid på Roskilde (altså den der ligger på vej ind mod Roskilde by) og plejer at nyde den, men det er måske mere pga. kvantitet end kvalitet. Men der ligger hvertfald en på Frederikssundvej i KBH.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 11:08

Halifax er fantastisk, men ikke så MF venlige.
Brugeravatar
SMP
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 11:11

AshenMusic skrev:Hvad med "Den Sorte Gryde?" Spiser der altid på Roskilde (altså den der ligger på vej ind mod Roskilde by) og plejer at nyde den, men det er måske mere pga. kvantitet end kvalitet. Men der ligger hvertfald en på Frederikssundvej i KBH.

Det er seriøst det klammeste kød, de klammeste boller og de tørreste burgere ever. Men f*ck, der er meget.
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 11:25

Er heller ikke den store fan af den sorte gryde. Synes ligesom SMP at burgeren er ret tør. Kvalitet frem for kvantitet. De bedste burgers jeg har fået har været betydeligt mindre end det der serveres de fleste stedet i DK.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 11:26

SMP skrev:
AshenMusic skrev:Hvad med "Den Sorte Gryde?" Spiser der altid på Roskilde (altså den der ligger på vej ind mod Roskilde by) og plejer at nyde den, men det er måske mere pga. kvantitet end kvalitet. Men der ligger hvertfald en på Frederikssundvej i KBH.

Det er seriøst det klammeste kød, de klammeste boller og de tørreste burgere ever. Men f*ck, der er meget.

Ja, det er nasty med nasty på.
stig
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 13:20

Den bedste burger, jeg kender og jævnligt fortærer er fra Jerrys Restaurant og Teria (Jordbrovej 11 i Århus Nord).

Jeg kan kun anbefale den!
Kæmpe Italiensk Burger
Italiensk bolle med hjemmelavet bøf, salat, agurk, tomat, ost, bacon og dressing
56,-

Den er stor men kan sagtens spises MF...

Mmmmm....
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 13:48

stig skrev:Italiensk bolle

FAIL! :-D
Nej, det er ok hos Jerrys. Bollen er stadigvæk bare ikke rigtig. Det er selvfølgeligt noget tid siden jeg har været der.
En rigtig burger skal have en dejlig blød fluffy bolle :dollargrin:

Billede
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:34

Runen skrev:En rigtig burger skal have en dejlig blød fluffy bolle :dollargrin:

Det har jeg aldrig fattet. Hvorfor i alverden skal en god bøf med ordenligt tilbehør have sådan et stykke kage på hver side? Jeg foretrækker til hver en tid noget grovere brød. Bl.a. af den grund går jeg helt uden om McD hvis jeg kan komme til det.
Og så er det muligvis ikke en rigtig burger, men i så fald foretrækker jeg forkerte burgere.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:37

Puha... grov bolle på en burger?!
Brugeravatar
eliassorensen
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Odense

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:39

Grill Corner's Lux Burger fra Folkebo Torv i Odense er ubetvivlet Danmarks bedste burger :)

Har prøvet utroligt mange steder landet rundt, men Lux Burgeren falder sgu bedst i min smag.
Mvh, Elias Sørensen
http://eliassorensen.dk
-----------------------------------
Hardware: iMac 21.5" 2011: i5 2.5Ghz (3.7 turbo), 12GB DDR3, TC Konnekt 6, M-Audio Axiom 49, KRK RP5 G2 SE (white) / Pioneer HDJ-2000
Software: Reason 4 & Ableton Live 8
Brugeravatar
SMP
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:39

Senest rettet af Holger 28. jan 2011, 14:42, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: [img] tags fjernet fra billledet - det er simpelthen for ulækkert :-D haha
Brugeravatar
Gracehoper
Producer
Producer
Sted: Kbh. K

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:45

På Haché på Rømersgade i Kbh. bager de godt nok en bolle der rent faktisk mætter og fungerer til andet end at blot holde på fyldet, dog uden at være grov og med klar reference til den klassiske burgerbolle. De laver i det hele taget nogle særdeles fremragende burgere med mulighed for både den helt klassiske burger og de lidt mere avancerede. Pommesfritterne er ligeledes glimrende med form som klassiske grillbar-pommesfritter men lavet på rigtige, friske kartofler.
Prislejet er det samme som Halifax, Cocks & Cows og Burger & Bun men jeg synes faktisk Haché slår konkurrenterne.
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.
Brugeravatar
Runen
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jan 2011, 14:50

david mondrup skrev:Og så er det muligvis ikke en rigtig burger, men i så fald foretrækker jeg forkerte burgere.

Ikke 'forkert'...bare ikke en burger. :-D Det er ligesom at sige en 'kyllingeburger'...there is no such thing.
Ubådsrumraket...(oxymoron)

Tilbage til "After Party"