Musik oplevelser i Berlin

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Aqvortrup
Medlem
Indlæg: 62
Sted: Aarhus

Musik oplevelser i Berlin

Indlæg af Aqvortrup »

Er der nogen der har fingeren på pulsen mht. spillesteder, clubs, festivaller i Berlin. Jeg er her hele Juli og kunne derfor godt bruge et par anbefalinger...Jeg er til det meste, så længe det er godt :-P
- Asger

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1576
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Hvis du er til det elektroniske, så skulle Watergate være noget af det ypperste. Det er dog tech/deep/minimal house og techno: http://www.water-gate.de/
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Berghain skulle være the shit.
Det ligner at halv kommunistisk faldefærdigt boligbyggeri udadtil. Men det skulle være noget af det vildeste i Europa inden for clubbing. Mener musikken er techo, minimal techno og dubstep eller noget i den dur.
Men desværre er det ikke sikkert man kommer ind hvis man tager derud :)

De skider højt og helligt på om du har penge eller er kendt. Så hvis du kommer i jakkesæt fx., og det er goth-night (Temaet skifter vist fra gang til gang, og man kan vist ikke finde ud af hvad det er på andre måder end at møde op), jamen så kommer du bare ikke ind :)

Det skulle efter sigende være mega fedt hvis man kommer ind. Kender desværre kun én der havde ramt rigtigt den aften, men det var også imba i følge ham :)

Medlemsavatar
jacko
Medlem
Indlæg: 323

Indlæg af jacko »

Min kæreste boede i Berlin i et halvt år, de gange jeg var nede og besøge hende, tog vi tit ud på oplevelse, de to steder der virkelig har overrasket mig var:

Magnet: ligger 10 min. gang fra Alexanderplatz. De gange vi var der, blev vi begge blæst bagover! Musikmiljøet synes jeg er tusind gange federe i Tyskland end Danmark (men det er jo en smagssag :) )

Bar Zapata: Ligger i Oranienburger strasse. Det et fantastisk kvarter, fyldt med undergrunds musik, snuskede bar's, veganer restauranter og en masse kunst og kultur + verdens eneste Ramones Museum :)

White Thrash: Har ikke selv været der, men kender mange der har: Samme meddelse fra alle: Gode burger og høj rock musik!


Det var mit besyv

venligst Jacob

Super hyggelig bar/spillested: Sådan lidt free-spirit/ ungdomshusstemning(jah jah :) ) og når du

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Og hvis du mangler en god burger/steak, så prøv at find et sted der hedder "The Bird" eller "The Birds". Det ligger i en lille sidegade i en bydel to stop før Pankow, og så et stop (eller to) til højre med et andet tog. Jeg fik at vide, at den bydel var "de unges kvarter" eller hvad man nu skal sige. Og det var helt random jeg fandt det, da jeg var dernede. Men der var propfyldt, og jeg mindes ikke at have fået en burger så god i lang tid. Og havde jeg haft flere penge tilbage på det tidspunkt, så havde jeg nappet steaken. For helvede den så god ud :)

Update:
De havde da trods alt en hjemmeside. Så burde det være lidt til at finde :)
http://www.thebirdinberlin.com/index.htm

Medlemsavatar
xenoep
Medlem
Indlæg: 515
Sted: Aarhus

Indlæg af xenoep »

Berghain -
Kulterbrauerei
yamm - ellers tjeck om chillinberlin holder arrangement!!!! ( lige hjemvendt fra Berlin ) :-D
[i]I´m the thought that never crossed my mind[/i]

Medlemsavatar
Sylle
Medlem
Indlæg: 693
Sted: Nørrebro

Indlæg af Sylle »

Skulle du have lyst til at støtte noget dansk, så kom forbi White Trash den 15/7. Jeg er dernede sammen med The Dreams og lave release tour på den nye plade, og der er gratis indgang. :) Find mig bag pulten, så kan det være jeg giver en bier! :D

Jeg lover at vi nok skal ændre dine eventuelle fordomme til noget positivt.. :-D
[i]Freelance broadcast lydmand på DR - Touring lydmand - Studietekniker/Producer[/i]

Medlemsavatar
Gracehoper
Medlem
Indlæg: 449
Sted: Kbh. K

Indlæg af Gracehoper »

White Trash er i det hele taget et ret fedt sted.

8 mm er også en cool lille bar.

Panorama Bar hvis man vil danse.

Café Burger har brunt tapet og drinks med absinthe og Red Bull. Mere husker jeg ikke...


Edit: Panorama og Berghain er det samme. Men det er nu ikke så svært at komme ind. Hvis man bare har en nogenlunde personlig stil og ikke opfører sig dumt, burde det være muligt.
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Gracehoper skrev:Café Burger har brunt tapet og drinks med absinthe og Red Bull. Mere husker jeg ikke...
:lol: :dollargrin:

Nyt svar