Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
bs
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: copenhagen, denmark

Indlæg Skrevet: 13. jan 2008, 00:35

Tak til Vagn Hollund for de smukke ord. Ja, still going strong her også.
Flot beskrivelse af dit liv.
VH Birger S
Brugeravatar
Jimmy Antony
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 19. jan 2008, 20:41

Navn: Jimmy Bagger Antony
Alder: 32
Hjemby: Søborg (2860 YEAAAAAH!)

Jeg startede i ungdomsklubben Klub 130 i 1988, hvor vi havde instrumenter, pladespillere, keyboards og ikke mindst 2 stks kassettebåndoptagere. Jeg lagde ud med at lære at spille trommer, derefter bass, lidt guitar og til sidst keyboard.

Mine første tracks blev lagt på et MAXELL CHROM bånd i Dolby C, hvor jeg startede med at lægge et breakbeat ned på én kassette - for derefter at kopiere over på en anden med en NY lyd ovenpå. Efter 5-6 overdubs havde jeg et track.

Efterfølgende fik jeg lokket klubben til at købe en Amiga 500 (den ku' sample) og en 4-spors båndoptager. Så startede vokalproduktionerne.

Så fik jeg min første ATARI (Har den endnu) med CUBASE der fylder 1 floppy. Men min kammerat DJ Aligator - som jeg holdt fester med inde i KBH - havde en Mac Classic II og DÉT var jo sjovere i farver. Så jeg levede en del ovre hos ham indtil han en dag fik nok og ville koncentrere sig om sit eget projekt, tsk tsk... What a loser - HAHAHAHA!!!

Så mødte jeg en gut fra Solrød som hed Saqib og vi begyndte at lave en masse musik samtidig med at vi tog ud som DJs til en masse fester. Saqib og jeg kom senere til at lave en masse musik for bl.a. Jorn, Den Gale Pose, Shirley, Blå Øjne (Host, Holger!), SOAP (Host igen), Danny Cool, G-Bach, Outlandish osv.

Derefter gik vi hver især solo og jeg kom efterfølgende til at arbejde med Burhan G, Tomas Thordarson, Gregory Abbott, samt nogle rappere fra NY.

- og dér ender sporet!

Så har I fået den korte version... ;-)

Jimse
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 19. jan 2008, 22:06

Det er vildt at se hvor mange til vi har tilfælles Jimmy: startede med trommer og til sidst keyboard, dobbelt kassettebåndoptagere, breakbeats, Amiga 500 med sampler, Atari, Cubase, DJ Aligator og de andre artister, og så kommer jeg fra Solrød.

:-D
Brugeravatar
Sangerinden
Lady sings the Jazz
Lady sings the Jazz
Sted: Nordsjælland

Indlæg Skrevet: 19. jan 2008, 23:49

Holger skrev:Det er vildt at se hvor mange til vi har tilfælles Jimmy: startede med trommer og til sidst keyboard, dobbelt kassettebåndoptagere, breakbeats, Amiga 500 med sampler, Atari, Cubase, DJ Aligator og de andre artister, og så kommer jeg fra Solrød.

:lol: Hvad man dog ikke gør for at presse medlems tallet.. Men ligefrem en Fake identity Holger!!!? :lol:
(Just kiddin')
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 19. jan 2008, 23:52

Jeg bemærker at mit alter ego ikke har mig selv på sin MySpace topliste, så det ødelægger lidt din teori Lene :-D Det var helt klart en af de første ting jeg ville gøre med en fake identity.
Brugeravatar
Sangerinden
Lady sings the Jazz
Lady sings the Jazz
Sted: Nordsjælland

Indlæg Skrevet: 19. jan 2008, 23:58

Holger skrev:Jeg bemærker at mit alter ego ikke har mig selv på sin MySpace topliste, så det ødelægger lidt din teori Lene :-D Det var helt klart en af de første ting jeg ville gøre med en fake identity.

:lol: Sorry, jeg kunne ikke modstå fristelsen
Brugeravatar
Jimmy Antony
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 20. jan 2008, 10:24

Holger skrev:Det er vildt at se hvor mange til vi har tilfælles Jimmy: startede med trommer og til sidst keyboard, dobbelt kassettebåndoptagere, breakbeats, Amiga 500 med sampler, Atari, Cubase, DJ Aligator og de andre artister, og så kommer jeg fra Solrød.

- og vi er vist også lige gamle!!! :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
PHK
Groupie
Groupie

Indlæg Skrevet: 22. jan 2008, 00:40

Goddag alle sammen. Efter at have læst med her i et par måneder og lært rigtig meget, synes jeg det var på tide at oprette en bruger og blive en del af fællesskabet. Sådan. Jeg er 18 år gammel og kommer fra Nærum, som ligger lidt udenfor KBH. Til dagligt går jeg i gymnasiet på andet år og det er egentlig godt nok.

Min interesse for musik startede for 6-7 år siden, idet jeg tit observerede min far og min onkel jamme nede i kælderen. De havde lige købt deres første rigtige musik computer med det ældste Cubase VST på og det var jo the bomb dengang. På det tidspunkt interesserede musik produktion mig faktisk overhovedet ikke, jeg nød bare at sidde og se dem indspille og være kreative. Først her for 2 år siden begyndte jeg selv at lave musik. I starten var jeg meget kræsen mht. musiksmag og sådan, hvilket også afspejlede sig i alle mine produktioner fra dengang. Det var udelukkende hiphop. Den dag i dag har jeg heldigvis udvidet min horisont og laver egentlig bare det der nu engang kommer til mig.

Jeg har ikke produceret noget bemærkelsesværdigt endnu. Det er nok mest fordi jeg stadig udvikler mig og hele tiden lærer noget nyt.

3 ord der beskriver mig bedst: Perfektionistisk, træt og sulten.

PHK
Senest rettet af PHK 22. mar 2010, 09:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 22. jan 2008, 13:18

Cubase kom vel i ca. 1989, det er lidt mere end 6-7 år siden :wink:

Velkommen til! :)
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 22. jan 2008, 14:13

Han skrev også Cubase VST :wink:
Brugeravatar
lakris
Forum Donator
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg Skrevet: 22. jan 2008, 14:27

Hehehe..... VST... det var vel i 1996, det er også mere end 6-7 år siden :wink:
Brugeravatar
Mark Norup
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. jan 2008, 16:11

Well så vil jeg osse byde ind..

Mark Norup, 34 år

Freelance engineer/mixer har mit eget lille studie hvor jeg varetager mix, lyddesign, vignet musik og andre opgaver.
Er tilknyttet Lundgaard Studios som tekniker, så der foregår en del af mit arbejde osse.
Det skifter lidt mellem tracking og mix eller begge dele, som regel via længere sessions.. som spænder over hele den musikalske palette.

Jeg har ingen uddanelse, så jeg er hvor jeg er idag, pga hårdt arbejde :-)

Udover det er jeg gift og har en søn på 2 1/2 og skal være far igen om 2 mdr til en pige :-D

det var vist det.. i meegt store træk!

Mark :-)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 23. jan 2008, 06:24

Til lykke! :baby:
Brugeravatar
Mark Norup
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2008, 08:23

:-) taak
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 23. jan 2008, 09:15

Er du på Facebook
Brugeravatar
Mark Norup
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 23. jan 2008, 09:36

ja.. men bruger det vist ik rigitg :-) men bruger dog min myspace side..
Brugeravatar
Malthelm
Executive Producer
Executive Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 24. jan 2008, 00:27

..
Senest rettet af Malthelm 29. nov 2009, 20:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Casperlyd
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 18. feb 2008, 14:15

Oy oy

Caspar
27,.. lige omlidt

Producer, Artist
Bosat i Århus

Studierotte, turntablist, Synth lover.
Med en del udgivelser bag mig (Apoxina, Tikal, Parvati)
Intet er for mig mere værd end min tid i studiet :twisted:

Har for et år siden stoppet mit gamle projekt for at koncentrere mig om Tr3atBox projektet.

Ingen kæreste pt, (..will produce for sex)

Det blev en hurtig en, måske kan jeg uddybe lidt når jeg er hjemme igen :)
ellers fedt at være tilbage :twisted:
Apple Logic X - RME Fireface 800 - Adam A7
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 18. feb 2008, 17:14

Fedt med flere psyfolk!!! :)

Kan du ikke uddybe lidt hvilke projekter/udgivelser du har indgået i?
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 19. feb 2008, 10:32

Ja tak :)
Brugeravatar
Casperlyd
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 21. feb 2008, 13:58

Hey igen, kan godt uddybe lidt, men kan se at min gamle profil stadig eksisterer herinde, hvor alt egenlig er forklaret, kan dog ikk få kontakt til den.
Kan lige ridse det op igen :P

" Insane Behavior, Meteloids, Ohmgnome " osv er mine gamle projekter :)

Udgivelser:

- Tikal rec : La nebuluse (som Midipinpowers med Brian (Badun))
- Apoxina rec : Psychovader (Som Insane Behavior)
- NN : Interdimensional Space freq. (som Insane Behavior)
- Parvati rec : Tits on Fire Album (som Meteloids med Jahbo)
- Parvati rec : Psychedelically Yours II (Som Insane Behavior)
- Parvati rec : Psychedelically Yours III (Som Insane Behavior)
- Parvati rec : Psychedelically Yours III (Som OhmGnome Med Jacob (G.o.w.))
- Vertigo rec : The meaning of life (Som Insane behavior)

Ikk mere psy til mig 8-)

Hygge :twisted:
Apple Logic X - RME Fireface 800 - Adam A7
Brugeravatar
Longhorn
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kolding

Indlæg Skrevet: 21. feb 2008, 15:58

Bedre sent end aldrig 8-)

Navn: Michael Skouboe
Indehaver af: Hipcat Studio

Lavede min første single i 85'
Blev selvstændig i 92'
Udgav album med mit band: "way back when" på Sony i 95'

Kunder i studiet:
Dr. Baker
Humleridderne
Hit'n'Hide
Miss Papaya
Lars Lilholt
Fenders
og mange flere..!

Udover studiet laver jeg også livelyd for spillestedet "Godset" og bandet "Midt om natten"
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"
Árni
Groupie
Groupie
Sted: Færøerne

Indlæg Skrevet: 21. feb 2008, 23:40

og så er det min tur. jeg er en 20 år dreng fra Færøerne.
min interesse for musik, begyndte da jeg var ca.7 år gammel, og interessen er stadig her.

jeg har været dj i ca 5½ år, og så har jeg været resident DJ i ca.3 år , på den største klub på Færøerne Eclipse.
og har produceret i ca et ½ år. min single er på vej, den bliver udgivet af Nightrain music i Miami.

Jeg har spillet/varmet op for, Aycan, KNA Conected, Joey Moe, Alex, Mark Johnson, Sonny og Gigi Fredie-Pedersen, Jinks, Crazy Frog, Niarn, og også Rednex, når de har været oppe på Færøerne og spillet.

ja jeg tror det var det

Árni Joensen
Dj/Producer
http://www.myspace.com/djjoensen
Brugeravatar
chicago
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Kbh Ø

Indlæg Skrevet: 25. feb 2008, 00:05

Marco, 26 år med basis i Kbh Ø.
Har produceret eget musik i knap et år og har været DJ i 5 år ca. Har været højre hånd og kaffebrygger for producer Phase 5 og Yo-akim i 2 år på Zu-J Rec. og er det stadig. Har spillet klassisk klaver i 2 år. Til daglig arbejder jeg på egne soloprojekter og reklamejingles i mit hjemmestudie som jeg i en nær fremtid håber at få flyttet til nogle lokaler :-D
Første udgivelse har jeg stadig til goe' :wink:
Brugeravatar
zmilet
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg Skrevet: 26. feb 2008, 22:17

Hejsa alle herinde.

Dette er min første tråd, så hvorfor ikke starte med at præsentere mig selv, og denne tråd er jo som født til det :)

Først vil jeg sige, at jeg synes dette er kanont godt forum, og synes nu at det var på tide at få mig registeret, idet jeg har siddet i baggrunden nogle måneder nu, sat og luret og fået en masse gode råd og tips, som jeg synes der er mange af, tak for det, synes det er dejligt når man kan hjælpe hinanden på den måde, især når man er helt ny på det område.

Nu men lidt om mig:

Jeg er 34 år, og kommer oprindeligt fra Randers, men efter fund af kæreste for snart 2 år siden, ja så valgte jeg at flytte til denne mere centrale del af Jylland, nemlig Vejle.
Jeg er udlært murer, og ja det har bestemt ikke noget at gøre med studie eller musik, men jeg har nu altid gået meget op i Hifi, siden 15 års alderen, og har da også arbejdet i Hifi-klubben en periode, hvor jeg godt ville prøve noget andet end at bygge huse, og da jeg jo gik meget op i Hifi, og kendte de fleste af Hifi-klubbens produkter, og var en aktiv kunde, ja det resulterede så at jeg en dag fik tilbudt job i Randers butikken, men det er nu snart ved at være en 8 år siden, ellers har jeg mest arbejdet som fliselægger, både på nogle krydstogtskibe i Frankrig og Tyskland, samt lavet en del badeværelser i Oslo.

Den sidste tid har jeg så gået og fået købt mig lidt studie grej, dog ikke det store, men man skal jo starte et eller andet sted.
Dette har så udviklet sig til endnu en interesse, og det bruger jeg meget af min tid at lære lidt mere om nu, måske en drengedrøm står lidt bag :-D
Jeg synes at dette var lige stedet for mig at kunne lære af nogle proffer, så i må bære over mig, hvis der kommer en masse dumme spørgsmål osv. til at starte med.

Nå det var lidt om mig, og ville bare lige bruge denne tråd til at hilse på jer :-D

Med venlig hilsen

Niels

Tilbage til "After Party"