Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af UrsusdenGale »

Jeg fylder snart 38 år. Har ikke de store musikalske talenter, hver gang jeg prøver at lære og spille på et instrument ender det med at jeg bliver sur fordi det slet ikke går efter mit hoved. Jeg er heller ikke særlig god til almindelig sang. tilgengæld her jeg god rytmisk sans, et ok flow. måske bedre en det og har en god vejrtræknings teknik, jeg har os øvet mig meget i at rappe de sidste 2 år. Jeg er god til at find på lyrik og et emne jeg vil rappe om. For det meste rapper jeg om mit liv, politik eller mit syn på verden. På en god dag kan smide en sang ned på 2 A4 sider på omkring 1 time og 30 min.

praktisk talt her jeg ikke haft så mange musik timer heller ikke i folkeskolen fordi jeg havde indlærings vanskeligheder af div. årsager det var for det meste i musik timerne jeg blev taget ud. Jeg rapper dog ikke om ludere, fest, druk og stoffer siger mig ikke så meget, jeg er nok blevet for gammel hahahaha eller så er det måske for intet sigende og der er så meget af det ca 80-90%. Så høre ikke så meget på dansk rap. De gamle tracks kan man høre.

Default avatar
Ost3n
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Ost3n »

34 år gammel og har altid haft en ønske om at indspille mit eget nummer. Desværre er der sådan at livet kommer i vejen. Først blev jeg gift, så kom børn og så har man ikke tid til noget som helst. Jeg har derfor besluttet at ændre lidt på mit liv.

I hverdagen arbejder jeg som laborant men om aftenen leger jeg med en hjemmeside for at blive bedre til både design, kodning og hvad der eller hører til. Hjemmesiden er på svensk og er en form for gammeldags underholdningsportal som indeholder jokes, citater så som: https://de-roliga-skamt.se/citat/ og meget andet i samme genre.

Jeg har nu i flere år haft både en guitar og klaver stående hjemme og det er uden at jeg kan spille på hverken den ene eller den anden. Her vil jeg så allokere noget af min tid i weekenden på først at lære at spille guitar og derefter klaver og så må vi se hvor langt jeg kommer med at indspille mit eget nummer :)
Indehaver af hjemmesiderne: DRS & Romanovich.dk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ost3n skrev:34 år gammel og har altid haft en ønske om at indspille mit eget nummer. Desværre er der sådan at livet kommer i vejen. Først blev jeg gift, så kom børn og så har man ikke tid til noget som helst. Jeg har derfor besluttet at ændre lidt på mit liv.

I hverdagen arbejder jeg som laborant men om aftenen leger jeg med en hjemmeside for at blive bedre til både design, kodning og hvad der eller hører til. Hjemmesiden er på svensk og er en form for gammeldags underholdningsportal som indeholder jokes, citater så som: https://de-roliga-skamt.se/citat/ og meget andet i samme genre.

Jeg har nu i flere år haft både en guitar og klaver stående hjemme og det er uden at jeg kan spille på hverken den ene eller den anden. Her vil jeg så allokere noget af min tid i weekenden på først at lære at spille guitar og derefter klaver og så må vi se hvor langt jeg kommer med at indspille mit eget nummer :)
Velkommen til ... og til verdens bedste hobby.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg har været med på sidelinien i nogle år nu og tænkte det var ved at være på tide med en kort introduktion.

Navnet er Thomas og alderen runder snart de 40.
Jeg er oprindeligt fra København men har de sidste næsten 10 år af mit liv boet i Hammel, ca. 30 km. nord vest for Aarhus.

Min musikalske opvækst har været på forskellige instrumenter (klarinet, horn og klaver - ud over den obligatoriske blokfløjte - jeg kan dog få rimelig lyd ud af de fleste musikinstrumenter) i regi af Københavns Kommunes Musikskole.
I løbet af min studietid (efter gymnasiet) på Københavns Universitet, hvor jeg læste Musikvidenskab samt lidt Matematik og Datalogi, fik jeg også kørt København og omegn tyndt til forskellige amatørorkestre som jeg nu og da også arrangerede/skrev lidt for. Jeg husker perioder med 2-3 øveaftener pr. uge i div. ensembler ud over studie og studiearbejde - det tog nok lidt overhånd, men jeg havde ingen forpligtelser (som man her +20 år efter kan se tilbage på med nogen misundelse) og det gik egentlig fint.

Jeg ernærede mig i min studietid i starten af 2000'erne bl.a. med at lave ringetoner til Nokia mobiltelefoner. I ved, de enstemmige (bestod af max 160 karakterer - det skulle jo kunne være i én sms) "blip-blop" lyde der blev solgt lystigt på jubii.dk, sol.dk, eb.dk og var at finde i helsides annoncer i aviser og blade mv. Det var spas, men varede dog alligevel forholdsvis kort tid! Siden hen blev det til noget nodeskriver arbejde for bl.a. "Teatret" (Det Kongelige Teater) og DR og har som transkribør også en enkelt udgivelse på Edition Wilhelm Hansen.

Jeg er dog endt med at arbejde inden for IT branchen og har nu alene musikken som en (til tider sjælden) hobby - dvs. når jeg lige har mulighed for at trække stikket ud fra familielivet - med 3 børn (4, 6 og 8 år) så går en normal arbejdsuge bare hurtigt og alene tid (og ikke mindst par tid) skal prioriteres hårdt.

Selvom jeg er ved at blive lidt rusten, er jeg stadig nogenlunde hjemme i Finale, som var mit primære nodeskriverprogram og som jeg troligt opgraderer - Sibelius kom til da det var det der blev brugt på "Teatret" (værktøjet følger nogle gange opgaven) og inden for de sidste år har jeg også snuset lidt til Dorico, for at "følge lidt med". Det er dog sjældent at jeg får brugt programmerne.

Jeg har derudover haft Cubase i en årrække, uden for alvor at have dykket ned i programmet - og har gennemtiden udbygget (læs: købt mig fattig) med forskellige DAWs, VSTs og plugins. - Det er meget sjovt og hyggeligt at lege med, men endnu forbliver det på hobbystadiet.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg hedder Jan.
Jeg begyndte i 1986 at lave musik på min Commodore 64 computer, med en tracker der hedder Soundmonitor lavet af Chris Hülsbeck.

Før vi kom så langt, var jeg klassens kloge professor, og blev derfor mobbet.
Jeg har aldrig kunnet sammen med "almindelige" mennesker.
Jeg ved noget om alt det, som de andre ikke ved. Så jeg er hele tiden "underlig". og så kommer bøllebanker og truer med tæsk, pga det.

I min barndom inden jeg fik computeren så jeg kunne lave min egen musik, da spillede jeg guitar, trommer og violin.
Jeg var god til længdespring, højdespring, svømning, og kom du bare an i bordtennis. :) Jeg har en serv jeg kalder galopserven, som er hurtigere end en ren smash serv :)

Så blev jeg golfspiller.. det er et pisse fedt spil.

efter 2 års musik på c64, da får jeg i 1988 en Amiga 500, så jeg kan lave musik med samples.
I 1990 begynder jeg på EDB assistent, og herefter datamatiker.
I 2000-2004 har jeg gået på datafagtekniker, som blev afbrudt pga sygdom, men jeg fik eksamen som IT supporter.
Men katastrofen kom i år 2000. Jeg fik akut skizofreni, og pga fravær på arbejde, fik jeg pension i 2007.

Vi skal lige have med at i 1996 fik jeg en PC, og jeg har haft 5 synths.
Lige nu har jeg en Virus TI og en Deepmind 12.

Jeg har siden 1986 lavet 66+92+127+98+1100+ stykker musik... på min disk ligger lige nu 50 c64 som ikke er færdig, og over 1100 renoise tracker eller studio one. jeg arbejder af og til på de her gamle, og af og til ryger det på et nyt album.

Jeg har i barndommen lavet kunstskøjteløb som min far kan og lærte mig, og jeg har løbet masser af slalom på ski.

Min store interesse er videnskab, og ET. Ufo og aliens.
Så skal vi lige chokere ??

I 1982 var jeg alene hjemme en lørdag aften da mor og far var til fest i forsamlingshuset. Mine brødre blev passet hos en dame der hedder Edel i den anden ende af byen.

Jeg gik bare i seng kl 24, efter en film, og ved ca. 2 tiden vågner jeg og har det pissedårligt med 40 i feber. jeg VED at det er 40+, og jeg slæber mig ud af sengen, passerer en gang på 2 meter, og står i stuen lige foran telefonen.. alle numre starter med 0998, så jeg skal bare huske 4 tal.
De 4 tal står på et stykke papir, aftalen var jeg skal ringe hvis der er noget.

Men da jeg vil ringe, da går min hånd igennem telefonen.... jeg er et spøgelse...
Jeg forsøger at tænde lyset i stuen, men hånden går igennem dørkarmen med lyskontakten på.
Nu ved jeg at jeg er død.. jeg skriger og hyler.

Så vil jeg gå i mors soveværelse, for der er en tryk knap telefon.
Jeg når 1 meter, så rammer et lyn med 100000000 volt mig oveni hovedet, og det brænder helt ned i tæerne. og jeg går bevidstløs.

20 min går, og jeg vågner op. det har jeg styr på, fordi jeg har et ur på med selvlysende visere.

Nu kan jeg ikke stå op.. balancen er væk.
Så jeg kravler.
For hver meter, slår jeg hovedet i gulvet, og får en masse buler, og bløder.
Jeg hyler og skriger. Jeg opfatter at nogen forsøgte at slå mig ihjel.

Efter lang tid kommer jeg til soveværelset, og vil trykke 0998 og de sidste 4 tal, men da jeg trykker 0 sker det igen!
et lyn på 10000000 volt rammer mig i hovedet, og brænder hele kroppen. og jeg passer out.

Da vågner jeg igen ca. efter 20 min, og nu beslutter jeg at give op. og dø.
Nogen giver mig volt i skallen med fuldt overlæg!!

Jeg lægger mig på sengen, og venter på at dø eller at mor og far kommer hjem.

Da de kommer hjem kl 5 om morgenen, finde de mig i stuen, foran den første telefon.
Jeg har buler og skrammer overalt, og der er blod overalt.
Alle møbler i stuen er væltet eller flyttet, malerier hænger skævt, og planterne er væltet.

Short story: nu da jeg så en dag fik min ET viden:
der var en ET som havde overvåget mig, den fulgte efter mig hjem fra bordtennis en aften.
Det var den aften jeg opdagede en lille 30m stor silver flyvende tallerken, og kommunikerede med den.
Den viste at den så mig, ved at lave manøvrer, og efter et stykke tid zappede den væk og op, i sindssygt tempo.

Så kom han, den aften, og gjorde mig syg, og gav mig en ud af kroppen, for at jeg skal tro på at jeg er syg.
Det passer ikke. der er for at forvirre mig, så jeg ikke opdager hvad han laver.

Han tog mig op i sit rumskib, og lavede om på mit DNA.

Det er det som den lille grå gør. han er 1,20 meter høj. der er 3 grå, de andre 2 er højere og ser lidt anderledes ud.
Den lille er en arbejder. han indsamler og modificerer DNA. på udvalgte mennesker.

Inde i hjernen i højre siden, sidder kontakten til bevidstheden. man kan bare slukke og tænde folk.
Det gjorde han, men jeg har den fejl at jeg oplever at jeg er i et sort hul, og så er jeg istand til at tænde igen.
Jeg vågnede op og begyndte at slås med ham. kradse bide og sparke. så derfor gav han op, og angreb mig igen.
en gang til fik han tæsk, og en gang til, indtil det endelig lykkedes ham at gennemføre sin genterapi.

I alt har han været og lave sit lort, mindst 5 gange som jeg har opdaget.
men det ændrer intet.. han vinder hver gang.

Jeg har været på hans planet og set et anlæg, der automatisk producerer alt, i 3 fabrikker.
hver fabrik lavet alt i en bestemt gruppe, af 1 enkelt materiale.
det er atom fusion. alle de 3 materialer, strikkes sammen i en slags CNC maskine. man kan bestille 100 døre til et rumskib.
den dør har ligesom vores, isolation i kanten, så den kan lukke tæt og korrekt. disse materialer, er fusioneret så det hele er i 1 stykke.
han lærte mig at betjene denne maskine, og viste mig fabrikken som sådanset set er en gigantisk 3d printer.
når produkterne er færdige, kører de ud af fabrikken på små togvogne på skinner, og automatisk derhen hvor de skal bruges.
i en by jeg kun husker fra oven af.. store glas domes, som var ja faktisk kunstnerisk udformet. aflange, ellipseformede bygninger.
Denne underviser ET, er som den lille grå, men ham her var 3 meter høj.
Det er lederen, som har kunstigt fremstillet den lille på 1,2. (ham fra roswell)

Jeg ved meget mere om det :) nu har jeg rodet med det siden jeg var 7 år!

Hvad så... nu!?

På daglig basis laver jeg mere musik, og har af og til kunder og laver mix og master for dem.
Jeg vil gerne have gang i biksen så jeg kan leve af det, men der sker desværre ikke rigtigt noget.

Jeg har ingen men af skizofreni mere, men medicin er nødvendig, ellers opstår dumme nervefejl.

JEg er ikke sindssyg, og hele historien om min alien abduction med den lille lorte ET er sand. så bare glem al diskussion :)

På en god dag ved jeg hvordan man ophæver tyngdekraften, i et kort glimt af genialitet, men når jeg så vil skrive det ned, har jeg glemt det halve.
Jeg ved bare at alt har en bestemt frekvens og et tal. men man kan regne det ud igen.. :) man skal bare holde sig til tallene 9, 6, 3 - og 7,5,1, 2 og 8.

Jeg led i flere år, af spontan ud af kroppen når jeg skulle sove.
Så derfor udforskede jeg det, og det er der nogle der kalder den astrale verden. jeg fandt ud af alt det altsammen bare er en klardrøm.
selvom det er en drøm, har man projiceret sit sind ud af kroppen. men det er i en fantasiverden, eller en billig kopi af virkeligheden.
Man har faktisk skiftet over i en anden realitet.
Der er 12 dimensioner, og du farer rundt over det hele, natten lang, men du ved det bare som regel ikke.

pga dette, ved jeg noget om sjælen og energier, så pga dette tog jeg et kursus i Reiki healing.
det er jeg god til, og har lært at gemme og hente energi i bestemte sten, som er egnet til det.
sten er vibrationer, og ligesom krystaller kan de holde information.
jeg skal bestå 2 kurser mere, så er jeg Reiki mester.

I min fremtid vil jeg gerne kunne leve af mix og master, men jeg mangler en plan der virker, for at skaffe kunder.
Jeg har lavet en flot hjemmeside, men som ikke er sendt op endnu...

Jan = videnskab, computer, musik, ET, bodybuilding, Reiki healing, køreture på scooter i det danske landskab, golf, bordtennis.
du har set min mave til grillfest ?? :) den er stærkt på vej væk!

Bliver 51, d. 12-1-2020

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

SIDwave skrev: JEg er ikke sindssyg, og hele historien om min alien abduction med den lille lorte ET er sand. så bare glem al diskussion :)
Bob, bob, Jan.
Jeg tvivler ikke det mindste på din historie.
Jeg er selv bipolar og har tilbragt mange måneder af mit liv på lukkede afdelinger. Her har jeg mødt mange spændende især skizofrene personer, med fantastiske historier. Jeg vil nok ikke kalde det sindsyge, blot en anden opfattelse af virkeligheden 8-)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nu har jeg taget hul på lidt af min fortælling.
Jeg startede som bassist i et hippiband -72 som spillede countryrock.
Lidt a la Gnags dengang. Det holdt til start -80´erne. Problemet var at vi osse skulle leve.
Og det blev ikke af musikken. Med knuste drømme om store scener, og en bipolar lidelse
som blev værrer og værrer i bagagen, måtte jeg ta´ forskellige lortejobs,
men har aldrig kunne forlige mig med sætninger som: "Sådan plejer vi at gøre her" "Det bestemmer
chefen"
Blev selvstændig håndværker i -85, men lukkede i -90, efter Schütters kartoffelkur
og sultecirkulære.
Ryggen var smadret og min bipolare lidelse var på det højeste, så jeg fik en §79
og blev gartner. Startede mit eget gartneri. Jeg byggede selv 800m2 drivhus i et anfald af mani.
Det tog 3 år. Gartneriet kørte i 20 år frem til 2013, hvor jeg måtte gi´ op pga økonomi.
Får nu førtidspension og min sygdom er godt medicineret og jeg har genoptaget musikken.
Det startede jeg på i 2016. Jeg købte ProTools + en hel masse + et midikeyboard, men mine fingre
var blevet for stive af mange års hårdt manuelt arbejde.
I dag "tegner" jeg musikken midinote for midinote.
Er idag 63 år
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hugo:

#1 jeg er uden tvivl UFOlog, og slår til dagligt mine folder i en lukket FB gruppe, med andre som ved det hele (jeg kender de bedste video/doku)

#2 ET taler dansk. han kan alle sprog, det sker automatisk i hans telepatiske hjerne. telepati er ikke magi, det er et i forhold til menneske, meget højt niveau af bevidsthed, som kan opnås ved at meditere og gå i trance. det er muligt at tilkalde ham bare ved at tænke at han skal komme. dette hedder CE5 protokollen, close encounter of the 5th kind. en meditationsmetode udviklet af Dr Steven Greer (the disclosure project, Sirius og Unacknowledged filmene)

#3 jeg har det med at rende ind i folk, som er special, eller som har en diagnose. som nu for eksempel lige dig :) vi mødes på forums og fb, og så viser det sig, at man "tilfældigvis" har noget til fælles.

#4 der findes ingen tilfælde. dette liv er et replay af noget som skete for længe siden, og jeg er her på ancestor arkæologi ekspedition, for at opleve et tidligere liv. når jeg dør, vågner jeg op og det hele var bare en drøm der varede 20 min, og så gør man det en gang til (reinkarnation). universet er en holografisk kopimaskine, hvor alt er smoke og mirror, så du ikke opdager at din udødelige sjæl, selv har skabt det hele :)

#5 min "skizofreni" kom akut, som følge af enormt stress og stort alkoholforbrug, og elendelige arbejdsforhold, disse ting kom lige efter et massivt pres med arbejdsformidling, system og kommune på nakken af en ung mand som bare ikke kunne finde et job som koder/database/net på Fyn.. systemet er selv ude om at de nu må betale for mig, de smadrede mig med alt deres lort.

#6 slut prut: jeg har fået så mange tæv at jeg kan tåle alt. derfor kaldte mine venner i computergruppen TST, for Rambones... :)
jeg er som jeg er, fordi, jeg rendte rundt på gaden og uden i naturen, hele dagen lang, lige siden jeg var kun 1,5 år - jeg var ikke indlagt i institution, til indoktrinering og "pædagoger". jeg fandt selv ud af tingene, og klarede selv alle situationer. derfor er mine metoder ukonventionelle.

Jeg er glad for vi lige fik denne lille snak!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det var så det kan jeg se :)
nu griner jeg af mig selv...
jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)

det er ikke noget jeg har fundet på.
hele vejen igennem har andre påduttet mig diverse labels.

så er det sagt, og jeg vil sige jeg er den mest ærlige person jeg kender.
jeg er villig til at svare på alt, uden at lyve
så derfor hvis du er på røven, så kommer folk og spørger mig, for de ved altid at jeg siger sandheden.
sådan er jeg.

slut... vil man vide mere, er der en efterhånden 12 år gammel blog....
den starter med at jeg var bange for at skrive at jeg fik pension... for jeg har hørt meget lort.
at jeg snyder og nasser, og hvorfor osv..
alt det er overstået

jeg har det godt!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

SIDwave skrev: jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)
Definer underlig, og vis mig derefter en som ikke er underlig :roll:
Jeg har gjort så mange ting i mit liv, at jeg er holdt op med at holde regnskab med hvilke der er underlige og hvilke der ikke er. Det jag gør er bare mig :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:
SIDwave skrev: jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)
Definer underlig, og vis mig derefter en som ikke er underlig :roll:
Jeg har gjort så mange ting i mit liv, at jeg er holdt op med at holde regnskab med hvilke der er underlige og hvilke der ikke er. Det jag gør er bare mig :)
Aliens, underlige psykisk ustabile personer og totalt crazy-gak-gak indlæg.

Det her lyder da godt nok som en tosseklub...

...ka' jeg blive medlem?


;)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SIDwave skrev: jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)
Man kan ikke være i fred for de fûcking UFO'er ,... det ved enhver sgu da ,... så du skal ikke tro "du er noget " ;-) ;-)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:
SIDwave skrev: jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)
Man kan ikke være i fred for de fûcking UFO'er ,... det ved enhver sgu da ,... så du skal ikke tro "du er noget " ;-) ;-)
Ang. UFO'er så kan intet flyve hurtigere end lysets hastighed. Dette er ikke bare testet til ukendelighed, hvis man har styr på matematikken kan man udlede det samme, rent logisk.

Derfor, hvis der havde været aliens, ville vi have opdaget dem forlængst, netop grundet lysets hastighed. De ville i såfald være i nærheden af os.

Og iøvrigt, selv hvis der ER intelligente civilisationer som leder efter intelligent liv andre steder i universet, vil de opdage at én af verdens førende supermagter her på kloden har valgt Donald Trump som præsident - ved folkelig afstemning, vel at mærke... og i såfald vil de flyve videre.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det her lyder da godt nok som en tosseklub...

...ka' jeg blive medlem?
Det tror jeg ikke at vi to får problemer med :-D

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:
DUBTEMPLE skrev:
SIDwave skrev: jeg har jo lige afsløret at jeg er underlig :)


Og iøvrigt, selv hvis der ER intelligente civilisationer som leder efter intelligent liv andre steder i universet, vil de opdage at én af verdens førende supermagter her på kloden har valgt Donald Trump som præsident - ved folkelig afstemning, vel at mærke... og i såfald vil de flyve videre.
Og jeg som troede at han var noget vaste som aliens havde dumpet :oops:
Desuden elsker jeg "tosseklubber" der taler man tit om de mest jordnære ting
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne fortælle lidt om mig selv. "Hvad jeg laver" osv.

Men er helt ærlig bange for at det bliver brugt imod mig. Derfor vil jeg først forhøre mig om, hvor meget jeg bør fortælle om mig selv, for en rimelig stor del af "mig" er sygdom og nedsat funktionsevne i dagligdagen, og har brug for hjælp til flere praktiske gøremål. Og at denne nedsatte funktionsevne skyldes noget psykisk.

Hvis jeg nøjes med at fortælle om det jeg laver som hobby, lyder det - måske - som om jeg er frisk og kan klare alting. Virkeligheden er bare en helt anden.

Jeg kan jo forstå på medierne at psykisk nedsat funktionsevne, er decideret tabubelagt og skammeligt. Hey, jeg kan ikke gøre for at jeg er født som den jeg er, ok?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Jeg vil gerne fortælle lidt om mig selv. "Hvad jeg laver" osv.

Men er helt ærlig bange for at det bliver brugt imod mig. Derfor vil jeg først forhøre mig om, hvor meget jeg bør fortælle om mig selv, for en rimelig stor del af "mig" er sygdom og nedsat funktionsevne i dagligdagen, og har brug for hjælp til flere praktiske gøremål. Og at denne nedsatte funktionsevne skyldes noget psykisk.

Hvis jeg nøjes med at fortælle om det jeg laver som hobby, lyder det - måske - som om jeg er frisk og kan klare alting. Virkeligheden er bare en helt anden.

Jeg kan jo forstå på medierne at psykisk nedsat funktionsevne, er decideret tabubelagt og skammeligt. Hey, jeg kan ikke gøre for at jeg er født som den jeg er, ok?
Kære mediumaevum.
Jeg forstår godt din skræk. Jeg med min bipolare lidelse og en snert af autisme er født i en tid, hvor det virkeligt var tabubelagt. Ikke en gang min familie/svigerfamilie kunne kunne tale om den slags.
I dag er der mindre tabu, synes jeg. Hvert andet TV program handler om en psykisk lidelse.
Det som har ændret sig til idag, og som du osse kommer ind på er mobning.
Svage individer har altid hævdet sig selv ved at nedgøre andre, andre som stikker lidt ud.
Denne tendens er blevet værre, synes jeg. Måske p.g.a. SoMe.
De bedste venner man kan få er dem som modtager en som man er, og som ikke prøver at lave om på en.
Dem som spiller smart, og prøver at "score points" på at man er anderledes har i virkeligheden selv brug for langt mere hjælp, og jeg synes at det er synd for dem, samtidig med at jeg undgår dem.
Jeg fornemmer kun at der findes fornuftige mennesker her på lydmaskinen, og ingen social mobning.
Man bestemmer selvfølgelig selv hvor meget man vil fortælle om sig selv, det er en privat sag.
Måske kan bare lidt indblik i din person forklare nogle ting, overfor personer som ikke lige kan genkende en diagnose, når de ser en (undskyld udtrykket).
Jeg gættede fra dag 1 at du har autisme, udfra måden du skriver på. Men folk som ikke har bevæget sig i den psykiatriske verden vil måske undre sig.
Her tror jeg ikke du behøver at være bange, det vil kun være et plus hvis folk lærer dig at kende.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

UrsusdenGale skrev:Jeg fylder snart 38 år. Har ikke de store musikalske talenter, hver gang jeg prøver at lære og spille på et instrument ender det med at jeg bliver sur fordi det slet ikke går efter mit hoved. Jeg er heller ikke særlig god til almindelig sang. tilgengæld her jeg god rytmisk sans, et ok flow. måske bedre en det og har en god vejrtræknings teknik, jeg har os øvet mig meget i at rappe de sidste 2 år. Jeg er god til at find på lyrik og et emne jeg vil rappe om. For det meste rapper jeg om mit liv, politik eller mit syn på verden. På en god dag kan smide en sang ned på 2 A4 sider på omkring 1 time og 30 min.

praktisk talt her jeg ikke haft så mange musik timer heller ikke i folkeskolen fordi jeg havde indlærings vanskeligheder af div. årsager det var for det meste i musik timerne jeg blev taget ud. Jeg rapper dog ikke om ludere, fest, druk og stoffer siger mig ikke så meget, jeg er nok blevet for gammel hahahaha eller så er det måske for intet sigende og der er så meget af det ca 80-90%. Så høre ikke så meget på dansk rap. De gamle tracks kan man høre.
Hej mediumaevum. Vil gerne kommentere en dag, men min PC er stået af (stømforsyningen). Sidder lige nu med en gammel bærbar og jeg hader den der touchpad. Vi snakkes når jeg har bygget en ny PC sidst i næste uge :) Ha´ det godt
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Ang. UFO'er så kan intet flyve hurtigere end lysets hastighed. Dette er ikke bare testet til ukendelighed, hvis man har styr på matematikken kan man udlede det samme, rent logisk.
Så vidt vi ved om den del af verden som vi på nuværende tidspunkt ved lidt om, nej så kan man ikke bevæge sig med hastigheder større end lysets.

Men når man taler om aliens, så taler man i princippet om livsformer (el. evt. post-livsformer) der såvel i biologisk (/post-biologisk) som teknologisk udvikling potentelt kunne befinde sig måske 400 millioner år foran os. Der tror jeg man skal være varsom med kategorisk og skråsikkert at udelukke for meget. Det er vel ikke utænkeligt, at de ikke ser samme begrænsninger som os...

Det virker som om, du betragter videnskabens nuværende ståsted som en absolut facitliste, hvorfra der fra og med idag ikke længere vil kunne gøres væsentlige fremskridt. Hvad skal vores videnskab lave de næste 400 millioner år, hvis ikke den skal kunne frembringe noget som helst banebrydende revolutionerende nyt i forhold til nuværende såkaldt "viden"...? Hvad angår aliens så kunne man jo være oppe imod noget, der biologisk, åndeligt, teknologisk og videnskabeligt ligger længere fra os niveaumæssigt end bakterier - bare opad selvf. Hvem ved, hvad de finder på, og med hvilke metoder de søger at nå deres mål? Det er ikke engang sikkert det er noget vi er i stand til at gøre os meningsfulde forestillinger om, fordi vi er for primitive.
mediumaevum skrev:Derfor, hvis der havde været aliens, ville vi have opdaget dem forlængst, netop grundet lysets hastighed. De ville i såfald være i nærheden af os.
Hvad hvis det ikke er i deres interesse, at vi skal opdage dem? Det er jo ikke sikkert de vælger at stille sig frem og sige "BUUUUUUH - se her er vi!!" Det kan jo godt være det er dem, der har fat i den lange ende i forhold til os - og ikke omvendt.

Når homo sapiens laver naturprogrammer til TV, så putter de nogle gange kameraudstyr ind i attrap-dyr eller attrap-genstande, der skal gøre det lettere at komme helt tæt på dyrene for at kunne studere dem uden at de føler sig observeret. Hvordan mon nogen/noget der niveaumæssigt ligger f.eks. 400. millioner år foran os gør, når de vil kigge nærmere på, hvad der foregår på vores planet?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:
UrsusdenGale skrev:Jeg fylder snart 38 år. Har ikke de store musikalske talenter, hver gang jeg prøver at lære og spille på et instrument ender det med at jeg bliver sur fordi det slet ikke går efter mit hoved. Jeg er heller ikke særlig god til almindelig sang. tilgengæld her jeg god rytmisk sans, et ok flow. måske bedre en det og har en god vejrtræknings teknik, jeg har os øvet mig meget i at rappe de sidste 2 år. Jeg er god til at find på lyrik og et emne jeg vil rappe om. For det meste rapper jeg om mit liv, politik eller mit syn på verden. På en god dag kan smide en sang ned på 2 A4 sider på omkring 1 time og 30 min.

praktisk talt her jeg ikke haft så mange musik timer heller ikke i folkeskolen fordi jeg havde indlærings vanskeligheder af div. årsager det var for det meste i musik timerne jeg blev taget ud. Jeg rapper dog ikke om ludere, fest, druk og stoffer siger mig ikke så meget, jeg er nok blevet for gammel hahahaha eller så er det måske for intet sigende og der er så meget af det ca 80-90%. Så høre ikke så meget på dansk rap. De gamle tracks kan man høre.
Hej mediumaevum. Vil gerne kommentere en dag, men min PC er stået af (stømforsyningen). Sidder lige nu med en gammel bærbar og jeg hader den der touchpad. Vi snakkes når jeg har bygget en ny PC sidst i næste uge :) Ha´ det godt
Du har citeret en anden bruger...? Jeg har ikke skrevet ovenstående!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Ang. UFO'er så kan intet flyve hurtigere end lysets hastighed. Dette er ikke bare testet til ukendelighed, hvis man har styr på matematikken kan man udlede det samme, rent logisk.
Så vidt vi ved om den del af verden som vi på nuværende tidspunkt ved lidt om, nej så kan man ikke bevæge sig med hastigheder større end lysets.

Men når man taler om aliens, så taler man i princippet om livsformer (el. evt. post-livsformer) der såvel i biologisk (/post-biologisk) som teknologisk udvikling potentelt kunne befinde sig måske 400 millioner år foran os. Der tror jeg man skal være varsom med kategorisk og skråsikkert at udelukke for meget. Det er vel ikke utænkeligt, at de ikke ser samme begrænsninger som os...

Det virker som om, du betragter videnskabens nuværende ståsted som en absolut facitliste, hvorfra der fra og med idag ikke længere vil kunne gøres væsentlige fremskridt. Hvad skal vores videnskab lave de næste 400 millioner år, hvis ikke den skal kunne frembringe noget som helst banebrydende revolutionerende nyt i forhold til nuværende såkaldt "viden"...? Hvad angår aliens så kunne man jo være oppe imod noget, der biologisk, åndeligt, teknologisk og videnskabeligt ligger længere fra os niveaumæssigt end bakterier - bare opad selvf. Hvem ved, hvad de finder på, og med hvilke metoder de søger at nå deres mål? Det er ikke engang sikkert det er noget vi er i stand til at gøre os meningsfulde forestillinger om, fordi vi er for primitive.
Al den viden vi har idag er ikke "bare" opfundet de sidste 100 år. F.eks. har man siden Galileo Galilei kendt til de grundlæggende principper for tyngdekraft mv. Det forhold har ikke ændret sig. Ting bevæger sig stadig kun ad samme formler som Galilei beviste, og forfinet af Newton, siden Einstein.

Jeg holder på at alt i universet er kendt for os, og har været kendt for os længe. Det eneste vi mangler er at samle alle de mange tusinde (eller millioner) af stumper i én sammenhængende teori.

Der er som sådan ikke mere at opdage for videnskaben, hvad angår de grundlæggende fysiske love.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der er som sådan ikke mere at opdage for videnskaben, hvad angår de grundlæggende fysiske love
Ikke andet end man kan se der er tilstande hvor de ikke holder. F.eks. ved man ikke hvad mørk energi er. Man kan bare se at de fysiske love ikke holder. Og så må der være en enorm energi, som udvider universet, istedet for, som beregninger viser at det skulle trække sig sammen. Vi ved heller ikke hvordan liv opstod og hvorfor der overhovedet er liv i universet. Vi ved faktisk heller ikke hvornår vi er døde. Mennesker kommer til live efter at deres livsfunktioner har været væk i et stykke tid. Måske kommer man i kontakt med sin natur som giver en de oplevelser som giver den enkelte motivation til at leve videre. De små bjørnedyr, kan komme til live efter 30 år, hvor alle livsfunktioner har været 100 % forsvundet.
Måske løser man hvad mørk energi er, men de andre ting jeg nævner , tror jeg aldrig vi kan forstå fordi vi er mennesker.
De er simpelthen udenfor vores fysiske love og hvad vi kan opfatte.
Nogle filosoffer,religions forskere og antropologer mener at det´ vi tror at mennesket er i centrum af alt er den egentlige årsag til vores klimakrise. F.eks. er det da fuldstændigt usansynligt at der lever mennesker på jorden om 400 mill. år. No chance.
Vi delte os fra samme forfader som aber for mellem 2-8 mill. år siden og homosapiens har eksisteret i ca. 200000 år.
Er der liv på jorden om bare 100 mill. år har det næppe mere tilfældes med os end vi har med snudebiller.
Vi er kun en lille bitte parentes i alverdens bøger.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:
Der er som sådan ikke mere at opdage for videnskaben, hvad angår de grundlæggende fysiske love
Ikke andet end man kan se der er tilstande hvor de ikke holder. F.eks. ved man ikke hvad mørk energi er. Man kan bare se at de fysiske love ikke holder. Og så må der være en enorm energi, som udvider universet, istedet for, som beregninger viser at det skulle trække sig sammen. Vi ved heller ikke hvordan liv opstod og hvorfor der overhovedet er liv i universet. Vi ved faktisk heller ikke hvornår vi er døde. Mennesker kommer til live efter at deres livsfunktioner har været væk i et stykke tid. Måske kommer man i kontakt med sin natur som giver en de oplevelser som giver den enkelte motivation til at leve videre. De små bjørnedyr, kan komme til live efter 30 år, hvor alle livsfunktioner har været 100 % forsvundet.
Måske løser man hvad mørk energi er, men de andre ting jeg nævner , tror jeg aldrig vi kan forstå fordi vi er mennesker.
De er simpelthen udenfor vores fysiske love og hvad vi kan opfatte.
Nogle filosoffer,religions forskere og antropologer mener at det´ vi tror at mennesket er i centrum af alt er den egentlige årsag til vores klimakrise. F.eks. er det da fuldstændigt usansynligt at der lever mennesker på jorden om 400 mill. år. No chance.
Vi delte os fra samme forfader som aber for mellem 2-8 mill. år siden og homosapiens har eksisteret i ca. 200000 år.
Er der liv på jorden om bare 100 mill. år har det næppe mere tilfældes med os end vi har med snudebiller.
Vi er kun en lille bitte parentes i alverdens bøger.
Liv er ikke interessant. Det interessante er bevidsthed.

Men bevidstheden er også ved at blive velbeskrevet og forstået af forskerne. Såvidt jeg kunne læse mig frem til, er bevidsthed en (bestemt slags) aktivitet i molekylerne i et bestemt område af hjernen. Det er lidt ligesom et slags frekvensområde, eller som Max Tegmark formulerede det: "State of Matter". Dvs. ligesom stof kan antage bestemte former (fast, flydende, gas, plasma) er bevidsthed også en bestemt form.

Tag f.eks. noget, som er 20 grader varmt; Her vibrerer molekylerne sig på en sådan måde, at de sammenlagt vil vise 20 grader celcius. Dvs. nogle af dem bevæger sig meget, andre lidt, men sammenlagt giver de 20 grader. I modsætning til hvis det er frosset, her bevæger de sig stadig, dog med en anden sammenlagt "frekvens". På samme måde er bevidsthed at molekylerne sammenlagt bevæger sig på en bestemt måde, hvilket giver stoffet oplevelsen af at være "bevidst".

I teorien vil du kunne gøre vand bevidst, dog ikke særlig længe da lige præcis denne form kræver det der svarer til en hjerne for at holde sammen på det. Og så skal vi iøvrigt være bevidst om, at du ikke er den samme Kimex som læser dette indlæg, som den der skrev det jeg har citeret dig for. Ingen af os er de samme som vi var for 2 sek. siden.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kunne vi holde tråden til "selv-biografier" ?
Uanset hvor spændende emnet er, er dette ikke den rette tråd at tage den i.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Så er jeg klar med en kortfattet selvbiografi.

Er født i '86, og mand.

Har altid interesseret mig for historie, videnskab og filosofi.
Kan godt lide klassisk og "filmmusik". Hører gerne Palestrina og andre koralværker, middelalder- og renæssancemusik.

Opdagede først ved en tilfældighed at jeg kunne spille på tastaturet (ja, du læste rigtigt, ikke keyboard men tastatur) i 2007, og jeg udgav mit første nummer på youtube i 2008.

Indtil da var der et halvt års tid, hvor jeg puttede med det, og ikke turde vise nogen, at jeg kunne lave musik.

Min musik er middelalder- og fantasy/film-inspireret, dvs. ikke middelaldermusik, men mere i stil med soundtracks som kan bruges f.eks. i middelalder eller fantasy-verdener, eks. film, spil og andet som relaterer sig til det emne.

Begyndte også at bruge Blender nogle år senere, og lavede 3D-rekonstruktioner af historiske ting og bygninger, som oftest fra middelalderen og renæssancen.

Nok mest kendt er Hald Slot, påbegyndt i 2017, udgivet i 2018, hvor jeg havde et rigtig godt samarbejde med Viborg Museum's museumsinspektør og middelalderarkæolog, Jesper Hjermind.

Samarbejdet med museet fortsatte ind i 2018, hvor jeg lavede en 3D-rekonstruktion af Viborg Domkirke og det tilhørende Mariakloster.

Har lavet flere rekonstruktioner, bla. af Kalø Slot, Spøttrup Borg og Port/Brohuset på Hammershus, alt sammen kan findes på min youtubekanal (se link i signatur), dog har ingen af dem været i samarbejde med et museum.

Der er dog også en mindre god side af min historie...

Udover at have ASF (Autisme Spektrum Forstyrrelse), lider jeg af angst og andet. Dette vil unægteligt smitte af på mine forumposts, hvis ikke allerede har bemærket det. Et gennemgående træk er, at jeg pga. mine udfordringer har svært ved ikke bare det sociale og kommunikative, men også misforstår meget af det jeg læser, som jeg læser ind i min angst for alt muligt, herunder ser mange ting som personforfølgelse.

Dette er naturligvis ikke med vilje, og jeg gør hvad jeg kan for at begrænse det.

Nyt svar