Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Xanderz
Medlem
Indlæg: 4

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af Xanderz »

-
Senest rettet af Xanderz ons 4. nov 2015 19:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Velkommen til og tillykke med din nye hobby (at surfe på lydmaskinen :dollargrin: )

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Jeg blev opfordret til at fortælle lidt om mig selv i denne tråd af Bryla. Jeg skal prøve at gøre det så kort jeg kan ...

Jeg startede med at spille guitar da jeg var 3-4 år. Da jeg var 5-6 år startede jeg mit første band. Der manglede en trommeslager, og det blev så mig. De næste mange år brugte jeg hovedsageligt på at spille avanceret indadvendt funk og fusioner og svede i sure øvelokaler.

Da jeg blev gammel nok til at tage banklån – lige omkring 18, låne jeg og min gode ven Peter Meldgaard 250k (det var dengang renten var 18%!) og åbnede Teen Town Studio i beskedne lokaler i Ryesgade. Det var omkring 1985. Få år efter rykkede vi til større og bedre lokaler i et stort baghus på Gl. Kongevej, hvor en håndfuld andre større studier også lå. Det var også der vi for alvor begyndte at lave plader. Teen Town Studio kørte i ca. 13 år.

Teen Town Studio var det første studie i Danmark der for alvor bød den nye generation af klub-scene producere velkommen og tog dem og deres musik alvorligt. I en del år var vi det eneste rigtige studie indenfor genren og et skide hyggeligt samlingspunkt for folk som Carsten Willer og hele Solid Posse, Soulshock & Cutfather, Phase 5, Yoakim, Dr Jam, EasyCut, Lucas, Kenneth Bager, Natasha og Karen, Remee og mange flere (Ja, selv Holger var vist også forbi :)).

Sammen med alle disse fede folk og musik pionerer producerede vi i årene frem noget der ligner 150 plader – både med alle de tidligere danske klub-ting, og en hel masse internationale kunstnere som Ultramagnetic MCs, FuSchnickens, Lifers Group (US Grammy nominee for long video), A Tribe Called Quest, De La Soul, Queen Latifah (US Grammy nominee for Fly Girl), Queen, Brian McKnight, Wanessa Williams (US Platimum) og meget, meget mere.

Sideløbende med dette arbejdede vi også en del med andre ”unge” genre indenfor rocken og poppen – alt muligt fra svenske Joakim Thåström’s Peace Love & Pittbulls over danske Nude med Kenneth Thordal til Caroline Henderson (Made In Europe er stadig en af de singler som jeg personligt er mest tilfreds med at have indspillet og mikset).

Inden jeg valgte helt at stoppe med at leve af musikbranchen i 96/97 nåede vi også at drive produktionsselskab, musikforlag og pladeselskab. Jeg var også på Virgin som A&R og producer i en periode.

Til sidst var jeg kørt sur i branchen. Ikke i musikken! Jeg brød mig ikke om den måde jeg i stigende grad blev nødt til at behandle folk for at tjene penge – til mig selv og de selskaber jeg arbejdede med. Og hele stemningen i branchen, der i midt 90’erne var temmelig nederen, særligt i kontrast til det der nye internet-noget ...

Så jeg tog et radikalt karriereskift og kastede mig ud på dybt vand i en helt ny branche. Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg ville fokusere på søgemaskiner, da ingen i verden rigtig vidste så meget om det. I de kommende år lykkedes det mig, at skabe et rigtig godt internationalt navn på det marked.

I de næste år opbyggede jeg de 6 virksomheder jeg i dag er med til at drive. Og det går sådan set meget godt :)

Jeg har i alle årene holdt fast i at have lidt, men godt, produktionsudstyr selv og har også mikset et par albums undervejs – hovedsageligt for min gode ven Kenneth Thordal, som jeg har arbejdet sammen med i over 20 år. I de senere år har jeg trappet lidt op på mit studie bl.a. fordi jeg i stigende grad har brug for lyd til diverse net-baserede video og multimedie produktioner - og fordi jeg ikke kan lade være.

Jeg kan iøvrigt hilse og sige, at der er temmelig meget rock'n roll i søgemaskinebranchen! :)

Billede

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fed læsning, deMib :) Spændende karriere du har/har haft og fedt med sådan en erfaren person her på Lydmaskinen! Fik også læst lidt om dine søgemaskine-firmaer :)
skriver noder

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

bryla skrev:Fed læsning, deMib :) Spændende karriere du har/har haft og fedt med sådan en erfaren person her på Lydmaskinen! Fik også læst lidt om dine søgemaskine-firmaer :)
Tak! :)

Fald iøvrigt lige over et gammelt interview jeg lavede og som nu er kommet online, til websitet DetDur.dk. Websitet er en hyldest til det nedgangne Det Dur på P3, som var et af de første P3 programmer med fokus på klubmusikken - fuld af røverhistorier fra de gode gamle dage i Teen Town. Naturligvis er der sluppet lidt fejl ind hist og her (f.eks. bruger jeg selvfølgelig NS10 - og ikke som de skriver MSP) men alt i alt er hele artiklen faktisk meget sjov og nostalgisk :)

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Aj - hvor er det fed læsning :dollargrin: !

Jeg har altid synes at det er sjovt at høre alle de gamle røverhistorier - og der gemmer sig mange gange et par fif eller 2 i dem.

Velkommen til deMIB! (Siger jeg som kun har været med i få måneder :oops: ).

Oh keep 'em coming!

Positiv hilsen
Dennis P
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Default avatar
det-dur.dk
Medlem
Indlæg: 41
Sted: København

Indlæg af det-dur.dk »

deMib skrev:Fald iøvrigt lige over et gammelt interview jeg lavede og som nu er kommet online, til websitet DetDur.dk. Websitet er en hyldest til det nedgangne Det Dur på P3, som var et af de første P3 programmer med fokus på klubmusikken - fuld af røverhistorier fra de gode gamle dage i Teen Town. Naturligvis er der sluppet lidt fejl ind hist og her (f.eks. bruger jeg selvfølgelig NS10 - og ikke som de skriver MSP) men alt i alt er hele artiklen faktisk meget sjov og nostalgisk :)
Hermed rettet. Og tak for supporten. Skulle der dimre flere anekdoter op ad posen, så er du velkommen til at skrive.

- og nu må jeg sgu se at få skaffet den Al Agami LP.

Default avatar
Sive
Medlem
Indlæg: 200
Sted: København K

Indlæg af Sive »

Min kæreste er igang med at læse en bog om SEO, så jeg spurgte hvem der havde lavet den.. og det var sku dig! :-D (de bruger dig åbenbart også til at optimere deres hjemmeside engang imellem).
Hmf

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

deMib skrev:Jeg blev opfordret til at fortælle lidt om mig selv i denne tråd af Bryla. Jeg skal prøve at gøre det så kort jeg kan ...

Jeg startede med at spille guitar da jeg var 3-4 år. Da jeg var 5-6 år startede jeg mit første band. Der manglede en trommeslager, og det blev så mig. De næste mange år brugte jeg hovedsageligt på at spille avanceret indadvendt funk og fusioner og svede i sure øvelokaler.

Da jeg blev gammel nok til at tage banklån – lige omkring 18, låne jeg og min gode ven Peter Meldgaard 250k (det var dengang renten var 18%!) og åbnede Teen Town Studio i beskedne lokaler i Ryesgade. Det var omkring 1985. Få år efter rykkede vi til større og bedre lokaler i et stort baghus på Gl. Kongevej, hvor en håndfuld andre større studier også lå. Det var også der vi for alvor begyndte at lave plader. Teen Town Studio kørte i ca. 13 år.

Teen Town Studio var det første studie i Danmark der for alvor bød den nye generation af klub-scene producere velkommen og tog dem og deres musik alvorligt. I en del år var vi det eneste rigtige studie indenfor genren og et skide hyggeligt samlingspunkt for folk som Carsten Willer og hele Solid Posse, Soulshock & Cutfather, Phase 5, Yoakim, Dr Jam, EasyCut, Lucas, Kenneth Bager, Natasha og Karen, Remee og mange flere (Ja, selv Holger var vist også forbi :)).

Sammen med alle disse fede folk og musik pionerer producerede vi i årene frem noget der ligner 150 plader – både med alle de tidligere danske klub-ting, og en hel masse internationale kunstnere som Ultramagnetic MCs, FuSchnickens, Lifers Group (US Grammy nominee for long video), A Tribe Called Quest, De La Soul, Queen Latifah (US Grammy nominee for Fly Girl), Queen, Brian McKnight, Wanessa Williams (US Platimum) og meget, meget mere.

Sideløbende med dette arbejdede vi også en del med andre ”unge” genre indenfor rocken og poppen – alt muligt fra svenske Joakim Thåström’s Peace Love & Pittbulls over danske Nude med Kenneth Thordal til Caroline Henderson (Made In Europe er stadig en af de singler som jeg personligt er mest tilfreds med at have indspillet og mikset).

Inden jeg valgte helt at stoppe med at leve af musikbranchen i 96/97 nåede vi også at drive produktionsselskab, musikforlag og pladeselskab. Jeg var også på Virgin som A&R og producer i en periode.

Til sidst var jeg kørt sur i branchen. Ikke i musikken! Jeg brød mig ikke om den måde jeg i stigende grad blev nødt til at behandle folk for at tjene penge – til mig selv og de selskaber jeg arbejdede med. Og hele stemningen i branchen, der i midt 90’erne var temmelig nederen, særligt i kontrast til det der nye internet-noget ...

Så jeg tog et radikalt karriereskift og kastede mig ud på dybt vand i en helt ny branche. Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg ville fokusere på søgemaskiner, da ingen i verden rigtig vidste så meget om det. I de kommende år lykkedes det mig, at skabe et rigtig godt internationalt navn på det marked.

I de næste år opbyggede jeg de 6 virksomheder jeg i dag er med til at drive. Og det går sådan set meget godt :)

Jeg har i alle årene holdt fast i at have lidt, men godt, produktionsudstyr selv og har også mikset et par albums undervejs – hovedsageligt for min gode ven Kenneth Thordal, som jeg har arbejdet sammen med i over 20 år. I de senere år har jeg trappet lidt op på mit studie bl.a. fordi jeg i stigende grad har brug for lyd til diverse net-baserede video og multimedie produktioner - og fordi jeg ikke kan lade være.

Jeg kan iøvrigt hilse og sige, at der er temmelig meget rock'n roll i søgemaskinebranchen! :)

Billede
Arhh... Det er sgu' da ikke rock'n'roll at sidde alene i en limo
:-P

Der mangler en del ingredienser som ;)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Mener du sådan nogle her ... :)

Billede

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

deMib skrev:
bryla skrev:Fed læsning, deMib :) Spændende karriere du har/har haft og fedt med sådan en erfaren person her på Lydmaskinen! Fik også læst lidt om dine søgemaskine-firmaer :)
Tak! :)

Fald iøvrigt lige over et gammelt interview jeg lavede og som nu er kommet online, til websitet DetDur.dk. Websitet er en hyldest til det nedgangne Det Dur på P3, som var et af de første P3 programmer med fokus på klubmusikken - fuld af røverhistorier fra de gode gamle dage i Teen Town. Naturligvis er der sluppet lidt fejl ind hist og her (f.eks. bruger jeg selvfølgelig NS10 - og ikke som de skriver MSP) men alt i alt er hele artiklen faktisk meget sjov og nostalgisk :)
Dejlig læsning om 90'er dagene. Og rigtig godt interview tak, jeg elsker så noget læsning :-)

SLL

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Jeg er 27 år og læser statskundskab. Da jeg på et tidspunkt i Trivial Persuit fik spørgsmålet: "Hvad er den latinske betegnelse for lederen af et drikkegilde?", da vidste jeg; at jeg skulle bruge "Magister Bibendi" som alias. På trods af at det passer ekstremt dårligt på mig.

Som barn/teenager har jeg modtaget musikundervisning på lilletromme (i et tambourkorps), klaver, trommer og haft musik på højt niveau i gymnasiet.

Jeg er ikke en særlig dygtig musiker, og hvert halve år beslutter jeg mig for at droppe musikken, og satse mere på mit samfundsengagement (har blandt andet stillet op til 2 folketingsvalg). Så går der et par uger, og så finder jeg alt mit "legetøj" frem igen. Til gengæld er det lykkedes for mig at sortere lidt i mine instrumenter. Således står elguitaren hjemme ved forældrene nu, og trombonen er solgt. Jeg er nu begrænset til midi-keyboard og rytmeinstrumenter.

Jeg har optagegrej fra Behringer, en enkelt mikrofon fra Shure og en computer med Ubuntu Studio. Alt i alt rimelig low-budget, men tjener også kun det formål at huske hvad jeg finder på.

Jeg laver nu og da musik sammen med min storebror (bas, guitar, trompet) og min lillesøster (sangerinde og melodi-snedker).

I et halvt år har jeg en gang om måneden lavet lyd for en præst og en mand med hans guitar i Århus Valgmenighed. Til det formål har jeg et setup der kunne bruges til en middelstor rockkoncert.

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

Magister Bibendi skrev:I et halvt år har jeg en gang om måneden lavet lyd for en præst og en mand med hans guitar i Århus Valgmenighed. Til det formål har jeg et setup der kunne bruges til en middelstor rockkoncert.
:lol: Hellere være på den sikre side :lol:
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Michael skrev:
Magister Bibendi skrev:I et halvt år har jeg en gang om måneden lavet lyd for en præst og en mand med hans guitar i Århus Valgmenighed. Til det formål har jeg et setup der kunne bruges til en middelstor rockkoncert.
:lol: Hellere være på den sikre side :lol:
Ja man skal sq ikke gå ned på gear ;)


Rip

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Nu har jeg så fået læst hele denne tråd, meget spændende læsning, bortset fra at jeg elsker elektronik i bred forstand, så falder jeg da ret godt uden for dette forum ;) Jeg spiller ikke selv musik, jeg laver ikke musik selv på nogen måde ud over hvad jeg spiller på HiFi'en, spiller jeg noget er det luftguitar. Ud fra mit profilnavn kan i sikkert regne ud hvornår jeg er født. Jeg er havnet her da jeg forsøger at hjælpe min søn med noget synt/midi sjov og ballade, så nu får vi se hvorhen det bærer.

Jeg er uddannet i handel, arbejder med IT (siden 84), er pt. arbejdsløs, så hvis nogen skal bruge en Axapta mand i stor København's området, så sig endelig til. Har selv et par fora, og har afhændet et. Jeg bor i en gymnastiksal i Skåne, er alenefar på ½ tid til en knægt på 12 som spiller sax og keyboard. Al musik i huset ligger på en stor server som så afspilles via netværket i "huset", så der er masser af musik i mit liv, jeg er bare bedst til at lytte til den :roll: Ja eller fotografere den :) Så i kan altså ikke få lov til at høre noget af det musik jeg ikke har lavet, men i kan da få et par billeder at se på i stedet for.


Rip

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Her kommer der så lidt billeder.

Stine Schwennesen.
Billede

Martin Berthelsen
Billede

Søren Thulin
Billede

Søren Thulin
Billede

Thomas Ulrik Larsen
Billede

Martin Berthelsen & Line Ekman
Billede

Line Ekman
Billede

Søren Thulin & Peter "Sweitzerkniv" Holten
Billede


Rip

PS! Bemærk at de horisontelle billeder er nedskallerede for at passe ind her til LM.
Se forskel her: Før, Efter.
Senest rettet af rip59 tirs 12. jan 2010 17:42, rettet i alt 4 gange.

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Fedt - jeg er ret vild med guitarbilledet, hvor man kan se hårene stritte på hans arm!
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Medlemsavatar
Dimmer
Medlem
Indlæg: 188
Sted: Århus

Indlæg af Dimmer »

Fede billeder! :-D
Hellere tre stjerner på salamien, end tre salamier i stjernen!

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

oesterby skrev:Fedt - jeg er ret vild med guitarbilledet, hvor man kan se hårene stritte på hans arm!
Dimmer skrev:Fede billeder! :-D
Tak skal i have :)

Jeg har fået taget mig sammen og sat navne på de enkelte personer. Optagelserne er fra 4 forskellige koncerter. Er der nogen her der vil have hjælp til billeder af deres performens må de jo lige sige til.


Rip

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Ja, jeg kunne vel også godt sige et par ord om mig selv. Jeg havde slet ik set tråden men nu hvor den er opdaget smider jeg lige et par linjer:) 30år og uddannet elektriker. Jeg har mest arbejdet med telecom og nu er jeg røget på kontor selvom jeg troede det aldrig ville ske, MEN lønnen lokkede :)
Jeg bor i rødovre sammen med min dejlige kone og vores datter på 3. I 1998/99 blev jeg så hevet med i amagerbio til noget psychedelic trance og så var jeg solgt. Der blev gået meget i byen og jeg blev mer og mer fascineret af dj'en og hans evne til at rykke dansegulvet. Jeg kunne ikke slippe tanken og uden at have forstand på det, fandt jeg 2stk bæltedrevet gemini pladespillere iden blå og købte en ny 3kanalers mixer. Dernæst ind og købe nogle skiver i loud ( savner den butik, suk) og så stod den på øve øve øve i jeg ved ikke hvor lang tid. Jeg fik det lært til sidst og kom ud og spille og det var jo det hele værd! Jeg havde en fin slat gigs til div fester men interessen dalede lidt efter nogle år og jeg tror jeg spillede det sidste set i 06. På det tidspunkt havde jeg travlt med job, amatørboksning, vi havde lige købt lejelighed og satsede på familieforøgelse:) OG, så er det sgu dyrt at holde musik samlingen opdateret.
Anyway, jeg havde nogle kammerater som lavede noget rap (det var spas og løjer men sjovt) og efter lidt tid med dem tænkte jeg "det er jo det du skal i gang med!" Computeren havde jeg, så dj udstyret blev solgt og jeg købte nogle monitors og et lydkort. Jeg læste og læste på nettet og fandt frem til cubase som så spændende ud. Jeg brugte sx3 og skiftede til C5 da det kom. For et år siden fik jeg så øjene op for Live og nu bruger jeg det. Fantastisk program!
Jeg har ikke haft så meget tid/plads til at få noget godt fra hånden syntes jeg selv og der har været mange bump på vejen i form af manglende motivation/inspiration, men nu, efter vi har købt hus,fået mer plads og jeg har fået mer "luft" pga mit job kan jeg øjne muligheden for endelig at kunne fordybe mig ordentligt i producere og lysten er overvældende. Jeg har dog fået lavet lidt men jeg venter med at poste noget før mit "studie" er færdigt og jeg kan servere et anstændigt produkt. Der går nok ikke så lang tid.
Nå, men det var altså lidt om mig. Det blev lidt længere end jeg havde regnet med:)

Cheers!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

T.Find skrev:I 1998/99 blev jeg så hevet med i amagerbio til noget psychedelic trance og så var jeg solgt.
Godt at høre du har "rødderne" i orden 8-) :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

hehe jo tak :) Jeg må også tage hatten af for dine produktioner, det lyder virkelig godt. Det kan være jeg pm'er dig på et tidspunkt. Har et spørgsmål eller 2 vedr. "psybassen". Hvis det er cool? 8-)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

T.Find skrev:hehe jo tak :) Jeg må også tage hatten af for dine produktioner, det lyder virkelig godt. Det kan være jeg pm'er dig på et tidspunkt. Har et spørgsmål eller 2 vedr. "psybassen". Hvis det er cool? 8-)
Det er helt cool, ellers skriv spørgsmålet på min blog herinde, så får andre jo os glæde af det. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

nå ja! super idé :dollargrin: Tak!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg hedder Søren og er 24 år.. bor i KBH hvor jeg studererer, blev sidste år færdig med min bachelor i farmaci.

Mit musikalske bekendtskab startede da jeg gik i SFO og blev spurgt om jeg ikke ville være med i band'et til husets årlige cirkusoptræden. Der blev jeg smidt ind på trommerne, hvorefter min mor blev overtalt af pædagogerne til at jeg skulle starte at spille trommer på musikskolen. Så det gjorde jeg i en 4-5 år sammen med andet slagtøj og percussions, marimba mm. Super fed tid. Da jeg var en 10-11 år prøvede jeg for første gang kræfter med Fasttracker 2, men var for besværligt og indviklet, så det blev der ikke meget ud af.

Da jeg så var en 12-13 år købte jeg THE VOICE EJAY og legede med det i et års tid.. bagefter hed det MAGIX MUSIC MAKER 10 DELUXE (!! :dollargrin:). Musikken var ikke særlig god, men interessen for at komponere, lave rytmer, melodier mm. var der stadig, så jeg besluttede mig for at prøve kræfter med noget større. Til at starte med rodede jeg lidt med demoudgaver af fruityloops og cubase, men det var svært at komme i gang med noget ordentligt.

Senere kom jeg så til Reason 2.0 og der begyndte der at ske lidt. Så gik der nogle år hvor jeg ikke var så meget ved musikken - det var faktisk først til melodi grand prix i 1.g i gymnasiet, at jeg blev smidt ind i bandet og spillede trommer igen. Samtidig stiftede jeg bekendtskab med guitar fordi en del af dem jeg lærte at kende selv spillede. Guitar blev dog aldrig særlig seriøst, men jeg lærte da en smule om tonearter, akkorder mm. som jeg har brugt senere hen.

På et tidspunkt tænkte jeg "nej nu må jeg sgu gøre noget seriøst ud af det" og investerede i et m-box 2 interface, et midi keyboard, et par gode hørebøffer og en mikrofon. Med interface'et fulgte Pro Tools 7, så det kom det til at hedde i et års tid, indtil jeg opdagede Ableton Live, som jeg har arbejdet i siden. Senere er der blevet opgraderet med plug-ins, en ny og kraftigere computer samt et nyt lydkort. Samtidig kom jeg ud på det rytmiske musikkonservatorium som "kanin" på et sammenspilshold, hvor jeg fik lov til at spille trommer igen.. super fedt, også mere pga. følelsen af at spille i band.

Så har været lidt hist og her og prøvet lidt forskelligt.. er glad for at have spillet både trommer og guitar da det giver nogle værktøjer når jeg sidder og arbejder med musikken. Fremtiden ved jeg ikke så meget om endnu... har tænkt lidt på at prøve kræfter med Logic, men det vil også kræve at jeg skal ud og investere i en Mac og det ved jeg ikke lige om økonomien er til.
Senest rettet af Seskho tors 18. mar 2010 19:23, rettet i alt 2 gange.

Nyt svar