Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af Snagglepuss »

Jeg er 22 år og pt. bosat i Aalborg for at studere Populærmusik og Lydproduktion på Aalborg Universitet. Jeg er forholdvis ny i denne verden, men synes at starten er god.

Lige nu har jeg gang i 2 store projekter. Det ene er et Spoken Word projekt, som jeg glæder mig meget til at præsentere for hele Danmark. Det andet er r'n'p/pop og lignende. Det er begge projekter jeg tror meget på, så jeg glæder mig bare til at komme videre med dem.
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Default avatar
999999
Medlem
Indlæg: 61

Indlæg af 999999 »

Jeg hedder Jonas, bor i Odense, jeg er 15 år gammel.
Jeg har altid spillet musik, siden jeg var helt lille. Jeg startede på bas, spiller mest guitar den dag i dag.

Jeg igennem tiden arbejdet med en række forskellige kunstnere (jeg henviser til min profiltekst på http://www.bandbase.dk for en liste :))
Om jeg kan være bekendt at kalde mig selv producer tror jeg næppe. Men ambitionsniveauet er højt og pengepunget bliver tømt hver gang der er udsigt til at udivde mit voksende studie :)

Medlemsavatar
Simon Toft
Medlem
Indlæg: 71

Indlæg af Simon Toft »

Jeg hedder Simon, er 22 år og kommer Hellerup/Gentofte af.
Jeg er lige blevet udlært IT-Supporter og arbejder i en af danmarks største IT-firma'er. Dernæst har jeg mit eget lille it-firma med brormand hvor vi tager rundt og hjælper hr og fru jensen med deres PC'er. Gode penge som bliver brugt på musikken. :)

Jeg startede i forhold til mange andre meget sent med musikken. Har vel været 17-18 år ca. Har altid lyttet til den elektroniske genre og også 98% af det jeg producere / spiller. Jeg begyndte først som DJ og har spillet til nogle fester her i Danmark samt jeg også har været i udlandet nogle gange og de oplevelser har virkelig givet mod på mere. Så har jeg startet et projekt sammen med en ven som jeg mødte tilfældigt igennem en anden ven og vi fungere så godt sammen både fritids-mæssigt og musik-mæssigt. Jeg har vel alt i alt lavet musik i et lille års tid men har allerede fået udgivet en EP + der er 4-5 andre numre som bliver udgivet senere på året, så det er jeg rimelig tilfreds med! :)

+ jeg er begyndt at remixe også hvor jeg bla. er igang med at remix for Jakob Sveistrup m.m.

Ja, det var så bare lidt info om mig :oops:

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Hej, jeg hedder Mathias og jeg er 26 år. I mit tidligere liv var jeg musiker, for tiden stener jeg bare på Lydmaskinen. Ja, jeg startede til klaver som 9-årig med noget klassisk et par år og skiftede så til rytmisk i nogle år. Jeg har også spillet lidt guitar da jeg syntes at det var lidt sejere. Har da stadig min TS-9. :-P

Så har jeg rodet en del med et lille hjemmestudie for 6-7 år siden, men jeg lagde det på hylden da det ikke rigtig førte nogle vejne. Jeg blev ellers nogenlunde, synes jeg selv, eller det vil sige jeg lærte en del og nåede da til Cubase SL. Men det blev som sagt for meget spild af tid. Så mit "studie" bor på loftet i en papkasse. Nu er jeg så nået til Lydmaskinen og synes det er et godt forum med en seriøs profil. Til daglig arbejder jeg lidt i et firma der hedder Bring Citymail og har et bijob som telefoninterviewer på Gallup. (Og nej jeg er ikke så prollet som jeg kan virke her på forumet. Hvis I har hørt om det der ironi dér...). Som jeg siger: "Musik? Det er der hverken penge eller damer i."
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Indlæg: 1096
Sted: Skive

Indlæg af Mulle_p »

Hmmm, nu vil jeg da også lige benytte lejligheden til at fortælle lidt om mig så :)

Jeg hedder Morten, og er en 26 år gammel nisse. Jeg startede min "musikalske" karriere som ganske lille, hvor jeg gik til "el-orgel". Det var ikke særlig 'rock 'n' roll', men mange af tingene som jeg lærte har nu alligevel været ganske brugbare når man ser tilbage så det var sgu fint nok :) I folkeskolen engang (kan ikke huske hvornår helt præcis) begyndte jeg så at spille guitar, og har gjort det lige siden. Er mere eller mindre selvlært. Har dog modtaget noget begynder undervisning, hvor jeg lærte grundakkorder m.m. men ellers har jeg lært mig selv at spille ved at sidde og spille med yndlings CD'erne m.m.

Jeg har efterhånden spillet i lidt forskelligt. Startede et band i 1999 hvor vi spillede cover musik. Vi var bl.a. så heldige at komme med på en EU-betalt "tourne" til Ungarn med den lokale ungdomklub, sammen med en teatergruppe. Vi spillede en masse forskellige steder, hvorefter teatergruppen viste et stykke. Det var sgu en fed tur... og våd tur. Nå men hjemme igen fortsatte vi, og som årene gik begyndte vi at skrive egne numre, og gik efter nogen tid over til udelukkende at spille original musik. Det har også givet en masse super fede oplevelser. Sidste år valgte jeg så at sige stop, da jeg ligesom syns at vi var groet lidt fast, og alle i bandet brændte ikke lige meget for det. Det er rimelig surt når man, som jeg, virkelig brænder for musikken, men bliver nødt til at sige nej til fede jobs, fordi folk ikke vil spille :puke:

Her i 2009 startede jeg så et nyt projekt, hvor jeg mener at have fundet nogle folk som brænder lige så meget for det som jeg selv gør. Vi er i gang med at skrive musikken, da vi udelukkende vil spille original musik, og jeg syns sgu det er blevet rigtig fedt. 8-)

Har desuden spillet noget akustisk musik, hvor vi har spillet en masse balle-jobs. Det er dog ikke det jeg brænder for, så det har udelukkende været for at score lidt ekstra til huslejen :)

Jeg har mig et lille hjemmestudie som jeg gerne bruger en masse tid i. Syns virkelig det er fedt at sidde og "nørde" der. Mine mix er ikke super gode endnu, men syns dog stadig man hører forbedringer fra gang til gang, så det er jo et plus :D Vil gerne have undervisning hos Holger på et tidspunkt!

Udover musikken bruger jeg tiden på huset, haven, kæresten og alt det der. Spiller desuden en masse PS3 :dollargrin: og kører motorcykel i sommerperioden, YIR!

Nå, det var lidt om mig :-)

Lydmaskinen rules!!!!!! :bow:
/Morten

Medlemsavatar
Dimmer
Medlem
Indlæg: 188
Sted: Århus

Indlæg af Dimmer »

Stagehand til diverse koncerter, Grøn Koncert, Skanderborg Festival, og Åh Abe-koncerterne. Jeg huserer også hos RMF i Århus, hvor jeg også generer mine omgivelser med min værkstedshumor, trang til øl, hoppen, dansen, og dårlige fløjteri... Jeg er så småt begyndt med at slæbe baggear for diverse solister/bands, men det er så lidt at jeg ikke gider tale om det endnu... Senest er jeg blevet tilknyttet de kærligste mennesker i verden - Kat Crew, en bande freelancere der tager sig af falt fra bygning af scener, stagehands, lyd- og lysrigging, backline, m.v. Besøg os på hjemmesiden http://www.katmanagement.com

Nåja! Så er jeg 37 år og en stolt forældre til 2 piger og en bonussøn! :-D I det civile er jeg driftsassistent for et større rådgivende ingeniørfirma.
Hellere tre stjerner på salamien, end tre salamier i stjernen!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så byder jeg da også ind.

Startede på en amiga 500, med protracker da jeg gik i gymnasiet. Lærte min kammerat det, Darwich. Der gik hurtig konkurrence i det. Fra Fasttracker II på pc, til indkøb af mere og mere grej. Ved en tilfældighed rendte vi ind i John Aagaard fra T.G Management, da vi fandt det besynderligt at en moden herre delte singler ud iJomfru Ane Gade. Vi troede faktisk det var en tosse der havde medbragt sit eget musik for at høre :lol: Vi aftalte at vi skulle ringe og komme i audiens.

Efter at have lyttet vores musik, blev vi bedt om at prøve at arbejde sammen. Det var lidt nyt. Da EN af os jo skulle skrive melodi og tekst, blev det mig. Havde rappet lidt og sunget i rock bands, så det var vel naturligt.

Indenfor relativt kort tid havde vi placeret sange på Tiggys & Mirahs album, remixet nogle af de større danske navne og derefter gik det bare stærkt. Jeg havde siden gymnasiet ville lave en ordentlig børneplade til mine nevøer, fordi jeg ikke kunne klare det overpædagogiske pladder som de havde smurt Åh Abe Cd'erne ind i. Indtil da havde vi ikke rigtigt kunne gøre det, grundet manglende udstyr (det var før ALT kunne loades ind som softsynths osv). Resultatet blev Creamy. Hele historien omkring pladen kan I få en anden gang.

Alle pengene gik til et komplet pro tools sæt, med c800 mikrofon, ny mac og alle de synths og samplers vi drømte om.

Derfra så vi os ikke tilbage. Listen er lang: Razz (som der er også er mange sjove historier forbundet med), Anne Gadegård, Shout og utallige andre børnestjerner. I udlandet havde vi ikke problemer med at lave "voksen" musik, men i dk var det nærmest umuligt at komme ud af prædikatet "Børne" producere.

Efter 10 x platin og over 500.000 solgte plader senere fik jeg simpelthen nok. I 2004 trak jeg stikket og tog ikke en akkord i over 3 år. Der er mange grunde, men ikke nogen der skal skrives her.

Siden har jeg hygget mig med et par albums og fast arbejde der ikke omhandler musik.

Til august starter jeg med at læse til lærer, mens jeg starter op på en helt frisk mht musikken.
Har ingen planer om at brage igennem igen eller gå efter toppen af listerne.
Jeg vil lave hvad jeg brænder for, når jeg brænder for det. Uanset type, sprog eller musikalske barrierer.

Jeg er producer, men ser først og fremmest mig selv som sangskriver.

Mit privatliv holder jeg for mig selv :wink:

Bonusinfo: Har siddet som promotor på cmc
Deaktiveret

Medlemsavatar
Malthelm
Medlem
Indlæg: 581
Sted: København

Indlæg af Malthelm »

ti lgarcia:
er det dig der så har lavet "kickflipper" ? for det er da godt nok det fedeste mgp nummer nogensinde!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Haha, ja. Og vi fik en skider af vores manager, efter det var sendt ind, fordi det skulle have været et andet nummer.
Men vi fulgte vores gut instinct. Heldigvis :lol:

Tak for komplimentet 8-)
Deaktiveret

Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Nej, det er da Razz selv, der har skrevet det, ikke :-)
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Dengang måtte børnene gerne "samarbejde" med voksne. Det var derfor mgp var så godt dengang :wink:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Malthelm
Medlem
Indlæg: 581
Sted: København

Indlæg af Malthelm »

jeg troede stadig det var sådan?
Altså, er detikke bare sådan at børnene SKAL have koda på sangene, så der ikke er nogle voksne der udnytter dem? Har mest forstået det som en sikkerhed?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ville du levere en konge sang og forære dine rettigheder for at få en produktion til få penge, i forhold til det store arbejde der er med at vokal producere børn? Jeg ville sgu bruge sangen på noget hvor jeg fik fuld hammer koda for den indsats jeg havde lagt i nummeret. Det er producerens rolle at få børnene til at lyde godt, præsentere sangen bedst muligt. End of story mht produktion.

Dengang havde man del i kodaen og kunne lave en reel fordeling efter hvem der havde lavet hvad. Uanset hvor meget eller lidt børnene var kommet med. Idag skal børnene eje alle rettigheder, som jeg forstår det. Derfor er kvaliteten af sangene faldet gevaldigt. Og vil fortsat gøre det. I mgp's velmagtsdage var det jo for fanden bedre sange end det voksne mgp.

Generelt er der for mange der leverer venstrehånds arbejde og b-sange på diverse børnealbums derude idag. Det er som om de tænker "Det er jo bare børn alligevel". På trods af hvad folk måtte tro, har vi lagt meget tid og kræfter på gode sange, gode produktioner og sjove indslag, uanset hvilke børn vi måtte arbejde med. Og det gør jeg fortsat. For mine børn skal ikke købe lort og katten i sækken. Vil ihvertfald gøre mit til, at de børneplader jeg berører fremover ikke er underlegen voksne popplader. Et andet aspekt er at jeg synes man skal holde sig fra børnepladerne hvis man ikke er inde i universet osv. Jeg laver jo heller ikke heavy plader eller jazz. Men omvendt, det fremhæver da mine sange :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

23 år..
Startede med musikken som 14 årig, hvor jeg startede med at skrive lyrik, og battle online (hhv. rap)
Det blev ved nogle år, og senere fik jeg manager, og havde coaching med "Gigasus".. Men det var sq ikke mig anyway. Startede at skrive mere sofistkerede tekster, og lege med lydteknik. Dengang i Adobe Audition.
Bla bla bla - det gik der en del tid med. Senere flyttede jeg til Nyk. F - og blev dedikeret mac-bruger. Min storebror, så rar som han nu er, begyndte at købe studioudstyr til mig. Til at starte med, i den billige prisklasse.
Vi flyttede kort efter i en anden crip, og indrettede det ene værelse med studio og vokalboks. Og tingene tog til. Bedre udstyr blev med tiden købt, jeg øvede øvede og øvede.
Har de sidste par år, hygget mig med en masse beats. Men er begyndt at ligge mere vægt på vokal, og arbejder hårdt, og satser MEGET hårdt på det. Derfor er mange ting skiftet ud i studiet, og er ved at blive købt ind, for at kunne optimere kvaliteten af vokalsignal.

Driver til dagligt mit eget studio, og har udover at lave beats til danske rappere, bl.a. produceret Edward aka. Crooner Edward fra Talent 2008, Elisabeth Ehrhardt fra X-factor 08-09 m.v
Ligger nu og leger med 2 sangere, hvor jeg med begge, arbejder på at lave deres første single..
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Indlæg: 1289
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

Garcia, er det også dig der har lavet "Jeg Tror Det Kaldes Kærlighed" med Shout, for det er da godt nok den fedeste børne mgp sang ever?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

8-) ja, det er den fedeste 8-)
skriver noder

Medlemsavatar
BuddhaMan
Medlem
Indlæg: 215
Sted: Odense

Indlæg af BuddhaMan »

Ja, det her er vist et godt sted at starte...

Alder: 41, lidt endnu
Beskæftigelse: IT Nørd af 1. klasse

Musikmæssigt: Har altid interesseret mig for musik. Startede som DJ i midt 80'erne på sydfyn. Holdt en længere pause fra '90 til '98, hvor jeg så blev Tourmanager for en lang række danske og udenlandske bands. Havde et firma der hed Tour-Man (som jeg VED vil sige nolge her inde en del) sammen med en kammerat. Det stoppede pludseligt i forbindelse med krisen i branchen og det betaler jeg så stadig på...

Efter et par år at have prøvet at leve uden for musikken, fik jeg inspiration til at starte et lille hjemmestudie op. Og det er så derfor jeg er her nu...

Alt det andet: Er stille og roligt ved at reetablere gamle kontakter. Elsker at feste. Buddhist (BIG surprise, right?). Åbenhed er en dyd. Leger med musik udelukkende for det kreative i det. Det er ikke hensigten at det skal blive til andet, end en masse spændende aftener med ligesindede, hvor der kommer fede ting ud af det. Elsker at lære nyt om mennesker.

Medlemsavatar
RasmusForrest
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af RasmusForrest »

Jeg hedder Rasmus Skov, blandt venner Forrest... og jeg kan ikke fatte at jeg først er faldet over dette forum nu.


Jeg bor i Århus.
- spiller musik, producere, remixer, Dj'er og jeg har en masse drømme oppe i hovedet, som jeg financierer ved at være Chef Assistent i en Frugt og Grønt afdeling.
Mvh.

Forrest

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

and the list goes on:

Navn: Kræn Bech-Petersen (ja, jeg hedder faktisk Kræn)
Alder: 21
Beskæftigelse: musiker
Fritid: studerende på AU - Digital Design
Nationalitet: sydvestjyde (opvokset 15 km fra Varde - 30 km fra Esbjerg)
Bopæl: Århus C
Kan også findes på: Gearfreak.dk, Aage.dk, HRI, Bandbase

Jeg startede som 5-årig med at spille trommer, men rykkede 2 år efter over på guitaren, da min lillebror begyndte at spille trommer. Jeg har siden da spillet i mange forskellige bands og har spillet en del koncerter.

Derudover har jeg medvirket i diverse teater- og musicalforestillinger, og har siden 2007 været fast orkesterleder på det lille amatørteater HATS's novemberspil.
Forestillinger med HATS:
- Klokkeren fra Notre Dame
- Snehvide
- Honk!
- Ronja Røverdatter
- Grease

Coming up:
- Folk og røvere i Kardemommeby (november)
- Anne Linnet teaterkoncert - HATS's 25 års jubilæumsforestilling (marts 2010)

Af væsentlige bandsammenhæng kan jeg kun nævne Wodarka, der senere er blevet til Lydmur. Har spillet i mange coverbands, men det har aldrig været langvarigt.

Jeg interesserer mig også en del for fotografi (siden sommeren 2007) og webdesign (siden marts 1999).

Se mere på http://kraenbech.dk/musik/ for musikalske meritter, http://kraenbech.dk/guitar/ for mit grej og http://kraenbech.dk/profil/ for min korte livsbeskrivelse.
Senest rettet af kraen ons 19. aug 2009 00:40, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Martin Shack på trommer?! Ham fra Ribe?
skriver noder

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

bryla skrev:Martin Shack på trommer?! Ham fra Ribe?
Nej han er nu egentlig fra Oksbøl og bor nu i Esbjerg. Tænker du måske på pianisten Martin Schack?

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Hej!

Jeg er helt nyt medlem og hedder Dennis - alle kalder mig Dennis P... men jeg er ikke den samme som Dennis der har http://www.dennispstudio.com

Jeg er 37 år gammel (nej jeg vender altså ikke tilbage til denne tråd hvert år for at opdatere min alder :shock: ) og arbejder som Solution Architect i en IT virksomhed.

Rent musikalsk har jeg været i gang siden jeg var 6 år gammel - der startede jeg med at spille klassisk guitar, men det er blevet til meget meget mere nu.
Igennem årene har jeg spillet og/eller sunget i klassisk guitar duet, jazz big band, pop band, funk band, rock band, heavy bands.
Så jeg har prøvet lidt af hvert rent musikalsk... min bedste backup på det er min mor som altid pralede "grinende" at hendes søn spiller heavy koncerter om fredagen og klassisk i kirken om søndagen :lol: .

Endvidere har jeg været live lydmand i flere forbindelser (i starten mest med på afbud, men efterhånden kom der efterspørgsel på mig 8-) ). Det har været både de helt små steder (barbue, musikcaféen, loppen) men også lidt større (pumpehuset, karneval i parken, glassalen i tivoli mv)

Lige PT. har jeg haft prioriteret arbejdet (i alt for mange år), men har løbende bygget et hjemmestudie op som indtil videre kun har kunnet bære at jeg selv har indspillet mine egne ting eller har kunne mixe andres ting.
Det har jeg været i gang med i 4 år nu og har nok været den største rejse rent "producer" mæssigt jeg nogensinde har været på... for det tager altså nogle år før ørene bliver trænet nok til at høre de små nuancer!
Jeg vil skynde mig at sige at der er ret stor forskel på at være lydmand live i forhold til studie men de komplimenterer begge hindanden ret godt rent erfaringsmæssigt!

På min hjemmeside har jeg lige nu 10 sange liggende... og selvom de ikke er et færdigt produkt er det egentlig meget sjovt at lytte dem igennem, for de afspejler også hvordan mine ører er blevet trænet gennem tiden... både til det dårligere og til det bedre... det er en proces, og rækkefølgen af sangene er også i samme rækkefølge som de er lavet i.. tihi... (hvis nogen får lyst til at kritisere dem tager jeg imod med kyshånd selvfølgelig! :-D ).

Jeg er langsomt ved at udvide så jeg kan optage bands og sådan, men stadig i det små... jeg drømmer lidt om en tilbygning på huset så jeg kan fået noget større rum end jeg har nu... 9 m2... men indtil da overvejer mig og min kæreste at vi deler stuen istedet og får den lydisoleret og akustikbehandlet... så kommer jeg da op på ca. 20 m2.

Positiv hilsen
Dennis P
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

kraen skrev:
bryla skrev:Martin Shack på trommer?! Ham fra Ribe?
Nej han er nu egentlig fra Oksbøl og bor nu i Esbjerg. Tænker du måske på pianisten Martin Schack?
Ja det var ham jeg tænkte på... undrede mig over han spillede trommer nemlig ;) kender du ham?
skriver noder

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

bryla skrev:
kraen skrev:
bryla skrev:Martin Shack på trommer?! Ham fra Ribe?
Nej han er nu egentlig fra Oksbøl og bor nu i Esbjerg. Tænker du måske på pianisten Martin Schack?
Ja det var ham jeg tænkte på... undrede mig over han spillede trommer nemlig ;) kender du ham?
Nej, jeg kender ikke pianisten Martin Schack - udover at jeg ved, hvem det er. Han har vist undervist min storesøster for mange år siden, men det er også det eneste, jeg ved.

Kan det i øvrigt passe for mig, at du spiller med Thomas Valter?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Okay.... det er nemlig min lærer ;)

Jeg spiller med Valter ja... du kan finde vores nye cd på mit link i signaturen
skriver noder

Nyt svar