Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af Kristofferb »

Er alle her på boardet proffesionelle producere, der lever (mere eller mindre) af at arbejde i musikbranchen, eller hvad er jeres forhold til det at lave lyd?

Selv er jeg 16 år gammel og bestemt ikke prof., men jeg nyder at indspille musik med mit meget sparsomme udstyr, og har en fin hobby med det.


Fortæl lidt om jer selv. :)

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Heeps.

29år gammel om 8 dage :-D

Jeg har arbejdet som Dj i 13år (8 år som full time pro) (Jeg klovner en 3min video på http://www.prime.as)

Musik produktion har de sidste par år intresseret mig meget men det blev kun ved et hav af bootlegs.
Indtil for et år siden hvor jeg tilfældigt rendte ind i martin som nu er min faste studie buddy og læremester.
Han er selv ret grøn (produceret amatør musik 3-4år) men han har satma talent og jeg SUGER til mig :lol:

Indtil videre er det rent hobby i mit eget mini studie og i martins semi proff studie.

Vi har lavet en del remix bla for Norske Endaxi, Italienske Pain and Rossini, Danske Musikk
og ikke mindst danske Aycan hvor vi var gode nok til og komme på den skandinaviske single + den tyske vinyl.

I disse dage er vi ved og gøre klar til og sende to egne numre rundt til alverdens pladeselskaber via vores forlag
http://www.houseofscandinavia.dk

Fremtids planer.... tjaaa producere massere af mere musik som også meeeeget gerne må sælge 8-)
Og så skal jeg ellers bare ud og spille nogle flere plader.

Nå jo... er færdigudlært som elektrikker om 2 år.... (Absolut kun fordi jeg har måtte indse at dj jobbet ikke holder evigt)

8-)
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

20 år, og brugt meget tid på musik (og især grej :? ) de sidste 4-5 år. Har spillet guitar siden 7 års alderen, samt spillet klaver og gået til sang.
Har DJ'et, været sammenspils -og instrumentallærer, er musikarrangør og har valgt at søge ind i 2007 på Music Management i KBH... Så'en cirka...

Medlemsavatar
ecozyz
Medlem
Indlæg: 435

Indlæg af ecozyz »

41 år selvstændig, uden eget forlag.
Musikken er for sjov, lidt efter samme principper som jeg driver min virksomhed ( skal kaste noget af sig på sigt)
Planen er - når jeg selv synes at jeg bliver god nok, at trykke udgive, pushe og alt det andet egne "produktioner".
Har i flere omgange rodet med at lave musik. Men det er reelt først nu ( de sidste tre måneder) at jeg har tid og overskud til at fordybe mig. Både i forhold til teori, engagement etc..
Når jeg ikke laver musik, skriver jeg bogstaver, eller fotograferer ( begge dele proff)
pt ren software


Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

35 år, startede i 91 med det elektroniske efter at have spillet trommer siden jeg var 7 (stadig aktiv) 8-)
Startede for sjov med at lave techno, ren undergrund - i 97 dannede jeg Cometz og røg hovedkulds ind
i den kommercielle verden. Dernæst blev det meget remixbaseret og i 2000 starter jeg mit firma BEAMUP media.

Remixer, skriver og producerer pop/rock og dance bare det har kant, sideløbende med musikken producerer jeg video
- reklamer, firmaprofil, webtv, dokumentar osv. - så meget kort det er undertegnede :morning:
:/Ellenhart

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

biller skrev:- i 97 dannede jeg Cometz og røg hovedkulds ind
i den kommercielle verden.
Hedder du så ikke Michael, havde Malene på sang, og I blev signet på Mega?
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Jeg er 36 år, og medejer af et IT firma, som jeg var med til at starte op.
Vi startede nogle få stykker og er idag over 140 ansatte, så de sidste 13 år har jeg knoklet
r.... ud af bukserne for det firma.

Men det er slut nu :-)

Jeg har fået det nødvendige økonomiske råderum
til at kunne leve min gamle drøm ud - og bare sidde og lege
og lave noget fedt musik.
Så jeg er gået ned i tid på jobbet, og arbejder nu kun 3 dage om ugen.
Resten af tiden bliver brugt i studiet.
Jeg har stadig rigtig rigtig meget at lære om musik produktion,
men det går da bestemt fremad.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bo Schrøder skrev:Jeg har fået det nødvendige økonomiske råderum
til at kunne leve min gamle drøm ud - og bare sidde og lege
og lave noget fedt musik.
Så jeg er gået ned i tid på jobbet, og arbejder nu kun 3 dage om ugen.
Resten af tiden bliver brugt i studiet.
Det havde jeg helt glemt du fortalte, det er virkelig lækkert. Til lykke med det Bo, det er bare det bedste at gøre. :clap:

Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

Hedder du så ikke Michael, havde Malene på sang, og I blev signet på Mega?
Yep det er mææh .. :spin:
:/Ellenhart

Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Indlæg af Kristofferb »

Jeg vil gerne rette min alder til 17 nu. :wink:

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

biller skrev:
Hedder du så ikke Michael, havde Malene på sang, og I blev signet på Mega?
Yep det er mææh .. :spin:
Haha..... vi var signet derinde samtidig, hvor jeg havde Plazma kørende. :)
Verden er lille, især i DK.
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

DING DONG DING today im getting married,
var det ikke sådan det var og Maurice som præst :whip:
:/Ellenhart

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kristofferb skrev:Jeg vil gerne rette min alder til 17 nu. :wink:
Tillykke :-D

Jeg er 34 år, kons uddannet pianist fra Silkeborg/Århus, og far til 2. På mit diplomår (som det hed dengang i 2001) valgte jeg at bruge en del af mine timer på at få undervisning i musikproduktion på computer med Søren Kjær Jensen (producer på Maryam Mursals udgivelse på Realworld, hvor hans efter eget udsagn største opgave var at holde Peter Gabriel fra knapperne, blandt meget andet), og siden da har jeg været hooked. Jeg har startet computermusik værksteder op på to forskellige skoler, senest på Vestbirk Højskole hvor jeg stadig er. Svjv er det det eneste sted i landet hvor der undervises på tværs af forskellige programmer, og ikke kun i logic, cubase, live, reason eller andet.

Man kan høre lidt af hvad jeg laver på http://monsdrum.mymusic.dk
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Michael
Forum Donator
Indlæg: 1841
Sted: Vestsjælland

Indlæg af Michael »

biller skrev:DING DONG DING today im getting married,
var det ikke sådan det var og Maurice som præst :whip:
Åh jo, gode gamle Maurice.........hahaha :lol:
I have no solution, but I do admire your problem.

[url]http://www.artbyaccident.dk[/url]
[url]http://www.lydgaarden.dk[/url]
[url]http://www.silentheart.dk[/url]

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Kristofferb skrev:Jeg vil gerne rette min alder til 17 nu. :wink:
Billede
Håber at du havde en dejlig fødselsdag.

Nåmen jeg er jo blevet kastet ud i mit virke som sangerinde.

Jeg har altid sunget, men kun her hjemme bag lukkede døre og for nedrullede gardiner fordi jeg var så genert.
Men så genfandt jeg min dejlige Torben Billede, som jeg ikke havde set siden efterskoletiden for små 20 år siden.Billede
Så det er faktisk hans skyld, fordi han kom der og var så vildt sød og dejlig og inspirerende, og åbnede en fantastisk spændende ny verden for mig.
Resten af historien handler bare om afsindigt hårdt arbejde, oceaner af tid brugt på at skabe netværk, en sej jernvilje, talent og lidt held og det faktum at jeg er rendt på en masse dejlige folk i branchen BilledeDet der med genertheden, forsvandt ved min allerførste audition. Billede Jeg er sidst i 30'erne - lidt endnu.

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Jeg sidst i 20'erne (jaja, så 29 da - det andet lyder bare bedre).

Jeg har læst musik på Aalborg universitet, og har gennemført det meste af musikteknologi-overbygningen (gad desværre ikke opgaverne - inklusiv specialet). I dag arbejder jeg som efterskolelærer.

Jeg arbejder meget på hobby-plan - og har ikke det vilde udstyr (pånær min nye Yamaha S90 ES elklaver som rykker for vildt). Jeg arbejder for det meste selv, når jeg knokler med Logic, men en gang imellem får jeg da en sanger/-inde til at indsynge lidt for mig.

Desuden har jeg arbejdet lidt med sampling af et flygel, som flere på logicforum har benyttet sig af. Det er en sampling af et Fazioli-flygel til EXS24 sampleren i Logic, og er ganske gratis. Man skal bare lige skrive en email til mig, så får man linket til samplingen.

Mvh.
Søren Petersen

Medlemsavatar
SNE
Medlem
Indlæg: 45
Sted: HC A Boulevard.

Indlæg af SNE »

Mit navn er SNE, er 30 år gammel og har ca lavet musik siden 1990. I starten var det Hiphop, derefter elektronisk og instrumentalt jazz/funk/syre. Den stil er det stadig, men på den kommercielle front er jeg remixer for Playground. Jeg har tidligere (midt 90erne) været med på et par plader og har efterfølgende været komponist på en film (Fucking14), remixet forskellige mennesker, lavet underlægning til til erhvervsprojekter og andre små-ting hvor musik passer ind. Ved siden af musikken er jeg tekniker i NOC´en hos Telia og jeg bor på Nørrebro.

:wink:

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

Jeg hedder Morten og er 28.

Min musikalske karriere startede i 15-års alderen da jeg lånte min fars guitar og en bog med guitarakkorder fra biblioteket. Nogenlunde samtidig fandt jeg på at bruge mine hårdtopsparede lommepenge på et trommesæt.

Siden den gang er det blevet til en masse blandet - jeg har bl.a.:
været trommeslager i diverse rock, funk, metal og suppestegogis bands / udgivet musik på soundtracket til en Windsurfing DVD / arbejdet som komponistassistent på nogle større musicals / udgivet gymnasiesammenspils- og korarrangementer / skrevet musik til et par teaterstykker og film / været ansat på et computerspilsprojekt med ansvar for musik og lyd / været forsanger og guitarist i et country band / og meget andet.

Jeg er uddannet fra Århus Universitet i Musikvidenskab og Multimedia.

I dag er jeg ansat som projektkoordinator i en IT-afdeling, og musikken er blot en hobby. Men det er jeg egentlig meget tilfreds med :-D
Senest rettet af bogh søn 30. apr 2006 09:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Jeg hedder Nicolai,41,og arbejder i øjeblikket i et studie Bangkok,som komponist og Lydtekniker og Musiker.

Startede på trommer som knægt,byttede en tom tom til en bas som 19 årig og efterlignede Mark King til mine fingre blødte.
Begyndte at spille mere mere guitar gennem 90'erne,for alle sagde at guitarister får mere xxxxx.
Det gør de IKKE.Men det er sjovt at spille guitar.

Har arbejdet som Komponist og Tekniker i de sidste ca 20 år...
Foretrukne værktøjer er: Logic på Mac og Nuendo på PC.Min Navigator strat,og min Stingray bas.
Jeg har ingen specifik uddannelse,og er stort set selvlært.

Medlemsavatar
rasmus nørregaard
Medlem
Indlæg: 329
Sted: 8520

Indlæg af rasmus nørregaard »

Elsker de her tråde!

Jeg hedder Rasmus, er 27 og uddannet folkeskolelærer lige om snart. Skal derefter forhåbenlig
læse pæd.psyk på Dansk Pæd. Universitet.

Musik har været en fast bestandel af mit liv siden den helt tidlige barndom. Jeg spillede klassisk klaver
i 8 år men det blev sq for hårdt til sidst! Var desværre ikke gammel nok til at forstå de komplicerede musikalske udtryk.
Samtidig sang jeg i kirkekor i 5 år. Sidenhen opstod en interesse for synthesizere og jeg spillede i diverse bands uden
større succes.

Jeg opdagede ved en tilfældighed sequenceren i min gamle Korg Trinity og mig og en makker begyndte at optage forskellige små numre i triphop
genren. Så fik jeg gang i computeren og lektronisk musik var i flere år det eneste den eneste genre jeg hørte, men har heldigvis fået øjnene op for en masse andet musik i midten af 20erne.

Har mit eget lille studiesetup der dog for tiden er amputeret (ingen monitors :twisted: )! Har spillet en ca. 10 koncerter rundt omkring i dk, og lidt i udlandet, og det har været virkelig fedt. Nu vil jeg gerne igang med at optage materiale til et album, men venter på at få $$ til monitors!

Jeg er for tiden pjattet med: Björk, Postal Service, Tom Waits, Kanye West, Scott Walker o. a.
bomtjik

Medlemsavatar
torsten
Medlem
Indlæg: 362
Sted: københavn

Indlæg af torsten »

20 i næste uge, er ikke proff men vil gerne være det! søger ind på e-musik kons i århus til vinter. hør lidt her http://aslope.mymusic.dk

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Søren Sømand - Den grimme ælling

5 MINUTER I FAKTA
_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Navn: Søren Sømand
Alder: 22 år
Opholdssted: Næstved
Beskæftigelse: Elektriker (Det tager nu stadig for meget af ens fritid).
Fritid: Kun musik


SÅDAN ER DET!
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ /_/_/_/_/_/_/_/_/_/
Ja. Jeg er som sagt 22 år og det kan til tider mærkes på min noget usammenhængende og meget trættende tendens til at gentage meget kort men utrolig irriterende sætninger. Jeg har arbejdet som elektriker indtil jul hvor jeg havde sparet nok gryn sammen til at komme på højskole. Så jeg er taget ud for at opleve verden. Hvad det så end betyder.
Jeg har spillet guitar siden jeg var 8 men det kan dog ikke høres. Musikken blevet ført ind i computeren af EJAY og senere blev der råd til det første ISIS kort.


VIDSTE I AT?
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/
Jeg har været svømmer, Jeg hader karry, Jeg aldrig har prøvet at springe i faldskærm, Jeg elsker matematik, Jeg ikke kan spille trommer, Jeg har en far som faktisk tror han er stærkere end mig, Jeg ikke synes det er pinligt at snakke med folk i toget jeg ikke kender, Jeg er meget utålmodig, Jeg tror på alt hvad folk fortælle mig, Jeg tror på gud, Jeg har en sort humor og at jeg faktisk bedst kan lide varme pandekager.


MUSIKK NÅRR DENN ERR BEDSTT
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
NAS, Fugees, Dr dre., Snoop, Deep Purple, Black Sabbath, Toto, Dire Straits, U2, Mew, Rocazino, Audioslave, Nicolai Steen, Gasolin, Sting/Police, Phil Collins, Brian Mcfadden, Pat Metherny og John Denver. Ramstain, Wu-Tang, Rage Aganist The Machine, Donald Fagen, Grave Diggaz, Rugsted og Kreustfelt, John Mogensen, Dream Theather og many many more

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Søren [niehans.dk] skrev:VIDSTE I AT?
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/
Jeg har været svømmer, Jeg hader karry, Jeg aldrig har prøvet at springe i faldskærm, Jeg elsker matematik, Jeg ikke kan spille trommer, Jeg har en far som faktisk tror han er stærkere end mig, Jeg ikke synes det er pinligt at snakke med folk i toget jeg ikke kender, Jeg er meget utålmodig, Jeg tror på alt hvad folk fortælle mig, Jeg tror på gud, Jeg har en sort humor og at jeg faktisk bedst kan lide varme pandekager.
:lol: Jamen tilbage er der jo så kun at fortælle Stjernetegn og Skostørrelse!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Søren [niehans.dk] skrev:min noget usammenhængende og meget trættende tendens til at gentage meget korte men utrolig irriterende sætninger. Jeg har arbejdet som elektriker ...
Hm, har du overvejet om der er en sammenhæng? :clown:

Nyt svar