Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af renems »

Lyden er en smule flad i mine ører, men det er rigtig fedt! Du får i hvert fald solgt ét album når det kommer. :)
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Default avatar
xANDREASx
Medlem
Indlæg: 130
Sted: Aalborg & Aarhus

Indlæg af xANDREASx »

18 år gammel. Har produceret lidt under 1 år, er lige bleven tilknyttet et pladeselskab..

Bruger min tid på skolen samt musik og hører ALT slags musik.

Producer mest i genrene: Pop, hip hop, rnb og house :)

Default avatar
pwdm
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af pwdm »

Hej så er dit mit ture. :-D

Jeg er englænder, barn af 1967.

Fra omkring 1978 begyndte jeg at rode rundt med rulle til rulle tape, skære det op og omarrangere stykkerne. Real old school sampling.

Købte min første synth i 84, en Moog Rogue. Kun én tone ad gangen, men med 2 cassete optagere jeg kunne gøre nogle grove multi tracking.

Bedste køb ville have været et år senere, da jeg fik en SH-101, TR-606 og en TB-303 for omkring 300 kroner.

Værste sælge ville have været den samme TB-303 et år senere, da jeg ramte hårde tider. Solgt for omkring 500kroner, men man skal huske dette var stadig før de fik så populære, og i mit forsvar, penge var at komme til en vens begravelse.

Også jeg er dybt forelsket i MIDI, jeg ved, at det kan være en smule forældet, men efter mange års arbejde med CV og Trig, det var en Guds gave, at jeg stadig sætter pris på i dag.

Startede som en scene manager med to år på college og et år som lærling. Jeg tog dette, fordi på det tidspunkt var den eneste måde at komme til at arbejde backstage til koncerter.

Også løb to nætter i starten af de 90's. En i min hjemby Portsmouth og en anden længere mod vest i Bournmouth.

Vi havde live bands og alternative Dj's i både og på Portsmouth klubben havde vi en plads til metal og rock så godt.

Rejst nogle ar efter det, og mødte en sød dansk pige i Israel 95. Hun flyttede til England for en tid og i 99, flyttede vi begge til Odense, Danmark. Planen var at bo i et par år, mens kærster fik en uddannelse, men jeg føler for Danmark, og vi besluttede at blive.

I øjeblikket tager et web integration uddannelse og håber at følge det med en datamatikker uddannelse.
Undskyld mit accent, jeg kommer fra England.

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Tror egentlig aldrig jeg har postet i den her tråd endnu... :lol:
Jeg er en frisk ung mand på 20, som de sidste 3-4 år har produceret elektronisk musik, og sideløbende lært lidt guitar og spillet i et enkelt lille bitte mikroskopisk band med nogle gymhoveder.
Ja, jeg har gået på gymnasiet, og holder nu lige et sabbatår inden jeg går igang på Ingeniørhøjskolen i Århus, hvilket bliver nyt og udfordrende, fedt! Forhåbentligt kan det også åbne nogle nye musikdøre at flytte til Århus?!
Lige pt. brænder jeg rigtig meget for dubsteppen, omend jeg stadig har meget at lære :)

Heh, lidt sjovt at skrive sådan noget her, nogle af jer "kender mig" jo i forevejen herfra forummet.
Men jeg har selvfølgelig Soundcloud: http://soundcloud.com/lars-von-qualen, og en Facebook side, og en rigtig hjemmeside skulle også gerne være på trapperne.. :wink:
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Frostar
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af Frostar »

Hej Alle.

Jeg har "lurket" herinde omkring et år nu, og har fundet så utrolig mange nyttige og interesante ting herinde.

Jeg er 19 år og rodet lidt rundt med lyde i 4 år nu, mere eller mindre. Jeg har ingen erfaring i musik, men prøver mig frem. :)
Dog har skolen fyldt meget til dagligt, men jeg håber at få mere tid i det næste års tid.

- Jens

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Måske oppe over at jeg også liiige får skrevet en lille sætning herinde :)

Jeg hedder Thomas, fyldte 18 år tilbage i marts måned, og har lige afsluttet mit andet år på HHX (Med et 12-tal ved sidste eksamen, yay! :-D )

I folkeskolen var jeg hadet af lærere og klassekammerater for altid at sidde og tromme med alt jeg kunne finde, og lave en masse unødvendig støj i timerne, men jeg kunne simpelthen ikke lade være. Op med 7. eller 8. klasse så jeg en video på YouTube, som var lavet af Basshunter, som jo rigtig var fremme da han et år eller to før havde f*cked folks hjerner med "Boten Anna". Jeg så så dette klip med FL Studio, hvor han lavede en melodi i løbet af 2 sekunder, og det lød super godt, så jeg tænkte "Hey! Det program får jeg da lige fat i, så er jeg verdenskendt om fjorten dage!". Jeg tog tydeligvis fejl, og gudskelov go tak for det :).

Mange eftermiddage, aftener, og tilmed også nætter, blev brugt på at lære mit (crackede.. FY, Thomas) FL Studio at kende, og det begyndte efterhånden at ligne noget der rendt faktisk kunne kaldes musik.

Interessen blev større og større for at finde ud af hvad der lå bag musikken, end den egentlig blev for bare at lave musik for at lave det, og det førte mig til dette forum. Efter nogen tid hvor jeg lurede lidt rundt, og læste en masse kloge ting, som jeg ikke forstod, så tog jeg et valg.. Nu skulle jeg dælme lære det skidt!
Så jeg fik oprettet en bruger, og tilmed brugt mine surt opsparede penge på en masse udstyr, så jeg kunne begynde rigtigt at lege med det dersens musik.

I starten på HHX blev jeg så grinet lidt af, dels pga. mine halvvejs håbløse projekter, som var lavet et år forinden, og dels pga. mit kunsternavn. Men jeg blev ved, og fik lavet et par numre, som fangede mine medstuderende, og får en fed opbakning derfra også nu.

Efterhånden som jeg hørte mere og mere om Logic, så begyndte det at fascinere mig, og jeg købte derfor, næsten et år tilbage, en MacBook Pro som musikcomputer, og skoleværktøj, og har ALDRIG fortrudt det siden. Nu om dage arbejder jeg både i Logic (som jeg kæmper mig frem i MEGET stille og roligt) og FL Studio, som jeg efterhånden kender ret godt.

Jeg håber at kunne komme til helt eller delvist at leve af musik... Om det bliver som lydmand, DJ, producer, promoter, whatever.. Så længe der er musik indblandet, så er jeg game! :twisted: :-D


Lidt om mig, og hvordan min interesse for musik startede, heh :)


Woopex

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Tjaa, jeg synes der er hyggeligt her på Lydmaskinen, og kan nok ikke afholde mig fra en post i ny og næ, så jeg vil da godt sige pænt goddag til folket. Et dejligt forum med mange rigtigt gode råd (mange tak, Holger m.fl.). Fedt at se så mange i branchen herinde (skal nok holde den ærbødige afstand :shock: ).

Jeg er 41 år, skriver nogle sange ved siden af alt det man også skal, har spillet spade siden jeg var teenager, og forsøger nu at lære sangskrivning & lydproduktion efter bedste evne, og bruger bare det forhåndenværende. Nogen gange slår det til og andre gange ikke. Sådan er gamet vist. Min største motivation pt. er at det er sjovt at skrive, det er sjovt at lære nyt, og så er jeg kommet igennem til nogle tv/film forlæggere i USA som jeg fokuserer på at skrive til. Med tiden kommer jeg vel også ud af musikrummet herhjemme og møder nogle nice peeps :crystal:

Arbejder i Live, bruger en kombination af virtuelle instrumenter, plug-ins og rigtige instrumenter (mest guitarer).

Ikk' så mange flere ord om det. Ses herinde!

Vh
Magne
Senest rettet af the songcabinet tors 20. okt 2011 12:45, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
awp
Forum Donator
Indlæg: 257
Sted: Denmark, Copenhagen

Indlæg af awp »

Det gik pludseligt op for mig at jeg aldrig har skrevet om mig selv i den her tråd. Det må jo være en fejl, for jeg har brugt "maskinen" i årevis efterhånden, synes jeg.

Jeg hedder Anders, er 34 år og bor i KBH med min kæreste.

Jeg synes min historie minder lidt om et par af de andre brugeres herinde. Jeg begyndte med at spille klaver da jeg var 4-5 år, fik undervisning og hadede det (det var dengang klaverundervisning var med en stiv gammel dame som insisterede på at det var meget vigtigt at sidde med rank ryg og alt det der). Derefter slog jeg mig på Saxofon (Det lød som sækkepibe når jeg spillede på den) før jeg endelig fik lov til af mine forældre at gå til tromme.

Jeg startede på sådan en øve-pad og skulle lære noder og alt det der og jeg syntes det var død tris - for jeg ville jo bare bag et trommesæt. Jeg spillede på den her plastik-pad i et par år før jeg var lige på nippet til at give op og droppe det - og så, lige pludseligt, fik jeg en plads bag trommesættet og begyndte at lære det. Jeg spillede trommer i 15-17 år og elskede det. Det stoppede egentlig mest fordi jeg flyttede i lejlighed og trommesættet ikke rigtigt passede ind der (ifølge naboerne).

I mellemtiden havde jeg startet sådan et mobildiskotek (Body Move som det så kækt hed .. haha) og vi spillede til alle mulige gymnasiefester, halbal'er, brylupper osv osv. Det var super sjovt og jeg kan stadig godt savne det fra tid til anden.

Da jeg spillede mobil-disko-dasko fandt jeg ud af at man kunne lege med mixeren, et par pladespillere og en dobbelt-båndoptager og så få noget mix-agtigt ud af det. Stort set synkront var en af mine venner kommet hjem fra tyskland hvor han havde været på sprog-ferie og han havde taget en cd med hjem som hed DeepDance. Jeg var solgt med det samme - jeg kendte godt til megamix i forvejen og havde også forsøgt at lave lidt men de her DeepDance var på et helt nyt niveau. Jeg begyndte at lave mix selv og jeg mener selv at jeg var en af de første til at tage genren op i danmark igen efter en laaaang pause. Jeg lærte bl.a. nogle af de mere kendte megemixere i danmark at lave de her mix.

Senere endte jeg selv med at få udgivet en hel stribe af mine egne mix og også et par som nogle fupmagere insisterede på at kalde Deep...

Anyway, nok om mixene. Sideløbende med mixene, som jo blev lavet på computer, fandt jeg ud af at man jo også kunne bruge maskinen til at lave musik. Jeg startede i FastTracker 2 og lavede helt utålelig musik og gik derfra direkte til Reason, som for mig var en åbenbaring.

Jeg brugte reason i en rum tid, men blev hurtigt irriteret over at være så begrænset i lyd og funktion. Jeg kunne ikke hive audio-tracks ind osv så jeg måtte finde noget andet - det blev så Cubase VST. Jeg havde samtidigt købt en Yamaha cs1x (tror jeg den hed) og syntes den var herre fed - men da jeg skulel til at bruge den opdagede jeg at man skulle optage tingene ned for at kunen lave et nummer (den havde kun en part åbenbart).

Det stoppede mig for en tid og jeg kom først rigtigt igang igen da man introducerede VST'erne (eller da jeg opdagede at man kunne få sådan nogle software instrumenter til f.eks. Cubase)

I dag laver jeg stadig musik i Cubase, Megamixene er for længst lagt på hylden - og jeg elsker at dreje på knapperne i Cubase og få mystiske resultater ud af dét.

Jeg har arbejdet lidt sammen med Lene (Tut) og Daniel Touladhar herinde fra - Daniel arbejder jeg vel i princippet stadig dammen med :-)

Når alt det er sagt så er jeg af profesion marketing-buff og jeg arbejder i it-kursusbranchen hos et firma som hedder SuperUsers (Er lige startet her)

Det var vist det!

AWP
Macbook Pro 17" - Mac Pro dual Xeon 30" cinema display - PC i7 3.0 ghz. Nexus2, East West QLOV, Trilogy, Halion, Cubase

Default avatar
eitreach
Medlem
Indlæg: 7

Indlæg af eitreach »

Ved mig selv er der ikke så meget at fortælle - det spændende er ikke så meget i hvordan jeg kom ind i musik, for det gør de fleste som går op i musik på den måde, nemlig ved at lytte fordi man ikke kan lade være, og prøve selv, og drømme, og blive ved med at prøve, indtil man laver noget fedt, hvorefter drømmene så bliver større. Ikke nødvendigvis venue-mæssigt.. Men æstetisk større, da der bliver flere muligheder for at kunne opnå dem.

jeg hedder Chrisoffer, og er en sucker for skævt musik. Nyskabende musik, som formår at ramme længere end bare et dansegulv eller en lounge. Følelser og billeder er alt. Hvis musik kan få mig et helt andet sted hen end den verden jeg befinder mig, har den gjort noget for mig. Det meste jeg hører udenfor mine hovedtelefoner har alene den egenskab at få mig til at føle at jeg utrolig meget er i denne verden, og at det ikke er et særlig sjovt sted at være.

Og så må man jo gøre noget ved det.. Jeg synes det er ærgeligt med grænser. Både inde for genrer og for stile helt generelt. Om det så gælder musik, mennesker, litteratur eller tænkning. I bund og grund kan man vel sammenligne min kunstmæssige ideologi lidt med udviklingen af drum'n'bass - dog lidt overfladisk, men at man tager noget helt ud af sin kontekst, og skaber noget fuldstændigt anerledes ud fra sit grundmateriale. Om så det drejer sig om reallyd, video eller grafik - når jeg, for jeg vil hellere bruge 'jeg', kan se verden som min østers (jeg elsker det udtryk) synes jeg lige så godt at jeg kan udnytte det. Der er masser af både lyde og billeder og tanker jeg kan kvadre sammen til gud ved hvad.

Jeg arbejder hovedsageligt i Ableton og vvvv - for at få det hele lidt ned på jorden igen.

Default avatar
Anders N
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Karlslunde

Indlæg af Anders N »

Heeej!

Mit navn er Anders og jeg er 20 år.

Jeg har et lille bitte studie I Karlslunde, hvor jeg fokuserer på små bands inden for rock-genrene (Har arbejdet mest med metal), som ikke hat råd til at besøge de større studier.

Hele mit liv har jeg haft en stor interesse for lydteknik.

Jeg købte alt mit udstyr da jeg var lige ved at fylde 18, med planen om at få erfaring og uddanne mig selv dén vej.
Så indtil videre er jeg totalt selvlært, men planen er at komme ind på MGK i 2012 (skulle ha' være oppe i '11, men tog fejl af min dato) . Jeg håber også på over årene, at kunne tjene de penge tilbage som jeg skylder min søde mor for alt udstyret.

Jeg har lige fået min hjemmeside op på sit ejet domain: http://www.ducksoundproductions.dk

Håber på at kunne dele og modtage viden og feedback herfra :) .

Medlemsavatar
Morty Simmons
Forum Donator
Indlæg: 240
Sted: Hedehusene

Indlæg af Morty Simmons »

Skulle jeg ikke også lige præsentere mig selv? :dollargrin:

Hedder Morten, er 22 år gammel. Som 12 årig startede min interesse for musik for alvor i fritidsklubbens "diskotek". Siden hen begyndte jeg at rappe og begyndte efter kort tid også at producere mine egne beats. I starten af 2005 begyndte jeg så at producere mere elektronisk musik, som primært var dance, og siden blev hands up. Jeg har sideløbende arbejdet på andre genrer og mine primære genrer er i dag hands up, electro/house og dubstep.

Jeg har remixet for en del større dance labels, heriblandt Balloon Records, Andorfine Records, Mental Madness og LNG Music. Er langt fra prof, og mit udstyr siger det samme. Vil måske betragte mig selv som semi-prof, hvis jeg skal være lidt selvglad.

Har arbejdet sammen med mange dygtige producere, så som Thomas Koch (Italian Rockaz/Masch) og Lars Kristensen (Diamond Boy) samt Dennis Pedersen (Dennis D./Dennis P. ham der lavede dance versionen af Puff, back in the days :wink: )

Er i gang med at starte mit eget pladeselskab med min kammi, Diamond Boy, men kan stadig langt fra leve af musikken, men det er da drømmen og målet at kunne komme til det en dag.

Tja det var lidt hurtigt om mig, og folk er velkomne til at følge min blog herinde hvis I vil høre mere om hvad jeg går og laver af f*cked up shit! :-D
[b][u]Morten Simonsen[/u][/b]
[size=90]Morty Simmons / Chuck Mundae
[i]Producer @ Pre Star Records[/i]
Email: [email]mortysimmons@gmail.com[/email]
URL: [url]http://www.facebook.com/mortysimmonsmusic[/url] / [url]http://www.facebook.com/PreStarRecords[/url][/size]

Medlemsavatar
Kristiano
Medlem
Indlæg: 1
Sted: København

Indlæg af Kristiano »

Kristian fra København her.

Jeg er en frisk gut midt i 20'erne, der går meget op i musik. Jeg spiller lidt guitar i et band. Men vi kan ikke rigtig kalde os selv et band endnu, mangler bl.a. en bassist... Så indtil videre går tiden bare med at øve guitar og skrive sangtekster.

Glæder mig til at skrive med jer!
Guitarist på udmærket niveau og stor kærlighed til musikken - sådan kan jeg beskrives.

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

jeg hedder frede er 47år og driver horsens diy ,på fuldtid som er et proff politisk lydstudie på non profit basis
vi modtager ingen penge i støtte udefra ,alt drives filantropisk ,og ved friviligt arbejde
musikken der arbejdes med er undergrund og kun undergrund ,især punk og metal
kommerciel rettet musik har ingen interesse
jeg har konstrueret højtalere ,bygget forstærkere ,onbygget mikserpulte ,outboard gear
jeg har ombygget lydkort ,konvertere ,højtalere ,firewirekort ,digital miksere ,til bredbåndet støjfri drift
bygget en pladespiller ,jeg er guitarisk,basist ,sanger ,keyboardspiller ,og trommeslager
billedkunstner ,keramikker ,digter ,performer ,skulptør ,lavstrøms teknikker
lydteknikker og producer

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

Nu den alligevel er i (active topics) fyrer jeg også lige mig afsted.

Jeg hedder Rico og jeg er 27 og bor i Holbæk. Jeg er selvstændig diamantboremand til dagligt og laver musik i min fritid.
Hvis du spørger mig hvad jeg bedst kan li, så er det da en tidlig lørdag forårs morgen kaffe (kæresten er ude og købe sko) tænde min computer for at starte et helt nyt og friskt projekt, og bare lade fantasien danse derud af medens kaffe dampen fra min kop ses i sollyset fra vinduet..

Interessen for musik kom sig allerede som 10 årig hvor jeg startede til trommer, spillede en 8 år sammenlagt - ca. 3 år i band.
Bandet gik i opløsning og jeg begyndte at pille ved e-jay som senere blev til et - ja, cracket Fruity loops :oops:
Tons vis af dårlige produktioner har jeg fået lavet, totalt indgroet og med tårnhøje forventninger om at jeg snart ville lave det næste sommerhit - ohh my god!

Købte cubase 5 i sin tid, og den crackede FL studio betalt. Skal dog også sige at en masse sample packs og 3party plugs blev downloadet uganda. Det er slet ingen fordel, da alt er ét stort tag selv bord- hvor glæden for at det er ens eget er minus 0 - det er helt klart med til at forringe kreativiteten, istedet for at nøjes og lære at bruge dét man ejer med et rent hjerte.
Når det er sagt, kan jeg sige at den dag i dag er ALT købt og betalt, og det er jo bare fantastisk.
Med hovdet begravet i artikler på nettet, Lydmaskinen og youtube videoer, tips og tricks i alle mulige former og om eq compression busser og routing osv. er jeg blevet lidt klogere den dag i dag - ihvertfald ift. de første 5 år hvor der bare ikke skete en pind.

Nu er jeg endelig flyttet til et sted hvor alt det her hjemme studie halløj kan lade sig gøre.
Jeg har fået mit eget rum, langt fra soveværelset så min kæreste kan sove i weekenden når jeg sidder på min pind.
Akustik behandling af mit nye rum er det ikke blevet til endnu, men jeg har en aftale med min gode tømrer ven, så det bliver gjort indenfor relativt kort tid.

Ellers har jeg bare stadig rigtig meget at lære, og Lydmaskinen er min ven -og jeg suger bare til mig.

Bedst regards
Senest rettet af RicoRadio ons 6. feb 2013 11:54, rettet i alt 8 gange.
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

Jeg hedder Mads, er 17 år gammel og kommer fra Århus.
Jeg producerer musik i (mere eller mindre) alle genre - efter humør, men primært
elektronisk.
Har snart gøglet rundt i 6 år, og elsker det mere og mere fra hver dag der går.

Startede i en meget tidlig alder med at spille klaver, efterfulgt af trommer, efterfulgt
af guitar, efterfulgt af.. Ja, alt hvad man kan få lyd ud af.
Min fars familie er meget musikalske, især inden for klassisk musik, så det ligger
helt sikkert til generne at have med musik at gøre.

Jeg startede med at gøgle rundt i Fruity Loops Studio tilbage i 2006, hvor jeg legede
meget med Hardstyle.. Det varede i et års tid, inden jeg for alvor begyndte at udvide
min horisonter. Inden jeg vidste af det, havde jeg over 200 FLP'er med alt lige fra
blødt klaverspil til alt med en BPM på over 150.. Rock, jazz, blues, funk, rap, hardstyle,
electro, house, klassisk musik, dødsmetal blev der eksperimenteret med, blot for at
udforske musikken, og få inspiration fra andre stilarter..
Den dag i dag er jeg lykkelig for at jeg ikke blot har produceret musik i en boltgade (so to speek),
men i 10..

Efter at have brugt FL i nogen år, besluttede jeg mig for at jeg vil prøve noget andet.
Efter at have leget med Cubase, Reason, etc.. i nogen måneder, besluttede jeg mig for at det ikke var mig, og
rykkede forgæves tilbage til FL, hvor jeg ca. en måned efter købte mig en mac og Logic.
Absolut den bedste investering jeg har lavet, ever.

Den dag i dag bruger jeg rigtig meget af min tid i mit hjemmestudie, som jeg har brugt et års tid på at få oppe
og køre, med udstyr osv. - Så nu lever jeg i bedste velgående, med en hobby som jeg vil kæmpe for bliver
til mit arbejde..

Cheers.

Medlemsavatar
Codo
Forum Donator
Indlæg: 282
Sted: Aalborg

Indlæg af Codo »

Jeg hedder Lasse, 43 år.

http://fri-stedet.dk/

I vores musikafdeling er vi 3 medarbejdere: Lise, Peter og jeg.

Kun en brøkdel af Fri-stedets produktioner er tilgængelige på nettet. Vi udgiver gns. 1½ CD / år. Vi er ude og spille ca. 40 gange om året. Så har vi 3 veludrustede øvere og en masse fede unge bands, som gratis indspiller demoer i vores Pro Tools HD3 studie. Vi har et fantastisk fællesskab med en masse vidunderlige børn & unge.

Mine spidskompetencer er teknikken. Jeg er både computernørd og gearnørd - bruger mit halve liv foran skærme midt i loddeos. Den anden del går med at undervise i trommer, bas, guitar og klaver samt at lave vores sange eller indspille de unges egne arrangementer. Hovedinstrument er guitar, som jeg har spillet siden jeg var helt lille.

Default avatar
Søbbe
Medlem
Indlæg: 67
Sted: Århus

Indlæg af Søbbe »

Jeg hedder Michael og er 22 år.
Jeg har været DJ siden jeg var 18 og har været i gang med at lave mit eget musik i omkring et år (nærmere et halvt år seriøst).
Jeg er født og opvokset i Århus og har aldrig rigtig lært nogen form for musikteori eller noget ud over de få ting man spillede i folkeskolen.

Musikken er primært elektronisk i form af elektrohouse / complextro, men det sker også at jeg går over i trance og dubstep.
Indtil videre har jeg ikke fået udgivet noget, men kan mærke at det godt er på vej.

Udover alt det her musikgøgl, så er jeg computernørd, vidensrøvhul, er uddannet datamatiker(Er i gang med bacheloroverbygningen) og har et lille firma hvor jeg producerer programmer for andre.

Så kort sagt er jeg ham der kan alt med computere, hvilket jeg plejer at benævne som "Datamagiker" :)

Medlemsavatar
Laetus
Medlem
Indlæg: 16
Sted: Århus

Indlæg af Laetus »

Hedder Jacob og er 31 år.
Været sanger siden jeg var 12, men blev meget on and off da jeg nåede de 20, og genoptog det først ordenligt igen da jeg blev 26, hvilket ærgrer mig, da jeg kunne ha' været en hel bedre nu om dage. Har derudover spillet guitar siden jeg var 16, bas siden jeg var 19, og har produceret, hovedsageligt min egen, musik siden jeg var 21.

Har smidt mit musik op på nettet i en del år nu, noget af det første var på Soundclick, derefter Bandbase og nu Soundcloud, så hvis man lyster det, så kan man høre mit fremskridt, som både musiker, og inden for at producere musik over en 5 års periode.

2008: Torn
2013: Path From Irkalla

Jeg mener personligt at jeg er kommet langt. :)

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

edit:
læste mit indlæg i dag og cringede så meget at jeg var nødt til at skrive et nyt :censored:
Senest rettet af sproed søn 1. maj 2016 22:03, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Watson
Medlem
Indlæg: 20
Sted: 8751 Gedved

Indlæg af Watson »

21 år
Dj og indehaver af Livesound hvor jeg/vi udlejer dj udstyr, mobildiskotek, lysshow m.m.
Oprettede virksomheden her i starten af 2013, så er ret ny i forhold til at være derude som sin egen mand :)
[url=http://konkurrencer-magasinet.dk/]Online konkurrencer[/url] | [url=http://agirls.dk/eksklusiv-dermaroller/]Ekslusiv Dermaroller[/url] | [url=http://xn--ln-oversigt-x8a.dk/minilaan/]Tag et minilån[/url]

Medlemsavatar
NILA$
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Aarhus

Indlæg af NILA$ »

Hej!

Jeg er lige fyldt 20 år i dag og har lavet musik siden jeg var omkring 17 år, så ikke så længe igen. Jeg har dog siden da næsten ikke forladt min sequencer, og jeg kobler af ved at sidde og rode med beats. Jeg har skiftet meget fra genre til genre, mest for at finde mig selv og det jeg bedst kan lide at lave. Det har vel været en proces af en art. Jeg startede med Progressive House, og første kunstner til at få mig interesseret i producering-branchen var deadmau5. Nu er jeg så landet i hiphop/rnb kassen men prøver at pushe stilen, både for at innovere men også for at udvikle mig selv. Det går så-og-så godt. Men det tager selvfølgelig tid!

De største kunstnere jeg har fået ros af er ELOQ, Duncan Gerow og Snavs.

Håber på mange gode diskussioner herinde og ser frem til at lære eksponentielt mere end jeg allerede har ved at konferere med andre producere. Det har jeg ikke gjort så sørens meget af.

MVH

NILA$

Medlemsavatar
Gauzz
Medlem
Indlæg: 95
Sted: 7442

Indlæg af Gauzz »

Jeg hedder Per og er 41 år. Jeg gik til trommer og bas og spillede i Frederikshavn marimbaorkester som teenager.
I starten af 20'erne begyndte en heavy periode, hvor jeg spillede guitar og var forsanger i bandet Grope.
Som 22 årig købte jeg sammen med min bror det første studie bestående af en Atari med ekstern diskettestation, en 4-spors Akai harddiskrecorder og en sampler.
Det blev dog hurtigt opgraderet til computer med lidt flere spor. Jeg gravede mig ned i den elektroniske musik og eksperimenterede en hel del.
I 2005 lavede jeg mit første remix, som var af "The Creeps" med Camille Jones. Det blev spillet en hel del på P3 og jeg fik foden indenfor i musikbranchen.
Jeg har produceret for en hel masse forskellige artister og i eget navn, primært i mere eller mindre elektroniske genrer.
Som pædagog har jeg lavet masser af musik og film med børn og unge og jeg veksler lidt mellem det og "prof" musikken.

Discografi:

Default avatar
cmk87
Medlem
Indlæg: 48

Indlæg af cmk87 »

Hej alle!!!!
Tak for medlemdskabet!
Super interessant at læse omkring jer, så jeg deler gerne min.
Christoffer, 28 år. Arbejder til dagligt med ”demand driven replenishment” hos JACK & JONES og styrer til dagligt omkring 150 butikker rundt i Europa fordelt i 6 lande. – Noget helt andet i forholdt til musikken, men det er et drømmejob at have!
Jeg har altid været interesseret i musik, og eftersom min far altid har spillet guitar, startede jeg også der som 6 årig. – Sidenhen er bassen blevet mit håndvåben, men spiller også gerne guitar og lidt trommer.
Jeg har altid hørt meget forskelligt, men må indrømme at det tog fart da jeg fik The Strokes – Is This It, i hånden af min fætter. – herfra har jeg brugt mange timer med at lytte og jamme til alt muligt slags musik. Min musiksmag svinger alt efter humør… Bob Dylan, RX Bandits, The Growlers, Killswitch Engage, Beck, Arctic Monkeys, Adam Green… osv osv! Pt er jeg meget fasineret af WILCO samt My Morning Jacket. De har en fed lyd(som man siger) – og synes at det er spændende at høre på hvordan de sætter deres ”lyd scenarie” op på deres albums. – jeg og bandet har altid haft stor interesse i selv at indspille og ”lave” en fed lyd – men vi er alle nybegyndere så der er lang vej endnu.
Jeg har haft meget sjov med at indspillet på en gammel TESCAM 424 vi fik på QXL til 500,- - senere er det gået til en gammel PC med cubase og nu er det REAPER… Jeg er som sagt ikke særlig god til at mixe og alt det, men synes det er spændende.
Har kun spillet i 1 band hele mit liv, og jeg synes det er det fedeste i verden! – dog er vi kun 3 tilbage så nu arbejder vi på nyt, hvilket også er spændende!
Mit band var kendt som:

Paper Plane Factory
– videoen blev lavet af en kammerat som i dag er hos TV2

– min favorit….

Og vi havde MANGE gode år sammen. – Vi startede sammen helt tilbage for 15 år siden i den lokale ungdomsskole og begyndte hurtigt at lave eget musik som vi efterfølgende indspillede og havde mange gode koncerter og timer sammen. – vi har egentlig spillet MANGE koncerter, men vi er aldrig blevet til et KÆMPE navn. Dog vandt vi engang 10.000 kr til en konkurrence i sønderjylland. – ret fedt! Hehe… - det var stort for vores lille band på 4 mand!
Vores forsanger fik for 2 år siden barn, og havde lyst til at prøve eget projekt med mere elektronisk musik indblandet. – derfor valgte vi at sige ”pause” – hvilket jeg slet ikke kunne fatte! Vi havde brugt HVER søndag sammen i 15 år – og da jeg kom hjem tuede jeg som en f*cking kælling! – ja du læste rigtigt! – jeg var MEGA ked af det, for jeg følte at hele min verden gik i stå! Hahahahah!!!! – i dag er vi som sagt 3 af os tilbage som stadig spiller. – Men vi havde efter mange års sammenspil verdens fedeste øvelokale og gear samlet(synes vi selv) – og de resterende 3 af os nægtede at stoppe helt, så i dag er vi rykket i nyt lokale, faktisk mindst lige så hyggeligt. Og det var vi det sjovt med! – I dag spiller vi bare derud af og har allerede lavet 1 nummer som vi vil prøve at indspille inden længe.
I fremtiden vil vi gerne ud og spille med det nye band og helt nyt materiale, så det ser jeg frem til, for savner at spille koncerter!

Medlemsavatar
SuperCarla
Medlem
Indlæg: 12
Sted: djursland

Indlæg af SuperCarla »

hej der,

her kommer så en totalt n00b, årgang 1960 :)
efter 20 år foran en computerskærm (grafik, foto, hardware redningsaktioner, mactosse, serverdrift, webdrift, non-profit internetdrift...) har jeg fået den mærkværdige ide at jeg skal spille musik

et tidligere forsøg, omkring 1988-1990, på at lære at spille elektrisk guitar passede ikke så godt min manglende tålmodighed og blev opgivet - efter at have terroriseret mine omgivelser i et par år med totalt forvrængede og meget højlydte udgaver af "ole sad på en knold og sang", "i skovens dybe stille ro" og "stakkels jim" - åh, og "ode to joy" :shock:

nu har jeg så fået den ide at det skal være tangenter, - og det skal _ikke_ være virtuelle tangenter

jeg brugte 14 dage på youtube med at lytte og kigge på diverse keyboard/synths for at finde ud af hvad jeg skulle købe. nogenlunde samtidig faldt en appelsin i min turban, så nu er jeg den lykkelige ejer af en korg M1 og en korg cx3 :-D - så med lidt held kommer jeg snart til at lyde som jon lord :-P

jeg havnede her fordi jeg søgte efter brugte synths

og lige om lidt - altså når jeg er færdig med at nedlægge mit kontor, flytte mit kreative værksted og lægge to nye gulve - så kan I nok forvente en hel masse skumle spørgsmål om mine "nye" tangenter

ses

/tina

Default avatar
Romanovich
Medlem
Indlæg: 4
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Romanovich »

Navnet er Alexander

Jeg er hvad man kalder for noob. Har altid haft interesse for musik dog intet gjort ved det da tiden er knap. Og I know, undskyldninger er der masser af. Men med en fuldtidsjob, 2 små børn og mange andre interesser så er tiden meget knap. Jeg besluttede dog tilbage i december 2017 at gøre noget ved det.

Har intet udstyr ud over instrumenter som klaver, guitar samt piccolofløjte. Er igang med research i forhold til udstyr, oig meget andet.
Håber at jeg kan vise noget frem i løbet af året :)

God dag til jer alle.
//Alexander
Indehaver af hjemmesider med Joke & Kryb

Nyt svar