Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
UrsusdenGale
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: Præstø

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg Skrevet: 19. jun 2018, 12:01

Jeg fylder snart 38 år. Har ikke de store musikalske talenter, hver gang jeg prøver at lære og spille på et instrument ender det med at jeg bliver sur fordi det slet ikke går efter mit hoved. Jeg er heller ikke særlig god til almindelig sang. tilgengæld her jeg god rytmisk sans, et ok flow. måske bedre en det og har en god vejrtræknings teknik, jeg har os øvet mig meget i at rappe de sidste 2 år. Jeg er god til at find på lyrik og et emne jeg vil rappe om. For det meste rapper jeg om mit liv, politik eller mit syn på verden. På en god dag kan smide en sang ned på 2 A4 sider på omkring 1 time og 30 min.

praktisk talt her jeg ikke haft så mange musik timer heller ikke i folkeskolen fordi jeg havde indlærings vanskeligheder af div. årsager det var for det meste i musik timerne jeg blev taget ud. Jeg rapper dog ikke om ludere, fest, druk og stoffer siger mig ikke så meget, jeg er nok blevet for gammel hahahaha eller så er det måske for intet sigende og der er så meget af det ca 80-90%. Så høre ikke så meget på dansk rap. De gamle tracks kan man høre.
Ost3n
Groupie
Groupie
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 10. jul 2018, 16:05

34 år gammel og har altid haft en ønske om at indspille mit eget nummer. Desværre er der sådan at livet kommer i vejen. Først blev jeg gift, så kom børn og så har man ikke tid til noget som helst. Jeg har derfor besluttet at ændre lidt på mit liv.

I hverdagen arbejder jeg som laborant men om aftenen leger jeg med en hjemmeside for at blive bedre til både design, kodning og hvad der eller hører til. Hjemmesiden er på svensk og er en form for gammeldags underholdningsportal som indeholder jokes, citater så som: https://de-roliga-skamt.se/citat/ og meget andet i samme genre.

Jeg har nu i flere år haft både en guitar og klaver stående hjemme og det er uden at jeg kan spille på hverken den ene eller den anden. Her vil jeg så allokere noget af min tid i weekenden på først at lære at spille guitar og derefter klaver og så må vi se hvor langt jeg kommer med at indspille mit eget nummer :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 10. jul 2018, 16:55

Ost3n skrev:34 år gammel og har altid haft en ønske om at indspille mit eget nummer. Desværre er der sådan at livet kommer i vejen. Først blev jeg gift, så kom børn og så har man ikke tid til noget som helst. Jeg har derfor besluttet at ændre lidt på mit liv.

I hverdagen arbejder jeg som laborant men om aftenen leger jeg med en hjemmeside for at blive bedre til både design, kodning og hvad der eller hører til. Hjemmesiden er på svensk og er en form for gammeldags underholdningsportal som indeholder jokes, citater så som: https://de-roliga-skamt.se/citat/ og meget andet i samme genre.

Jeg har nu i flere år haft både en guitar og klaver stående hjemme og det er uden at jeg kan spille på hverken den ene eller den anden. Her vil jeg så allokere noget af min tid i weekenden på først at lære at spille guitar og derefter klaver og så må vi se hvor langt jeg kommer med at indspille mit eget nummer :)

Velkommen til ... og til verdens bedste hobby.
Brugeravatar
dormin
Tekniker
Tekniker
Sted: Hammel

Indlæg Skrevet: 7. aug 2018, 21:49

Jeg har været med på sidelinien i nogle år nu og tænkte det var ved at være på tide med en kort introduktion.

Navnet er Thomas og alderen runder snart de 40.
Jeg er oprindeligt fra København men har de sidste næsten 10 år af mit liv boet i Hammel, ca. 30 km. nord vest for Aarhus.

Min musikalske opvækst har været på forskellige instrumenter (klarinet, horn og klaver - ud over den obligatoriske blokfløjte - jeg kan dog få rimelig lyd ud af de fleste musikinstrumenter) i regi af Københavns Kommunes Musikskole.
I løbet af min studietid (efter gymnasiet) på Københavns Universitet, hvor jeg læste Musikvidenskab samt lidt Matematik og Datalogi, fik jeg også kørt København og omegn tyndt til forskellige amatørorkestre som jeg nu og da også arrangerede/skrev lidt for. Jeg husker perioder med 2-3 øveaftener pr. uge i div. ensembler ud over studie og studiearbejde - det tog nok lidt overhånd, men jeg havde ingen forpligtelser (som man her +20 år efter kan se tilbage på med nogen misundelse) og det gik egentlig fint.

Jeg ernærede mig i min studietid i starten af 2000'erne bl.a. med at lave ringetoner til Nokia mobiltelefoner. I ved, de enstemmige (bestod af max 160 karakterer - det skulle jo kunne være i én sms) "blip-blop" lyde der blev solgt lystigt på jubii.dk, sol.dk, eb.dk og var at finde i helsides annoncer i aviser og blade mv. Det var spas, men varede dog alligevel forholdsvis kort tid! Siden hen blev det til noget nodeskriver arbejde for bl.a. "Teatret" (Det Kongelige Teater) og DR og har som transkribør også en enkelt udgivelse på Edition Wilhelm Hansen.

Jeg er dog endt med at arbejde inden for IT branchen og har nu alene musikken som en (til tider sjælden) hobby - dvs. når jeg lige har mulighed for at trække stikket ud fra familielivet - med 3 børn (4, 6 og 8 år) så går en normal arbejdsuge bare hurtigt og alene tid (og ikke mindst par tid) skal prioriteres hårdt.

Selvom jeg er ved at blive lidt rusten, er jeg stadig nogenlunde hjemme i Finale, som var mit primære nodeskriverprogram og som jeg troligt opgraderer - Sibelius kom til da det var det der blev brugt på "Teatret" (værktøjet følger nogle gange opgaven) og inden for de sidste år har jeg også snuset lidt til Dorico, for at "følge lidt med". Det er dog sjældent at jeg får brugt programmerne.

Jeg har derudover haft Cubase i en årrække, uden for alvor at have dykket ned i programmet - og har gennemtiden udbygget (læs: købt mig fattig) med forskellige DAWs, VSTs og plugins. - Det er meget sjovt og hyggeligt at lege med, men endnu forbliver det på hobbystadiet.

Tilbage til "After Party"