Den danske indfødsretsprøve

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Zero

Re: Den danske indfødsretsprøve

Indlæg af Zero »

niklasni1 skrev:Vilhelm Hammershøi.

Jeg ved ikke om jeg ville smide dig i en lejr fordi du ikke ved hvem han var, men jeg synes da det er lidt synd for dig :)
Ja der kan man bare se: jeg interesserer mig tilfældigvis ikke ret meget for malerier, har aldrig sagt mig noget særligt......det er da også et rent tilfælde at jeg vidste hvem Thorvaldsen er..(hvis ikke jeg havde haft en kæreste der hev mig ind på museet...etc.).....men spørg mig om Rock guitarister....eller fender guitarer..

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Jeg er mest PS Krøyer fan naar det kommer til danske impressionister
Ham kender alle , ham med skagensmalerierne. :wink:
Billede

Billede
http://images.google.com/images?hl=en&q ... 1&ct=title

Men der er helt sikkert en masse danske jeg ikke kender :oops:

Ellers kan jeg godt li en ny-impressionistisk fransk malerinde ved navn Van Hove
Billede

Billede

http://refletsdecristal.blogspirit.com/ ... ove/page1/
Senest rettet af Vagn Hollund lør 25. okt 2008 22:47, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Indlæg af Snagglepuss »

Synes ikke jeg har set nogle posts der siger, at folk jo faktisk kan læse op til den her prøven. Jeg fik over de 32 rigtige... Hvad det så end siger.

Mener man får udleveret en bog eller sådan noget, som man kan bruge til at læse i op til prøven. Det handler jo også om, at folk skal vise, at de vil ind i Danmark. Altså at de vil gøre en indsats :)
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

.men spørg mig om Rock guitarister....eller fender guitarer..
Hey er det alnico 5 i din Strat? :-P

Default avatar
Zero

Indlæg af Zero »

Vagn Hollund skrev:
.men spørg mig om Rock guitarister....eller fender guitarer..
Hey er det alnico 5 i din Strat? :-P
Jep ;) Og ikke reverse wound/ reverse polarity på center PU'en :)
Ohm tal Fender Straten (tokai PU'er w. Southpole up): ca. 6.1Kohm :)
Ohm tal Tokai Strat (fender PU'er w. Northpole up): ca. 5.8 Kohm
( Kohm varierer en smule fra PU til PU på begge strater ;) )

Sku hilse fra de 2 strater og spørge om der er andet du vil vide? ;)

Medlemsavatar
topperf
Forum Donator
Indlæg: 1033
Sted: På min bagdel

Indlæg af topperf »

Patriot, åbenbart. :roll:

Vagn, fede billeder! du ku' checke Thomas Kluge ud, ham tror jeg du ville ku li!
[color=#800040]---------------------------------------[/color]
http://www.thomasborghus.dk
http://www.youtube.com/topperf
http://www.myspace.com/topperf

[color=#800040]I'm depriving a village somewhere of a perfectly good idiot.[/color]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Gjort og det ser ud til at du har ret, fedt den maade han leger med lyset.
Zero skrev:
Vagn Hollund skrev:
.men spørg mig om Rock guitarister....eller fender guitarer..
Hey er det alnico 5 i din Strat? :-P
Jep ;) Og ikke reverse wound/ reverse polarity på center PU'en :)
Ohm tal Fender Straten (tokai PU'er w. Southpole up): ca. 6.1Kohm :)
Ohm tal Tokai Strat (fender PU'er w. Northpole up): ca. 5.8 Kohm
( Kohm varierer en smule fra PU til PU på begge strater ;) )

Sku hilse fra de 2 strater og spørge om der er andet du vil vide? ;)
Nej jeg tror du har bestaaet preoven :dollargrin:

Default avatar
Zero

Indlæg af Zero »

Vagn Hollund skrev:Nej jeg tror du har bestaaet preoven :dollargrin:
Pyha :-D ...så bety-der det vel at jaj ka ta mine strater mæd maj når jaj nu blive schmidt ut av Darnmak fordi jaj ikke bestå den indfodsret-proven ?

Medlemsavatar
topperf
Forum Donator
Indlæg: 1033
Sted: På min bagdel

Indlæg af topperf »

Jow, og je vel majt gern mæ! ta hen til et sted hvor sol den skinne? næh? (arh, den sidste er måske lidt for sepp?:))
[color=#800040]---------------------------------------[/color]
http://www.thomasborghus.dk
http://www.youtube.com/topperf
http://www.myspace.com/topperf

[color=#800040]I'm depriving a village somewhere of a perfectly good idiot.[/color]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Wae do wha det ka ah got saje dar, ah trro eh den der ind-fojses-tingeling gjaelder i swenskerland saa...

Jeg har boet paa mors :wink:
Et lidt soergeligt sted at bo egentligt, specielt for en kjoevenhavner.
Men der er da altid traeskodans i det ottekantede forsamlingshus i osterjoelby, torsdag aften. Saa faar man da levet noget aegte dansk kultur.

Medlemsavatar
Eicen
Medlem
Indlæg: 1568
Sted: 2700 Brønshøj

Indlæg af Eicen »

Vagn Hollund skrev:Wae do wha det ka ah got saje dar, ah trro eh den der ind-fojses-tingeling gjaelder i swenskerland saa...

Jeg har boet paa mors :wink:
Et lidt soergeligt sted at bo egentligt, specielt for en kjoevenhavner.
Men der er da altid traeskodans i det ottekantede forsamlingshus i osterjoelby, torsdag aften. Saa faar man da levet noget aegte dansk kultur.
Til gengæld koster et 80kvm hus, med stort grundareal ikke mere end 300.000,-
Man får pænt meget hus for 1 mil. kr :)

Hvis jeg havde en internetshop eller et postordrefirma, ville jeg placere det i kolding nær E45, bosætte mig selv i nord/vestjylland, og så klare det hele over net eller tlf :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg kommer fra vm jylland, og troede også, at jeg efter en afstikker på 10-12 år, kunne slå mig ned i et stort palæ til et par mill., klare ting over nettet, det kunne jeg også, men der var intet at lave ved siden af(koncerter, eller bare kulturelle indslag, butikkerne lukker tidligere end storKbh.) jeg sad fast.

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

Det eneste her i verden der er værre end racister - er folk der ikke vil indrømme det

Vi har ikke et indvandrerproblem i Danmark. Vi har et racismeproblem - de danske )(/"#¤ sørger med deres ignorante, arrogante og nærige holdning for at fremmedgøre alle andre kulturelle normer end deres egen. Det skaber ulykkelige mennesker - ulykkelige mennesker er på alle leder og kanter et problem for samfundet.

Alle jer der siger at DF ikke er racistisk...

TÆNK JER OM

DF er en betændt byld på det danske samfund, et hadefuldt parti der kanalisere befolkningens undertrykte vrede ud i offentligheden.
Tænk jer om: Hvad er DF's politiske agenda?
PRIORITET #1: Få begrænset antallet af farvede i DK så kraftigt som overhovedet muligt. Alle deres lovforslag på dette område, deres retorik, der fremtoning i medierne - peger mod dette endemål.

Hvor nemme er i at narre? Skal der virkelig ikke andet til end at et parti taler pænt og hævder sin demokratiske ret før i blankt acceptere dem som legitime diskussionspartnere?

At afvise man er racist ved at påstå at ordet bruges forkert idet man "jo ikke har et problem med racer.. Næh, det er kun andre KULTURER der er problemet" er krysteragtigt. Man foretager en irrationel negativ generalisering omkring en meget stor gruppe mennesker og har så ikke en gang nosser nok til at blive kaldt hvad man er - racist. Det er skammeligt.

Danmark er på vej til helvede
og
det er ikke de farvedes skyld
Senest rettet af Rux man 27. okt 2008 15:32, rettet i alt 1 gang.
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er ikke i orden at kalde folk for svin.

Det er da netop den slags begreber rigtige racister bruger.

Du kan læse lidt op på hvad racisme er (og ikke er) her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Racism

Det har intet med f.eks. kultur eller religion at gøre.

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

ah, come on Holger - din smarte retorik bider ikke på mig.

Hold din wiki-links for dig selv, du ved jo godt at jeg ved hvad jeg snakker om.
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

Rux skrev:ah, come on Holger - din smarte retorik bider ikke på mig.

Hold din wiki-links for dig selv, du ved jo godt at jeg ved hvad jeg snakker om.
det er da os der ikke bider os i din smarte retorik. af ukendte årsager formår du at retorikke kulturforskelle om til racisme. flot klaret.
Mikkel Juul Jensen

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Hvad sal man kalde det,
Fremmeddiskrimination?

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

man kunne også bare kalde det for hvad det er - racisme

at det har noget med kultur, religion eller whatever at gøre er udelukkende en efterrationalisering folk laver fordi de ikke vil stå ved hvad de er.

Mht at bruge ordet "svin" og hvorvidt det er acceptabelt... Hvis der er nogen der føler sig stødt ka jeg godt slette det.

EDIT: Og btw til Holger, så er det her

"Darlene Alvarez Maddern define racism as “...a highly organized system of 'race'-based group privilege that operates at every level of society and is held together by a sophisticated ideology of color/'race' supremacy. Racist systems include, but cannot be reduced to, racial bigotry,” (Cazenave and Maddern 1999: 42)"

taget fra dit wiki-link...
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rux skrev:ah, come on Holger - din smarte retorik bider ikke på mig.

Hold din wiki-links for dig selv, du ved jo godt at jeg ved hvad jeg snakker om.
Mht at bruge ordet "svin" og hvorvidt det er acceptabelt... Hvis der er nogen der føler sig stødt ka jeg godt slette det.
Reglerne for dette forum
Forummet er åbent for alle, som minimum overholder følgende regler om god opførsel:

1) Ingen spamming.
2) Tal pænt til hinanden på det personlige plan, men lad også være med at være meget sart. Brug evt. Haddocks skældsordsliste hvis du er sur.
3) Ingen forespørgsel om eller links til piratkopieret software, musik eller film eller andre lign. lovovertrædelser. Se dette filmklip.
4) Ingen PC vs. Mac diskussion, som ikke direkte er baseret på relevante argumenter.
5) Kun 1 brugerprofil pr. medlem - misbrug eller sockpuppetry medfører bortvisning af alle tilhørende brugerprofiler.

Efterkom øjeblikkeligt henstillinger fra moderatorerne

I grove tilfælde af brud på reglerne gives der en advarsel. Respekteres denne advarsel ikke, så udelukkes brugeren fra forummet permanent uden yderligere varsel eller forklaring. Det er adminstratorens ret, at slette enhver post eller tråd han finder upassende i forummet, så forummets saglighed eller gode stemning kan bevares. Ønsker brugeren, som har modtaget henstillingen, eller andre brugere i almindelighed, at kommentere på moderatorenes henstillinger, så foregår det i Backstage forummet - ikke i den aktuelle tråd eller via PM eller email.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Brug evt. Haddocks skældsordsliste hvis du er sur.
Hey linket virker ikke :)
Jeg havde ellers lige taenkt mig at jeg skulle preove det af i en post.

Fremmeddiscrimination, Minoritetsdiscrimination...?

Hvis man saa skulle bruge nogle mere neutrale ord

Kulturclash, Fremmedtolerance....?

Eller den anden vej
Kulturpreservation, flertalskonsekvens...?

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

forstår ikke rigtigt..

har jeg overtrådt reglerne eller hvad?

Udtrykket "de danske svin" rammer jo os allesammen og ikke en bestemt person eller gruppe (medmindre man definerer staten Danmark som en 'gruppe')

EDIT: ATT Vagn - det er en række fine ord du foreslår, men pointen for mig er jo netop at vi IKKE skal forsøge at feje det virkelige problem ind under gulvtæppet ved at omdøbe fænomenet til dette eller hint
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Ja du stoeder nogen hved at bruge udtrykket "danske svin", og det er brud paa reglerne. Saa det maa du hellere slette. Meningen fremgaar jo fint uden fordoemmende skaeldsord. :)

Men tilbage til discussionen
Det du siger med at det er Race-discrimination det synes jeg forsimpler problemet en tand for meget.
Du fremlaegger det somom at ansvaret kun tiilkommer danskerne og at det er deres "skyld" det hele
Jeg tror (maaske naivt) de fleste danskere forsoeger at vaere aabne og forstaaende over for andre kulture, saa istedet for at lede efter syndere burde man se paa problemet som et flersidigt kulturelt og menneskeligt handicap.
Det er da meget normalt at folk med samme kultur holder sig til hinanden, fordi man foeler sig mere hjemme og har flere lighedstegn
Saa det synes jeg gaelder begge veje.

Og i alle kulture hvor du ikke taler sproget godt vil man risikere at blive behandlet somom man er lidt dum.
Som udlandsdansker vil jeg sige at enhver integration i en anden kultur er svaer i begyndelsen.

Folk har helt andre vaerdisaet og humor og jargon kan vaere svaer a forstaa, men det ens egen opgave at forsoege at vaerdsaette de nye vaerdier.

Medlemsavatar
Rux
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Værnedamsvej!

Indlæg af Rux »

Vagn Hollund skrev:Ja du stoeder nogen hved at bruge udtrykket "danske svin", og det er brud paa reglerne. Saa det maa du hellere slette. Meningen fremgaar jo fint uden fordoemmende skaeldsord. :)
done
Vagn Hollund skrev: Men tilbage til discussionen
Det du siger med at det er Race-discrimination det synes jeg forsimpler problemet en tand for meget.
Du fremlaegger det somom at ansvaret kun tiilkommer danskerne og at det er deres "skyld" det hele
Ansvaret er vores - det er vores land, vores love - vores magt. Selvfølgelig er det også vores ansvar.
Vagn Hollund skrev: Jeg tror (maaske naivt) de fleste danskere forsoeger at vaere aabne og forstaaende over for andre kulture, saa istedet for at lede efter syndere burde man se paa problemet som et flersidigt kulturelt og menneskeligt handicap.
Jeg ser ingen åbenhed eller forsøg på forståelse. Hvad jeg ser er nærig selvfedhed og ignorance. Hver dag - i bussen, på min arbejdsplads, blandt mine venner og i diskussioner på nettet.
Vagn Hollund skrev: Det er da meget normalt at folk med samme kultur holder sig til hinanden, fordi man foeler sig mere hjemme og har flere lighedstegn
Saa det synes jeg gaelder begge veje.
Racisme er "menneskelig, oh alt for menneskeligt" - der kunne jeg ikke være mere enig i. Men det gælder ikke "begge veje" - det er nemlig vores (og kun vores) ansvar som land at motivere vores gæster til at indtræde i samfundet på en måde der er gunstig for alle parter.
Hvis de folk der kommer her opfører sig f*cked op, så er det fordi VI har fejlet og ikke fordi de er "onde" eller "dårlige mennesker" eller whatever.
Vagn Hollund skrev: Og i alle kulture hvor du ikke taler sproget godt vil man risikere at blive behandlet somom man er lidt dum.
Som udlandsdansker vil jeg sige at enhver integration i en anden kultur er svaer i begyndelsen.

Folk har helt andre vaerdisaet og humor og jargon kan vaere svaer a forstaa, men det ens egen opgave at forsoege at vaerdsaette de nye vaerdier.
Enig!
Only when the last tree has been cut down... Will we be able to find that last damn pro-verb reciting indian and kill him. And make more money.

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Racisme er "menneskelig, oh alt for menneskeligt" - der kunne jeg ikke være mere enig i. Men det gælder ikke "begge veje" - det er nemlig vores (og kun vores) ansvar som land at motivere vores gæster til at indtræde i samfundet på en måde der er gunstig for alle parter.
Hvis de folk der kommer her opfører sig f*cked op, så er det fordi VI har fejlet og ikke fordi de er "onde" eller "dårlige mennesker" eller whatever.
Så fik jeg da godtnok lige jordbærtærten i den gale hals !!
Hvis argumentationen er på det niveau, så kommer man ingen vegne med dialog og sund fornuft.
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Medlemsavatar
topperf
Forum Donator
Indlæg: 1033
Sted: På min bagdel

Indlæg af topperf »

Hvis de folk der kommer her opfører sig f*cked op, så er det fordi VI har fejlet og ikke fordi de er "onde" eller "dårlige mennesker" eller whatever.
Rux, jeg er enig et stykke af vejen, men ligefrem at placere ansvar for utrerede handlinger udført af eks østblok kriminelle, invandrerbanders sammenstød med danske fjolser og mennesker på tålt ophold (jeg husker en Iraker som mange Kurdere nok ikke lige glemmer), er at spænde remmen for hårdt.

At V og K mener de fører en stueren politik derimod? - Kvalmende.
[color=#800040]---------------------------------------[/color]
http://www.thomasborghus.dk
http://www.youtube.com/topperf
http://www.myspace.com/topperf

[color=#800040]I'm depriving a village somewhere of a perfectly good idiot.[/color]

Nyt svar