Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 09:45

Smittefar skrev:Det er vist ved at være tid til at inhalere morgenkaffen Mike :D

Im on it! :lol:
Nu er den her! Absolute midi '97: Download din kopi gratis her!
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 10:25

Mike-air skrev:Kender i det der, hvor man laver et nummer, syntes det er totalt fedt.
- Man kommer tilbage dagen efter, og så er det bare røv og nøgler.
Jo, det kender jeg fandme godt!

Mike-air skrev:2-3 år senere hører man nummeret igen, og fandme ikke om det lyder totalt fedt igen.
Øhh nej, men jeg håber da det sker en dag... :dollargrin:
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 12:03

Smittefar skrev:Lidt afhængig af dine høretelefoner hører du måske også et lille bidrag fra selve strengene - bare det at sidde med guitaren kan jo overfører lidt resonans til kroppen, som man lige pludselig mangler.

Ja, nogle gange, hvis jeg spiller med en crunchy lyd (altså let forvrængning), og volumen i hovedtelefonerne ikke er højere end at man kan høre en snært af strengelyd med på sidelinjen, så synes jeg faktisk nogle gange strengelyden bidrager positivt til lyden. Derfor har jeg faktisk flere gange tænkt på, om jeg en dag skulle prøve at indspille med en mikrofon lige ud for strengene, for så at lægge dette oveni den "rigtige" el-guitarlyd i DAW'en.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 12:28

Det er vist ikke noget helt unormalt studietrick. Det kan tilføje lidt 'clarity'
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 17:33

Nå okay - jeg var ikke klar over, at andre gjorde sådan...

Til gengæld har jeg før hørt, at nogle vælger at indspille igennem to forskellige kabinetter samtidig, hvor det ene kabinet kører med forvrængning og det andet kører med en clean lyd. Ved efterfølgende at blande de to så skulle den cleane udgave efter sigende bidrage til at opnå noget mere tone. Har dog aldrig slev prøvet det.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 17:41

Mr. Soundman skrev:
Til gengæld har jeg før hørt, at nogle vælger at indspille igennem to forskellige kabinetter samtidig, hvor det ene kabinet kører med forvrængning og det andet kører med en clean lyd. Ved efterfølgende at blande de to så skulle den cleane udgave efter sigende bidrage til at opnå noget mere tone. Har dog aldrig slev prøvet det.

Det er også en ret kendt metode. Det er det der er så fedt. Der er ingen regler - men masser af muligheder.
Intet clip-plugin på min masterbus. Tak!
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 9. aug 2018, 18:30

Men i øvrigt kan begge ting jo fint gøres med en Axe Fx II. Den sidste med at køre clean og forvrængning er jo super nem at sætte op.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 10. aug 2018, 22:51

Jeg forstår slet ikke udtrykket no-brainer. Ser det som regel mht. software/plugins. Jeg er med på at det betyder at et tilbud er så godt at man bare skal købe produktet uden at tænke, men det virker bare så utroligt tåbeligt at gøre. Om et plugin er dyrt, super billigt eller helt gratis har jo intet at gøre med dets reelle værdi. Jeg finder at det oftere har større værdi ikke at tilføje endnu et plugin til ens setup. Jo flere plugins og muligheder du har jo mere uoverskueligt bliver det hele.

Hmm måske jeg har ytret undren over dette før.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 10. aug 2018, 22:55

AvS skrev:... no-brainer.

AvS skrev:... utroligt tåbeligt at gøre.

Derfor! :-D
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 17. aug 2018, 14:24

Hehe ja det gik også op for mig at hvis man ser det på den måde, så giver udtrykket faktisk mening - tror dog ikke at det er det som folk mener med no-brainer.

Ny ting jeg synes er underligt. Folk som sælger vintage synths på dba og skriver eller paster en masse generel info/historie om synthen. ALLE folk som er interesseret i f.eks. Jupiter 8 eller andet i den kaliber ved sgu da alt hvad der er at vide om den, og ellers googler man det. Skriv dog om standen på den pågældende synth, evt. handelsbetingelser eller andet, som er unikt for lige netop den synth der sælges.

Tilbage til "After Party"