Apple Music For Artist analytics dashboard er nu tilgængeligt for alle

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Apple Music For Artist analytics dashboard er nu tilgængeligt for alle

Indlæg af SustainerPlayer »

'Apple Music for Artists' Analytics Dashboard Now Available for All Artists
applemusicanalytics.jpg
applemusicanalytics.jpg (41.41 KiB) Vist 473 gange
Apples "svar" på "Spotify For Artists".

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hehe, spændt på om det lader sig gøre at få tilgang til mit album. Poster her hvordan processen forløber :) Indtil nu har jeg bare udfyldt et skema, men releasen er lavet via Labelworx, så det bliver interessant hvordan de vil validere at jeg er mig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Men det er fandema da sent at Apple kommer ind i kampen? Jeg husker at have access til denne data via Spotify allerede tilbage i 2015.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yeps - jeg er også "pending". Men jeg kunne gå via Distrokid, så måske det er nok validering?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så var der bid!
Screenshot 2019-08-20 at 16.26.05.png
MÆRKELIGT at det var så let at få adgang :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her er lidt af den anna lytics man får adgang til:
Screenshot 2019-08-20 at 16.30.20.png
Ubegribeligt at jeg ikke gik all-in på musikken efter det kæmpe peak i foråret 2016? :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Så var der bid!

MÆRKELIGT at det var så let at få adgang :)
Cool. Tjaa - I don't know. Spotify for Artists kom jeg ind på med det samme. Jeg "hænger" stadig hos Apple.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lige søgt, så må vi se hvad der sker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Jeg har lige søgt, så må vi se hvad der sker.
Tror ikke de hopper på, at du er Beyoncé :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:
Hald skrev:Jeg har lige søgt, så må vi se hvad der sker.
Tror ikke de hopper på, at du er Beyoncé :-P
Ja ja, jeg linkede til alle mine fanhjemmesider, så de ved at jeg næsten er officiel.. :wink: :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hov glemte helt at melde tilbage, jeg fik adgangen i mandags d. 26
It works.. Men hvis man er lige så populær som mit band kan jeg ikke anbefale det, sikke en skuffelse at læse de reelle tal. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Og nu har Distrokids så efterfølgende meldt dette ud:
We just made it *too easy* to get verified for "Apple Music for Artists". Visit https://distrokid.com/am4a/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tilmeldte mig via Distrokid og er stadig "pending", så det er ikke garanti for at det hurtigere.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så blev jeg lukket ind i det gode selskab.

Hmm - jeg har færre plays i "lifetime" end i "year to date". Der er vist også noget knas i landeopgørelsen ifht. hvad Distrokid rapporterer. Det er åbenbart Østrig og Ålands Øerne, der "driller".

Men hvis salg og plays forsætter på nogenlunde samme måde, så går der kun ca. 3500 år før jeg har tjent en månedsløn.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: Men hvis salg og plays forsætter på nogenlunde samme måde, så går der kun ca. 3500 år før jeg har tjent en månedsløn.
Pfff.. Jeg bliver mega positiv hvis udgifterne ved at have det på Distrokid nogensinde skulle gå op med indtægterne, hehe.. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:
SustainerPlayer skrev: Men hvis salg og plays forsætter på nogenlunde samme måde, så går der kun ca. 3500 år før jeg har tjent en månedsløn.
Pfff.. Jeg bliver mega positiv hvis udgifterne ved at have det på Distrokid nogensinde skulle gå op med indtægterne, hehe.. :lol:
Ja - det kan nok gøres relativt hurtigt på en 3-400 år.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker at vores penge bliver mindre værd når robotterne overtager, og distrokid falder i pris, og resten udligner sig når vi overgår til music-coins eller hvad den digitale valuta nu bliver for den slags.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar