Hvad gør jeg forkert?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Hvad gør jeg forkert?

Indlæg Skrevet: 29. jul 2019, 22:02

adgangfolmer skrev:Tænker også, at du skal fokusere på at gøre noget færdigt selv. Med tanke på, hvor gode muligheder der findes med akustiske lydbiblioteker, så har du faktisk muligheden for at færdiggøre noget selv med et ganske hæderligt resultat :)

...

Jeg tror du vil, du vil have en større chance for at få noget respons, hvis du i forvejen har publiceret nogle ting og evt. skabt lidt opmærksomhed omkring dit navn og arbejde - skabt en portfolie om du vil. Også bare for at du får følelsen af at gøre noget færdigt.

Nu er det bare det, at jeg flere gange har fået at vide (af venner, familie) at det kunne være fedt at høre min musik spillet af et rigtigt orkester, live.

Portfolio? Hvordan skaber jeg sådan ét? Og hvor lægger jeg det op?

Jeg har lavet filmen "Rekonstruktion af Hald Slot", både soundtrack og animation.
Har også lavet Viborg Domkirke (rekonstruktion), igen med animation/soundtrack.
Samt Spøttrup Borg på samme måde.

Er det den del du vil have jeg skal fortælle? Eller er det noget helt andet jeg bør skrive i et portfolio?

raoul skrev:Har du overvejet om der er andre udtryksformer end akustisk middelaldermusik du kunne dykke ned i ?

Det gør jeg da allerede masser af. Se på min youtubekanal. Jeg laver en del musik i film/soundtrack-genren.
Senest rettet af mediumaevum 29. jul 2019, 22:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 29. jul 2019, 22:06

Film/soundtrack er et medie, ikke en genre. Stilistisk er du så snæver, at det er svært at se en diversitet, hvis man ikke er til det.

Du nævnte noget med en koncert i Viborg, hvor din musik blev spillet. Det er der du skal tage fat. Det er netop der, man skaber forbindelser! Og snart vil du se, det ikke er så indspist som du tror.
skriver noder
mixolydisk
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 10:35

Christoffer har lavet en god post tidligere i tråden hvor han svarer på Brylas spørgsmål. Kig dér.

Jeg har arbejdet med en del forskellige strygere og andre klassiske musikere på rytmisk musik, og jeg kan sig dig helt sikkert at ikke én af dem ville sige ja til "bare" at spille din musik. Det er formålsløst, de kender dig ikke, og det kommer kun én person til gode: dig.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 11:41

Jeg melder mig lige på banen - og det kan jo være rigtig irriterende ind i mellem.......men......nu har jeg opfordret dig til at opsøge musikere, så derfor responderer jeg lige på det. Det er IKKE det samme som at få et "ja" - det er er en lang vej. Du har den udfordring at for at kunne spille din musik, som du gerne vil, så skal du have fat i dygtige musikere.....og de er vant til at spille den "bedste" musik komponeret af de "bedste" komponister - de kan plukke fra alle hylder af originalt materiale og på den måde er der en usynlig kontrakt mellem musikere og publikum og ikke mindst arrangører. Det vil sige, at der er et marked, hvor der er et "samarbejde" mellem alle parter. Og hvor der er tale om professionelt og ofte betalt forhold.

Du sidder i en situation, hvor du meget gerne vil have spillet din musik - og så kommer problemerne. Du er ikke kendt - det du lægger op og spiller her på LM er små efterligninger af store mestre - og derfor er det endnu mere op af bakke for dig. Du bevæger dig i et landskab, hvor du bliver "nappa" i forhold til læder - eller vekao i forhold til chokolade. Det er de hårde og ubarmhjertige kendsgerninger, som du skal forholde dig til. Originalitet.

Hvordan ser dit nodemateriale ud, som du sender - er det i orden - ser det professionelt ud - er det skitser eller er det færdige værker - er instrumenteringen i orden? Det bliver du bedømt på - ligesom ALLE andre. Drop at lytte til venner og famillie - det er dejligt med kærlighed og venskab, men det er ikke noget man kan bruge professionelt.

Min opfordring har gentagne gange været, at du i din situation er nødt til at arbejde på den personlige kontakt - at nogen fatter sympati for dit projekt og kan se nogle muligheder. Det kan være en lokal korleder, en organist, en guitarist eller en leder af det lokale blokfløjteensemble.
Ellers skal du ud at samle flasker:) - og skaffe så mange penge, at du kan hyre musikere, som kan spille din musik til en koncert eller indspilning, du SELV arrangerer. Den hårde kendsgerning er, at det er meget usansynligt, at du vil blive programsat på et professionelt orkesterprogram - du deler skæbne med rigtig mange andre håbefulde amatører, som elsker musik - men sådan er det jo i alle brancher.
Hvis du vidste HVOR meget tid div. bands, ensembler, kor mm. bruger på at komme ud i verden, så ville dine bekymringer være luft.

Som mixolydisk skriver ovenover - hvad får man ud af at spille din musik - det er dit projekt og det kræver hele livet. Dine ambitioner er nødt til at være realistiske i forhold til den verden, du gerne vil være en del af.
Senest rettet af gs-dk 1. aug 2019, 00:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 12:10

Det med autismediagnosen kender jeg alt for godt, det problem har jeg selv... og jeg dur ikke til alt for megen socialt spil pga. det... mange autister foretrækker faktisk (og arbejder også bedst) alene... jeg har prøvet at samarbejde med andre om musik, og har måtte erkende, at jeg simpelthen bare ikke KAN... jeg kan ikke koncentrere mig, når projektet ikke er 110% som jeg vil have det, og det er derfor en meget dårlig kombi, at være afhængig af andre om sine projekter... det gør også at jeg er meget dårlig til at lave ting "andre vil have"... jeg er kun koncentreret når jeg laver det JEG vil lave (igen en dårlig kombo hvis man skal samarbejde med andre).

Derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du har sat dig et mål du aldrig nogensinde kommer til at fungere i? ... at skulle have sin musik spillet af andre musikere kræver en god social forståelse, noget som folk som os med autisme problematikker tit har lidt svært ved (vi ses tit som "sære", eller "nørder").

Jeg prøvede også engang at komme ind i både musik og spil branchen, men det kørte mig komplet ned psykisk til sidst, og jeg valgte at min musik fremover kun er på hobby basis... det var den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! ... har du tænkt på, om du evt. skal finde en vej, hvor du rent faktisk slet ikke skal stå til regnskab overfor nogen som helst?

Dette kan kun lade sig gøre hvis du kan lave din musik HELT OG ALDELES ALENE, uden andres indflydelse... evt. droppe det med at få musikere til at spille det du laver, for det vil under alle omstændigheder altid kræve at du er social, kan skabe de rigtige kontakter, og forstår den sociale "chagon"... hvis nogen bare det mindste opfatter dig "nørdet" eller "sær" pga. din diagnose, så vil de ikke vide hvad de skal stille op med det, og vil sikkert trække sig... man behøver ikke engang møde folk for at have den påvirkning, det kan også være i måden du skriver på og svarer folk, virker påtrængende osv.

I dag behøver man altså ikke musikere for at lave orchestralt musik... med de rette værktøjer i software og hardware kan du sagtens være alle musikerne selv... det kræver selvf. en del tid at lære, da man jo ikke kun skal forstå at spille et instrument, men MANGE instrumenter, og du skal også kunne komponere og forstå det hele som en helhed... det er ti gange sværere end bare at lære at spille en Violin, og så ellers sidde i et orchester og spille det dirrigenten beder dig spille... jeg ser faktisk en større ære i dem der kan gøre det hele selv via computer for at være ærlig.

Du behøver heller ikke pladeselskaber for at få din musik ud... internettet har ændret dette for altid, du kan gå direkte til kunden udenom alle mulige mellemled... om du vil tjene på det eller ej kan du også selv bestemme.

Så hvorfor hige efter alt den accept fra omverdenenens musikere? ... hvorfor ikke bare lave det du brænder for, gøre det så godt som du kan, og så smidde det ud på nettet? ... der vil være folk der ikke kan lide det du laver, og nogle der kan... folk er forskellige, bare smid det derud, og få dig nogle followers... og så gør det du bedst kan lide: lave orchestral musik så godt som du nu kan, øv dig osv... ingen forventer at det skal være professionelt top dollar klar til Hollywood for at folk kan lide det...

Just my two cents...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 13:08

Jeg er meget enig med Razmo - bortset fra det der med at lære at spille violin......der taler han lidt mod bedre vidende:)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 13:30

gs-dk skrev:Jeg er meget enig med Razmo - bortset fra det der med at lære at spille violin......der taler han lidt mod bedre vidende:)

At forstå et helt orkester, dets sammensætning, instrumenterne's måde at blive spillet på samt deres samspil, må da unægteligt værre sværere end "kun" at skulle lære at forstå en violin og kunne spille på den?
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 15:07

Svært sammenligneligt selvfølgelig - men i ren tid er der ingen forskel. Alene den alder du SKAL starte at spille violin i er vild. Hvis du ikke som helt lille er i gang, så kan du glemme alt om at blive professionel violinist. Og det er et massivt dagligt arbejde at holde instrumentet og kunnen vedlige. Jeg er ikke violinist, men har det tæt på mig.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 16:41

Eftersom jeg selv er gået komponistvejen og har violinistlivet helt tæt på mig vil jeg også bare lige give gs ret her. Det er ufatteligt hvor meget tid hver dag der skal bruges i ufattelig mange år! Der er utrolig nemt som komponist at sige hvad de skal spille. Det er at skrive for strygere som det er at lave æggekage: Du skal virkelig lave rod for at det ikke smager af æggekage.
skriver noder
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 19:23

mediumaevum skrev:Men jeg har lagt mærke til at henvendelserne til mig er dalet betragteligt siden jeg fortalte jeg har en autismediagnose.
Nu ved jeg ikke om der er hold i min bekymring eller ej, men kan det tænkes at folk ude i musikmiljøerne (eller andre steder) ser ned på folk som mig?

Nej.....
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 21:25

gs-dk skrev:
mediumaevum skrev:Men jeg har lagt mærke til at henvendelserne til mig er dalet betragteligt siden jeg fortalte jeg har en autismediagnose.
Nu ved jeg ikke om der er hold i min bekymring eller ej, men kan det tænkes at folk ude i musikmiljøerne (eller andre steder) ser ned på folk som mig?

Nej.....

+1
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. jul 2019, 22:36

gs-dk skrev:

Nej.....

Tak :)

Det er jeg glad for at vide.
Det stoler jeg på, så. Jeg kunne bare ikke lade være med at få tanken, men det var nok bare tankespin.

Til aller jer andre: Jeg er lige kommet tilbage til tråden, og først nu set at der er kommet flere svar. Jeg skal nok få læst og evt. besvaret jer andre senere.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. aug 2019, 22:22

gs-dk skrev:Jeg melder mig lige på banen - og det kan jo være rigtig irriterende ind i mellem.......men......nu har jeg opfordret dig til at opsøge musikere, så derfor responderer jeg lige på det. Det er IKKE det samme som at få et "ja" - det er er en lang vej. Du har den udfordring at for at kunne spille din musik, som du gerne vil, så skal du have fat i dygtige musikere.....og de er vant til at spille den "bedste" musik komponeret af de "bedste" komponister - de kan plukke fra alle hylder af originalt materiale og på den måde er der en usynlig kontrakt mellem musikere og publikum og ikke mindst arrangører. Det vil sige, at der er et marked, hvor der er et "samarbejde" mellem alle parter. Og hvor der er tale om professionelt og ofte betalt forhold.

mixolydisk skrev:Christoffer har lavet en god post tidligere i tråden hvor han svarer på Brylas spørgsmål. Kig dér.

Jeg har arbejdet med en del forskellige strygere og andre klassiske musikere på rytmisk musik, og jeg kan sig dig helt sikkert at ikke én af dem ville sige ja til "bare" at spille din musik. Det er formålsløst, de kender dig ikke, og det kommer kun én person til gode: dig.

Ok, det giver bedre mening.

Hvis jeg - hypotetisk set - fik samlet penge sammen, ville der så være bedre chancer for at de kunne spille mit musik?

Hvor mange penge drejer det sig om? Hvad koster sådan en opførelse ca. (amatørorkester)?

Razmo skrev:Du behøver heller ikke pladeselskaber for at få din musik ud... internettet har ændret dette for altid, du kan gå direkte til kunden udenom alle mulige mellemled... om du vil tjene på det eller ej kan du også selv bestemme.

Så hvorfor hige efter alt den accept fra omverdenenens musikere? ... hvorfor ikke bare lave det du brænder for, gøre det så godt som du kan, og så smidde det ud på nettet? ... der vil være folk der ikke kan lide det du laver, og nogle der kan... folk er forskellige, bare smid det derud, og få dig nogle followers... og så gør det du bedst kan lide: lave orchestral musik så godt som du nu kan, øv dig osv... ingen forventer at det skal være professionelt top dollar klar til Hollywood for at folk kan lide det...

Just my two cents...

Det gør jeg allerede, bruger computerorkester og programmere dynamikken og udtrykket selv.

Men ja, et eller andet sted har du nok ret. Jeg tænkte bare: "Det kunne være fedt at høre mit musik sunget af et rigtigt kor, spillet af et rigtigt orkester..." - bare fordi det kunne lyde godt.

Men måske er min virkelige niche at jeg kan kombinere min musik med egne animationer og rekonstruktioner af middelalderbygninger.

gs-dk skrev:Du sidder i en situation, hvor du meget gerne vil have spillet din musik - og så kommer problemerne. Du er ikke kendt - det du lægger op og spiller her på LM er små efterligninger af store mestre - og derfor er det endnu mere op af bakke for dig. Du bevæger dig i et landskab, hvor du bliver "nappa" i forhold til læder - eller vekao i forhold til chokolade. Det er de hårde og ubarmhjertige kendsgerninger, som du skal forholde dig til. Originalitet.

Jeg anfægter ikke det du siger, og ja - selvfølgelig er meget af mit musik "efterligninger", rent melodisk, harmonisk mv. uden dog at være helt det samme, og stadig være min egen komposition.

Men jeg ved (har læst) at folk er meget konservative mht. musiksmag. Hvis de kan lide en/flere bestemte komponister skal alle nye komponister efterligne de for lytteren kendte komponister for overhovedet at blive lukket ind, dvs. have en chance for at lytteren vil kunne lide deres musik.

Jeg har det selv sådan.

Derfor kan total originalitet ikke nytte noget. Det kommer man sjældent langt med. En god komponist låner ikke - han stjæler (citat: Igor Stravinsky).

Hvorfor mener du at det skulle være anderledes for mig end for så mange andre?
Hvorfor afkræves jeg mere originalitet i forhold til andre komponister?

Og hvad er originalitet i det hele taget (tror vi har haft den diskusion før)?
Når alt kommer til alt er der 12 toner i vestlig musik. Derfor er der en stor - men ikke ubegrænset tone-kombination som indskrænkes af yderligere efter hvilken genre man vil spille i, og mange andre forhold.
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 08:40

Det gør jeg allerede, bruger computerorkester og programmere dynamikken og udtrykket selv.

Men ja, et eller andet sted har du nok ret. Jeg tænkte bare: "Det kunne være fedt at høre mit musik sunget af et rigtigt kor, spillet af et rigtigt orkester..." - bare fordi det kunne lyde godt.

Men måske er min virkelige niche at jeg kan kombinere min musik med egne animationer og rekonstruktioner af middelalderbygninger.

Præcis... bare "do it your way"... en af fordelene ved at gøre alting selv er, at så er der ikke nogen der blander sig, ikke nogen der skal bestemme noget, og er man selv tilfreds med det man har lavet, så betyder andres mening ikke en skid (i hvert fald så længe man ikke har som mål at tjene kassen på det)... det er dejligt befriende. :)
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 08:59

bryla skrev:Eftersom jeg selv er gået komponistvejen og har violinistlivet helt tæt på mig vil jeg også bare lige give gs ret her. Det er ufatteligt hvor meget tid hver dag der skal bruges i ufattelig mange år! Der er utrolig nemt som komponist at sige hvad de skal spille. Det er at skrive for strygere som det er at lave æggekage: Du skal virkelig lave rod for at det ikke smager af æggekage.

Jeg synes nu det er lidt svært at vurdere, når jeg tænker over det... måske var min sammenligning også lidt dum, da jeg selvf. ikke selv har spillet på en violin, men jeg har stadig meget svært ved at forestille mig, at det er sværere at lære at spille på en violin, end det er at lære at spille keyboard PLUS lære og forstå hvordan alle instrumenter i et orkester spiller (og simulere det på en computer med et helt anderledes interface end original instrumentet) og harmonerer sammen, plus alle de andre tekniske ting der må være krævet for at spille et "computer orkester" (instrument placeringer, den rette rumklang, sammensætning, EQ etc. etc.). Måske er "sværere" også et dumt ord, jeg mener måske snarere at det er mere "imponerende" for mig, at nogen kan spille et helt orkester på en computer, end en person der "kun" kan spille violin (om det så er sværere, har sådan set ingen relevans for mit syn på hvad der er imponerende).

Jeg siger jo ikke at det er let at spille violin btw... men du får i hvert fald IKKE et helt orkester til at spille, ved kun at lære at spille på en violin, og derfor tager jeg stadig mere hatten af for en person der kan lave et flot orkester-spil via en computer, frem for en violinist der sidder og spiller solo. Sådan har jeg det med alle ting, hvor een person er i stand til at klare hele molevitten selv, frem for at skulle være afhængig af andre.

Men det er så også min personlige holdning... det behøver vi ikke debatere, for den ændrer sig ikke alligevel :lol:
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 11:05

Razmo skrev:
bryla skrev:Eftersom jeg selv er gået komponistvejen og har violinistlivet helt tæt på mig vil jeg også bare lige give gs ret her. Det er ufatteligt hvor meget tid hver dag der skal bruges i ufattelig mange år! Der er utrolig nemt som komponist at sige hvad de skal spille. Det er at skrive for strygere som det er at lave æggekage: Du skal virkelig lave rod for at det ikke smager af æggekage.

Jeg synes nu det er lidt svært at vurdere, når jeg tænker over det... måske var min sammenligning også lidt dum, da jeg selvf. ikke selv har spillet på en violin, men jeg har stadig meget svært ved at forestille mig, at det er sværere at lære at spille på en violin, end det er at lære at spille keyboard PLUS lære og forstå hvordan alle instrumenter i et orkester spiller (og simulere det på en computer med et helt anderledes interface end original instrumentet) og harmonerer sammen, plus alle de andre tekniske ting der må være krævet for at spille et "computer orkester" (instrument placeringer, den rette rumklang, sammensætning, EQ etc. etc.). Måske er "sværere" også et dumt ord, jeg mener måske snarere at det er mere "imponerende" for mig, at nogen kan spille et helt orkester på en computer, end en person der "kun" kan spille violin (om det så er sværere, har sådan set ingen relevans for mit syn på hvad der er imponerende).

Jeg siger jo ikke at det er let at spille violin btw... men du får i hvert fald IKKE et helt orkester til at spille, ved kun at lære at spille på en violin, og derfor tager jeg stadig mere hatten af for en person der kan lave et flot orkester-spil via en computer, frem for en violinist der sidder og spiller solo. Sådan har jeg det med alle ting, hvor een person er i stand til at klare hele molevitten selv, frem for at skulle være afhængig af andre.

Men det er så også min personlige holdning... det behøver vi ikke debatere, for den ændrer sig ikke alligevel :lol:

Jeg kommer aldrig til at spille violin, jeg tror ihvertfald ikke på jeg nogensinde kan lære det. Men jeg gad godt lære en violinist at kende, som kan fortælle mig om violinens "nuancer" og hvornår man bruger de bløde strøg, og hvornår man typisk bruger de hårdere strøg. Dvs. al dynamikken.

Jeg har jo sample-bibliotekterne til de fleste dynamiske strøg + legato patches.

Det er nemmere at programmere noget hvis man ved hvad det er man programmerer.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Hvad gør jeg forkert?

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 11:22

mediumaevum skrev:
Ok, det giver bedre mening.

Hvis jeg - hypotetisk set - fik samlet penge sammen, ville der så være bedre chancer for at de kunne spille mit musik?

Hvor mange penge drejer det sig om? Hvad koster sådan en opførelse ca. (amatørorkester)?

Men jeg ved (har læst) at folk er meget konservative mht. musiksmag. Hvis de kan lide en/flere bestemte komponister skal alle nye komponister efterligne de for lytteren kendte komponister for overhovedet at blive lukket ind, dvs. have en chance for at lytteren vil kunne lide deres musik.

Jeg har det selv sådan.

Derfor kan total originalitet ikke nytte noget. Det kommer man sjældent langt med. En god komponist låner ikke - han stjæler (citat: Igor Stravinsky).

Hvorfor mener du at det skulle være anderledes for mig end for så mange andre?
Hvorfor afkræves jeg mere originalitet i forhold til andre komponister?

Og hvad er originalitet i det hele taget (tror vi har haft den diskusion før)?
Når alt kommer til alt er der 12 toner i vestlig musik. Derfor er der en stor - men ikke ubegrænset tone-kombination som indskrænkes af yderligere efter hvilken genre man vil spille i, og mange andre forhold.

Du vil altid kunne få professionelle musikere til at spille din musik, hvis du betaler. Det er som at ringe til en tømrer, der skal lave et skab. Pris - det kommer jo meget an på mange forhold - antal musikere, varighed, sted, studie, Danmark/udland med meget mere.....Men det er ikke billigt. Amatør orkestre kender jeg ikke så meget til, men der handler det meget om den gode kontakt og måske noget til orkester kassen. Du kunne jo tage på Askov, hvor der er orkesteramatørtræf hvert år og møde musikere og dirigenter. Tage stemmer og et partitur med og hvis du er heldig vil man måske spille din musik en sen aftentime. Men du skal være sikker på, at dit materiale er i orden.

Ja - jeg tror, at du skal gå efter din niche produktion. Den anden vej er lang og meget kuperet.

Nej - det forholder sig ikke sådan i forhold til nye komponister. Forstå nu at det ikke er en lukket klub for folk, der kender hinanden - det er en klub for folk, der kan noget og kæmper for det. Du må lukke ned for alle dine konspirationstanker - de er ikke gode for dig. Og INGEN i branchen gider høre på dem.....det er mental overspringshandling.

Originalitet ved man, når man oplever den. Og du kan ikke proppe den ned i en af dine kasser og måle den op. Livet - og især kunsten - kan ikke vurderes ved hjælp af målebånd. Du afkræves ikke noget om andre ikke gør. Du arbejder bare ikke på et professionelt niveau men er en passioneret amatør - der er meget at studere før, du er klar. Desværre er din utålmodighed også din store fjende. Du sammenligner dig selv med mennesker, der har været i gang siden de var 10 år eller mindre - kan spille instrumenter, gået til uanede mængder af koncerter, lavet små etuder, fået undervisning, stået på scenen og mærket publikum og MEGET mere - du krydser ikke af på mange af de parametre. Du vil gerne skrive en nøgleroman i 10 bind, men har lige lært at skrive og er i gang med tegnsætningsøvelserne. Det er sådan det er sammenlignet med musik.

Det er noget vrøvl, når du skriver, at total originalitet ikke nytter noget - selvfølgelig gør den det. Det er forskellen på kunst og kunsthåndværk og lige nu arbejder du i sidste kategori - og det er der de fleste befinder sig.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 20:23

Kunne ikke være mere enig. Tag til koncerter og tag fat i amatørmusikere. Brug musiversal til at betale dig til en indspilning.
skriver noder
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 4. aug 2019, 21:43

Tjek lidt op på nogle af de her links - måske en mulighed - men du er nødt til at være der selv.

https://akks.dk/medlemmer/

Tilbage til "Branche & Teori"