Tinderbox kan høres langt fra

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Tinderbox kan høres langt fra

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 14:42

Undrede mig over hvad det var for nogle dybe bump jeg kunne høre udenfor eller når jeg havde døren åben til studiet.

Kun periodisk og ikke nødvendigvis altid specielt rytmisk. Måske vinden har noget at sige.

Men musik må det være - fra meget langt væk, nemlig Tinderbox (gætter jeg på).

Screen Shot 2019-06-27 at 14.39.49.png
Screen Shot 2019-06-27 at 14.39.49.png (444.74 KiB) Vist 595 gange
Brugeravatar
oVHSen
Bag pulten
Bag pulten
Sted: Midtfyn

Re: Tinderbox kan høres langt fra

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 14:52

Jeps, jeg kunne også høre det på jobbet lidt længere oppe ad vejen.
"The boat can leave now, tell the crew"
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 15:02

Det er vildt, at du kan høre det over 20 km væk! :shock:
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 15:48

LOL vildt nok :jam: :banan:
Gravity Assist - Reinject 01 - En dansk Pop sang processeret til ukendelighed - Fra Marts 2018:
https://youtu.be/5JnxP2Zzoww
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 15:58

oVHSen skrev:Jeps, jeg kunne også høre det på jobbet lidt længere oppe ad vejen.

Cool, var ved at tro jeg var skør.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 15:59

Rosenfeldt skrev:Det er vildt, at du kan høre det over 20 km væk! :shock:

Yup og bassen kan være så høj at det lyder som om naboen spiller højt.

Vores nærmeste nabo er over 1 km i øvrigt, men dem kan man ikke høre.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 16:08

Meget fedt program de har. Dejligt spredt genre-mæssigt.

https://tinderbox.dk/program/
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 16:28

Bare ikke så fedt evt. overskud ender i skattely
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 16:34

Der bliver snart ikke produceret eller lavet noget uden nogen svindler og laver gøgl. Lidt deprimerende.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 16:51

Well, så længe man sætter skatten og afgifterne så ekstremt højt som i Danmark, så er det resultatet. Og kommer til at stige endnu mere nu.

Og det forstærkes af en udbredt mangel på fælles fodslag/solidaritet mellem landene i europa på skatteområdet. Så søger man hen hvor skatterne er lavest.
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Odense

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 18:58

Bor 5 km derfra og ja der er gang i den. Vindretningen betyder meget
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 27. jun 2019, 23:18

Bor cirka lige så langt fra Skallingen i fugleflugt. I weekenden havde forsvaret åbent hus, hvor de affyrede ammunition der skulle kasseres. Det kunne høres og mærkes her!
skriver noder
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jun 2019, 10:37

Holger skrev:Well, så længe man sætter skatten og afgifterne så ekstremt højt som i Danmark, så er det resultatet. Og kommer til at stige endnu mere nu.

Og det forstærkes af en udbredt mangel på fælles fodslag/solidaritet mellem landene i europa på skatteområdet. Så søger man hen hvor skatterne er lavest.

Jeg tror ikke man kan konkludere at kriminalitet som skatteunddragelse er et direkte resultat af høje skatter/afgifter. Det virker lidt søgt ;)

Det er ligesom fartgrænser. Hvis grænsen er 110, så kører folk 130. Hvis den er 130 så kører man 150. Så skulle man give fartgrænserne skylden for fartsyndere.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 28. jun 2019, 12:31

Hvem taler om kriminalitet?

Skattely og snedige konstruktionerne kan være ganske lovlige, men er usolidariske og moralsk tvivlsomme.

Fartgrænser er ikke et optimalt eksempel, da de er ens for alle og de har et naturligt loft.

Skat derimod er ikke bare en forholdsmæssig andel, men en andel, der stiger uproportionalt jo mere man arbejder og satser. Og er uden loft.

Her er en klassisk historie om hvilke mekanismer der bl.a. ligger bag ønsket om at søge i skattely eller evt. ulovlig skatteundragelse:

Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.

Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.

De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.

Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.

Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.

Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.

Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70″. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.

Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler 520 kroner."
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. jun 2019, 13:47

Mit eksempel med fartgrænserne var bare for at pointere at man ikke kan give skatterne skylden for at folk begår skatteunddragelse, men at det handler om det enkelte individ. Der sker skatteunddragelse i mange lande, også lande med lave skatter. Skattesnyd handler også om i hvor høj grad det er muligt at blive opdaget, altså om der findes et tilstrækkeligt robust system, der opdager og retsforfølger snyd. Se bare i Grækenland, hvor skattesnyd har stået på i årevis, men uden at det er opdaget eller at der reageres.

En anden faktor er skattebetalernes tiltro eller mistro til det offentlige system, eks. mængden af korruption, altså dem der forvalter ens skattekroner. Så der er ikke nogen direkte korrelation mellem skattetryk og skattesnyd.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 28. jun 2019, 16:30

Absolut.

Og her i Danmark har vi kun medium-lav korruption, men til gengæld elendig forvaltning af skattekronerne.
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 29. jun 2019, 12:43

Holger skrev:historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.

Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.

De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.

Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.

Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.

Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.

Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70″. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.

Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler 520 kroner."

Det var en god historie :) (altså moralen –– )
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
Brugeravatar
tomcat
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg Skrevet: 29. jun 2019, 12:49

Misunder dig ikke den 'gratis' bas

–– da jeg boede i Odense, var det på Falen, 3 km fra Tusindårsskoven. Ret højt, når der var arrangement. Altså højt *inde* i mit hus.
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. jun 2019, 14:36

Holger skrev:Absolut.

Og her i Danmark har vi kun medium-lav korruption, men til gengæld elendig forvaltning af skattekronerne.

Det er så en anden diskussion :)

DK har ligget enten som det mindst eller næst-mindst korrupte land i verden i lang tid (https://en.wikipedia.org/wiki/Corruptio ... ions_Index)

Og sorry for offtopic
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 29. jun 2019, 21:37

Lyder Suspekt godt her til aften, Holger?
Gravity Assist - Reinject 01 - En dansk Pop sang processeret til ukendelighed - Fra Marts 2018:
https://youtu.be/5JnxP2Zzoww
Brugeravatar
Lause
Tekniker
Tekniker
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 30. jun 2019, 18:55

Ja det lyder mærkeligt, men torsdag aften kunne vi altså også høre noget......

C934C6C0-3195-4BC2-9287-6D01E4AA57EB.png
C934C6C0-3195-4BC2-9287-6D01E4AA57EB.png (795.83 KiB) Vist 328 gange
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. jun 2019, 19:03

Der er måske mere lydt på Fyn!

Tilbage til "Branche & Teori"