Strategi i forhold til leveret remix?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Strategi i forhold til leveret remix?

Indlæg af Telstar »

Jeg er igang med at lave et remix for en amerikansk sangerinde/komponist. Hun laver nogle gode ting, så jeg kontaktede hende selv. Vi har ikke snakket penge, og jeg forventer ikke nogen, da det også er en slags øvelse for mig.

Men ... mens jeg sidder i mit studie og arbejder på det, syntes jeg at det faktisk er ved at blive rigtig godt. Og så tænker jeg på - hvad nu hvis det (i en eller anden grad) stikker af? Men andre ord: hvad nu hvis jeg afleverer det til hende, hun publicerer det, og det rent faktisk bliver en success?
Nu er det jo ikke fordi særlig mange musikere tjener penge på udgivelser idag. Ellers tænkte jeg om jeg skulle lave en eller anden aftale med hende om procenter. Hvad siger i?
Senest rettet af Telstar ons 17. apr 2019 21:25, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg synes at du skal starte med at ændre din overskrift - den er lidt misvisende! :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som du selv er inde på, så er det næppe noget du potentielt bliver millionær på. Og hvis det er, så ringer telefonen nok med flere jobs.

Jeg ville personligt ikke gøre mere ved det. Hvis hun beder om endnu et remix, eller andre beder om et remix, så er det en anden sag.

Nyd at du har gang i et anderledes projekt som er fedt at arbejde på. :)

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Rosenfeldt skrev:Jeg synes at du skal starte med at ændre din overskrift - den er lidt misvisende! :-)
Måske ikke meget bedre, men nu er den ihvertfald ændret. :shock:

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg synes ikke du skal gå så meget op i procenter, hvis ikke du er et navn eller remixet forventes at få mange streams kan du ikke kræve så meget. Lav en aftale fra start af og så hold fast i den. Hvis det bliver et platinum hit kan du jo forvente at dit næste remix tjener gode penge

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis hun er vant til at arbejde med det, vil det heller ikke fremmed for hende at snakke om penge-siden af branchen.
Du står jo med et godt udgangspunkt, nemlig at du ikke forventer noget. Men man kan godt spørge hende om der er lidt økonomi i det for dig? Og så få det på skrift hvis i aftaler noget.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar