Erfaringer med dårlig shipping

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Erfaringer med dårlig shipping

Indlæg af fred »

Jeg bød på, da jeg fandt en flot CL 1B på dba. Det var dog Dieter fra München, der havde den til salg. Men han overbeviste mig hurtigt om Deutsche Posts service, hvor de som mellemmand tager i mod midlerne, og først frigiver dem til sælger, når køber inden 30 dage efter levering af pakken, har godkendt varen. På Trustpilot kunne jeg læse 9/10 1-stjernede anmeldelser med alverdens anbefalinger om ikke at bruge Deutsche Post. Jeg kunne dog læse det samme om FedEx, UPS osv., så det var lidt falsk tryghed.

Det er en uge siden pakken er indleveret og siden Deutsche Post sendte bekræftelse på betalingen. Pakken har dog endnu ikke forladt det lokale postkontor. Jeg er i kontakt med kundeservice, men både den, samt den info, der er at finde omkring Deutsche Post og den her service, virker sketchy og upålidelig.

Thomann.de leverer næsten dag-til-dag. Deutsche Post garanterer at kunne levere på 5-7 arbejdsdage. Et par ugers ventetid er også OK. Jeg synes dog omstændighederne virker mærkelige, og jeg er også i dialog med bank om evt. refundering.

Er der andre, der kan dele erfaringer med køb på Ebay eller andet, som måske har brugt Deutsche Post? Eller som måske har været sådan procedure igennem med refundering af udenlandsk overførsel. Tak.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har prøvet at blive lokket med det samme setup på et dyrt videokamera - jeg tjekkede op på det og det viste sig at være fusk. Deutsche Post tilbyder ydelsen indenfor Tyskland (og efter sigende ikke mellem lande). Jeg anmeldte annoncen på DBA og den er efterfølgende dukket op igen - og forsvinder så snart man melder det. Jeg fik mistanke, da prisen var FOR god god - håber ikke at det er det samme, du har bidt på. Men krydser fingre for, at det ikke er det.....

Jeg havde faktisk skriftlig kontakt med "sælger" og efterfølgende skrev han til mig, at han mente, at han var i sin gode ret, hvis folk var så dumme at tro, at de kunne få varen til den pris. Ubegribelig dårlig stil.....

Jeg ville gøre, hvad jeg kunne for at få stoppet betalingen.....

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Deutsche Post tilbyder vist nok ydelser til hele verden. Alt ser meget fint ud på hjemmeside osv., men deres kundeservice og hvad der ellers findes om procedure virker for kringlet til at være sandt. Sælger virker meget reel, og prisen er rimelig. Jeg er mest bange for, at pakken skal ligge på lager i månedsvis og at kundeservice mister interessen i at hjælpe mig i dét sekund, jeg stiller mig kritisk.

Jeg har indsendt en anmodning til egen bank om at annullere overførslen, og må ringe til udlandsafdelingen i morgen.

Hvad endte din sag ud med?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

At jeg ikke gik på den og anmeldte ham til DBA.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nyt svar