For godt til at være sandt

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

For godt til at være sandt

Indlæg af mediumaevum »

Ja, meget skal man lægge "ører" til for tiden... nu bliver jeg beskyldt for at det jeg laver i musik og 3D er "for godt til at være sandt".
https://vi-control.net/community/thread ... st-4352032

Hvordan overbeviser jeg dem om, at jeg vitterligt HAR lavet det billede, og det musik?
Modellen af kirken kan jeg ikke bevise andet, end at det ikke findes andre steder på nettet. Jeg har ikke projektfilen ved mig længere, da jeg har skiftet computer for længere tid siden (billedet af kirken blev lavet lang tid siden, tror det var i 2016), men må lede efter backup.

Musikken kan jeg ikke forklare hvordan jeg lavede, fordi jeg ikke ved hvad jeg gør. Jeg har jo ikke den teoretiske viden. Jeg "gør" det bare, så hvordan forklarer jeg mine metoder og hvordan jeg nåede frem til mine resultater?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det skal du bare tage som et kompliment.

Du har et ret stort behov for at blive bekræftet af andre, hvis du vil bruge tid og energi på at påvise det, hvor du kunne bruge tid på at lære noder, som en i tråden foreslår og som du osse selv skriver. Du vil få et rigtig godt udbytte ud af dine anstrengelser.

Jeg vil anbefale Claus Jørgensens bog Noder, toner og rytmer og starte med læseøvelse 1, bare en 10 minutter om dagen indtil det bare sidder. Det er et godt sted at starte, og så videre til andre øvelser, inden du fordyber dig i noget koralharmonisering og andre ting og derefter vender tilbage til at blive god til noder.

Det er lissom klaver. Ingen har sat sig ned og bare spillet virtuost første gang de sætter sig ned. Mestring tager tid, frustration og enda hovedpine, men det lønner sig mere og mere.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Enig med Graceville - jeg læser ingen mistænkeliggørelse i den tråd, men blot forundring over at man kan komme så langt uden at have lært noder. En forundring jeg i øvrigt deler, men vi har jo fulgt dig så længe her på stedet, at det er åbenlyst for en del af os at du kommer langt med de værktøjer du har. Og kunne komme endnu længere med større forståelse for den klassiske komponists traditionelle værktøjer (noder, harmonilære m.m.), men den snak har vi lige som haft 7-800 gange efterhånden ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har indtil nu ikke forsøgt (så meget) at lære noder. Jeg synes det er svært - så derfor spiller jeg efter "gehør". Jeg håber jeg lærer noder engang :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeps, men det er helt op til dig.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar