Jon & Jules vokalkæde

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Jon & Jules vokalkæde

Indlæg af donnievandango »

Jeg hørte lige deres nye nummer "længe leve drømmende", og det fik mig først og fremmest til at tænke på at de er begyndt at lytte til Dillon Francis:)

Ud over det må jeg give dem at de i min bog er de største i DK, og har været det siden 2003. Som en gammel hip hopper burde jeg måske favorisere Rune Rask,Dj Static eller Tue Track, men de kan lave alt fra Neptunes- agtige beats, Trap, Pop, og nu Moombathon, og det med international lyd! Det er et standpunkt jeg ofte har måtte forsvare, men det er nu engang sådan det er.

Nårh men.... Jeg kom således til at tænke på at de altid har særdeles sprød lyd på vokalerne. Nogen herinde der ved hvad de bruger/gør?

Bonusinfo: Suspekt har også særdeles god lyd på vokalerne, og på Rune Rasks instagram kan i se både udstyr og indstillinger;)


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

donnievandango skrev:Jeg hørte lige deres nye nummer "længe leve drømmende", og det fik mig først og fremmest til at tænke på at de er begyndt at lytte til Dillon Francis:)

Ud over det må jeg give dem at de i min bog er de største i DK, og har været det siden 2003. Som en gammel hip hopper burde jeg måske favorisere Rune Rask,Dj Static eller Tue Track, men de kan lave alt fra Neptunes- agtige beats, Trap, Pop, og nu Moombathon, og det med international lyd! Det er et standpunkt jeg ofte har måtte forsvare, men det er nu engang sådan det er.

Nårh men.... Jeg kom således til at tænke på at de altid har særdeles sprød lyd på vokalerne. Nogen herinde der ved hvad de bruger/gør?

Bonusinfo: Suspekt har også særdeles god lyd på vokalerne, og på Rune Rasks instagram kan i se både udstyr og indstillinger;)
Jeg synes at huske de brugte en Brauner VM-1 til Nik & Jay på et tidspunkt (måske gennem en Avalon channel strip), men nogle af de seneste ting jeg har lavet for dem var vist indspillet og mixet i Medley.

Jeg kan lige prøve at høre hvad de har brugt/bruger.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »


Jeg kan lige prøve at høre hvad de har brugt/bruger.
Aj hvor fedt, tusinde tak:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

KristianNielsen skrev:Vides det om de mixer deres materiale selv? Ren nysgerrighed :)
De fleste ældre ting er mixet af Mads Nilsson og jeg har som nævnt masteret en del af deres ting. Før tror jeg det var Jan Eliasson.

Nogle af de nyere ting er bl.a. mixet af Jakob Groth i Medley og jeg har ligeledes masteret (nogle?) af disse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

donnievandango skrev:

Jeg kan lige prøve at høre hvad de har brugt/bruger.
Aj hvor fedt, tusinde tak:)
Holger skrev: Jeg synes at huske de brugte en Brauner VM-1 til Nik & Jay på et tidspunkt (måske gennem en Avalon channel strip), men nogle af de seneste ting jeg har lavet for dem var vist indspillet og mixet i Medley.

Jeg kan lige prøve at høre hvad de har brugt/bruger.
Jules siger Brauner VM-1 ind i Avalon VT737SP.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hmm, ja de har faktisk en ret lækker lyd på vokalen. Present og detaljeret uden at være overdrevet.

(Nik & Jay er ikke et band jeg normalt lytter til, men nu blev jeg jo nysgerrig, og de er blevet mere internationale at høre på siden sidst jeg hørte dem. Ihvertifald A-stykket.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Fedt Holger, tusinde tak:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mixmæssigt, så er mange af de gammelkendte Nik & Jay (lead)vokaler parallelprocesseret relativt hårdt analogt med comp og EQ af Mads Nilsson.

Det er med til at give den upfront “present” mellemtone.

Nyt svar