Kunde konkurs - mix bruges alligevel

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Kunde konkurs - mix bruges alligevel

Indlæg af Tirsbæk »

Kunne godt tænke mig at høre hvad I ville gøre i følgende sag.

Jeg mixede i december 2017 tre numre for en kunde. Kunden sagde med det samme at betalingen først ville komme tre måneder senere, hvilket jeg accepterede.

Pengene kom dog aldrig og kunden blev i september erklæret konkurs. Jeg har gjort krav på min del ved kurator - og der er intet der tyder på jeg ser mine penge.

Nu er sagen så den at min kunde er/var underleverandør, til en leverandør, til en landsdækkende tv-kanal som skulle bruge musikken ift nogle programmer. Disse programmer vises så i TV i øjeblikket og jeg syntes egenligt det er nogle fine programmer.

På den ene side har jeg lyst til at bruge programmerne til at promovere mig selv lidt, da jeg syntes det er nogle fine mix jeg fik lavet under omstændighederne. På den anden side er jeg mega træt af at mit arbejde bliver brugt uden jeg har set en rød reje. Men bør jeg ikke bare glemme det og komme videre?
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Først og fremmest kan og bør du naturligvis bruge det som credit, hvis er relevant for din biz.

Det er irrelevant mht. betalingen i forhold til credit. Udover pengene er det værste nok irritationen. I feel you pain.

Mistede selv 77.777,50 kr. i fee (ja mærkeligt tilfældigt beløb, måske derfor jeg kan huske det specifikt) og flere hundrede tusinder i back royalties, da et pladeselskab gik konkurs tilbage i 00'erne.

Det vilde var så at de dukkede op igen med næsten samme navn og i samme lokaler et par måneder efter og spurgte om jeg var frisk på at producere noget. Lol.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Holger skrev:Det vilde var så at de dukkede op igen med næsten samme navn og i samme lokaler et par måneder efter og spurgte om jeg var frisk på at producere noget. Lol.
Overvejer lidt om det er pga. store nosser eller fuldstændig mangel på situationsfornemmelse :?: :? :roll:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg ville sende krav om betaling til DR/TV2 :)

Nyt svar