Midt om natten - produktion

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jacob Bach
Forum Donator
Indlæg: 186

Midt om natten - produktion

Indlæg af Jacob Bach »

Kære Lydmaskinefolk

Jeg er for tiden musiklærer på HF og trækker her mine elever (på musik C-niveau) igennem et undervisningsforløb om musikproduktion.

Gennem forløbet vil jeg kigge på forskellige eksempler gennem historien, og meget aktuelt også komme ind på Kim Larsen.

Jeg synes Midt om natten-produktionen er interessant på grund af sin meget klare og minimalistiske produktion. Rollerne og detaljerne er meget udpenslede og relativt nemme at få øje på, fx synth-hooket, diverse leads, tromme/perc-loopet, guitar-figurer, vokal produktion mv.

Det er også interessant, synes jeg, at det er meget sparsomt, hvad man kan finde af info om indspilningen/produktionen af dette nummer/album, som jo er et af de mest solgte og populære danske nogensinde.

Er der nogen der kan hjælpe med noget nørdesnak?

Fx om synths, trommemaskine eller lignende..?
Tænker at trommerne kan være Linn Drum eller noget..

Ku' være fedt, hvis nogen kunne en anekdote eller andet info.

God dag :-)

Default avatar
RasmusJ
Medlem
Indlæg: 23
Sted: 5260

Indlæg af RasmusJ »

Hej Jacob. Wikipedia har en artikel om albummet med en del oplysninger. Det er velkendt, at Laid Back medvirkede, hvilket jo også skinner ret tydeligt igennem på albummet. Blandt de medvirkede var desuden "Erolff Linn" - så ja: Linn Drums, og "Steady Roland" - en Roland trommemaskine. Erolff Linn er et ordspil på den gamle Robin Hood-skuespiller, Eroll Flynn :) Mvh Rasmus

Medlemsavatar
Jacob Bach
Forum Donator
Indlæg: 186

Indlæg af Jacob Bach »