hvornår kan man høre forskel???

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

hvornår kan man høre forskel???

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Hey allesammen (ved ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge om det) hvor lang tid tror i der går før man kan høre en forskel på stemmen hvis man går til sangundervisning 1 gang om ugen og ellers øver derhjemme hver dag i 30 - 60 min

Vh
Emil

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det kommer helt an på sangeren.
bare fordi man træner er jo ingen garanti for at noget bliver forbedret. jeg kender da op til flere totalt håbløse sangere, det er ligegyldigt hvad du lærer dem, de bliver ALDRIG bedre :)

og nogle kan bare synge, de er født med det. her kan træning selvfølgelig udvikle stemmen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig med SIDwave, der er også nogle sangere hvor de måske ikke kommer til at lyde bedre, men lærer at bruge noget teknik så de ikke ødelægger deres stemme hvis de skal ud og spille live flere gange om ugen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo en glidende udvikling, så det vil være nemmest at høre forskel, hvis du optager dig selv.

Jeg er lige begyndt at tage online sangundervisning. Her er vi startet med at lave body awareness. Jeg synger ikke bedre endnu, men jeg er blevet mere opmærksom på, hvor mine udfordringer ligger.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det kommer virkelig osse an på sangundervisningen.

Håber du har fundet den rigtige og som forstår hvad du har behov for og hvor du er på vej hen.

Samtidig skal du osse vide, hvad du selv vil, så det er godt at gøre dig klart, i hvilken retning din præference for succes skal være.

For mig at se, bør størstedelen af sangundervisning handle om at komme af med dårlige vaner og hæmninger. De fleste stemmer er som udgangspukt hæmmede af alt muligt fra uhensigtsmæssig kropsholding til tanken om 'at tale i forsamlinger', dvs. optræde og blive set.

Jeg har mødt alt for mange duvilsyngerockmenviskalligeigennemdethermusicalfordetermityndlings-sangundervisere og det kan være spild af tid, så det er osse med at finde den rigtige underviser der tager udgangspunkt i dig. Hvis du ikke ved, hvor du vil hen eller der ikke bliver lyttet, ender du med at blive meget veldresseret men uautentisk i dit udtryk, fordi det som udgangspunkt ikke var dit.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

mit mål er at få en stemme som sangeren Milbo eller ihvertelfald henne i den retning:)

Tror i det er muligt ved sangtæning?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Dér skal du tænke 'bred hals', dvs forestille dig du har en oval cylinder ned gennem halsen. Dertil luft på stemmen, dvs. ikke lukke stemmebåndene helt tæt når du synger. Det er rigtig godt at veksle mellem at imitere og finde sin egen lyd.
Senest rettet af Graceville man 10. sep 2018 19:49, rettet i alt 1 gang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg tror ikke du kan få en stemme som en anden, hverken med eller uden sangundervisning. Der skal nok mere noget kirurgi til, men det er de fleste (inkl mig) alligevel for pivede til at kaste sig ud i. Men du kan få bedre kontrol over din stemme, og dermed opnå bedre udnyttelse af dens potentiale.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du spørger, hvornår man kan høre forskel ...

Jeg vil anbefale, at optage øvningen - eller noget af den. Det gælder, om man synger, spiller guitar, obo eller hvilket som helst musikalsk. Der er - typisk specielt i starten - stor forskel på, hvordan man opfatter sin lyd, rytme osv imens man musicerer - og så når man hører det tilbage bagefter.

Der er det også lettere at høre, hvad der skal rettes op på.

Udvikling kommer typisk i "trin" - så man skal ikke altid regne med udvikling fra uge til uge. Og nogle gange kommer den, når man har forladt en bestemt øvelse et stykke tid for så genoptage den.

Og det der med at optage, det skal bare være helt simpelt. Brug din telefon eller noget andet nemt. Det er bare til eget brug.

Og lad være med at "overlytte" dine optagelser. Lyt evt. tilbage lige efter optagelsen. Gem den. Og lyt så til den før næste gangs øvelse.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Spørg din sanglærer, om der er en plan. Hvilken udvikling forventer han, du vil opleve?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Emilthomsen1101 skrev:mit mål er at få en stemme som sangeren Milbo eller ihvertelfald henne i den retning:)

Tror i det er muligt ved sangtæning?
Der gælder også det her, at man typisk starter ud med, at prøve at lyde eller spille som an anden. På et tidspunkt "finder man så sig selv" og det er en hel naturlig del af udviklingen.

Det er bare at klø på.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Lyder han ikke lidt som et keyboard med alt det autotune? :lol: :shock:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Emilthomsen1101
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Hvidovre

Indlæg af Emilthomsen1101 »

Okay 1000 tak for svarene allesammen:)

Nyt svar